ارور و کد خطا ماشین ظرفشویی بوش به چه معناست؟

اصفهان تعمیر » ارور و کد خطا ماشین ظرفشویی بوش به چه معناست؟
علت ارور کد خطا ماشین ظرفشویی بوش

اگر ماشین ظرفشویی بوش شما ارور یا کد خطا را نشان می دهد که معمولاً یک E با یک عدد است، برد کنترل ماشین ظرفشویی مشکلی را تشخیص داده است که باید برطرف شود. کد خطا به شما ایده خوبی از مشکل و قطعه‌ایی که باید به آن نگاه کنید، می‌دهد که باید عیب یابی شود تا مشکل حل شود.

بیشتر بخوانید: معنی علامت‌های روی ماشین ظرفشویی بوش

این راهنما برای اکثر ماشین های ظرفشویی بوش از جمله مدل های زیر کاربرد دارد:

GM926710, SHE43P25UC/64, SHE45M05UC/50, SHE45M05UC/50, SHE45M06UC/50, SHE45M06UC/50, SHE4AP06UC/06, SHE4AP06UC/06, SHE4AP02UCHEC/50, SHE4AP06UC/06, SHE4AP06UCHEC/56,SHE4AP06UC/56M SHE55M16UC/64، SHE55M16UC/64، SHE58C05UC/48، SHI4302، SHI4306، SHI6802، SHI6805، SHI6806، SHU9915UC/11

SHX43C05UC/46، SHX45M05UC/50

مشاوره با تعمیرکار ماشین ظرفشویی بوش

کد خطای ماشین ظرفشویی بوش E01، E02، E03، E04، یا E05، به خرابی ماژول برق اشاره دارد، یعنی مشکلی در برد کنترل که نیاز به بازدید یک متخصص دارد.در صورت نیاز با شماره 09395484060 تماس بگیرید.

لیست کد خطا و ارور ماشین ظرفشویی بوش

خرابی یکی از قطعات و یا کار نکردن درست باعث پدید آمدن کد خطا در صفحه نمایش می‌شود و یا باعث روشن نشدن ماشین ظرفشویی شود. در ادامه به لیست کد خطا و نحوه رفع مشکل و ارور می‌پردازیم:

کد خطا E01: خرابی مدار پمپ یا مشکل گرمایش

کد خطای E01 معمولاً به خرابی مدار کنترل پمپ در برد کنترل اصلی اشاره دارد. در برخی از مدل‌ها، این مشکل می‌تواند باعث کمبود آب در ماشین ظرفشویی بوش شود که باعث توقف کارکرد هیتر و ایجاد کد خطا می‌شود.

کد خطا E02: خرابی رله هیتر یا مشکل گرمایش

کد خطای E02 نشان می دهد که رله هیتر روی برد کنترل ایراد دارد. در برخی از مدل ها، خطا می تواند ناشی از معیوب بودن سنسور دما یا ترمیستور ماشین ظرفشویی بوش باشد.

اگر نمی خواهید برای یک تکنسین بوش هزینه ای بپردازید، می توانید سنسور دما یا ترمیستور را تعویض کنید تا ببینید آیا کد خطا را برطرف می کند یا خیر. تعویض برد کنترل نیز یک گزینه است.

کد خطا E03: خرابی رله گرمکن کمکی یا خرابی شیر ورودی آب

کد خطا E03 به احتمال زیاد به خطای رله گرمکن کمکی در برد کنترل اصلی اشاره دارد. با این حال، در برخی از مدل ها، ممکن است نشان دهنده این باشد که شیر ورودی آب نیاز به تعویض دارد زیرا ماشین ظرفشویی بوش نمی تواند از آب پر شود.

اگر ماشین ظرفشویی از آب پر نمی شود، می توانید قبل از تماس با تکنسین بوش برای تعمیر یا تعویض برد کنترل، شیر ورودی آب را تعویض کنید.

کد خطا E04: خطای گرمایش یا مشکل آب

کد خطای E04 معمولاً به یک مشکل گرمایش در ماشین ظرفشویی بوش اشاره دارد ممکن است نشان‌دهنده گرفتگی بازوی اسپری باشد و نیاز به تمیز کردن داشته باشد یا حسگر جریان آب باید تعویض شود. در صورت نیاز به یک تکنسین آموزش دیده ماشین ظرفشویی بوش نیاز دارد.

کد خطا E05: خطای ترایاک (Triac) سوئیچ آب یا مشکل شناور

محتمل ترین علت کد خطای E05 خطای ترایاک سوئیچ آب در برد کنترل اصلی است. در برخی موارد، کد خطا نشان دهنده یک شناور آسیب دیده یا سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی بوش معیوب است. قبل از تماس با تکنسین بوش، می توانید سوئیچ شناور و/یا شناور را تعویض کنید تا ببینید آیا کد خطا را برطرف می کند یا خیر.

کد خطا E06: خرابی مکانیزم درب یا خطای سنسور آبی

بسته به مدل شما، ممکن است درب ماشین ظرفشویی بوش به درستی بسته نشود یا سنسور آکو ایراد داشته باشد. خرابی مکانیزم درب بسیار محتمل است، اما متأسفانه، دسترسی به سنسور دشوار است و تشخیص خرابی مکانیزم درب دشوار است.

سنسور آبی کیفیت آب را کنترل می کند، مانند تمیز یا کثیف بودن آب. بررسی سنسور آبی نیاز به از بین بردن ماشین ظرفشویی دارد تا سنسور روی پمپ گردش خون قرار گیرد.

اگر درب بسته و قفل می‌شود، ممکن است سوئیچ سنسوری که درب را کنترل می‌کند معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد، یا برد کنترل اصلی ممکن است ایرادی داشته باشد که برای عیب‌یابی و رفع آن نیاز به تکنسین بوش دارد.

کد خطا E07: خطای خشک کردن

فن خشک کن یا سیم کشی از برد کنترل به فن خشک کن در ماشین ظرفشویی بوش باید بررسی شود و احتمالاً تعویض شود.

کد خطا E08: تخلیه آب

سطح آب ماشین ظرفشویی بوش به طور غیرمنتظره ای در طول چرخه شستشو کاهش یافت. پمپ تخلیه و منبع تامین آب را بررسی کنید.

کد خطا E09: خطای گرمایش

برد کنترل اصلی ممکن است خرابی رله هیتر داشته باشد یا بخاری ماشین ظرفشویی بوش معیوب باشد. مقاومت هیتر را می توان با یک مولتی متر بررسی کرد تا مشخص شود که آیا از کار افتاده است یا خیر. یک تکنسین آموزش دیده باید برد کنترل را بررسی کند.

کدهای خطا E10: گرمایش آهسته

آبگرمکن یا هیتر ماشین ظرفشویی بوش ممکن است تحت تأثیر رسوب آهک بیش از حد قرار گیرد یا ممکن است معیوب باشد. تمیز کردن عمیق و رسوب زدایی ماشین ظرفشویی ممکن است مشکل را حل کند یا ممکن است نیاز به تعویض هیتر المنت داشته باشد.

کد خطا E11: خرابی ترمیستور یا سنسور دما

مقاومت ترمیستور یا NTC (حسگر دما) در ماشین ظرفشویی بوش خراب شده است که برای تشخیص مشکل مقاومت، دستگاه باید بررسی شود.

کدهای خطا E12: گرمایش آهسته

آبگرمکن یا هیتر ماشین ظرفشویی بوش ممکن است تحت تأثیر رسوب آهک بیش از حد قرار گیرد یا ممکن است معیوب باشد. تمیز کردن عمیق و رسوب زدایی ماشین ظرفشویی ممکن است مشکل را حل کند یا ممکن است نیاز به تعویض هیتر المنت داشته باشد.

کد خطا E13: دمای آب خیلی گرم است

بررسی کنید که ماشین ظرفشویی آب سرد می شود و سنسور دما ایراد ندارد (مقاومت سنسور را با مولتی متر بررسی کنید).

کد خطا E14: خطای ورودی آب

دبی سنج یا همان فلومتر ورودی آب که باعث آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بوش است. دبی سنج روی مبدل حرارتی قرار دارد و می توان نسبتاً به راحتی آن را جدا کرد و برای رفع کد خطا قطعه جدید را جایگزین کرد.

کد خطا E15: ماشین ظرفشویی نشتی دارد

ابتدا مشخص کنید که آیا می توانید ببینید که نشتی و آبریزی ماشین ظرفشویی بوش از کجا می آید و اگر ظاهراً ماشین ظرفشویی بوش نشتی ندارد، ممکن است سنسور سیل در ظرف تخلیه زیر وان معیوب باشد. در غیر این صورت ممکن است شلنگ شل شده باشد یا واشر یا بازوی اسپری آسیب دیده باشد.

کد خطا E16: خطای ورودی آب

ماشین ظرفشویی در حالی که خاموش است پر از آب می‌شود که باید شیربرقی و شیر ورودی آب را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

کدهای خطا E17 و E18: آب کافی نیست

کد خطای E17 به این معنی است که ماشین ظرفشویی بوش با آب پر نمی شود. بررسی کنید که آب در جریان است و لوله مسدود نشده باشد. اگر مشکل باقی ماند، شیر ورودی آب را تعویض کنید.

کدهای خطا E17 و E18: آب کافی نیست

به این معنی است که آب وارد ماشین ظرفشویی بوش نمی شود. بررسی کنید که آب در جریان است و لوله مسدود نشده باشد. اگر مشکل باقی ماند، شیر ورودی آب را تعویض کنید.

کد خطا E19: مشکل گرمایش

خرابی مبدل حرارتی باعث نمایش ارور E19 در ماشین ظرفشویی بوش می‌شود که باید تعویض شود.

کد خطا E20: مشکل گرمایش

خرابی پمپ حرارتی باعث نمایش ارور E20 در ماشین ظرفشویی بوش می‌شود که باید تعویض شود تا مشکل دستگاه برطرف شود.

کد خطا E21: مشکل گرمایش

خرابی پمپ حرارتی باعث نمایش ارور E2۱ در ماشین ظرفشویی بوش می‌شود که باید تعویض شود تا مشکل دستگاه برطرف شود.

کد خطا E22: فیلتر مسدود شده است

فیلتر ماشین ظرفشویی بوش نیاز به تمیز کردن دارید و در صورت فرسوده شدن باید تعویض شود.

کدهای خطا E23: خرابی پمپ تخلیه یا گرفتگی شلنگ تخلیه

در ابتدا پمپ تخلیه را بررسی نمایید، اگر پمپ سالم بود ببینید شلنگ تخلیه مسدود نشده باشد. پمپ تخلیه را می توان از نظر خرابی مکانیکی بازرسی کرد یا از نظر خرابی الکتریکی با مولتی متر چک کنید.

کدهای خطا E24: خرابی پمپ تخلیه یا مسدودی شلنگ تخلیه

در ابتدا بررسی کنید شلنگ پمپ تخلیه آب مسدود نشده باشد اگر شلنگ سالم بود ممکن است پمپ تخلیه از نظر خرابی مکانیکی خراب شده باشد یا مشکل الکترونیکی دارد که باید با مولتی متر چک شود. الکتریکی با آزمایش تداوم مولتی متر چک کنید.

کدهای خطا E25: خرابی پمپ تخلیه یا فرسودگی شلنگ تخلیه

در ابتدا پمپ تخلیه را بررسی نمایید، اگر پمپ سالم بود ببینید شلنگ تخلیه مسدود نشده باشد. پمپ تخلیه را می توان از نظر خرابی مکانیکی بازرسی کرد یا از نظر خرابی الکتریکی با مولتی متر چک کنید.

کدهای خطای کمتر رایج

طبق گزارش نمایندگی تعمیرات بوش اصفهان لیست ارور زیر خیلی رایج نیستند و خیلی کم رخ می‌دهد:

  • E26: خطای موتور دیورتر (شیر دیورتر را بررسی کنید)
  • E27: خطای کمبود ولتاژ (ولتاژ برق را بررسی کنید)
  • E28: خطای سنسور آکوا(کد خطا E06 را در بالا ببینید)
  • E29: خطای ولتاژ پایین شبکه (ولتاژ برق را بررسی کنید)
  • E30: ولتاژ خیلی زیاد است (مطمئن شوید که ولتاژ کمتر از 240 ولت باشد)

جمع بندی

خطا در ماشین ظرفشویی بوش شما نشان دهنده وجود مشکل است. در اینجا یک لیست مرجع وجود دارد تا بتوانید تشخیص دهید که مشکل چیست و چه مراحلی لازم است. برخی از خطاها را می توان به تنهایی با عیب یابی ماشین ظرفشویی سبک برطرف کرد تا بتوانید ماشین ظرفشویی خود را دوباره به حالت کار خود برگردانید. در صورت نیاز به مشاوره با تکنسین نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در اصفهان مراجعه نمایید.

سوالات متداول علت کد ارور در ماشین ظرفشویی بوش

ارور در ماشین ظرفشویی بوش به چه صورت نمایش داده می‌شود؟

نمایش کد خطا به سه صورت نمایش داده می‌شود که این بستگی به مدل دستگاه و سال تولید دارد این ارورها به صورت نمایش در صفحه نمایش، چشمک زدن چراغ و تولید صدای بوق یا بیپ است.

کد خطا ارور چیست؟

وقتی دستگاه نتواند به درستی کار کند یا بخواهد هشداری درباره نگهداری بدهد توسط که خطا یا ارور اطلاع می‌دهد.

آیا برای رفع ارور باید به تعمیرکار مراجعه نمود؟

بعضی از ارورها صرف اعلام نکته مراقبتی است اما بعضی از کد خطا نیاز به تکنسین و تعمیرکار حرفه ایی دارد که برای اینکار می‌توانید در هر شهری از کشورمان ایران مانند اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، یاسوج، همدان و… باشید با شماره 09395484060 تماس بگیرید.

4.5/5 - (6 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت