تعمیر اجاق گاز در اصفهان

تعمیر اجاق گاز در اصفهان

این مجموعه برای خدمات تعمیر اجاق گاز با گارانتی معتبر به مشتریان در کلیه نقاط اصفهان ارائه می‌دهد که برای تعمیر اجاق گاز می توانید با شماره 09137512192 تماس حاصل فرمایید. با استفاده از خدمات و سرویس مجموعه اصفهان تعمیر، هزینه‌های تعمیر اجاق گاز فرگاز ( فردار مبله) و اجاق توکار ( صفحه ایی‌) خود را کاهش دهید.

تعمیر اجاق گاز در اصفهان

اجاق گاز از حیاتی ترین وسایل آشپزخانه به شمار می‌رود زیرا که حداقل بیشتر از دوبار در طول روز از آن استفاده می‌شود. از این رو خراب شدن آن می‌تواند معضلی بزرگ برای یک خانواده باشد.

پس از خراب شدن دستگاه اصلی ترین دغدغه انتخاب تعمیرکار معتبر برای انجام تعمیرات آن می‌باشد. اما با وجود شرکت اصفهان تعمیر  این دغدغه به طور کلی رفع خواهد شد.
کارشناسان این مجموعه از دانش فنی و مهارت بالایی در زمینه تعمیرات محصولات خانگی برخوردارند و برای اثبات این امر پس از تعمیرات دستگاه برگ گارانتی تعمیرات ارائه می‌دهند از این رو در صورتی که پس از تعمیر مشکلی شما تکرار شود دارای خدمات پس از تعمیر است.



نحوه تماس و مراحل تعمیر اجاق گاز در شهر اصفهان

  1. ثبت درخواست تعمیر: اگر اجاق گاز شما خراب شده است برای تعمیرات و سرویس در اصفهان توسط شرکت ما ابتدا با شماره 09137512192 تماس بگیرین یا به صورت ثبت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید.
  2. راهنمایی تلفنی: بهترین تعمیرکار اجاق گاز شرکت اصفهان تعمیر در ابتدا به صورت تلفنی شما را راهنمایی می‌نمایید تا مشکل اگر جزیی باشد، حل شود.
  3. تعمیر در منزل و در محل: اگر نیاز به بازدید دستگاه باشد در راستای راحتی شما و رفع نیازهای شما خدمات نصب دوباره و سرویس، تعمیرکار در محل و منزل شما حاضر خواهند شد.
  4. تعمیر سریع: چون می‌دانیم خرابی و نبود وسایل منزل می‌تواند چقدر بد باشد کلیه تعمیرات در سریع ترین زمان ممکن به صورت تخصصی انجام می‌شود.
  5. استفاده از قطعات اوریجینال: تکنسین سعی می‌کند که در صورت ممکن اگر قطعه ایی از اجاق گاز خراب است آن قطعه را تعمیر کند تا نیاز به تعویض نباشد تا هزینه بیشتر شود و در صورت تعویض قطعه از قطعه اصلی استفاده می‌شود.
  6. قیمت و هزینه منصفانه: گاها قطعات تعویضی قیمت متفاوت دارند اما برای رضایت شما بهترین قیمت برای تعمیر از شما دریافت خواهد شد.
  7. ضمانتنامه و گارانتی تعمیر: کلیه دستگاههای که توسط شرکت اصفهان تعمیر، اقدام به رفع مشکل شود گارانتی تعمیر ۹۰ روزه دارا می‌باشد.
  8. لذت از دستگاه تعمیر شده : اکنون دستگاه شما درست شده است و می‌توانید مثل روز اول از آن استفاده نمایید.

چرا ما برای سرویس اجاق گاز اصفهان؟

اجاق گاز شما بدرستی کار نمی‌کند و مشکلات و خرابی دارد که مثل روز اول شعله ندارد شما نیاز به یک تعمیرکار اجاق گاز دارید تا مشکل شما را در محل و منزل شما بر طرف سازد. در این قسمت به مزایا سپردن تعمیر اجاق گاز در اصفهان به شرکت ما را بررسی می‌کنیم:

تکنسین متخصص

داشتن تکنسین متخصص که با کلیه عیب های آن آشنا می‌باشد.

سرعت در تعمیر

در کمترین زمان ممکن اقدام به مشکل دستگاه شما برطرف می‌شود.

هزینه مناسب

بهترین و منصفانه ترین قیمت نسبت به خدمات دریافتی می‌شود.

ضمانت و گارانتی

بعد از تعمیرات به دستگاه شما ضمانت در همان قطعه تعمیراتی، خواهد شد.

برخی از مشکلات اجاق گاز رایج است و میتوان صرفا با دفترچه راهنما یا مطالعه این مقاله آن را حل نمایید اما بعضی از عیوب نیاز به متخصص کاربلد و دوره دیده نیاز می‌باشد.

مدیریت


روند سرویس تعمیرکار

تکنسین متخصص اجاق گاز هنگام حضور در منزل و محل شما برای سرویس روند و پروسس تعمیر اجاق گاز در اصفهان زیر را انجام می‌دهد:

  1. مشخص کردن مشکل: در ابتدا، باید مشکل موجود را تشخیص دهید. ممکن است شعله‌ها ناپدید شده باشند، شعله‌ها غیرعادی یا نامنظم باشند، با توجه به نوع مشکل، می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.
  2. قطع برق و گاز: قبل از هرگونه تعمیر، اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز قطع برق و گاز شده است. این عمل بسیار حیاتی است تا از وقوع حوادث ناخوشایند جلوگیری شود.
  3. پاکسازی و تمیزکاری: قبل از شروع هرگونه تعمیر و تنظیمات، اجاق گاز را تمیز نمایید. برخی از مشکلات اجاق گاز ممکن است به دلیل وجود خاک و آلودگی‌ها در بدنه یا قطعات باشد. بنابراین، با استفاده از مواد شوینده مناسب، بخش‌های مختلف اجاق گاز را تمیز کنید.
  4. بررسی قطعات: بررسی قطعات اجاق گاز بسیار مهم است. بررسی کنید که آیا هر قسمت به درستی متصل است و آیا هیچ قطعه‌ای خراب یا آسیب دیده نیست. در صورت لزوم، قطعات خراب را تعویض کنید.
  5. تنظیمات و تنظیمات شعله: بعضی از مشکلات ممکن است به دلیل تنظیمات شعله باشد. در صورت لزوم، می‌توانید شعله را تنظیم کنید و تنظیمات دیگری مانند فشار گاز را بررسی کنید.
  6. قطعات اوریجینال: در صورت خرابی قطعات از قطعات با کیفیت و اصلی استفاده شود.


خصوصیاتی که بهترین تعمیرکار اجاق گاز شهر اصفهان باید داشته باشد؟

تعمیرکار اجاق گاز یک کارشناس فنی است که تخصص خاصی در تعمیر و نگهداری اجاق گاز دارد. خصوصیات مهمی که یک تعمیرکار اجاق گاز باید داشته باشد برای تعمیر اجاق گاز در اصفهان عبارتند از:

  1. دانش فنی: تعمیرکار اجاق گاز باید دانش و تخصص لازم را برای تعمیر و نگهداری صحیح اجاق گاز داشته باشد. او باید به عنوان یک متخصص در مورد عملکرد اجاق گاز، قطعات آن و مشکلات و خرابی متداول مرتبط با آن آگاهی کامل داشته باشد.
  2. ابزار و تجهیزات: تعمیرکار باید دسترسی به ابزارهای مناسب برای تعمیر اجاق گاز داشته باشد. این شامل ابزارهای عیارسنج، پیچ گوشتی، سوزن‌های تصفیه خطوط گاز، دستگاه‌های تست لوله‌های گاز و سایر ابزارهای لازم برای تعمیر مشکلات مرتبط با اجاق گاز است.
  3. تجربه: تجربه کاری در زمینه تعمیر و نگهداری اجاق گاز، بسیار مهم است. تعمیرکار باید با مشکلات رایج اجاق گازها آشنا بوده و توانایی تشخیص سریع و رفع مشکلات را داشته باشد.
  4. دقت بسیار بالا: تعمیر اجاق گاز به خاطر استفاده از گاز بسیار حساس است. تعمیرکار باید دقت لازم را در تست و تنظیمات صحیح اجاق گاز رعایت کند تا از خطر احتمالی جرقه‌زنی، نشت گاز یا انفجار جلوگیری شود.
  5. قوانین ایمنی: تعمیرکار باید قوانین ایمنی مربوط به تعمیر اجاق گاز را رعایت کند. او باید به ایمنی خود و افرادی که در نزدیکی اجاق گاز حضور دارند، توجه کند.

استفاده از یک تعمیرکار حرفه‌ای برای تعمیرات اجاق گاز در اصفهان، به اطمینان از انجام درست و ایمن تعمیرات کمک می‌کند. از اهمیت و تجربه تعمیرکار قبل از استفاده از خدمات آنها مطمئن شوید.

مدیریت فنی

قطعات اجاق گاز
قطعات اجاق گاز

قطعات مهم اجاق گاز

اجاق گاز مانند هر وسیله و دستگاهی از یکسری قطعات تشکیل شده است که هماهنگی و سالم بودن این لوازم و قطعات اجاق گاز باعث می‌شود اجاق گاز به درستی کار کند. لیست 10 قطعه مهم در یک اجاق گاز عبارتند از:

  1. شعله‌دهنده‌ها: قسمتی از اجاق گاز که آتش را ایجاد می‌کند و برای پخت و پز استفاده می‌شود.
  2. صفحه گرمایی: سطح بالای اجاق که در آن ظرف‌های غذا گرم می‌شوند. این صفحه معمولاً از فلز یا شیشه ساخته شده است.
  3. سوئیچ‌های کنترل: سوئیچ‌هایی که برای روشن و خاموش کردن شعله‌ها و کنترل حرارت استفاده می‌شوند.
  4. ولوم کنترل: دستگیره‌هایی که به منظور تنظیم شدت شعله‌ها و حرارت در اجاق گاز استفاده می‌شوند.
  5. رگولاتور: قطعه‌ای که جریان گاز را کنترل می‌کند و مطمئن می‌شود که فشار گاز مطابق با استانداردهای ایمنی است.
  6. شیشه‌ی درب: قطعه‌ای که بر روی درب اجاق قرار دارد و به منظور دیدن غذاهای در حال پخت استفاده می‌شود.
  7. ترموکوبل: یک قطعه الکترونیکی است که در اجاق گاز و سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌شود. وظیفه اصلی ترموکوبل، اندازه‌گیری دمای شعله را و ارسال اطلاعات به سیستم کنترل ایمنی اجاق گاز است.
  8. پایه‌ها: بخشی از اجاق گاز که آن را روی میز یا سطح نصب می‌کند و پایه و پایه‌ها برای استحکام و ثبات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  9. قطعات الکترونیکی: اجاق گاز‌های مدرن ممکن است دارای قطعات الکترونیکی نظیر مدارها، سنسورها و الکترونیک‌های کنترلی باشند.
  10. شیشه‌ی حفاظتی: قطعه‌ای که بر روی شعله‌دهنده‌ها قرار می‌گیرد و به منظور حفاظت از شعله‌ها در مقابل باد و جریان هوا استفاده می‌شود.
  11. فندک: یک قطعه الکترونیکی است که برای روشن کردن شعله در اجاق گاز استفاده می‌شود. وظیفه اصلی فندک اجاق گاز، تولید یک جرقه الکتریکی با توان کافی برای ایجاد اشتعال در مخلوط هوا و گاز است.

این تنها چند مثال از قطعات اجاق گاز هستند و بسته به نوع و مدل اجاق گاز، قطعات دیگری نیز وجود دارند.



چه زمانی نیاز به تعمیر اجاق دارید؟

زمانیکه دستگاه شما به هر علتی دچار مشکل شده باشد و مانند روز اول که خرید کرده اید اجاق گاز به خوبی کار نمی‌کند یا مانند بسیاری از مشترکین ما نیاز به سرویس ادواری دارد باید به مرکز تعمیر اجاق گاز در اصفهان مراجعه کنید.

توصیه می‌شود هرگاه مشکلی در عملکرد اجاق گاز داشتید، بهتر است به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص داده و تعمیر نماید. همچنین، رعایت دستورات ایمنی و سرویس منظم اجاق گاز، می‌تواند خطراتی مانند نشت گاز را کاهش دهد.

به هیچ وجه مشکلات کوچک را به تعویق نیندازید چون ممکن است باعث خسارت بیشتر و هزینه چند برابری بشود.

قطعات و لوازم اجاق گاز
قطعات و لوازم اجاق گاز

در تعمیرات اجاق گازنگرانی از بابت قطعه استفاده شده نداشته باشین چرا که در این شرکت اصفهان تعمیر تنها از بهترین قطعات برای تعمیرات استفاده میشود.

برای تعمیر اجاق گاز در اصفهان زیر نظر بهترین تعمیرکار با قیمت مناسب می‌توانید با شماره 09137512192 تماس بگیرین تا در اسرع وقت مشکل شما برطرف شود.

تخصص تعمیرکار در منزل و محل برای حل نقص فنی

  1. سوختگی و کثیف شدن سرشعله: استفاده مداوم از اجاق گاز می‌تواند باعث سوختگی و تجمع رسوبات در شعله‌دهنده‌ها شود که باعث کاهش کارایی و عدم عملکرد صحیح آنها می‌شود.
  2. نشت گاز: نشت گاز از لوله‌ها و اتصالات گاز در اجاق می‌تواند منجر به خطرات جدی ایجاد شود. نشت گاز معمولاً به دلیل لوله‌های خراب، اتصالات ناصحیح یا قطعات شکسته در اجاق گاز رخ می‌دهد.
  3. مشکلات الکتریکی: قطعات الکتریکی نظیر سوئیچ‌ها، کابل‌ها و قطعات الکترونیکی در اجاق گاز ممکن است معیوب شده و باعث خرابی و عدم عملکرد صحیح اجاق گاز شوند.
  4. نقص تنظیم و کالیبراسیون: در برخی موارد، تنظیمات و کالیبراسیون اجاق گاز ممکن است به‌طور غیرقابل توجیهی تغییر کنند که باعث ناهماهنگی شعله‌ها، بد سوختن شعله و مشکلات دیگر در اجاق گاز می‌شود.
  5. خرابی قطعات مکانیکی: خرابی قطعات مکانیکی نظیر شیشه‌ی درب شکسته، صفحه گرمایی خراب یا پایه‌ها ضعیف می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح و خرابی اجاق گاز شود.
  6. عدم روشن شدن شعله: اگر شعله‌های اجاق گاز به طور کامل روشن نشوند، علت ممکن مسدود شدن فندک‌ها، خرابی سوئیچ آتشگاه، تنظیمات نامناسب یا کثیف بودن بخش‌های داخلی اجاق می‌باشد.
  7. کم بودن شعله: اگر شعله‌ها به طور نارس یا نامنظم عمل کنند، ممکن است علت مشکل در خرابی سنسور آتشگاه، تنظیمات نامناسب شعله، لوله‌ها یا فشار گاز باشد.

این تنها چند مثال از مشکلاتی می‌باشد که تعمیرکار شرکت ما تعمیر و سرویس می‌کنند.


علت خرابی متداول اجاق گاز با راه حل
علت خرابی متداول اجاق گاز با راه حل

علت خرابی متداول و مشکلات معمول اجاق گاز + آموزش راه حل سرویس

نگران نباشید، ما می‌دانیم که خرابی اجاق گاز چقدر می‌تواند سخت می‌باشد. زندگی امروزه به این دستگاه خیلی وابسته است و خرابی باعث استرس فراوان خواهد شد. کارشناسان ما در زمان تعیین شده که با شما هماهنگ شده است در محل حضور می‌یابند بهترین تعمیر اجاق گاز در منزل اصفهان شما را بدون جابجایی ودر منزل شما انجام می‌دهند.

چرا شعله اجاق گاز خاموش می شود؟

شعله اجاق گاز ممک است به دلایل مختلفی خاموش شود. به تعدادی از دلایل رایج برای خاموش شدن شعله در ادامه اشاره می‌کنم:

  1. نشت گاز: یکی از دلایل جدی برای خاموش شدن شعله اجاق گاز، وجود نشت گاز است. اگر گاز به طور ناخواسته از لوله‌ها یا اتصالات آن عبور کند، شعله ممکن است سریعاً خاموش شود تا جلوی خطر احتمالی سوختگی و حوادث دیگر گرفته شود. در صورت مشاهده هر گونه نشت گاز، باید فوراً اجاق غیرفعال کنید و تکنسین مجرب را برای بررسی و تعمیر فراخوانی کنید.
  2. تنظیمات نامناسب شعله: اگر تنظیمات شعله اجاق گاز اشتباه باشد، ممکن است شعله به طور ناگهانی خاموش شود. مثلاً، اگر ورود هوای کافی به شعله متوقف شود یا تنظیمات شعله دچار تغییرات ناسازگار شود، شعله ممکن است خاموش شود. در این صورت، باید تنظیمات شعله را بررسی و مطابق با دستورالعمل تولید کننده تنظیم کنید.
  3. مشکل در شعله‌دهنده‌ها: شعله‌دهنده‌های اجاق گاز ممکن است کثیف یا مسدود شده باشند که باعث کاهش جریان گاز و خاموش شدن شعله می‌شود. رسوبات مانند چربی، غذای سوخته و ذرات دیگر می‌توانند شعله را متاثر کنند. در این صورت، شعله‌دهنده‌ها را با آب گرم و صابون تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مسدودی در آنها وجود ندارد.
  4. عیب در قطعات الکترونیکی: در برخی از موارد، عیب‌های الکترونیکی می‌توانند باعث خاموش شدن شعله گاز شود. مثلاً، سنسورهای دما و فشار، مدارهای کنترلی و قطعات دیگر ممکن است خراب شده یا نامناسب عمل کنند. در این صورت، لازم است توسط یک تکنسین مجرب تشخیص داده و قطعات تعویض شوند.
  5. شکستگی قطعات مکانیکی: قطعات مکانیکی اجاق گاز نیز ممکن است به دلیل شکستگی و یا خرابی باعث خاموش شدن شعله شود.
شعله اجاق باید آبی رنگ باشد
شعله اجاق باید آبی رنگ باشد

رنگ شعله اجاق گاز باید جه رنگی باشد؟

رنگ شعله اجاق گاز معمولاً باید رنگ آبی باشد. شعله آبی به معنی سوختن خوب و کامل گاز است و نشان دهنده مخلوط مناسبی از گاز و هواست. این در حالی است که رنگ‌های دیگر ممکن است به عواملی مانند عدم مخلوط شدن مناسب گاز و هوا، عدم حضور کافی هوا یا وجود ترکیبات دیگر در گاز (مانند آلاینده‌ها) بازگشت داده شود.

در صورتی که شعله قرمز، زرد یا نارنجی باشد، ممکن است نشانه مشکلی در اجاق گاز باشد. به عنوان مثال:

  • شعله قرمز: این می‌تواند نشان دهنده وجود کربن (کوک) در سرشعله‌ها یا عدم مخلوط شدن مناسب گاز و هوا باشد. این مسئله می‌تواند منجر به کاهش بازده احتراق، مصرف گاز بیشتر و ایجاد ترک و آب‌گرفتگی در سرشعله‌ها شود.
  • شعله زرد یا نارنجی: این رنگ‌ها معمولاً به معنی کمبود هوا هستند. زرد شدن شعله ممکن است به علت کثیفی برس هوا، مسدودیت در سیستم تهویه یا رگولاتور فشار گاز باشد.

در صورتی که با رنگ غیرعادی یا شعله‌ای که مشکل ظاهری دارد مواجه شده‌اید، توصیه می‌شود توسط یک تکنسین متخصص اجاق گاز در اصفهان بررسی و تعمیر شود.

چرا شعله اجاق گاز کم است؟

شعله کم در اجاق گاز می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و عامل آن ممکن است قطعات مختلفی باشد. برخی از علل شعله کم در اجاق گاز عبارتند از:

  1. ترموکوبل: اگر ترموکوبل خراب شود یا عملکرد نادرست داشته باشد، ممکن است شعله کم شود یا به طور کامل خاموش شود.
  2. لوله‌های گاز: لوله‌های گاز یا شلنگ گاز در اجاق گاز ممکن است به دلایلی مانند کثیفی، ترکیدگی، خوردگی یا کشیدگی خراب شوند. این مشکلات می‌توانند منجر به محدودیت جریان گاز و در نتیجه کاهش شعله شود.
  3. فشار گاز: فشار گاز اگر در اجاق کافی نباشد، میزان گازی که به شعله می‌رسد کم خواهد بود و در نتیجه شعله کم شده و نارس خواهد بود. این ممکن است به دلیل مشکلات در شبکه تامین گاز باشد.
  4. شیر گاز (Gas valve): شیر گاز مسئول تنظیم جریان گاز به شعله است اگر شیر گاز خراب شود یا بسته باشد، جریان گاز کاهش می‌یابد و شعله کمتر می‌شود.
  5. میکسر هوا (Air mixer): میکسر هوا در اجاق گاز مسئول مخلوط کردن گاز با هوا قبل از رسیدن به سوئیچ آتشگاه است. اگر میکسر هوا کثیف شود یا درست عمل نکند، میزان هوا کاهش یافته و شعله کمتر خواهد بود.
  6. رگولاتور فشار گاز (Gas pressure regulator): رگولاتور فشار گاز مسئول تأمین فشار مناسب برای جریان گاز به شعله است. اگر رگولاتور فشار گاز دچار خرابی شود یا فشار مناسبی تأمین نکند، شعله کمتر و نارس‌تر خواهد بود.
  7. سرشعله‌ها (Burners): سرشعله‌ها قسمتی از اجاق گاز هستند که گاز در آنها سوزانده می‌شود اگر سرشعله‌ها کثیف شوند یا خرابی داشته باشند، جریان گاز کمتر و شعله ضعیف‌تر خواهد بود.
  8. تنظیمات شعله: در برخی از موارد، تنظیمات شعله در اجاق گاز ممکن است نامناسب باشد. این ممکن است به دلیل عدم تنظیم درست شعله یا وجود خرابی در تنظیمات باشد.
  9. حالت اقتصادی: برخی از اجاق‌های گاز با توجه به حالت اقتصادی کار می‌کنند که در این حالت، شعله کمتر و صرفه‌جویانه‌تر است. در صورتی که شعله به نحو قابل قبولی کم باشد، ممکن است به دلیل فعال شدن حالت اقتصادی باشد.

در صورت مواجهه با مشکل شعله کم در اجاق گاز، پیشنهاد می‌شود ابتدا تنظیمات شعله را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر مشکل پا بر جاست به شرکت تعمیر اجاق گاز در اصفهان مراجعه نمایید.

چرا شعله اجاق گاز روشن نمیشه و چه قطعاتی خراب است؟

شعله اجاق گاز روشن نمی‌شود ممکن است به دلیل مشکلاتی در قطعات مختلف اجاق گاز باشد. برخی از علل مشترک که می‌تواند منجر به این مشکل شود عبارتند از:

  1. شیر گاز: ممکن است شیر گاز بسته یا خراب شده باشد و جریان گاز را به شعله‌دهی متوقف کند.
  2. فندک (سوزن): فندک اجاق گاز ممکن است کثیف باشد و نتواند شعله را ایجاد کند. همچنین، فندک ممکن است خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد.
  3. لوله گاز: ترک خوردن یا سوراخ شدن لوله گاز یا شلنگ می‌تواند منجر به عدم رسیدن گاز به شعله‌دهی شود.
  4. فشار گاز: گاز طبیعی یا گاز پروپان ممکن است فشار کافی برای ایجاد شعله را نداشته باشد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکل در خط لوله یا منبع گاز (مثل قطعه تنظیم فشار) باشد.
  5. قطعات الکترونیکی: قطعات الکترونیکی مانند مدارهای کنترلی و سنسورها نیز ممکن است خراب شده و برای ایراد شعله، به تعمیر نیاز داشته باشند.

دلیل خوب نسوختن شعله اجاق کاز چیست؟

مشکلی در سوزاندن شعله اجاق گاز ممکن است به دلیل خرابی یا نقص قطعات مختلف باشد. برخی از علل رایج که می‌تواند منجر به این مشکل شود عبارتند از:

  1. شیر گاز: اگر شیر گاز بسته یا خراب شده باشد، جریان گاز کافی برای ایجاد شعله ممکن است فراهم نشود.
  2. فندک : فندک اجاق گاز ممکن است کثیف باشد و نتواند شعله را به درستی ایجاد کند. همچنین، فندک ممکن است خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد.
  3. شلنگ یا لوله گاز: ترک خوردن یا سوراخ شدن خط لوله گاز می‌تواند منجر به عدم رسیدن گاز به شعله شود و باعث عدم سوزش درست شعله می‌گردد.
  4. فشار گاز: فشار گاز ممکن است کمتر از حد مورد نیاز برای سوزاندن شعله باشد. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در خط لوله یا منبع گاز (مثل قطعه تنظیم فشار) باشد.
  5. قطعات الکترونیکی: عیب‌ها و خرابی‌ها در قطعات الکترونیکی مانند مدارهای کنترلی و سنسورها نیز ممکن است باعث سوزاندن ناکافی شعله شود.

دلیل خاموش دشن یهویی اجاق و روشن نماندن شعله چیست؟

خاموش شدن یهویی شعل اجاق گاز ممکن است به دلیل خرابی برخی قطعات باشد. برخی از علت‌هایی که ممکن است منجر به خاموش شدن یهویی شعله شوند عبارتند از:

  1. سوئیچ شعله: سوئیچ شعله در اجاق گاز مسئول روشن و خاموش کردن شعله است. اگر سوئیچ خراب شده یا نقص داشته باشد، ممکن است شعله به طور ناگهانی خاموش شود.
  2. سنسور حرارت: اجاق گاز دارای سنسورهایی است ک دما را اندازه‌گیری م‌کنند تا شعله را کنتل کنند. اگر سنسور حرارت خراب شده یا نقص داشته باشد، ممکن است شعله به طور ناگهانی خاموش شود.
  3. زیاده کننده شعله: بلند کننده شعله مسئول بالا بردن و نگه داشتن شعله است. اگر بلند کننده خراب شده یا نقص داشته باشد، ممکن است شعله ضعیف شود یا خاموش شود.
  4. انسداد خطوط گاز: در صورتی که خطوط گاز اجاق گاز انسداد شده باشند، گاز به طور ناگهانی قطع می‌شود و شعله خاموش می‌شود.
  5. پیچیدگی‌های الکتریکی: برخی مشکلات الکتریکی مانند اتصالات نادرست، خطای سیستم، یا نقص در قطعات مرتبط می‌تواند منجر به خاموش شدن یهویی شعله شود.

چرا وقتی اجاق را روشن میکنم شعله با انفجار روشن می‌شود و پرتاب شعله داره؟

وقتی که شعله اجاق گاز با انفجار روشن می‌شود و پرتاب شعله دارید، این می‌تواند به وجود آمدن چند عامل مشکل‌زا اشاره کند:

  1. تنظیمات غیرصحیح: اگر تنظیمات اجاق گاز شما نادرست باشد، ممکن است مقدار بیش از حدی از گاز منتشر شود و وقتی شعله را روشن می‌کنید، با انفجار روشن شود. در این صورت، لازم است تنظیمات اجاق گاز را بررسی کرده و به تنظیمات درستی برگردانید.
  2. لوله‌ها و اتصالات ناسالم: وجود نشت گاز در لوله‌ها و اتصالات می‌تواند باعث پرتاب شعله و انفجار آن شود. این می‌تواند ناشی از لوله‌های ترک خورده یا شلنگ و اتصالات فرسوده باشد. در این صورت، باید لوله‌ها و اتصالات را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید.
  3. احتیاط نکردن در روشن کردن شعله: یکی از عوامل باعث انفجار شعله می‌تواند عدم احتیاط در روشن کردن شعله باشد. اگر شعله را به طور ناگهانی و سریع روشن کنید، احتمال ایجاد انفجار بیشتر است. بنابراین، هنگام روشن کردن شعله، از راهنمایی‌های تولیدکننده پیروی کنید و با دقت عمل کنید.
  4. خرابی قطعات: گاهی خرابی یا نقص قطعات الکترونیکی و مکانیکی مانند مدارهای کنترلی و سنسورها نیز می‌تواند باعث ایجاد انفجار با صدای بد هنگام تولید شعله می‌شود.

علت نشت گاز و بوی گاز در اجاق گاز چیست؟

اگر در محیط آشپزخانه بوی گاز از اجاق گاز را حس می‌کنید این نشت گاز در اجاق گاز بسیار خطرناک می‌باشد. دلایل بوی گاز می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از اصلی‌ترین علل نشت گاز در اجاق گاز عبارتند از:

  1. شلنگ و لوله فرسوده: خراب شلنگ یا لوله گازدر اجاق ممکن است به دلایلی مانند ضعف جوش، ترکیدگی، خوردگی یا کشیدگی خراب شوند. این مشکلات باعث نشت گاز می‌شوند و می‌توانند خطرات جدی ایجاد کنند.
  2. اتصالات نامناسب: اتصالاتی که بین لوله‌ها، سوئیچ گاز و اجزای دیگر اجاق گاز برقرار می‌شوند، باید سالم و با کیفیت باشند. اگر اتصالاتی ناصحیح انجام شده یا درست نگردند، ممکن است گاز به طور ناخواسته از آنها عبور کند و نشتی ایجاد شود.
  3. خرابی در میکروسوئیچ: سوئیچ گاز مسئول کنترل روشن و خاموش کردن شعله‌های اجاق است. اگر میکروسوئیچ گاز خراب شود، گاز ممکن است به طور ناخواسته روشن شده و نشت کند.
  4. خرابی ترموکوبل: ترموکوبل مسئول تشخیص حضور شعله و عملکرد صحیح شعله در اجاق است. اگر سنسور ترموکوبل خراب شود یا عملکرد نادرست داشته باشد، ممکن است شعله بیش از حد زیاد یا کم شود و نشت گاز به وجود آید.
  5. نصب نادرست: نصب نادرست اجاق گاز و عدم رعایت استانداردهای نصب می‌تواند منجر به نشت گاز شود. نبودن درپوش کامل و صحیح برای اتصالات یا عدم استفاده از آب بندی مناسب نیز می‌تواند عامل نشت گاز باشد.

در صورت مشاهده هرگونه نشت گاز در اجاق گاز، پیشنهاد می‌شود فوراً برق اجاق را قطع کنید، فضای که بوی گاز پخش شده را ترک نمایید و بهترین تعمیرکار اجاق گاز در اصفهان را جهت بررسی و تعمیر تماس بگیرید.

نحوه تعویض شیشه اجاق گاز چگونه است؟

برای تعویض شیشه اجاق گاز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قطع برق: در ابتدا، باید قدرت برق اجاق گاز را قطع کنید. این اقدام از نظر ایمنی بسیار مهم است و باید قبل از هرگونه عملیات تعویض شیشه انجام شود.
  2. باز کردن درب اجاق: در صورتی که درب اجاق گاز باز است، آن را ببندید و جلوی هرگونه حرکت ناگهانی را بگیرید. در صورتی که درب قفل است، با استفاده از دکمه قفل را باز کنید.
  3. تخلیه گاز: قبل از شروع به تعویض شیشه، مطمئن شوید که گاز از لوله‌ها تخلیه شده است. برای این کار، می‌توانید شیر گاز را ببندید و چند بار شعله اجاق را روشن و خاموش کنید تا مطمئن شوید گاز تخلیه شده است.
  4. بازکردن مهره‌ها و برداشتن شیشه: استفاده از یک مهره مناسب، مهره‌های محافظ را در اطراف شیشه اجاق گاز باز کنید. سپس با دستانتان خرمن‌های شیشه را نگه دارید و به آرامی آن را بیرون کشید.
  5. تعویض شیشه: شیشه قدیمی را با یک شیشه جدید جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که شیشه جدید به درستی در قاب قرار گرفته و همه مهره‌ها را درست بسته‌اید.
  6. بستن مهره‌ها: پس از قرار دادن شیشه جدید، باز هم محافظت مهره‌ها را ببندید تا شیشه اجاق گاز در جای خود قرار گیرد.
  7. وصل برق: به ازای اطمینان از صحیح بودن عملیات تعویض شیشه، برق اجاق گاز را وصل کنید و عملکرد شعله‌ها را بررسی کنید.

توجه: این توصیف به عنوان یک راهنما عمومی است و توصیه می‌شود همیشه دستورالعمل تولید کننده و دستورات ایمنی مربوطه را مطالعه و رعایت کنید. در صورتی که مطمئن نیستید، بهتر است تعویض شیشه را به یک تعمیرکار اجاق گاز در اصفهان مجرب واگذار کنید.

تعمیرکار فنی

چرا فندک اجاق گاز جرقه نمی‌زند؟

علت خرابی و کار نکردن فندک اجاق گاز می‌تواند به عوامل متعددی برگردد. در زیر، برخی از عوامل شایع خرابی فندک اجاق گاز را بررسی می‌کنیم:

  1. کثیفی و رسوبات: تشکیل رسوبات یا کثیفی در ناحیه فندک می‌تواند موجب خرابی آن شود. رسوبات و کثیفی می‌توانند به دلیل ذرات گرد و غبار، روغن‌ها و چربی‌ها از طریق غذاهای پخته شده روی سطح فندک تشکیل شوند و باعث محدودیت در جریان الکتریکی و سخت شدن رفت و آمد فندک شوند.
  2. سوختن ناقص یا نامنظم: اگر آتشگاه درست عمل نکند و سوختن ناقصی داشته باشد، ممکن است فندک مورد نیاز برای ایجاد شعله را تولید نکند.
  3. خرابی در قطعات الکترونیکی: قطعات الکترونیکی داخل فندک نیز ممکن است به صورت طبیعی یا به دلیل عیوب تولیدی خراب شوند و نتوانند شرایط لازم برای ایجاد شعله را فراهم کنند.
  4. خرابی سیم‌کشی: خرابی در سیم‌های مربوط به فندک نیز می‌تواند منجر به عدم ایجاد شعله گاز شود. ممکن است سیم‌ها قطع شده، درز داشته باشند یا به دلیل خرابی در نقاط اتصال دچار مشکل شوند.
  5. خرابی در قطعه پیزوالکتریک: قطعه پیزوالکتریک مسئول تولید جریان الکتریکی برای ایجاد شرارت و ایجاد شعله است. اگر این قطعه خراب شود، فندک قادر به تولید شرارت لازم برای ایجاد شعله نخواهد بود.
  6. جرقه زن (Igniter): جرقه زن یا نقطه تماس فندک نقش کلیدی در ایجاد شرارت برای کشیدن شعله دارد. اگر این قطعه کثیف شود، خراب شود یا موقعیت آن تغییر کند، فندک ممکن است کار نکند.
  7. سوزن (Pilot Valve): سوزن نقش کنترل جریان گاز به فندک را باز و بسته کردن دارد. اگر سوزن گیر کند یا دچار خرابی شود، جریان گاز به مقدار صحیح به فندک داده نخواهد شد و اجاق کار نخواهد کرد.
  8. ترموکوپل (Thermocouple): ترموکوپل جریان گاز را به فندک متصل می‌کند و هنگامی که فندک روشن می‌شود، این قطعه سیگنال به سیستم خاموش کردن اضطراری (Safety Shut-Off) می‌فرستد. اگر ترموکوپل خراب شود، سیستم به درستی کار نمی‌کند و جریان گاز به اجاق قطع می‌شودهمچنین، خرابی در سیم کی، اتصالات ناقص یا ترکیدگی در قطعات الکتریکی دیگر نیز می‌تواند منجر به عدم کارکرد فندک شود. در صورتی که فندک اجاق گاز شما کار نمی‌کند، بهتر است یک تکنسین متخصص فندک اجاق گاز را بررسی و تعمیر کند.

در صورتی که فندک اجاق گاز خراب شده است و به علت خطراتی مانند نشت گاز باشد، توصیه می‌شود توسط یک تکنسین متخصص اجاق گاز برای تعمیر اجاق اصفهان بررسی و تعمیر شود.

چرا جرقه زن اجاق گاز یکسره جرقه می‌زند؟

وقتی جرقه زن اجاق گاز یکسره جرقه می‌زند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. قطعات زیر می‌توانند خراب شده یا ناسالم باشند و باعث این مشکل شوند:

  1. جرقه زن گاز igniter: مسئول تولید جرقه برای روشن کردن گاز می‌باشد. اگر خراب شده، ممکن است جرقه برای مدت کوتاهی تولید شود و سپس قطع شود. در این صورت ،کنترل کننده پالس جرقه ن اجاق گاز را باید تعمیر یا تعویض کنید.
  2. سیم‌ها و اتصالات: اتصالات igniter به مدار یا سیم‌های مربوطه ممکن است دچار خرابی شده و عدم ارتباط مناسب باعث قطع شدن جرقه زن شود. بررسی سیم‌ها و اتصالات و تعمیر یا تعویض آنها می‌تواند به حل مشکل کمک کند.
  3. دستگاه کنترل جرقه: دستگاه کنترل جرقه که مسئول کنترل فعالیت igniter است، ممکن است خراب شده یا اشکال داشته باشد. در نتیجه، جرقه زن به طور ناقص عمل می‌کند. در این صورت، دستگاه کنترل جرقه را باید بررسی و تعمیر یا تعویض کنید.
  4. منبع تغذیه: اگر منبع تغذیه برای جرقه زن اجاق گاز ناسالم باشد، جرقه زدن ممکن است به طور ناقص انجام شود و قطع شود. در این صورت، باید منبع تغذیه را بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

برای تعمیر فندک اجاق گاز در اصفهان به شرکت معتبر همراه شوید.

دلیل دود کردن شعله اجاق گاز چیست؟

تولید دود توسط شعله ااق گاز ممکن است به دلیل خرابی یا نقص قطعات مختلف باشد. برخی از علل رایج که می‌تواند منجر به تولید دود شود عبارتند از:

  1. فندک (سوزن): ممکن است فندک اجاق گاز کثیف باشد و نتواند به درستی سوزاندن شعله را ایجاد کند. این موضوع می‌تواند منجر به سوزاندن ناقص و تولید دود شود.
  2. مسیر انتقال گاز: ترک خوردن یا سوراخ شدن مسیر انتقال گاز تا شعله می‌تواند باعث نفوذ هوا به شعله شده و تولید دود کند.
  3. قطعات سوزاندن شعله: قطعات مربوط به سوزاندن شعله مانند توپر، قلاب سوزن و انژکتور نیز ممکن است خراب شده و تولید دود را ایجاد کنند.
  4. احتراق : در صورتی که نسبت سوخت به هوا معکوس باشد و احتراق ناکامل رخ دهد، ممکن است دود تولید شود. این مسئله معمولاً به علت تنظیم غلظت گاز درست در شعله و تهویه مناسب صورت نمی‌گیرد.
  5. قطعات الکترونیکی: خرابی یا نقص قطعات الکترونیکی مانند مدارهای کنترلی و سنسورها نیز می‌تواند باعث تولید دود شود.

چرا بدنه اجاق گاز برق دارد؟

اگر به اجاق گاز دست می‌زنید و احساس برق گرفتگی دارین می‌تواند دلیل زیر باعث برق دار بودن بدنه شود:

  1. مدارهای الکترونیکی: قطعات الکترونیکی مانند مدارهای کنترلی و سنسورها ممکن است خراب شوند و بدنه اجاق را تحت تأثیر قرار دهند.
  2. قطعات الکتریکی : قطعات کابل‌ها، اتصالات الکتریکی، منبع تغذیه و سیستم سیم کشی نیز ممکن است به اتصال برق به بدنه را میسر کند.
  3. پریز برق: در صورت اتصال در پریز برق و دوشاخ اجاق گاز ممکن است باعث می‌شود بدنه اجاق برق داشته باشد.

برای رفع این نقص‌ها و خرابی‌ها، بهتر است به شرکت تعمیر اجاق گاز در اصفهان مراجعه نمایید.

چگونه شعله زرد را درست کنیم؟
چگونه شعله زرد را درست کنیم؟

دلیل زرد سوختن شعله اجاق گاز چیست؟

شعله زرد در اجاق گاز معمولاً نشانگر وجود مشکلی در ترکیب مناسب هوا و گاز است. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی یا بدعملی قطعات زیرشد:

  1. مشتعل کننده‌ها: مشتعل کننده ها مسئول ایجاد شعله در اجاق گاز هستند. اگر مشتعل کننده‌ها کثیف شده یا خراب شده باشند، ممکن است جریان هوای صحیح را از دست دهند و شعله زرد را تولید کنند. در این صورت، برخوردها یا مشتعل کننده‌ها را باید تمیز کرده یا تعویض کنید.
  2. محدود‌کننده‌ها: محدود‌کننده‌ها مسئول کنترل جریان گاز و هوا هستند. اگر محدود‌کننده‌ها کثیف شده یا خراب شده باشند، ممکن است ترکیب صحیحی از هوا و گاز توسط انجام ندهند و شعله زرد ایجاد شود. بررسی و تمیز کردن محدود‌کننده‌ها یا تعویض آنها می‌تواند به حل مشکل کمک کند.
  3. تنظیمات گاز: تنظیمات گاز ممکن است ناسالم یا نادرست باشند. این مشکل می‌تواند منجر به ایجاد شعله زرد شود. در این صورت، لازم است تنظیمات گاز را بررسی و اصلاح کنید.
  4. کثیفی در لوله‌ها یا اتصالات: کثیفی در لوله‌ها یا اتصالات می‌تواند باعث محدود شدن جریان گاز یا ناپایداری ترکیب هوا و گاز شود، که منجر به شعله زرد می‌شود. تمیز کردن لوله‌ها و اتصالات می‌تواند به حل مشکل کمک کند.

دلیل روشن نشدن فرِ اجاق گاز چیست؟

خرابی در فر اجاق گاز می‌تواند به علت نقص در برخی قطعات و عملکرد نادرست آنها رخ دهد. برخی از خرابی‌های روشن نشدن فر اجاق گاز و قسمت‌های مرتبط عبارتند از:

  1. المان گرمایشی (هیتر): هنگامی که المان گرمایشی یا هیتر درون فر خراب شود، فر قادر به تولید حرارت لازم برای روشن شدن نخواهد بود.
  2. سیستم برقی: در صورتی که سیستم برق راه اندازی فر، مانند سوئیچ برق یا منبع تغذیه، خراب یا نقص داشته باشد، فر قادر به روشن شدن نخواهد بود.
  3. پنل کنترل: خرابی یا نقص در پنل کنترل می‌تواند به عدم امکان کنترل و روشن شدن فر منجر شود. این شامل دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و صفحه نمایش است.
  4. سوئیچ درب: سوئیچ درب فر ممکن است خراب شده یا درست عمل نکند. این موضوع می‌تواند منجر به عدم روشن شدن فر شود زیرا در صورت عدم قفل شدن درب، فر قادر به روشن شدن نخواهد بود.
  5. قطعات الکترونیکی دیگر: خرابی در قطعات الکترونیکی مانند مدارهای کنترلی و سنسورها نیز می‌تواند باعث نقص در عملکرد فر شود.

برای تشخیص دقیقتر و رفع خرابی‌ها، توصیه می‌شود به تعمیرگاه مجاز یا خدمات پس از فروش اصفهان مراجعه کنید. آنها قادر خواهند بود مشکل را تشخیص داده و قطعات خراب را تعویض کنند یا تنظیمات لازم را انجام دهند.

چرا دمای فر اجاق گاز پایین است؟

فر اجاق گاز شما گرم و داغ نمی‌شود به علت نقص در برخی قطعات و عملکرد نادرست آنها رخ دهد. برخی از خرابی‌های باعث عدم پایداری و کاهش دمای فر اجاق گاز عبارتند از:

  1. المان گرمایشی (هیتر): هنگامی که المان گرمایشی درون فر خراب شود، دمای مناسب برای پخت و پز تولید نخواهد شد یا دمای آن ناپایدار و سرد می‌شود.
  2. سوئیچ دما: خرابی در سوئیچ دما ممکن است باعث ناپایدار شدن و سرد شدن دمای فر شود. این سوئیچ وظیفه کنترل و تنظیم دمای فر را دارد و در صورت نقص، دمای فر گرم نشود.
  3. سنسورهای دما: وجود خرابی در سنسورهای دمای فر می‌تواند باعث پایین بودن دما شود و عدم پایداری را ایجاد کند. بطور معمول، فر گاز دارای سنسورهایی است که دمای درون فر را اندازه‌گیری می‌کنند و به سیستم کنترل اعلام می‌کنند.
  4. مدار کنترلی: خرابی در مدار کنترلی فر می‌تواند باعث نقص در تنظیم و کنترل دما شود و باعث داغ نشدن دمای فر می‌شود.
  5. قطعات الکترونیکی دیگر: خرابی در قطعات الکترونیکی دیگر نیز ممکن است تأثیری بر دمای فر داشته باشد. مانند مدارهای کنترلی، سیستم سنسورهای دیگر و تجهیزات مرتبط.

دلیل بسته نشدن درب اجاق گاز فردار چیست؟

خرابی در بسته نشدن درب فر اجاق گاز می‌تواند به علت نقص در برخی قطعات و عملکرد نادرست آنها رخ دهد. برخی از خرابی‌ها که باعث بسته نشدن درب می‌شوند، در زیر اشاره شده است:

  1. سوئیچ درب: سوئیچ درب فر ممکن است خراب شده یا درست عمل نکند. این موضوع می‌تواند منجر به عدم بسته شدن درب شود زیرا در صورت نقص، سیستم قفل درب فعال نخواهد بود.
  2. قفل درب: درب فر اجاق گاز دارای قفلی است که در صورت بسته شدن درب، آن را قفل می‌کند. اگر قفل درب خراب یا غیرفعال باشد، درب به طور کامل بسته نخواهد شد.
  3. لولا درب: اگر این قطعه خراب یا نقص داشته باشد، درب به طور کامل بسته نخواهد شد.
  4. موادی بین درب و اجاق: در برخی مواقع، وجود موادی خشک شده روی لاستیک درب می‌تواند باعث بسته نشدن درب فرگاز شود.
داغ شدن ولوم اجاق
داغ شدن ولوم اجاق

چرا ولوم اجاق گاز خیلی داغ است؟

گرم شدن زیاد ولوم اجاق گاز می‌تواند به دلیل خرابی برخی قطعات باشد. برخی از علت‌هایی که ممکن است باعث گرم شدن زیاد ولوم شوند عبارتند از:

  1. سنسور دما: اجاق گاز دارای سنسورهایی است که دما را اندازه‌گیری می‌کنند تا ولوم مناسب را تنظیم کنند. اگر سنسور دما خراب شده و دمای نادرستی را اندازه‌گیری کند، ممکن است ولوم بیش از حد گرم شود.
  2. مدار کنترلی: مدار کنترلی اجاق گاز عملکرد ولوم را کنترل می‌کند. اگر مدار کنترلی خراب شده یا نقص داشته باشد، ممکن است ولوم به طور نادرست کار کند و بیش از حد گرم شود.
  3. خرابی ولوم: ولوم اجاق گاز دارای یک لایع پلاستیکی است که به آن چسبانده شده است. اگر پلاستیک ولوم خشک شده یا در طول زمان جدا شده باشد، ممکن است ولوم به طور نادرست کار کند و گرم شود.

علت روشن نشدن صفحه نمایش اجاق گاز چیست؟

دلیلی که باعث خرابی صفحه نمایش اجاق گاز و خاموش شدن آن می‌شود، ممکن است به قطعات یا مشکلات زیر ارتباط داشته باشد:

  1. قطعات الکترونیکی: در صفحه نمایش اجاق گاز، قطعات الکترونیکی برای کنترل و نمایش اطلاعات استفاده می‌شوند. ممکن است یکی از قطعات الکترونیکی، مانند تراشه‌ها یا قطعات مربوط به تغذیه برق، خراب شده باشد. در این صورت، قطعه معیوب باید تعمیر یا تعویض شود.
  2. مشکل در منبع تغذیه: اجاق گاز برای کارکرد صفحه نمایش و سایر قطعات الکترونیکی نیاز به منبع تغذیه برق دارد. ممکن است منبع تغذیه دستگاه، مانند آداپتور یا باتری، خراب شده یا اتصالات آن منقطع شده باشد. بررسی و تعمیر یا تعویض منبع تغذیه ممکن است مشکل را حل کند.
  3. خرابی سنسورها: برخی اجاق‌های گازاز سنسورهای مختلفی مجهز شده‌اند. اگر سنسور‌ها خراب شده باشند، امکان روشن نشدن اصفحه نمایش جاق گاز می‌شود
  4. مشکلات ترمینال‌ها و اتصالات: ترمینال‌ها و اتصالات اجاق گاز، مانند کابل‌ها و جک‌ها، ارتباط بین صفحه نمایش و سایر قطعات الکترونیکی را فراهم می‌کنند. اگر اتصالات آن‌ها منقطع یا آسیب دیده باشند، ارتباط بین صفحه نمایش و سایر قطعات قطع خواهد شد. بررسی و تعمیر یا تعویض ترمینال‌ها و اتصالات ممکن است به حل مشکل کمک کند.

برای مطالعه مطالب بیشتر آموزش عیب یابی مشکلات اجاق گاز می‌توانید مطالعه نمایید.


برد کنترل الکترونیک اجاق گاز چیست و چه وظایفی دارد؟

برد الکترونیک (Electronic Control Board) در اجاق‌های گاز، قطعه‌ای است که وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد دستگاه را بر عهده دارد. این برد الکترونیک معمولاً در داخل جعبه کنترل قرار می‌گیرد و با سایر قطعات الکترونیکی و الکترومکانیکی دستگاه ارتباط برقرار می‌کند.

وظایف اصلی برد الکترونیک اجاق گاز شامل موارد زیر است:

برد الکترونیک در اجاق گاز نقش کلیدی در عملکرد و کنترل دستگاه دارد و همه این وظایف را برعهده دارد تا دستگاه به صورت صحیح و ایمن کار کند برای تعمیر برد کنترل اجاق در اصفهان 09137512192 تماس بگیرین.

  1. کنترل فعالیت شعله: برد الکترونیک به صورت خودکار شعله را روشن یا خاموش می‌کند و کنترل زمان روشن بودن شعله را تنظیم می‌کند. این عملکرد به منظور ایمنی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.
  2. کنترل دما: برد الکترونیک مسئول کنترل دمای دستگاه است. با استفاده از سنسورهای مختلف، برد الکترونیک دما را اندازه‌گیری می‌کند و در صورت نیاز تنظیمات لازم را انجام می‌دهد.
  3. نمایش اطلاعات: برد الکترونیک نمایشگرهای مختلف را کنترل می‌کند و اطلاعات مربوط به درجه حرارت، زمان پخت و سایر تنظیمات را نشان می‌دهد. این نمایشگرها ممکن است به صورت رقمی، LED یا LCD باشند.
  4. کنترل عملکرد دکمه‌ها: برد الکترونیک وظیفه کنترل عملکرد دکمه‌ها و کلیدهای کنترل را دارد. با فشار دادن دکمه‌ها، دستورات مربوطه به برد الکترونیک ارسال می‌شود و عملکرد دستگاه تغییر می‌کند.
  5. ارتباط با سایر قطعات: برد الکترونیک در ارتباط با سایر قطعات دستگاه مثل سنسورها، ولوم‌ها، شعله‌گیرها و موارد دیگر قرار دارد و اطلاعات لازم را با آن‌ها تبادل می‌کند.

نکات مهم نگهداری اجاق گاز

برای نگهداری صحیح از اجاق گاز و جلوگیری از خرابی و نیاز تعمیر اجاق گاز در اصفهان، می‌توانید رعایت موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. تمیز کردن منظم: منظم و با استفاده از مواد مناسب اجاق گاز را تمیز کنید. پس از هر استفاده، بازوها و لوازم پخت و پز را تمیز کنید و از بقایای غذا و چربی‌های پوشیده شده بر روی شعله‌ها و سطوح جلوگیری کنید..
  2. استفاده از وسایل ضدلغزش: برای جلوگیری از سقوط ظروف و تصادفات غیرموردنظر، از وسایل ضدلغزش مانند کاورهای ضد لغزش بر روی شعله‌ها و سطوح استفاده کنید.
  3. عدم قرار دادن اشیاء قابل اشتعال در نزدیکی اجاق گاز: مطمئن شوید که در محدوده‌ای که اجاق گاز قرار دارد، اشیاء قابل اشتعال مثل پارچه‌ها و کاغذها قرار ندارند.
  4. دوری از خطر آتش سوزی: حتماً هنگام استفاده از اجاق گاز، حواس خود را به شعله‌ها و مواد قابل اشتعال در نزدیکی اجاق گاز جمع کنید. همچنین، مطمئن شوید که دستمال‌ها و پتوها بی‌خطر از شعله‌ها دوری کرده‌اند.
  5. تهویه مناسب: هنگام استفاده از اجاق گاز، مطمئن شوید که محیط دارای تهویه مناسب است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که دود از پنجره‌ها و دریچه‌ها خارج می‌شود و هیچ گاز محروقه‌ای در داخل منزل باقی نمی‌ماند.
  6. استفاده از قطعات اصلی و اورجینال: در صورت نیاز به تعمیر اجاق گاز، توصیه می‌شود از قطعات اصلی و اورجینال استفاده کنید. استفاده از قطعات ارزان قیمت و غیراورجینال ممکن است باعث کاهش عمر اجاق گاز شود.
  7. حفاظت در برابر ضربه و آسیب: مطمئن شوید که اجاق گاز در محل مناسب و استوار قرار می‌گیرد و در معرض ضربه و آسیب نیست. همچنین، هنگام جابجایی اجاق گاز برای تعمیر، با احتیاط و دقت عمل کنید.
  8. بررسی عملکرد اجاق گاز: به صورت دوره‌ای، عملکرد اجاق گاز را بررسی کنید.

چگونه اجاق گاز را تمیز کنبم؟

برای تمیز کردن اجاق گاز، مراقبت و تمیزکاری منظم مهم است. در زیر روش‌هایی برای تمیز کردن اجاق گاز را آورده‌ام:

  1. خشک کردن سطح: قبل از شروع به تمیزکاری، اطمینان حاصل کنید که سطح اجاق گاز خشک است.
  2. پاک کردن سطح: با استفاده از یک حوله یا اسفنج نرم و مرطوب، سطح اجاق گاز را پاک کنید. از مواد تمیزکننده نسبت به نوع سطح و صفحه اجاق گاز استفاده کنید.
  3. پاک کردن قالب شعله: قالب شعله را از بالای شعله‌گیرها جدا کنید و با یک برس نرم و مرطوب، روی آن را پاک کنید. در صورت لزوم، از مواد تمیزکننده مناسب استفاده کنید. حواستان باشد که قالب شعله کاملاً خشک شود قبل از قرار دادن آن در محل خود.
  4. شستشوی شعله‌گیرها: شعله‌گیرها را برداشت کنید و با یک محلول آب و مایع ظرفشویی پاک کنید، سپس آن‌ها را خوب بشوید و خشک کنید.
  5. تمیز کردن نواحی رسوب گرفته: در صورت وجود رسوب سخت‌تر، مانند روغن یا زیرشعله‌های داغ، از محلول شستشوی مناسب یا آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید و آن را برطرف کنید.
  6. پاک کردن دکمه‌ها: با یک حوله نرم و مرطوب، دکمه‌ها و کنترل‌های اجاق گاز را پاک کنید. در صورت لزوم، از محلول شستشوی مناسب استفاده کنید و آن را خشک کنید.

نکته: حتما قبل از شروع به تمیز کردن اجاق گاز، دفترچه راهنمای استفاده اجاق گاز خود را مورد مطالعه قرار دهید و راهنمایی‌ها و محدودیت‌های تمیزکاری را رعایت کنید.

how-much-does-stovn-repair-service-cost
how-much-does-stovn-repair-service-cost

هزینه و قیمت تعمیرات اجاق گاز 

سرویس کاران و کارشناسان مجموعه اصفهان تعمیر وقتی در محل مشتری بابت تعمیرات اجاق گاز حضور پیدا میکنند سعی نموده هزینه منصفانه برای تعمیر دریافت کنند.

نکته: ممکن است قیمت بسته به مدل و نوع خدمات و ق کمی تغییر کند که هنگام تماس تکنسین می توانید مطمئن شوید. لازم به ذکر است هزینه قطعه جدا می‌باشد.

امور مالی

اصفهان تعمیر با هدف خشنودی مشتری از الگوریتم مشتری مداری که استفاده میکند تا بهترین مبلغ که رضایت شما در ان باشد را دریافت میکند.

خدمات تعمیرات اجاق گازهزینه اجرت تعمیر اجاق گاز
تعویض ترانس اجاق800,000 الی 1,900,000 ریال IRR
تعویض سرشعله400,000 الی 1,100,000 ریال IRR
تعویض بوبین450,000 الی 700,000 ریال IRR
تعویض ترموکوپل450,000 الی 750,000 ریال IRR
تعویض چدن اجاق گاز1,300,000 الی 2,250,000 ریال IRR
تعویض تایمر2,950,000 الی 4,450,000 ریال IRR
تعویض ولوم300,000 الی 1,500,000 ریال IRR
تعویض ترموستات اجاق گاز1,850,000 الی 2,950,000 ریال IRR
تعویض کلید فندک300,000 الی 550,000 ریال IRR
تعویض شیشه950,000 ریال الی 3,950,000 ریال IRR
ایاب ذهاب600,000 الی 1,000,000 ریال IRR
لیست قیمت تعمیر اجاق گاز


مارک‌‌های اجاق گاز قابل تعمیر

اجاق گازهای امروزی توسط کارخانجات بسیاری تولید می‌شود که هر کدام سیستم و فناوری بخصوص خود را دارند. شرکت اصفهان تعمیر برای تعمیر اجاق گاز در اصفهان برای هر برند اجاق گاز فردار، تعمیر اجاق گاز طرح فر اصفهان و توکار صفحه ایی دارای متخصص هم برند و مدل را دارا می‌باشد.

برندهای تولید ایران

اجاق گاز تولید ایران شامل فردار و صفحه ایی ( توکار)

اجاق گاز مارک ایرانی فردار ( مبله )

برندهای ایرانی شامل: اسنوا، دوو، تکنو گاز، تاکنو، رزگاز، تهران گاز، سینجر، پادیسان، رزگاز، روبینا، آلتون،عادل گاز، عالیستان، سینجر آردل، تایسز، اخوان، آبسان و…

اجاق گاز مارک ایرانی توکار ( تعمیر اجاق صفحه ایی)

سرویس برندهای ایرانی توکار مانند اخوان، آلتون، بیمکث، داتیس، استیل البرز، درسا، کن، ایلیا استیل و…

اجاق گاز مارک خارجی

برندهای تولید خارج از کشور مانند بوش، لاجرمانیا، تکنوگاز،‌ پیلوت، هاردستون، سامسونگ، آریستون، لوفرا، مورانو و…

مناطق تحت پوشش تعمیر و سرویس در اصفهان

مناطق تحت پوشش برای تعمیر اجاق در اصفهان شامل محلات و خیابان‌های ارتش، سجاد، بزرگمهر، جی، کاوه، ملک شهر، خانه اصفهان، شهرک سیمرغ، شاهین شهر، خورزوق، گزبرخوار، امام خمینی، خانه اصفهان، خمینی‌ شهر، درچه، کوشک، فولاد‌شهر، فلاورجان، شهر ابریشم، کاشانی، دروازه تهران، اردیبهشت، شیخ بهائی، میدان انقلاب، چهارباغ، طوقچی، پل شیری، نجف‌اباد، سپاهان‌ شهر، بهارستان، کوی‌امام، دولت‌آباد، شهرک میلاد، شهرک نگین، امیرحمزه، سه راه سیمین، دروازه شیراز، میدان جمهوری و… کلیه مناطق شرق، غرب، جنوب، شمال برای کسب اطلاعات بیشتر شعبات مجموعه ما Agency Stove Repair Service in Isfahan, Isfahan Province خارج از بحث نمایندگی با شماره تماس 09137512192 تماس بگیرین.

سوالات متداول درباره تعمیر اجاق گاز در اصفهان

آدرس تعمیرگاه اجاق گاز در اصفهان کجاست؟

برای سرویس زیر نظر بهترین تعمیرکار اجاق گاز اصفهان به آدرس اصفهان، خیابان بزرگمهر مراجعه نمایید.

شماره تماس بهترین تعمیرکار اجاق گاز در اصفهان چند است؟

برای استفاده از سرویس، خدمات و تعمیر در کلیه نقاط اصفهان با شماره تلفن 09137512192 تماس بگیرین تا در اسرع وقت اقدام به راهنمایی و تعمیر اجاق گاز و رفع خرابی بکنند.

قیمت تعمیر اجاق گاز چقدرمی‌باشد؟

هزینه و قیمت تعمیراجاق شهر بستگی به دلیل خرابی و مدل دستگاه می‌باشد اما به طور معمول از 1.000.000 ریال تا 10.000.000 ریال می‌باشد.

آیا تعمیرات در محل انجام می‌گیرد؟

در شرکت اصفهان تعمیر همه تلاش بر جلب رضایت شما می‌باشد از این رو تعمیر به صورت سیار و در منزل انجام می‌گیرد.

دلایل خرابی اجاق گاز چیست؟

اجاق گاز به دو دلیل قطعات مکانیکی و یا الکترونیکی می‌باشد که در صورت امکان قطعه تعمیر می‌شود و در صورت نیاز تعویض می‌شود.

اطلاعات تماس مرکز تعمیر اجاق گاز در اصفهان

  • زمان پاسخگویی: کلیه ساعات و روزهای هفته
  • شماره تماس تعمیر: 09137512192
  • آدرس: اصفهان خیابان بزرگمهر
  • ایمیل: info (at) esfahantamir.com
4.3/5 - (30 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

20 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر اجاق گاز در اصفهان»

  1. سلام
    گازوفرگاز ما یه سرویس کامل میخواد حتی صفحه روی گاز هم باید کامل عوض بشه. فرهم روشن نمیمونه حتما باید پیچ گازش و نگه داریم وگرنه خاموش میشه.
    سرامیکی فندکش هم همه شکسته.
    سوال؟ آیا تعمیرش کنیم به صرفه است یا کامل عوض اش کنیم و یه نو بخریم؟

    1. سلام صفحه روی گاز خیر – اما بقیه موارد قابل به صرفه برای تعمیر است

  2. سلام خسته نباشید. در شهر نجف اباد هم نمایندگی دارین؟ ما یه گاز مارلینو داریم بعد از حدود یکسال وقتی روشنش میکنیم وقتی دکمه ولوم را رها میکنیم خاموش میشه . شما میتونید تعمیر کنید ؟

  3. سلام
    مشکل اجاق گاز ما این هست که موقع روشن کردن باید یه مدت نگه داریم و در یه حالت خاص تا شعله خاموش نشه عیبش از چیه؟ و قابل تعمیره؟

  4. سلام تعمیرات گاز بیشل هم انجام میدید؟صفحه دیجیتال گاز به هم ریخته و یکی از شعله ها کار نمیکنه و قطع شده…

  5. سلام وقت بخیر
    چه برندی برای خرید اجاق گاز صفحه ای و اجاق مبله را پیشنهاد میدین؟ ایرانی باشه

    1. سلام
      برندهای آلتون، اخوان، کن ، داتیس ، استیل البرز برندهای خوبی هستند که میتوانید در نمایندگی فروش در اصفهان تهیه کنید

    1. سلام
      شیشه اجاق گاز صفحه ایم شکسته میخام استیلش کنم هزینش چقدره؟ شماره تماس لطفا؟

      1. سلام و درود نه میسره نه به صرفه
        اجاق شیشه ایی برند خوب تهیه کنید که نشکن باشه

  6. با سلام
    آقای قربانی را توصیه میکنم به شدت با تجربه و راهنمایی پشت گوشی هم انجام میدهند. کیفت خدمات عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت