چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

اصفهان تعمیر » چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟
تمیز کردن لاستیک لباسشویی

اغلب افراد دغدغه تمیز کردن ماشین لباسشویی را دارند، زیرا بعد از مدتی استفاده لاستیک دور درب لباسشویی آلوده و سیاه می‌شود. این امر روی تمیزی لباس‌ها نیز تاثیرگذار است. همانطور که می‌دانید، لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که جز پر مصرف‌ترین آنها محسوب می‌شود. بنابراین باید به تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی رسیدگی کرد.

در غیر این صورت باید تعداد دفعات بیشتری را برای تعمیرات ماشین لباسشویی در نظر داشته باشید. زیرا این آلودگی ها موجب خرابی ماشین لباسشویی می‌شود. یکی از مهم ترین مراحل برای تمیز کردن ماشین لباسشویی، تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم روش پاک کردن سیاهی و کثیفی لاستیک ماشین لباسشویی را آموزش دهیم.

چرا تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی اهمیت دارد؟

با اینکه ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی برای شستشوی لباس‌ها می‌باشد، اما همچنان خود این دستگاه به نظافت منظم نیاز دارد. رطوبت دائمی لباسشویی به ایجاد یک محیط مناسب برای رشد انواع میکروب و قارچ منجر می شود. سیاهی لاستیک ماشین لباسشویی یکی از علت‌های ایجاد کپک دور درب آن و بوی بد لباس ها و دستگاه می‌باشد.

متاسفانه باکتری ناشی از سیاهی لاستیک ماشین لباسشویی به لباس‌ها انتقال پیدا می‌کند و منجر به حساسیت می‌شود. این امر ممکن است برای مصرف کننده مشکلات پوستی را ایجاد کند. شما با تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی علاوه بر مراقبت و پیشگیری از خرابی ماشین لباسشویی، از سلامت خود نیز مراقبت می‌کنید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن لاستیک لباسشویی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خلاصی از کثیفی دور درب لاستیک لباسشویی، تعویض آن است. اما این کار همیشه به صرفه نیست و گاهی نیز کثیفی قابلیت تمیز شدن را دارد. شما با تمیز کردن منظم لاستیک ماشین لباسشویی از هزینه‌های اضافه عوض کردن لاستیک خلاص می شود. با تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی می‌توانید از ایجاد کپک و باکتری دور درب لاستیک ماشین لباسشویی پیشگیری کنید. همچنین پاکیزگی و سلامت لباس‌های خود را تضمین کنید. علاوه بر این با تمیزی این قطعه از خرابی‌های احتمالی آن نیز پیشگیری می‌کنید. در نتیجه عمر مفید ماشین لباسشویی نیز بیشتر می‌شود.

اصفهان تعمیر به عنوان یکی از نمایندگان ماشین لباسشویی راهکارهای آسان را برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی به شما ارائه می‌دهد. شما با استفاده از مواد و وسایل زیر می‌توانید به راحتی کثیفی لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببرید.

شما با اضافه کردن سفید کننده آب ژاول یا سرکه سفید و جوش شیرین به داخل اسپری با یک تکه پارچه می‌توانید به راحتی سیاهی لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببرید. بهتر است هنگام انجام این کار از دستکش لاستیکی استفاده کنید، تا پوست دست شما آسیب نبیند.

چطور ماشین لباسشویی را تمیز کنید؟

شما حالا با وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی آشنا شدید، اما شاید ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که، چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنید؟ برای این کار نیاز است، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. مرحله اول: شما پس از انتخاب سفید کننده مناسب می‌توانید تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی خود را شروع کنید. همچنین دقت کنید اگر داخل دفترچه راهنمای از استفاده از سفید کننده یا ترکیبات دارای هیپوکلرید سدیم منع شده است، باید به جای آن از سرکه سفید استفاده کنید، تا دستگاه شما آسیب نبیند. معمولاً اغلب لباسشویی‌ها با آب ژاول سازگار هستند. میزان سفید کننده باید طبق اندازه لباسشویی تعیین شود. معمولا یک فنجان پر شوینده برای یک ماشین لباسشویی مناسب است. ابتدا شما باید ماشین لباسشویی را بدون لباس و فقط با سفید کننده یا محلول خانگی روشن کنید.
  2. مرحله دوم: در این مرحله شما باید ترکیب محلول سفید کننده، را درست کنید. معمولاً شما با ترکیب یک قسمت سفید کننده و چهار قسمت آب، یک محلول شوینده برای تمیز کردن لاستیک لباسشویی دارید. چنانچه شما سفید کننده ندارید، می‌توانید از آب و سرکه استفاده کنید. این ترکیب را داخل بطری اسپری بریزید.
  3. مرحله سوم: در مرحله بعد شما باید یک دستکش به دست خود کنید و با استفاده از یک تکه پارچه اقدام به به  تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی کنید، اگر شما اسپری در دسترس ندارید، می‌توانید مقداری از محلول را روی پارچه بریزید و با استفاده از آن لاستیک را تمیز کنید و بگذارید چند دقیقه ای بگذرد.
  4.  مرحله چهارم: حالا شما باید با یک پارچه خشک و بدون پرز لاستیک را پاک کنید.

چنانچه سیاهی لاستیک ماشین لباسشویی هنوز باقی مانده است، دوباره مراحل بالا را تکرار کنید.

از بین بردن کپک روی لاستیک  لباسشویی

شما برای از بین بردن کپک درزگیر لباسشویی، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  1. اسیدسیتریک: برای از بین بردن کپک ابتدا اب را با پودر اسید سیتریک ترکیب کنید، سپس اسفنج را به این ترکیب اغشته کنید و ماشین لباسشویی را تمیز کنید. سپس با اب ان را بشویید.
  2. ناترون: ناترون یا جوش شیرین برای تمیز کردن لاستیک موثر است. برای اینکار به اب، جوش شیرین اضافه کنید، تا محلول خمیری به دست بیاید. سپس با پارچه اقدام به تمیزی کنید.
  3. سرکه: ترکیب سرکه با اب نیز یک پاک کننده قوی برای به  تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی می باشد.
  4. مایع شوینده ظرفشویی: اگر درزگیر لاستیکی کمی الوده است، می توانید مواد شوینده را با کمی اب روی پارچه اضافه کنید و لاستیک را تمیز کنید.
  5. خمیردندان: با خمیر و اسفنج نیز می توانید لاستیک لباسشویی را براق کنید.

نکات نظافت لاستیک ماشین لباسشویی

چنانچه راهکارهای بالا برای از بین بردن سیاهی لاستیک ماشین لباسشویی کاربردی نبود، باید برای تعویض لاستیک لباسشویی اقدام کنید. نکات زیر برای نظافت بهتر لاستیک ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند.

  • چنانچه لباسشویی شما دارای بوی بدی بوی بد و آزاردهنده است، مقداری جوش شیرین را به محلول گفته شده اضافه کنید.
  • هنگام استفاده نکردن از لباسشویی و پس از شستشو درب ان را باز بگذارید.
  • شما باید هر سه ماه یک بار اقدام به تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی کنید. با این حال شما نباید بیش از حد از سفید کننده برای شستن ماشین لباسشویی استفاده کنید، زیرا منجر به آسیب دیدن دستگاه شما می شود. شما می‌توانید سرکه را جایگزین این سفید کننده کنید و سالی یک بار از محلول سفید کننده استفاده کنید.
  • البسه خود را طولانی مدت در لباسشویی رها نکنید، تا درزگیر در معرض رطوبت و کپک قرار نگیرد.
  • در برخی از موارد ممکن است، پودرهای شوینده موجب ایجاد جرم در لاستیک لباسشویی شود، اگر این سیاهی و آلودگی لاستیک ماشین لباسشویی برای شما یک مشکل همیشگی است، باید شوینده خود را تعویض کنید.
  • پس از اتمام شستشو، با یک دستمال درب لاستیک را خشک کنید.
  •  استفاده از قرص و پودرهای مخصوص برای جرم‌گیری و تمیز کردن لاستیک لباسشویی راهکار مناسبی است، اما باید به اندازه آنها را مصرف کنید، زیرا ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند.
  •  همچنین گاهی عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی، موجب ایجاد باکتری و کپک روی لاستیک می‌شود. بنابراین شما باید این مشکل را برطرف کنید. در مطالب قبلی به راهکارهایی برای عدم تخلیه لباسشویی پرداختیم. شما می‌توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

سخن پایانی

تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، یکی از اقدامات مهم برای حفظ بهداشت و افزایش طول عمر این دستگاه است. این کار به آسانی در خانه و با استفاده از مواد ساده قابل انجام است. شما می توانید بدون نیاز به دانش و ابزار خاصی مراحل گفته شده، را گام به گام انجام دهید. همچنین اگر قصد تعویض لاستیک لباسشویی خود را دارید، می توانید از اصفهان تعمیر کمک بگیرید.

سوالات متداول نحوه پاکسازی لاستیک لباسشویی

  • -از چه موادی می توان برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی استفاده کرد؟
    شما می توانید از مواد مختلفی برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی استفاده کنید، از جمله سفید کننده، سرکه سفید، جوش شیرین و آبلیمو
  • .-هر چند وقت یکبار باید لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کرد؟
    توصیه می شود که لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را هر 3 ماه یکبار تمیز کنید. اگر از ماشین لباسشویی خود به طور مکرر استفاده می کنید، یا در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، ممکن است لازم باشد که آن را بیشتر تمیز کنید.
  • -چه چیزی می تواند باعث ایجاد جرم و کثیفی روی لاستیک ماشین لباسشویی شود؟
    دلایل مختلفی اعم از باقی مانده مواد شوینده و نرم کننده ها، آب سخت، رطوبت و کپک موجب ایجاد جرم و کثیفی روی لاستیک ماشین لباسشویی می شوند.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت