عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی

اصفهان تعمیر » عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی
عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین های ظرفشویی زودتر از آنچه انتظار دارید عیب را پیدا می کنند. خوشبختانه بسیاری از این ایرادات جزئی هستند و با چند قدم کوچک قابل رفع هستند. بنابراین دانستن نحوه عیب یابی ماشین ظرفشویی برای همه دارندگان این دستگاه بسیار مفید خواهد بود. اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را به درستی شستشو نمی دهد، چرخه شستشو بیش از حد طول می کشد یا اگر دستگاه اصلاً تخلیه نمی کند، راه حل چیست؟ دانستن مشکلات متداول ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند در هنگام بروز مشکل بهترین کار را انجام دهید که در این مطلب از سایت نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در اصفهان قصد داریم تا شما را با عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی آشنا کنیم.

عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی به نکات متعددی باید توجه کنید و قبل از بررسی ماشین ظرفشویی، حتما آن را خاموش کرده و از برق بکشید، از دفترچه راهنمای دستگاه خود برای عیب یابی ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر در زمینه تعمیرات دانش و مهارت کافی ندارید، برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات و تعمیر اساسی آن، حتما از یک مرکز نمایندگی تعمیر ظرفشویی در اصفهان مشاوره بگیرید تا بتوانید به راحتی عیب یابی کنید.

ایرادات ماشین ظرفشویی و راه حل آن‌ها

  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی

دلایل مختلفی برای روشن نشدن ماشین ظرفشویی وجود دارد، برای عیب یابی ماشین ظرفشویی مواردی را باید بررسی کنید، اگر دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ماهیت الکتریکی باشد، مشکل می تواند از پریز برق یا دوشاخه برق ماشین ظرفشویی باشد، با استفاده از فازمتر از سالم بودن این دو و داشتن جریان الکتریکی در آنها اطمینان حاصل کنید.

همچنین جعبه توزیع و فیوزها را بررسی کنید تا از سوختن آنها مطمئن شوید، ممکن است خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی باعث بسته نشدن آن و در نتیجه روشن نشدن دستگاه شده باشد، اگر درب و سیستم قفل آن قدیمی است، تایمر یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.

  • ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات بوی بدی که از داخل ماشین ظرفشویی خود احساس می کنید ممکن است شما را از شستن ظروف با ماشین ظرفشویی منصرف کند، یکی از دلایل بوی بد داخل ماشین ظرفشویی مسدود شدن فیلتر تخلیه توسط باقیمانده ها و ذرات مواد غذایی است.

بوی بد در ماشین ظرفشویی
بوی بد ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات این ذرات غذا در سوراخ‌های بازوهای آبپاش گیر کرده و علاوه بر مسدود شدن آنها، پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع در داخل دستگاه می شوند، با تمیز کردن مرتب ماشین ظرفشویی به راحتی می توانید از ایجاد بوی بد در ماشین جلوگیری کنید.

  • ایجاد نشتی آب در ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی که می تواند آسیب جدی به ماشین وارد کند، نشت آب از ماشین است، در چنین مواردی، اگر در حین یا بعد از چرخه شستشو با حجم آب روی زمین مواجه شدید، موارد متعددی را بررسی کنید.

نشتی آب در ماشین ظرفشویی
نشتی آب ماشین ظرفشویی

از دلایل نشتی در ماشین ظرفشویی می توان به سالم نبودن واشر لاستیکی و درزگیر درب اشاره کرد، ممکن است شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مسدود یا پاره شده باشد، مواردی مانند پمپ معیوب یا شل شدن و ترک خوردگی بست پمپ نیز می تواند باعث نشتی ماشین ظرفشویی شود.

نکات ضروری قبل از عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی

قبل از باز کردن و عیب یابی ماشین ظرفشویی خود، ویدیوی مربوط به ایرادات و تعمیرات رایج ماشین ظرفشویی خود را تماشا کنید. تا درک بسیار واضح تری از آنچه برای عیب یابی ماشین ظرفشویی خود لازم است به شما می دهد، سپس می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید که آیا باید برای رفع مشکل اقدام کنید یا خیر.

برای یافتن قطعه جایگزین مناسب به شماره مدل منحصر به فرد ماشین ظرفشویی خویش نیاز دارید و  این داده ها با باز کردن درب و نگاه کردن به لبه بالا و کناره ها به دست می آید، اگر آنجا وجود نداشت، پشت و کناره های ماشین را بررسی کنید.

از دیگر نکات ضروری برای عیب یابی مولتی مترها می باشند. مولتی مترها به شما این امکان را می دهند که عیب‌های الکتریکی را تشخیص دهید تا زمانی که عیب قابل مشاهده نیست، بتوانید محل وسایل و سایر وسایل الکتریکی را پیدا کنید. در واقع مولتی متر دروازه ای برای درک مشکل و تکمیل تعمیرات پیچیده تر است که می توانید کار با آن را نیز در فیلم های آموزشی یاد بگیرید.

بررسی عیوب رایج در بررسی ماشین ظرفشویی

رفع این مشکل در عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد، روند بیشتری را شامل شود یا نیاز به باز کردن برخی از قسمت‌های داخلی دستگاه داشته باشد. با این حال، هیچ یک به دانش الکتریکی خاصی نیاز ندارند، تخلیه نشدن دستگاه برای شستشوی ظروف یکی از عیوب رایج است که باید از سالم بودن درب اصلی اطمینان پیدا کنید. گاهی به دلیل معیوب بودن قفل در و عدم ارسال سیگنال بسته شدن به برد الکترونیکی، دستگاه شروع به تخلیه نمی کند.

بررسی عیوب ماشین ظرفشویی
عیوب رایج در بررسی ماشین ظرفشویی

نقص در شیر برقی ماشین نیز می تواند یکی از دلایل این مشکل باشد. برای رفع این مشکل، شیر برقی باید تعمیر یا تعویض شود. شلنگ ورودی آب به ماشین ظرفشویی را بررسی کنید، سوئیچ شناور قطعه ای است که میزان آب ورودی به دستگاه را کنترل می کند، خرابی این قطعه می تواند باعث تخلیه نشدن دستگاه شود.

تخلیه نکردن آب ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مشکلات رایج است که خارج نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی پس از چرخه کامل شستشو می تواند مشکلات زیادی از جمله نشت آب ایجاد کند و به همین دلیل باید سریعا نسبت به رفع علت بروز آن و رفع مشکل اقدام کنید.

خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی می تواند یکی از دلایل تخلیه نشدن آب داخل ماشین باشد. همچنین ممکن است داخل پمپ با مواد غذایی مسدود شده و از عملکرد درست آن جلوگیری کند، در صورت مسدود بودن فیلتر تخلیه آب آن را برطرف کنید، گاهی اوقات به دلیل کم توجهی کاربران به ماشین ظرفشویی، فیلتر تخلیه با بقایای مواد غذایی پر می شود.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی و ایرادات و راه حل رفع آن‌ها به شکل کامل توضیح داده شد و شما به راحتی می توانید ایرادات ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید و مشکلات آن را برطرف نمائید تا متحمل ضررهای بیشتری نشوید.

سوالات متداول درباره عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی

  1. خرابی پمپ ظرفشویی می تواند چه مشکلاتی به همراه داشته باشد؟
    خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی می تواند یکی از دلایل تخلیه نشدن آب داخل ماشین باشد.
  2. از رایج ترین مشکلات ماشین های ظرفشویی چیست؟
    یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی که می تواند آسیب جدی به ماشین وارد کند، نشت آب از ماشین است.
  3. چه ایراداتی می تواند ماشین ظرفشویی باشد؟
    روشن نشدن، نشت آب، بوی بد در ماشین ظرفشویی و غیره می تواند از مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت