علت روشن نشدن لباسشویی و روش های حل این مشکل

علت روشن نشدن لباسشویی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

علت های بسیار زیادی باعث میشود که ماشین لباسشویی روشن نشود که برخی از آن ها به سادگی قابل حل است و برخی نیاز به تعمیر کار متخصص دارد برای حل شدن. بنابراین اگر لباسشویی شما روشن نمیشود ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید در صورت پیدا نشدن راه حل با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

شماره تماس: 09395484060 – مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر  با ارائه فاکتور برای اطمینان از حسن نیت ما.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی تامسون در اصفهان

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی
دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی

9 علت روشن نشدن لباسشویی

9 مورد از مهمترین و رایج ترین دلایلی که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی میشود را در این قسمت با هم  بررسی میکنیم:

  • اتصالات برق ماشین لباسشویی

در قدم اول مطمئن شوید برق ساختمان وصل است میتوانید با کمک یک مولتی متر ولتاژ خروجی رابررسی کنید. سپس تمام اتصالات ماشین لباسشویی را بررسی نمایید تا در بخشی دچار پارگی سیم ها یا قطع شدن آن ها نباشد.

قدم بعدی چک کردن پریز برق است برای اطمینان از سالم بود پریز برقی که لباسشویی به آن متصل است بهتر از وصیله برقی دیگه ای استفاده کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. خراب بودن پریز برق یا سیم رابط میتواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی باشد.

  • بسته بودن درب ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی هایی که درب آن ها از جلو باز میشود سوئیچ درب حکم یک دستگاه ایمنی را برای لباسشویی دارد و با چفت نشدن سوئیچ درب، ماشین لباسشویی روشن میشود اما شروع به کار نمیکند و این اتفاق با عنوان روشن نشدن ماشین لباسشویی قلم داد میشود. از این رو در صورتی که این سوئیچ خراب شده باشد حتی درب لباسشویی کاملا بسته باشد باز هم دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.

برای رفع این مشکل لازم است که یک متخصص قطعه مذکور را بررسی نمایید تا در صورت نیاز قطعه تعویض و یا تعمیر شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی در اصفهان

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

  • طریقه تعویض سوئیچ درب

ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید.
در لبه درب ماشین لباسشویی لاستیکی قرار داده شده به آهستگی بلند نمایید سوئیچ در دقیقا زیر این لاستیک قرار گرفته است با کمک یک پیچ گوشتی فنر زیر لاستیک را به آهستگی به سمت بیرون بکشید و آزاد کنید.
سپس فنر را از قسمت آزاد خارج کرده و به آهستگی لاستیک را کمی بلند کنید و در داخل دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید تا بتوانید به میکروسوئیچ دسترسی پیدا کنید.
بعد از قرار دادن لاستیک در دیگ ماشین لباسشویی میتوانی به راحتی سوئیچ درب را خارج کنید و آن را تعویض کنید.

  •  سوئیچ استارت

در برخی از ماشین لباسشویی هایی که درب آن ها از بالا باز میشود سوئیچ استارت در دکمه تایمر قرار گرفته و پس از انتخاب زمان دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به کار میکند از این رو ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی خرابی سوئیچ استارت باشد که برای تعمیر و یا تعویض آن بهتر است که از کارشناس تعمیرات کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر لباسشویی بلومبرگ در اصفهان

علت روشن نشدن لباسشویی
علت روشن نشدن لباسشویی و راه هایی برای حل آن
  • ولوم تایمر

در لباسشویی هایی که سوئیچ استارت در دکمه تایمر قرار داده شده باید اطمینان حاصل کنید که شفت برای فعال کردن سوئیچ در ولوم استارت عملکرد درستی داشته باشد چرا که خراب این قطعه میتواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی باشد.
استفاده مداوم از ماشین لباسشویی ممکن است باعث شود ولوم تایمر روی شفت هرز شود و قادر به تعویض مکانیسم سوئیچ نباشد. در صورتی پیش آمدن چنین اتفاقی لازم است که ولوم تایمر تعویض شود.

  • برد الکتریکی

در لباسشویی هایی که برد کنترل الکتریکی وجود دارد، این قطعه حکم مغز ماشین لباسشویی را دارد و و تمام عملکرد دستگاه را منترل میکند.
اگر برد کنترل ولتاژ مناسبی را برای موتور، شیر پرکن، موتور تخلیه یا قفل درب فراهم نکند آنگاه ممکن است ماشین لباسشویی کار نکند و این امر میتواند یکی دیگر از علت روشن نشدن ماشین لباسشویی باشد.

برای مطالعه بیشتر به سایت : نحوه رفع عیب و تعمیر برد ماشین لباسشویی  مراجعه نمایید.

  • سوکت ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن لباسشویی مشکل از سوکت منبع تغذیه دستگاه است. در صورتی که چراغ های روی دستگاه روشن نشد ابتدا از سالم بودن سوکت اطمینان حاصل نمایید.
برای مطمئن شدن یک وسیله برقی دیگر را به پریز برق وصل کنید تا مشخص شوید ایراد از منبع تغذیه است. برای حفظ ایمنی خود حتما با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرد.

  • درایور موتور

هم در لباسشویی های درب از جلو و هم در لباسشویی های درب از بالا از یک موتور برای چرخیدن استفاده میشود که امکان خرابی آن وجود دارد. در صورتی که از موتور لباسشویی صدای های غیر طبیعی میشنود بهتر است آن را چک نمایید چرا که این مورد هم میتواند علت روشن نشدن لباسشویی شود.
برای این منظور کمربندها را برداشته و  موتور را روشن کنید اگر موتور کار کردی مشکلی ندارد اما اگر کار نکرد با تعمیرکار با تجربه برای تعمیر آن تماس بگیرید.

  • موتور لباسشویی

همانطور که پیشتر اشاره شد در همه نوع از ماشین لباسشویی ها یک موتور برای چرخش وجود دارد که در ماشین لباسشویی های مدل بالا تر این موتور به صورت معکوس نیز عمل میکند و در دو جهت میچرخد. در صورتی که چراغ های لباسشویی روشن میشود و با زدن دکمه استارت موتور لباسشویی صدای هووم یا وزز وزز میدهد بهتر است که سریعاٌ دستگاه خاموش شود و با تعمیرکار تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات لباسشویی برانت در اصفهان

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی
علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و روش حل آن

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

هنگامی که موتور ماشین لباسشویی بیش از اندازه گرم شود دستگاه به طور خودکار موتور را خاموش میکند تا خنک شود و مجددا روشن میشود این امر در صورتی نرمال است که یکی دو مرتبه اتفاق بیوفتد اما اگر در فواصل زمانی کوتاه این اتفاق بوفتد و موتور لباسشویی بیش از اندازه گرم باشد میبایست از یک متخصص برای تعمیر ان کمک بگیرید تا با مرور زمان مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نشوید.

  • سایر قطعات

در این مقاله بیشتر رایج ترین مشکلات لباسشویی که علت روشن نشدن ماشین لباسشویی میباشند را با هم بررسی کردیم اما ممکن است گاهی ایراد غیر از این موارد ذکر شده باشد به هر حال بهتر است برای رفع این مشکل فنی از کارشناسان فنی مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید و در صورتی که دانش کافی در مورد ماشین لباسشویی ندارید، به هیچ وجه اقدام به باز کردن دستگاه نکنید.

هزینه تعمیر لباسشویی در مجموعه اصفهان تعمیر

هزینه های تعمیر لباسشویی در مجموعه اصفهان تعمیر طبق مصوبه شرکت میباشد و نرخ تعمیرات ثابت بوده و توسط مراجع نظارتی کنترل میشود. همچنین به منظور کاهش هزینه های شما تمام تعمیرات در منزل شما با تجهیزات حرفه ای صورت میگیرد و نیازی به حمل و نقل دستگاه به محل دیگری نمیباشد.

شماره تماس مجموعه تعمیرات لباسشویی در اصفهان تعمیر

شماره تماس نمایندگی تعمیرات لباسشویی در اصفهان به شرح زیر می باشد برای اطلاعات بیشتر با شماره :09395484060 مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر – تماس بگیرید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت