علت بوی بد ماشین لباسشویی

اصفهان تعمیر » علت بوی بد ماشین لباسشویی
علت بوی بد ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می دهد؟

بوی نامطبوع ماشین لباسشویی معمولا ناشی از باکتری هایی است که در ماشین لباسشویی یا محفظه ماشین ظرفشویی جمع می شوند و به مرور زمان یک لایه باکتریایی تشکیل می دهند.

محققان در طی مطالعه ای درباره ماشین های لباسشویی خانگی حدود 230 نوع باکتری مختلف را کشف کردند. که بیشتر آنها در محفظه توزیع کننده بودند  و آنها را علت بوی بد ماشین لباسشویی می دانند.

این باکتری ها از طریق لباس های کثیف و همچنین آب شیرین وارد دستگاه میشوند. میتوانند ذرات کثیفی را از مواد لباسشویی یا مواد شوینده تجزیه کنند.

ترفندهای ساده برای مقابله با بوی بد ماشین لباسشویی

اکثر ما این روزها بیشتر لباس های خود را در دمای پایین، حدود 30 یا 40 درجه می شوییم. این باعث صرفه جویی در انرژی و هزینه می شود. و طبق گفته آژانس محیط زیست فدرال، معمولا برای تهیه لباس تمیز کافی است. با این حال، این چرخه های شستشو با دمای پایین یک نکته مهم دارند: میکروب های لباس ها به طور فعال از بین نمی روند و آنها در دمای 55 تا 60 درج  از بین خواهند رفت. به لطف رطوبت و گرمای دلپذیر، بیوفیلم در واقع رشد می کند.

حتی اگر به طور مکرر از برنامه های صرفه جویی در مصرف انرژی (از جمله برنامه های صرفه جویی یا زیست محیطی) استفاده می کنید. می توانید بوی آن را حس کنید  که یکی از علت بوی بد ماشین لباسشویی است.

دلایل رایج بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

  • ایجاد کپک، کپک یا باکتری در درام، مهر و موم در یا کشوی مواد شوینده
  • باقی مانده از مواد شوینده، نرم کننده پارچه یا زباله های لباسشویی
  • گرفتگی یا کثیف بودن فیلترها، شیلنگ ها یا سیستم زهکشی
  • استفاده از چرخه های شستشو با دمای پایین که به طور موثر دستگاه را تمیز نمی کند.

چه کار کنیم ماشین لباسشویی بوی بد ندهد؟

به منظور از بین بردن بیوفیلم و در نتیجه بو، شستشو در دمای 60 درجه را حداقل یک بار در ماه با مواد شوینده جامد مانند پودر، گرانول یا زبانه توصیه می کنیم. برخلاف شوینده های مایع، این فرم های شوینده حاوی مواد به اصطلاح سفیدکننده هستند که دو کار مهم را همزمان انجام میدهند.

لباس های شسته شده بعد از شستن بوی کپک می دهند چه باید کرد؟

مخصوصا در مورد لباس های تیره یا لباس‌های ورزشی، اغلب اتفاق می افتد که آنها تازه شسته شده از ماشین بیرون می‌آیند. همچنان بدبو هستند. توضیح شگفت آور ساده است: منسوجات تیره اغلب کثیف تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند. توصیه می شود یک چرخه آبکشی اضافی بعد از آن یا حتی یک پیش شستشو امتحان کنید. این بدان معنی است که معمولا آب کافی به الیاف می رسد تا به اندازه کافی جمعیت میکروب را از بین ببرد.

از بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری کنید

باکتری عمدتا بر روی درزگیرهای سوراخ ها یافت می شود و علت بوی بد ماشین لباسشویی است. بنابراین، درزگیرها را به طور منظم خشک کنید و درب دستگاه را در صورت عدم استفاده باز نگه دارید. رطوبت باعث رشد باکتری ها در دستگاه می شود بنابراین باید آن را تا حد امکان کاهش یابد.

یعنی: پس از پایان شستشو، لباس‌های شسته شده را در اسرع وقت از ماشین خارج کنید. درزگیرها و شیارهای لاستیکی را خشک کنید و بسیار مهم است، دریچه یا درب آن را باز بگذارید. محفظه تلگراف را بیرون بکشید تا دستگاه می تواند خشک شود.

چگونه ماشین لباسشویی را به درستی تمیز کنیم؟

محفظه مواد شوینده را به طور کامل بردارید و آن را زیر آب جاری بشویید. برای سفت تر شدن سطوح، می توانید آن را در یک سطل آب داغ خیس کنید و با برس آن را با دقت تمیز کنید. مهر و موم ها را به خصوص در شیارها کاملا پاک کنید که علت بوی بد ماشین لباسشویی می باشد. بهترین راه برای انجام این کار با یک پارچه تمیز و خشک است.

بیشتر بخوانید: 9 علت آب دادن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را با سرکه تمیز کنیم؟

توصیه به رسوب زدایی منظم ماشین لباسشویی با سرکه یا حتی اسانس سرکه تقریبا به اندازه رسوبات آهک سرسخت است. کارشناسان و سازندگان موافق هستند: این کار را نکنید، سرکه به مواد آب بندی حمله می کند و این می تواند در درازمدت آسیب بیشتری وارد کند زیرا می تواند به عنوان اسید فرار در هوا در سراسر دستگاه پخش شود.

سوالات متداول درباره علت بوی بد ماشین لباسشویی

  1. علت بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟
    ممکن است به دلایل مختلفی باشد. از جمله تجمع باکتری و قارچ در داخل ماشین، استفاده از محصولات شوینده نامناسب یا نامنظم، وجود رطوبت زیاد در داخل ماشین و یا برخوردار بودن از لوله های تصفیه هوای کثیف.
  2. چگونه می‌توان بوی بد ماشین لباسشویی را رفع کرد؟
    برای رفع بوی بد ماشین لباسشوئ، ابتدا بهتر است دستگیره و درب ماشین را با یک حوله خالص و آب گرم پاک کنید. سپس از شستن دوره ای با سرعت پایین استفاده کنید تا آلودگی را به صورت منظم پایین بیاورید.
  3. آیا بوی بد ماشین لباسشویی برای سلامتی مضر است؟
    در حالی که ممکن است بو به خودی خود مضر نباشد. رشد کپک، کپک و باکتری در ماشین لباسشویی به طور بالقوه می تواند باعث مشکلات سلامتی، به ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی یا شرایط تنفسی شود. برای تمیز و بهداشتی ماشین لباسشویی، رسیدگی به منبع بوی بد و از بین بردن آن بسیار مهم است.

جمع بندی

با بررسی علت بوی بد ماشین لباسشویی و پیروی از شیوه های نگهداری و تمیز کردن مناسب. می توانید مطمئن شوید که دستگاه شما بدون بو باقی می ماند و به طور موثر کار می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت