انواع رزولوشن تلویزیون

اصفهان تعمیر » انواع رزولوشن تلویزیون
رزولیشن تصویر تلویزیون

انواع رزولوشن تلویزیون که در فارسی وضوح تصویر گفته می شود باعث میزان کیفیت نمایش در تلویزیون می شود قاعدتا هر چه این وضوح بالاتر باشد کیفیت مشاهده شما می‌شود.

رزولوشن تلویزیون چیست؟

توانایی نمایش تعداد پیکسل­ها در تصویر را رزولوشن می گویند. هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد وضوح تصویر بالاتر بوده و به اصطلاح تصویر شفاف تر است در این صورت رزولوشن بالا می باشد.

عامل اساسی دیگر در نمایش تصویر کنتراست یا تضاد می باشد تضاد بین تاریک ترین و روشن ترین نقطه تصویر باعث می شود که وضوح تصویر بالاتر شده و تصویر شفاف تری نمایش دهد. هرچه کنتراست بالاتر باشد در نتیجه وضوح تصویر بالاتری خواهیم داشت.

رابطه بین سایز صفحه نمایش با رزولوشن رابطه معکوس بوده و از نسبت گرفتن این دو مقدار تراکم پیکسل ، که خود عامل مهمی در وضوح تصویر است بیان می شود. پیکسل کوچکترین جز تصویر بوده و از هم پیوستن آنها به یکدیگر تصویر پدید می آید. واحد توصیف وضوح تصویر PPI و DPI می باشد. تراکم پیکسل تاثیر بسزایی در وضوح تصویر دارد.

انواع رزولوشن تصویر تلویزیون :

در این قسمت به انواع رزولیشن تصویر تلویزیون می‌پردازیم:

    • QVGA

رزولوشن موجود در گوشی های موبایل بوده و از مقدار۳۲۰×۲۴۰ پیکسل اخته شده است و در صنعت تلویزیون کمترین نوع رزولوشن به حساب می­ آید.

    • HVGA

      این میزان نصف میزان رزولوشن VGA می باشد و در برخی گوشی ها استفاده می شود. همان VGA با پهنای بیشتر و در حدود 800×480 پیکسل می باشد

    • 720P(HD)

دارای ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل و کیفیت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد. به طور کلی هرچه صفحه نمایش کوچک ترباشد در این نوع باعث افزایش تراکم پیکسل و در نتیجه وضوح بیشتری خواهیم بود.

    • 1080P(FULL HD)

کیفیت در این رزولوشن نسبت به HD به مراتب بیشتربوده و دارای 1920×1080 پیکسل می باشد. به عنوان مثال تراکم پیکسل در گوشی FULL HD در حدود 400 پیکسل در هر اینچ این در حالیست که در یک صفحه نمایشگر FULL HD این میزان پیکسل در 5.5 اینچ می باشد.

    • 1440P(2K)

رزولوشنی برابر 2560×1440 که به صورت QHD یا 2K نوشته می¬شود و پیکسلی معادل 4 برابر HD وجود دارد همین امر باعث گردیده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد بسیاری از برندهای معروف از جمله سامسونگ و هوآوی و موتورلا از 2K استفاده می کنند.

    • 4320P(8K)

کیفیت تصویرمعادل 16 برابر HD را ایجاد نموده و وضوح تصویری به مراتب بالاتر از HD ایجاد کرده به همین منور از این رزولوشن در دوربین های فیلم برداری استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت