نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان

اصفهان تعمیر » نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان
نحوه نگهداری صحیح از پکیچ در تابستان

نحوه کار پکیج در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دیگر اندکی پیچیده تر است و در این دستگاه تولید مداوم بخار یا آب گرم به عملکرد صحیح پکیج بستگی دارد. قوانین و مقرراتی در خصوص کارکرد و نگهداری پکیج در فصل تابستان وجود دارد که دانستن و رعایت آنها باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود، بنابراین در این مقاله از نمایندگی تعمیر پکیج در اصفهان قصد داریم تا شما را با نحوه نگهداری از پکیج در تابستان آشنا کنیم.

نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان

نحوه نگهداری صحیحی از پکیج در فصل تابستان عبارتند از :

  • شیر رادیاتور پکیج را ببندید
  • خاموش نمودن پکیج در فصل گرما

توصیه کارشناسان در رابطه با بستن شیر رادیاتور پکیج در فصل گرمای تابستان این است که نه تنها در فصل تابستان بلکه از باز و بسته شدن بیش از حد دریچه رادیاتورها خودداری کنید زیرا دستکاری بیش از حد این شیر باعث هدر رفتن آن و نشتی رادیاتور می شود.

برای تغییر شرایط دستگاه از زمستان به تابستان می بایست ولوم دستگاه ذکر شده را به سمت تصویر خورشید چرخاند. اگر دستگاه شما دیجیتال است و کلید تنظیم دارد، می توانید به راحتی دکمه اصلی را فشار دهید و منتظر بمانید تا تصویر خورشید روی مانیتور ظاهر شود. رادیاتورها می بایست بعد از خاموشی شروع به خنک شدن کنند و پس از خنک شدن رادیاتورها می توانید شیرهای برگشت را در زیر پکیج ببندید.

دمای مطلوب پکیج در فصل تابستان

پس از تنظیم دستگاه در وضعیت تابستانی، نوبت به تنظیم دمای پکیج در این حالت می رسد، در وضعیت تابستانی پکیج تنها نیاز به تنظیم دمای آب گرم مصرفی است و نیازی به تنظیم دمای رادیاتورها نیست.

زیرا در وضعیت تابستانی مسیر گرمایش پکیج کاملا بسته می شود، بنابراین دمای پکیج در تابستان به دمای آب گرم مصرفی در ساختمان بستگی دارد. طبق نظر متخصصان دمای مطلوب پکیج در تابستان بین 60 تا 65 درجه سانتیگراد می باشد که با کمک ولوم مربوط به تنظیم دمای آب در کنترل پنل پکیج می توانید این دما را تنظیم کنید.

دمای مناسب پکیج در فصل تابستان
دمای پکیج در فصل تابستان

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا این دما برای پکیج در حالت تابستانی استاندارد است و نمی توان آن را کم یا زیاد کرد؟ پاسخ به این سوال به نظر مصرف کننده بستگی دارد زیرا برخی از افراد ترجیح می دهند از آب بسیار داغ برای استحمام، شستن ظروف و توالت استفاده کنند، اما موضوع بسیار مهمی که در این بین وجود دارد این است که هر چه دمای پکیج بالاتر باشد احتمال تشکیل رسوب در لوله های مخزن پکیج بیشتر می شود.

پیشنهادات مناسب برای مراقبت از پکیج در تابستان

برای بسیاری از افراد، نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان اصلا معنی ندارد، به همین دلیل آسیب بیشتر به پکیج در ابتدای فصل سرما خود را نشان می دهد. اما حقیقت این است که پکیج در فصل زمستان برای تولید گرما در سیستم گرمایشی و همچنین گرم کردن آب گرم تحت فشار زیادی قرار گرفته است، بنابراین لازم است پس از پایان فصل زمستان و در طول تابستان نسبت به مراقبت از پکیج اقدام شود. زیرا در این فصل سرویس دهندگان پکیج بیشتر در دسترس هستند و نیاز محدود به پکیج امکان تعمیرات و بازرسی بیشتر سیستم گرمایش مرکزی ساختمان را فراهم می کند.

در اینجا چند توصیه برای نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان وجود دارد:

  1. سیستم گرمایش پکیج را هر چند وقت یکبار روشن کنید.
  2. مخزن انبساط پکیج بررسی کنید
  3. بررسی دریچه ها و شلنگ‌های پکیج
  4. تعویض رادیاتورهای قدیمی با رادیاتورهای مدرن به منظور افزایش راندمان پکیج
  5. انجام سرویس دوره ای پکیج و تعمیر و یا تعویض آن در صورت نیاز

اصول نگهداری از پکیج در فصل تابستان

یکی از راه های نگهداری پکیج دیواری کنترل منظم این دستگاه است تا تمامی ایرادات احتمالی قبل از جدی شدن شناسایی شود تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم. به عنوان مثال در شهرهایی که آب منطقه املاح زیادی دارد، در صورت تعویض به موقع صافی یا فیلتر می توان از خرابی پمپ جلوگیری کرد و با این روش می توانید از عملکرد و تنظیم صحیح پکیج اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از نکات نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان انتخاب محل مناسب برای نصب است که این دستگاه باید در مکان هایی که یک تا دو متر از زمین فاصله دارند نصب شود تا در صورت نیاز به تعمیرات بدون مشکل انجام شود.

اصول نگهداری از پکیج
نگهداری از پکیج

کنترل فشار پکیج یکی دیگر از اصول نگهداری است که باید روزانه انجام شود و فشار استاندارد در اکثر پکیج ها بین 1 تا 1.5 بار است که اگر فشار دستگاه شما نوسان داشته باشد نشان دهنده عدم تنظیم فشار می باشد و به بررسی نیاز دارد.

بررسی دودکش‌ها یکی از راه های نگهداری پکیج می باشد زیرا در صورت مسدود شدن می تواند خطرات جانی و خسارات مالی زیادی را بر جای بگذارد. پس با استفاده از کلاهک‌های ایمن و استاندارد می توان تا حد زیادی از تجمع مواد سمی در فضای اطراف جلوگیری کرد، بنابراین یکی از اقدامات برای حفظ پکیج، اطمینان از باز بودن مسیر دودکش‌ها به منظور افزایش سطح ایمنی است.

داشتن اطلاعات لازم در خصوص نگهداری پکیج در تابستان و تغییر حالت زمستانی به حالت تابستانی و بالعکس تاثیر بسزایی در افزایش عمر پکیج شما خواهد داشت زیرا با این کار به قطعات پکیج خود اجازه می دهید بیشتر کار کند.

وجود ذرات و آلاینده های متعدد در آب باعث خرابی‌ها و مشکلات زیادی می شود که ممکن است در دستگاه شما ایجاد شود. یکی از مهمترین آنها رسوب گذاری اجزای مختلف پکیج است که برای نگهداری پکیج باید انجام شود. یکی از راه های موثر برای جلوگیری از رسوب گیری سازه های داخلی نصب رسوب گیر در محلی قبل از ورود آب به محفظه داخلی دستگاه می باشد.

یک روش نگهداری پکیج که نقش مهمی در سلامت دستگاه دارد بررسی فیلترهای آب پکیج می باشد و وجود برخی ناخالصی‌ها در آب می تواند باعث ته نشین شدن در قسمت‌های مختلف و همچنین مسدود شدن فیلتر دستگاه شود که باید به این مضوع توجه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان توضیح داده شد و توجه به دمای مطلوب پکیج در فصل تابستان، علاوه بر کم شدن میزان مصرف سوخت و انرژی در ساختمان، باعث افزایش طول عمر پکیج و کاهش احتمال نیاز به تعمیر پکیج می شود. اما در صورتی که با عدم رعایت اصول نگهداری، پکیج شما دچار آسیب شد؛ می توانید از مراکز تعمیر پکیج در اصفهان اقدام به تعمیر و سرویس آن کنید.

سوالات متداول درباره نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان

  1. از مهم ترین اصول نگهداری از پکیج چه می باشد؟
    یکی از راه های نگهداری پکیج دیواری کنترل منظم این دستگاه است تا تمامی ایرادات احتمالی قبل از جدی شدن شناسایی شود تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
  2. چه اصولی را برای پکیج در فصل گرم رعایت کنیم؟
    شیر پکیج بسته و آن را خاموش کنید تا از خراب شدن در فصل گرما جلوگیری به عمل آوردید.
  3. دمای بسیار بالا در پکیج می تواند جه آسیبی به آن وارد کند؟
    دمای بسیار بالا منجر به تشکیل رسوب بیشتر شده که می تواند به دستگاه آسیب وارد کند.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه نگهداری صحیح از پکیج در تابستان»

  1. سپاس از مقاله خوبتان. واقعا نیاز مبرم داشتم این مقاله را در مورد پکیج بخوانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت