ترمیستور کولر گازی – بخش دوم

ترمیستور کولر گازی

ترمیستور AC چیست؟ 

ترمیستور AC یک نوع سنسور دمایی است که عموما در سیستم های AC مدرن به کار برده میشود.

ترمیستور AC با تشخیص درجه حرارت، سیگنال مقاومت را به ماژول کنترل AC ارسال میکند بر این اساس تنظیمات اتوماتیک می تواند برای حفظ اتاق در دمای مناسب صورت گیرد.

 برای کاردهی مناسب سیستم AC که توسط کامپیوتر کنترل میشود لازم است تا ترمیستور AC داده های مربوط به درجه حرارت را بخواند و تحلیل کند. این فرآیند در بیشتر وسایل نقلیه مدرن اتفاق می افتد.

چگونه تشخیص دهیم که ترمیستور AC ضعیف یا خراب است؟

زمانی که ترمیستورها با اختلال در عملکرد خود مواجه میشوند یا خراب می شوند،این امکان وجود دارد که عملکرد کلی دستگاه تحت تاثیر قرار بگیرد. در صورت وقوع چنین اتفاقی ترمیستور نشانه هایی از خود نشان میدهد که در پایین به توضیح آنها میپردازیم.

خنک سازی محدود میتواند دلیل خرابی تمیستور کولرگازی باشد.

از اولین نشانه های خراب شدن ترمیستور AC زمانی است که ترمیستور AC تنها هوای سرد را برای مدت زمان محدودی بیرون می دهد. دلیل این اتفاق آن است که در صورت معیوب بودن ترمیستور AC، ترمیستور نمی تواند اطلاعات دقیقی از دمای اتاق را به کامپیوتر بدهد در این صورت ماژول توانایی فعال یا غیر فعال کردن ترمیستور AC را از دست می دهد و ترمیستور نمی تواند دمای صحیح را تشخیص دهد.

ترمیستور کولر گازی

اگر دمنده ی دستگاه به خوبی کار نکند دلیل آن میتواند خرابی ترمیستور باشد

یکی دیگر از نشانه های خرابی ترمیستور میتواند اختلال در عملکرد دمنده باشد، چرا که بعضی از موتورهای دمنده برای کنترل عملکرد خود از سیگنال دریافتی از ترمیستور کمک میگیرند. بنابراین اختلال در عملکرد ترمیستور در سیگنال ارسالی از ترمیستور به دمنده اختلال ایجاد میکند و این سبب میشود که دمنده وظیفه ی خود را به درستی انجام ندهد یا کلا از ازد.کار بیفتسد. از آنجایی که دمنده هوای خروجی از دریچه به محیط را کنترل و هدایت میکند هرگونه اخلالی در آن عملکرد کل دستگاه را نامطلوب می سازد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر کولرگازی ال جی در اصفهان

پس با نقش پررنگ ترمیستور AC در عملکرد کلی کولر گازی آشنا شدید پس اگر احتمال میدهید که در آن اشکالی وجود دارد اجازه دهید تا این موضوع توسط یک تکنسین مجرب بررسی شود.

از آجا که دمنده همان چیزی است که هوای خروجی از دریچه را به بیرون می دمد، هر گونه مشکلی با دمنده که توسط ترمیستور ایجاد شود یا نشود.

در صورت نیاز، با تعویض ترمیستور AC توسط یک تکنسین حرفه ای، دستگاه شما عملکرد خود را باز خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: 8 دلیل احتمالی سرد نکردن کولرگازی

نتیجه گیری در مورد ترمیستور کولرگازی و نحوه‌ی تست آن

در این مقاله به معرفی ترمیستور کولر گازی و نحوه تست آن با استفاده از روش های مختلف پرداختیم.

 در ابتدای تست اگر برای تعمیر اسپلیت مولتی متر دارید بهتر است که از آن کمک بگیری و در وهله‌ی دوم به سراغ تست ترمیستور با گرما بروید.

اگر متوجه وجود خرابی در ترمیستور کولر گازی خود شدید یا حتی موفق به تست ترمیستور کولر نشدید با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی در اصفهان تماس بگیرید.

 برای اشنایی با راه های کم کردن مصرف انرژی یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی در اصفهان لطفا کلیک نمایید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت