چه مواد شوینده‌ایی در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

اصفهان تعمیر » چه مواد شوینده‌ایی در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟
چه مواد شوینده‌ایی در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

کدام ماده شوینده؟ برای اطمینان از اینکه بهترین تمیزی را در شستشو لباس را هنگام استفاده از ماشین لباسشویی داشته باشید مهم است که از کدام مواد شوینده مناسب و با کیفیتی درون جا پودری می‌ریزید. باید حتما از مواد شوینده توصیه شده برای استفاده در ماشین های اتوماتیک استفاده کنید. در صورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان همراه شوید.

شوینده برای لباس

انواع پارچه ها از جنس نخ، پشم، مصنوعی رنگی و ظریف وجود دارد که شما باید بدانید برای هر لباسی چه مواد شوینده ایی استفاده کنید که هم به لباستان آسیب نرسد هم بهترین پاکیزگی را برای لباس داشته باشید.

سه نوع مختلف شوینده لباسشویی وجود دارد:

  • پودر لباسشویی
  • مایع شوینده
  • قرص شوینده لباسشویی

۱- پودر لباسشویی

پودر لباسشویی سازگارتر با محیط زیست است زیرا حاوی مواد نگهدارنده نیست و برای افراد مبتلا به آلرژی نیز عالی است. سفید کننده موجود در پودر لباسشویی کمک می کند لباس‌های سفید شما تمیزتر به نظر برسد. با این حال، همیشه دقت کنید که از پودر لباسشویی بیش از حد استفاده نکنید زیرا می تواند لکه ها و رگه هایی روی لباس شما باقی بگذارد. توصیه می شود به طور منظم کشوی جاپودری ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

۲- مایع شوینده

اندازه گیری مواد شوینده مایع آسان تر است و همچنین معمولاً هیچ اثری روی لباس باقی نمی گذارد. بنابراین، شوینده های مایع برای شستن پارچه های تیره عالی هستند. اما برای از بین بردن لکه های کثیف زیاد خوب نیستند زیرا حاوی هیچ عامل سفید کننده نیستند برای همین ممکن است لکه مثل چای یا قهوه بسیار تیره را وا نکند.

انواع مواد شوینده لباسشویی و کاربرد آنها

نه تنها انتخاب صحیح شوینده لباسشویی مهم است، بلکه بررسی اینکه آیا می توان آن را با مواد شوینده دیگر مخلوط کرد یا خیر. شوینده های لباسشویی همه کاره، شوینده برای لباس ظریف، شوینده برای لباس رنگی، شوینده دستی و شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی وجود دارد. تصمیم گیری در مورد استفاده از مواد شوینده به نوع لکه ها و میزان کثیف بودن و اینکه آیا از لباس از جنس ظریف ساخته شده است یا خیر بستگی دارد. با انتخاب مواد شوینده مناسب می توانید لکه های خیلی تیره را پاک کنید.

مواد شوینده همه کاره

یک شوینده همه کاره باید فقط روی پارچه های غیر ظریف از جمله پنبه استفاده شود. این نوع شوینده لباسشویی یک ماده شوینده استاندارد است که می تواند برای شستشو در دماهای مختلف و برای از بین بردن لکه استفاده شود. بنابراین این نوع شوینده برای استفاده روزمره در منزل توصیه می شود. با این حال، حاوی سفید کننده است، بنابراین، نباید از آن بر روی پارچه های روشن یا تیره استفاده کنید.

مواد شوینده رنگی

یک شوینده رنگی برای استفاده پارچه رنگی عالی است. این نوع شوینده فاقد مواد سفید کننده یا روشن کننده است که آن را برای شستن لباس ها و پارچه های رنگی ایده آل می کند. علاوه بر این، می توانید لباس‌های مجاز دمای 60 درجه سانتیگراد را با مواد شوینده رنگی شستشو دهید. حتما باید به علامت پشت یقه یا آستر لباس توجه کنید

مواد شوینده لباس های ظریف

برای لباس های ظریف شستشو با دمای پایین و استفاده از شوینده لباس های ظریف توصیه می شود. مواد شوینده لباس های ظریف کف ریزتری تولید می کند که روی الیاف ملایم تر است. لباس‌هایی با پارچه ضعیف ها را نباید در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد شست.

مواد شوینده مخصوص لباسشویی

این دسته شامل تمام شوینده هایی است که به طور خاص برای شستشو در ماشین لباسشویی تولید شده‌اند. به عنوان مثال، مواد شوینده مخصوص لباس های پشمی، پر یا ورزشی وجود دارد.

4.7/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت