آژانس تعمیرات لوازم خانگی در اصفهان تعمیر

علت روشن نشدن کولر گازی و روش های حل این مشکل

علت روشن نشدن کولر گازی

علت روشن نشدن کولر گازی چیست؟
روشن نشدن کولر گازی در یک روز گرم تابستانی یا یک روز سرد زمستانی میتونه لحظات سختی رو برای خانواده رقم بزن از این رو باید در تعمیر و نگه داری آن همیشه دقت داشته باشید و تعمیر ان را تنها به تعمیرکاران مجاز و با تجربه بسپارید.

در این مقاله که توسط تیم ای تی اصفهان تعمیر آماده شده سعی داریم مشکلات رایج کولر گازی را شرح دهیم و راه حل های رفع مشکلات آن را با هم مرور کنیم بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شماره تماس: 09395484060 – مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر  با ارائه فاکتور برای اطمینان از حسن نیت ما

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر کولر گازی هایسنس در اصفهان 

علت روشن نشدن کولر گازی
علت روشن نشدن کولر گازی و راه حل آن

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر کولرگازی ال جی در اصفهان

13 علت روشن نشدن کولر گازی

13 علت روشن نشدن کولرگازی که از رایج ترین دلایل این اتفاق نیز میباشد رو با هم بررسی میکنیم.

  • روشن  نشدن کولر گازی : اتصالات برقی کولر گازی

اتصالات برقی همیشه از رایج ترین علت روشن نشدن کولر گاز ها میباشد بنابراین در مرحله اول حتماٌ تمام اتصالات برق خانه و فیوز برق را کنترل کنید و از سلامت آن ها مطمئن شوید. اسپیلت ها حدوداٌ به 220 ولت برق نیاز دارند اگر از این میزان برق کمتر به کولر گازی برسد باعث روشن نشدن آن میشود.

همچنین در صورتی که اتصالات برق قدیمی و فرسوده هستند اقدام به تعویض آن ها نمایید زیرا علاوه بر خراب کردن دستگاه احتمال برق گرفتگی اعضائ خانواده را بالا میبرد که بسیار خطرناک میباشد.

  • روشن نشدن کولر گازی : بسته بودن راه خروج آب

مسدود شدن راه خروج آب کولرگازی ممکن است دردسر های زیادی را به همراه داشته باشد از جمله این مشکلات سرریز شدن آب به داخل پنل اسپیلت میباشد که برای دستگاه بسیار مضر است بنابراین همواره از باز بودن راه خروج آب کولر گازی اطمینان حاصل نمایید در صورتی که این راه مسدود شده بود با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

  • روشن نشدن کولر گازی : مسدود بودن راه جریان گاز

مسدود بودن راه جریان گاز کولر گازی میتواند علت روشن نشدن کولر گازی باشد از این رو همواره سرویس های دوره ای کولرگازی باید انجام شود و مسر گاز آن تمیز باشد.

  • روشن نشدن کولرگازی : کثیفی فیلتر کولر

از مشکلات شایع دیگر کولرگازی ها کثیف بودن فیلتر آن میباشد. آلوده بودن فیلتر های اسپیلت ها مشکلات زیادی را برای دستگاه به وجود می آورد یکی از این مشکلات روشن نشدن کولر گازی میباشد که میتوان با تمیز کردن فیلتر ها و یا تعویض آم این مشکل را برطرف نمود.
شایان ذکر است که بهرتین زمان برای تعویض فیلتر کولرگازی ماهی یکبار میباشد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر کولر گازی برانت در اصفهان

علت روشن نشدن کولر گازی
علت روشن نشدن کولر گازی و روش های رفع آن
  • علت روشن نشدن کولر گازی: صدا و لرزش غیر طبیعی

سر و صدای غیر طبیعی از کولر و لرزش بیش از حد آن نشان از وجود مشکل در یونیت داخلی یا همان پانل و یا معیوب شدن یونیت خارجی یا کندانسور میباشد که باید سریعاٌ توسط تعمیرکار متخصص مورد بررسی قرار بگیرد در غیر این صورت ممکن است باعث روشن نشدن کولر گازی شود.
علت دیگر لرزش و سر و صدای زیاد اسپیلت میتواند شل شدن پایه های کمپرسور کولر گازی باشد که باید محکم شود.

  • علت روشن نشدن کولر گازی: خراب شدن ترموستات

ترموستات از قطعات مهم کولرگازی به شمار میرود و خراب شدن آن میتواندد باعث روشن نشدن کولر گازی شود. ترموستات وظیفه تنظیم دمای محیط را بر عهده دارد اطمینان حاصل کنید که ترموستات دستگاه روی حالت سرما (COOL) تنظیم شده باشد.
در صورتی که کولرگازی به طور ناگهانی خاموش روشن میشود ممکن است مشکل از ترموستات آن باشد.

  • دلایل روشن نشدن کولر گازی : خرابی رله استارت

اگر رله استارت خراب شده باشد میتواند باعث روشن نشدن کولرگازی شود از این رو حتماٌ باید بررسی شود.
برای بررسی آن شاستی اورلود را یک فشار کوچک می دهند و رها می کنند.در صورتی که رله استارت خراب باشد، کمپرسور به کار می افتد و دیگر خاموش نمی شود. در این هنگام مشخص میشود که علت روشن نشدن کولر گازی خرابی رله استارت بوده است. برای حل این مشکل باید رله استارت را با نمنه اورجینالش عوض شود.

  • دلیل روشن نشدن کولرگازی : خرابی کندانسور

کندانسور مسئول خارج کردن گرمای منزل به بیرون میباشد. اگر کندانسور معیوب باشد کولر به درستی فضا را خنک نمی کند و کندانسور بیش از حد معمول گرم میشود. در این صورت با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

علت روشن نشدن کولر گازی
تعمیر کولر گازی
  • دلیل روشن نشدن کولر گازی : خراب شدن اورلود کولر گازی

اگر اورد لود کولر گازی خراب شود و از کار بیوفتد کمپرسور کولر را هم از کار میاندازد و این امر باعث روشن نشد کولر گازی میشود. در این صورت باید اورلود دستگاه را تعویض نمایید.

  • علت روشن نشدن کولر گازی : خراب بودن برد الکتریکی

در صورتی که هر یک از ریز قطعات برد الکتریکی بر اثر تماس با آب و یا نوسانات برقی دچار اتصالی و یا سوختگی شود دستگاه از کار میوفتد و روشن نمیشود.

  • دلیل روشن نشدن کولر گازی:خرابی شیر های ورودی

خرابی شیرهای ورودی مبرد باعث مشکلات عمده ای در کمپرسور میشود. شایع ترین این مشکلات این است که مبرد در حالت مایع است بجای آنکه در هنگام ورود به کمپرسور گاز باشد. در این شرایط ، کمپرسور ممکن است هنوز کار کند، اما کولر گازی هوا را خنک نمی کند. با تعویض شیر یا شیرهای ورودی که خراب است معمولاً مشکل برطرف میشود.

  • علت روشن نشدن کولر گازی : وجود برفک روی لوله ها

از مشکلات دیگر کولر گازی برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور است که نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها می باشد . بعد از خاموش شدن و آب شدن یخ ،نشتی به دنبال خواهد داشت ، کولر گازی را ریست نکنید در صورتی که تمیز کردن فیلترها باعث رفع مشکل نشد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.

  • علت روشن نشدن کولر گازی :سیستم تهویه مرکزی روشن نمی شود

در صورتی که سیستم کولر گازی مرکزی روشن نمی شود ابتدا سعی کنید ترموستات و کنترل را تنظیم کنید اگر این کارمشکل را حل نکرد با کارشناسان ما تماس بگیرید تا کولر گازی را بازدید و تعمیرات لازم را انجام دهدند.

علت روشن نشدن کولر گازی
علت روشن نشدن کولر گازی و روش رفع مشکل

هزینه تعمیر کولر گازی در مجموعه اصفهان تعمیر

هزینه های تعمیر کولر گازی در مجموعه اصفهان تعمیر طبق مصوبه شرکت میباشد و نرخ تعمیرات ثابت بوده و توسط مراجع نظارتی کنترل میشود. همچنین به منظور کاهش هزینه های شما تمام تعمیرات در منزل شما با تجهیزات حرفه ای صورت میگیرد و نیازی به حمل و نقل دستگاه به محل دیگری نمیباشد.

شماره تماس مجموعه تعمیرات کولر گازی در اصفهان تعمیر

شماره تماس نمایندگی تعمیرات کولر گازی در اصفهان به شرح زیر می باشد برای اطلاعات بیشتر با شماره :09395484060 مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر – تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی در اصفهان

 

همچین برای نمایندگی تعمیرات بوش در اصفهان و نمایندگی تعمیرات سامسونگ در اصفهان و نمایندگی تعمیرات ال جی در اصفهان و نمایندگی تعمیرات پاکشوما در اصفهان و نمایندگی تعمیرات آاگ aeg اصفهان نیز کلیک کنید تا تعمیر لوازم خانگی اصفهان برای شما انجام گیرد.

5/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

یک دیدگاه دربارهٔ «علت روشن نشدن کولر گازی و روش های حل این مشکل»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت