دلایل اصلی کف نکردن ماشین لباسشویی

اصفهان تعمیر » دلایل اصلی کف نکردن ماشین لباسشویی
کف نکردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی نیز مانند هر لوازم برقی بر اثر استفاده مداوم با مشکلاتی مواجه می شود. همچنین در برخی موارد نیز، اگر شما نکات نگهداری از ماشین لباسشویی را رعایت نکنید، یا با تنظیمات آن آشنا نباشید، ممکن است لباسشویی دچار مشکلاتی شود و عملکرد درستی را از خود نشان ندهد. یکی از مشکلاتی که برای اکثر مصرف کنندگان این دستگاه پیش می‌آید، کف نکردن ماشین لباسشویی آنها می‌باشد. دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

منظور از کف نکردن لباسشویی این است که، شما شوینده را درون دستگاه اضافه می‌کنید، اما پس از شروع پروسه شستشو درون مخزن کفی وجود ندارد. همین امر باعث تمیز نشدن لباس‌ها می شود. شاید این مسئله برای شما نگران کننده باشد و برای شما این سوال پیش بیاد که چرا ماشین لباسشویی کف نمی‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی را بررسی کنیم.

6 دلیل اصلی کف نکردن ماشین لباسشویی

این امر طبیعی است که پس از استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی، مشکلاتی مانند کف نکردن لباس ها پیش بیاید. اما بهتر است، هنگام خرید ماشین لباسشویی برند با کیفیتی را خریداری کنید. شما با رعایت برخی نکات و اصول می‌توانید این تعمیرات و خرابی‌ها را کاهش دهید.

کف نکردن ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که به دلیل بی‌توجهی کاربران به دستورالعمل‌های استفاده از این دستگاه بروز می‌دهد. وقتی شما از پودر لباسشویی داخل محفظه استفاده کنید، اما ماشین لباسشویی کف نکند، برای شما این پیش سوال پیش میاد که ایراد کار کجاست؟ در ادامه دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی را شناسایی می‌کنیم تا شما بتوانید مشکل را شناسایی کنید.

کف نکردن لباسشویی به علت استفاده از پودر شوینده نامناسب

اولین قدم برای شناسایی دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی این است که، پودر لباسشویی خود را بررسی کنید. یکی از دلایل رایج برای کف نکردن لباسشویی، بی کیفیتی مایع شوینده می باشد. بی‌کیفیتی مایع لباسشویی می‌تواند باعث شود، تا هنگام شستشو لباس ها کف نکنند.

بنابراین شما باید با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی، نوع شوینده‌ای که سازگاری بهتری با دستگاه شما دارد، را خریداری کنید. در دفترچه راهنما، مشخصات شوینده مناسب ماشین لباسشویی شما، ارائه شده است. برخی از پودرهای شوینده از کیفیت و مرغوبیت مناسبی برخوردار نمی باشند و از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی هستند.

شما باید هنگام خرید، پودر لباسشویی با کیفیتی را انتخاب کنید. پودرهای بی‌کیفیت ممکن است بیش از حد کف کنند که این امر باعث آسیب به قطعات می‌شود، یا اینکه به خوبی کف نکنند که این موضوع نیز کثیفی لباس‌ها را به همراه دارد.

تنظیم نبودن دمای آب یکی از دلایل کف نکردن لباسشویی

یکی از موارد مهم در مورد شوینده‌ها این است که بسیاری از شوینده‌ها مخصوصاً پودرهای شوینده نمی‌توانند با آب سرد به خوبی کف کنند. بنابراین در این مورد اگر از کیفیت شوینده خود مطمئن هستید، باید دمای آب را تنظیم کنید، تا آب خیلی سرد نباشد. در نتیجه یکی از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی تنظیم نبودن دمای اب است.

البته دقت کنید اگر آب هم بیش از اندازه داغ باشد، به بافت لباس شما آسیب می رسد. بنابراین در حالت عادی بهتر است، دمای آب لباسشویی بین ۳۵ تا ۴۵ درجه سانتیگراد باشد، تا به بافت لباس هم آسیب نزند و هم کف کافی را تولید کند.

پر بودن بیش از حد مخزن لباسشویی

اگر موارد بالا برای شما کارساز نبود، باید درام ماشین لباسشویی را چک کنید، تا بیش از حد لباس داخل آن پر نکرده باشید. پر بودن بیش از حد مخزن لباسشویی، از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی است. چنانچه فضای کافی برای چرخش لباس‌ها وجود نداشته باشد، علاوه بر اینکه به دیگ ماشین لباسشویی آسیب وارد می شود، ممکن است به دلیل نبود فضای کافی، لباس ها کف نکنند.

کثیف بودن بیش از حد لباس‌ها

گاهی کثیف بودن لباس‌ها به حدی است که، کف به خوبی تولید نمی‌شود. برای تست این موضوع شما می‌توانید یک لباس کثیف را به صورت دستی بشویید، تا متوجه شوید که بار اول در شستشو به خوبی کف نمی کند. اگر چنین مشکلی نیز برای شما وجود دارد، به علت کثیف بودن بیش از حد البسه است. در این صورت هنگام دور اول شستشو، کف به خوبی تولید نمی شود. اما در مرحله دوم کف به خوبی تولید می‌شود، زیرا آلودگی بسیار کمتر شده است. این امر به این دلیل است که در دور اول شستشو بسیاری از ترکیبات شوینده جذب لباس می‌شود و کف کافی تولید نمی شود.

سختی آب از دلایل کف نکردن لباسشویی

سختی اب نیز از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی است. به هر مقدار که سختی آب بیشتر باشد، کف نیز کمتر تولید می‌شود. زیرا هنگام پروسه شستشو، شوینده به سختی آب غلبه می‌کند و نمی‌تواند به خوبی کف کند. در این صورت شما نمی‌توانید از شوینده بیشتری استفاده کنید، زیرا به مرور زمان باعث آسیب دیدن قطعات ماشین لباسشویی می‌شود. بهترین راه حل برای رفع این مشکل استفاده از دستگاه تصفیه آب می باشد.

بررسی تاثیر فشار آب در کف نکردن لباسشویی

گاهی نیز مشکل از فشار اب می باشد. در این صورت ابتدا شیر اب را باز کنید. اگر فشار اب کم است مشکل از لباسشویی نیست. اگر فشار اب مشکلی نداشت، شیر ورودی را بررسی کنید، تا دچار گرفتگی نباشد. چنانچه شیر ورودی گرفتگی نداشته باشد، نیاز به حضور متخصص دارید مجموعه اصفهان تعمیر، مرجع تعمیر لباسشویی در اصفهان همراه شماست تا در اسرع وقت مشکل لباسشویی شما را برطرف سازد.

سخن پایانی

کف نکردن ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم. اگر با این مشکل مواجه شدید، ابتدا موارد ساده را بررسی کنید، مانند نوع شوینده، دمای آب و یا پر بودن بیش از حد مخزن. اگر با بررسی این موارد مشکل حل نشد، ممکن است ایراد از جای دیگری باشد و نیاز به تعمیر توسط متخصص داشته باشد. شما می توانید تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به اصفهان تعمیر بسپارید.

سوالات متداول در مورد کف نکردن لباسشویی

  • -چرا ماشین لباسشویی من کف نمی‌کند؟
    دلایل مختلفی برای کف نکردن ماشین لباسشویی وجود دارد، از جمله: استفاده از پودر شوینده نامناسب، تنظیم نبودن دمای آب، پر بودن بیش از حد مخزن لباسشویی، کثیف بودن بیش از حد لباس‌ها و سختی آب
  • -برای حل مشکل کف نکردن ماشین لباسشویی چه کارهایی می‌توانم انجام دهم؟
    باید ازپودر یا مایع شوینده با کیفیت مناسب استفاده کنید و مقدار مناسب شوینده را مطابق با دستورالعمل روی بسته بندی استفاده کنید. همچنین دمای آب را بین 35 تا 45 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و از پر کردن بیش از حد مخزن لباسشویی خودداری کنید.
  • -از چه نوع شوینده ای باید استفاده کنم؟
    نوع شوینده ای که باید استفاده کنید به نوع لباس ها و سختی آب منطقه شما بستگی دارد. به طور کلی، برای لباس های معمولی می توانید از پودر یا مایع شوینده ملایم استفاده کنید. برای لباس های تیره و رنگی، باید از شوینده های مخصوص این نوع لباس ها استفاده کنید. اگر از سختی آب منطقه خود مطلع هستید، باید از شوینده های مخصوص آب سخت استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت