هزینه سرویس پکیج در محل 1402

اصفهان تعمیر » هزینه سرویس پکیج در محل 1402
هزینه سرویس پکیج در محل 1402

پکیج یک وسیله بسیار ضروری برای تامین آب گرم و گرمایش ساختمان هاست که اگر به طور مرتب سرویس نشده و یا در اسرع وقت تعمیر نگردد، می تواند کل آسایش ساکنین را مختل کند. اما موضوع برای مصرف کننده مهم مقدار هزینه ای است که باید برای سرویس پکیج و یا عیب و تعمیر این وسیله پرداخت کند. با توجه به اینکه بازار نوسان دارد و از طرفی پیچیدگی پکیج زمینه را برای افراد سودجو فراهم می کند تا هر مبلغی که مایلند برای سرویس و تعمیر پکیج از مشتری طلب کنند. در ادامه با هزینه سرویس پکیج در محل 1402 و عوامل موثر بر نرخ آن می پردازیم. برای اطلاع بیشتر از قیمت سرویس دهی در نمایندگی تعمیر پکیج در اصفهان همراه ما باشید.

هزینه سرویس پکیج در محل 1402

سرویس و تعمیر پکیج در منزل هزینه ای دارد که به عوامل بسیاری بستگی دارد. شما لازم است برای اینکه از سواستفاده افراد سودجو جلوگیری کنید؛ با این عوامل آشنا شده تا هنگام پرداحت هزینه، دچار خسارت مالی نشوید. این عوامل در ادامه برای شما آورده شده است.

عوامل دخیل در هزینه تعمیر پکیج دیواری
عوامل دخیل در هزینه تعمیر پکیج دیواری

عوامل دخیل در هزینه تعمیر پکیج دیواری

در فرآیند تعمیر پکیج دیواری، عوامل مختلفی هستند که در هزینه تمام شده تاثیر گذار می باشند. برخی از این عوامل عبارتند از :

  • نوع پکیج می تواند در هزینه تعمیر آن، تاثیرگذار باشد. برخی پکیج ها دیواری و برخی زمینی می باشند. همچنین برخی از آنها گازسوز و برخی دیگر برقی می باشند. به همین دلیل، هزینه تعمیر انواع مختلف این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • نوع تعمیر بر هزینه تمام شده موثر است. هنگامی که دستگاه شما خراب می شود، ابتدا باید عیب یابی توسط تکنیسین صورت گرفته و با توجه به خرابی صورت گرفته، در جهت رفع این مشکل اقدام شود. به عنوان مثال هزینه تعمیر ترموکوبل با تعمیر برد الکترونیکی متفاوت می باشد و هزینه تمام شده شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • امروزه به دلیل نوسانات زیادی که در قیمت قطعات وجود دارد، نمی‌توان یک نرخ معینی را برای قطعات تعیین کرد و با توجه به شرایط در بازار هزینه تعمیر پکیج متفاوت می‌باشد.
  • اگر تعمیرکار در هنگام تعمیر یا تعویض قطعات معیوب به یک وسیله اضافه دیگری نیاز پیدا کند، هزینه تعمیرات تغییر می‌کند.

لیست هزینه تعمیر پکیج دیواری

  • هزینه تعویض منبع انبسط پکیج

منبع انبساط پکیج یکی از اجزای بسیار مهم در این وسیله محسوب می شود که خرابی خود را به صورت ایجاد نوسان در فشار پکیج نشان می دهد. یعنی اگر منبع انبساط پکیج خراب باشد، فشار دستگاه یا بیش از حد بالاست و یا پکیج دائماً با افت فشار مواجه است.

در این شرایط منبع انبساط پکیج چند حالت دارد، یا باد منبع خالی شده است و یا سوزن منبع باد می دهد، منبع سوراخ شده و یا تیوپ داخل آن پاره شده است. اگر ایراد منبع انبساط از دیگر موارد گفته شده از جمله سوراخ شدن جداره منبع و یا پارگی تیوپ منبع باشد، راهی جز تعویض منبع انبساط نیست.

  • هزینه رسوب زدایی پکیج

رسوب زدایی پکیج یکی از اقدامات بسیار مهم در زمان سرویس و حتی تعمیر دستگاه به شمار می آید که به شکل اسید شویی انجام می شود. اگر پکیج رسوب داشته باشد، آب خوبی در مدار گردش نکرده و با مشکلاتی همچون خاموش شدن پکیج، سرد و گرم شدن آب مصرفی دستگاه و حتی سرد بودن رادیاتورها روبرو می شوید.

لیست هزینه تعمیر پکیج دیواری
لیست هزینه تعمیر پکیج دیواری
  • هزینه تعمیر مبدل پکیج

مبدل پکیج دیواری و زمینی همان قسمتی است که آب در داخل آن گرم می شود. این قطعه نقش بسیار موثری در کارکرد دستگاه داشته و از طرفی شدیداً در معرض رسوب گرفتن قرار دارد. همین رسوبات جمع شده در مبدل پکیج اگر در زمان سرویس دستگاه پاکسازی نشوند، در نهایت می توانند باعث سوراخ شدن مبدل شوند. چنانچه پکیج دیواری و یا زمینی شما تک مبدل بوده و دچار سوراخ شدگی شود، تعمیرکار پکیج می تواند این قطعه از دستگاه را با عمل جوشکاری ترمیم کند.

  • هزینه تعمیر برد پکیج

وقتی عیب یابی پکیج به بن بست می خورد، به احتمال زیاد خرابی برد دستگاه در میان است. تعمیر برد پکیج اغلب با تعویض بعضی قطعات ریز بر روی آن امکان پذیر است. از طرفی از آنجا که این قطعه بسیار گران قیمت است، بایستی هزینه بالایی برای تعویض آن بپردازید. به همین دلیل تعمیر آن معمولاً به صرفه تر است.

  • هزینه تعمیر نشتی پکیج

نشتی در پکیج اغلب در قسمت واشرها و اورینگ های دستگاه ایجاد می شود و از آنجا که آبریزی از پکیج می تواند خسارت های زیادی به دستگاه و ساختمان وارد کند، باید در اسرع وقت برای رفع نشتی اقدام شود.

عوامل بسیار مهم بر نرخ سرویس پکیج

هزینه سرویس و تعمیر پکیج وابسته به عوامل مختلفی است، در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • برند پکیج ایرانی باشد یا خارجی؟

برخی از برندهای پکیج به دلیل اینکه به سختی می توان قطعات تعمیری آن ها را در بازار پیدا کرد، هزینه بالاتری برای تعمیر دارند. به عنوان مثال هزینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور و یا پکیج بوتان به نسبت پکیج های خارجی همچون فرولی و یا آریستون کمتر است. چون بوتان و ایران رادیاتور هر دو جزو پکیج های ایرانی هستند که شرکت مربوطه قطعات مورد نیاز برای تعویض را فراهم می کند. اما برای تهیه قطعات تعویضی پکیج های خارجی بایستی هزینه بالاتری پرداخت شود.

  • پکیج دو مبدله باشد یا تک مبدل؟

موضوع دو مبدله یا تک مبدله بودن پکیج حتی می تواند بر روی میزان استهلاک پمپ پکیج نیز تاثیرگذار باشد. با این توضیح که در پکیج های تک مبدل میزان استهلاک پمپ کمتر است. چون پمپ پکیج تک مبدل فقط زمانی که دستگاه در حالت زمستانه باشد، کار می کند و در حالت تابستانه پکیج پمپ در حال استراحت است. موضوع مهمتر اینکه اگر مبدل دستگاه در پکیج های دو مبدل دچار سوراخ شدگی و یا پوسیدگی شود، امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد، چون مبدل آن از نوع صفحه ای بوده و فقط باید آن را تعویض نمود.

در حالی که مبدل پکیج های تک مبدله اگر با خرابی مواجه شود، می توان سوراخ شدگی مبدل را به راحتی تعمیر نمود، بدون اینکه نیاز باشد مبدل را به کل تعویض کرد. بنابراین از آنجا که به طور معمول تعمیر قطعات از تعویض آن ها کم هزینه تر است، تعمیر پکیج های تک مبدله ارزان تر از مدل دو مبدله می باشد.

عوامل بسیار مهم بر نرخ سرویس پکیج
عوامل بسیار مهم بر نرخ سرویس پکیج
  • نوع خرابی پکیج

گاهی خرابی دستگاه در حد تنظیم مجدد برد پکیج است، در این صورت به طور قطع باید هزینه کمتری به نسبت تعمیر و یا تعویض برد پکیج پرداخت کنید. در یک مثال دیگر ممکن است در ابتدا فقط قصد سرویس کامل پکیج را داشته باشید، اما بعد از مراجعه تعمیرکار پکیج و انجام اسید شویی، مبدل دستگاه به دلیل پوسیدگی زیاد سوراخ شود. در این صورت تعمیرکار مجبور است اگر پکیج از نوع دو مبدل باشد به تعویض مبدل اقدام کند. در نتیجه باید هزینه بالاتری را برای تعویض مبدل پرداخت کنید.

  • پکیج دیواری است یا زمینی؟

همانطور که می دانید پکیج ها در دو مدل کلی دیواری و زمینی وجود دارند، اینکه دستگاه شما از نوع دیواری و یا زمینی باشد، هزینه تعمیر و حتی سرویس آن متفاوت است. پس باید این نکته را در زمان سرویس و یا عیب یابی دستگاه خود مد نظر داشته باشید.

سخن نهایی

در این مطلب به توضیحی درباره هزینه سرویس پکیج در محل 1402 و عوامل موثر بر آن پرداخته شد. شما می توانید برای سرویس یا تعمیر پکیج منزل و محل کارخود، از طریق نمایندگی تعمیر پکیج در اصفهان اقدام کنید و از خدمات گوناگون آن بهره ببرید.

سوالات متداول درباره هزینه سرویس پکیج در محل 1402

  1. عوامل بسیار مهم برای تعیین نرخ سرویس پکیج چیست؟
    برند، نوع خرابی، نوع پکیج و غیره از عوامل مهم محسوب می شود.
  2. خرابی منبع انبساط پکیج منجر به چه مشکلاتی در پکیج می شود؟
    منبع انبساط پکیج یکی از اجزای بسیار مهم در این وسیله محسوب می شود که خرابی خود را به صورت ایجاد نوسان در فشار پکیج نشان می دهد.
  3. نقش مبدل در پکیج چه می باشد؟
    مبدل پکیج دیواری و زمینی همان قسمتی است که آب در داخل آن گرم می شود. این قطعه نقش بسیار موثری در کارکرد دستگاه داشته و از طرفی شدیداً در معرض رسوب گرفتن قرار دارد.
Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت