علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ samsung 

اصفهان تعمیر » علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ samsung 
علت یخ زدن داخل یخچال

علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ samsung  برای شما در این مقاله برای شما شرح میدهیم. یخچال که وسیلهای مفید برای نگهداری انواع مواد غذایی محسوب میشود، یکی از بهترین اختراعات بشر بودهاست.

در گذشته مواد غذایی را در یخچالهای طبیعی نگهداری میکردند. رفتهرفته و در قرن هفدهم افرادی پیدا شدند که با استفاده از یخ و نمک اولین یخچالها را تولید کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و در قرن نوزدهم میلادی یخچالهایی ساخته شد که با وسایل الکتریکی کار کرده و با داشتن کمپرسورهای حرفهای، مواد غذایی داخل یخچال را خنک نگه میداشتند.

برای تعمیر در شهرهای اصفهانشیرازاهوازکرجرشتتبریزشهرکرد می توانید با شماره 4060-548-0939 بزرگترین مجموعه تعمیراتی – عضو اتحادیه تماس بگیرین.

 نمایندگی تعمیرات سامسونگ در اصفهان
نمایندگی تعمیرات سامسونگ در اصفهان

یخچال فریزر سامسونگ

کارخانه سامسونگ یکی از پیشگامان ساخت یخچال الکتریکی بوده است. یخچالهای سامسونگ جز بهترین یخچالهای بازار میباشد، اما هر وسیله ممکن است دچار مشکل شود. هر نوع مشکل در عملکرد یخچال، باعث یخ زدن و یا خرابی وسایل میشود. ما در ادامه راجعبه علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

بررسی علل یخ زدن یخچال
بررسی علل یخ زدن یخچال

بیشتر بخوانید: بالا بردن عمر و بهبود عملکرد یخچال

بررسی علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ

درون یخچال سامسونگ هم مانند دیگر یخچالها، یک سری اجزا تعبیه شدهاست که مشکل در روند کاری هر یک از این اجزا باعث میشود تا یخچال سامسونگ بهخوبی کار نکند و مواد غذایی دچار یخزدگی شود. در درون یخچال، سیستم خنککننده، کمپرسور، یک مبدل حرارتی و یک فن قرار دارد.

این اجزا بهنحوی در یخچال قرار گرفتند که از مواد غذایی با دمای 3 مناسب نگهداری کنند. حال با اینوجود، ممکن است مواد غذایی داخل یخچال دچار یخزدگی داخل یخچال سامسونگ شود. این یخزدگی عوامل مختلفی دارد که این عوامل عبارتاند از:

  •  کم بودن وسایل فریزر:
    در قسمت فریزر یخچال باید مقدار مواد مشخصی قرار بگیرد. اگر این مواد کمتر از حد معمول باشد، دمای فریزر وارد یخچال شده و باعث یخزدگی مواد غذایی خواهد شد. بنابراین یکی از راهکارهای رفع یخ زدن داخل یخچال سامسونگ، زیاد کردن مواد غذایی موجود در فریزر میباشد.
  •  عدم گردش هوا در یخچال:
    همه یخچالها و از جمله یخچال سامسونگ، بهگونهای طراحی شدهاند که هوا باید در آنها در
    گردش باشد، تا مواد غذایی همواره سالم بمانند. گاهی چیدمان غلط ما در یخچال، علت یخ زدن مواد غذایی خواهد بود. مثلاً هنگامیکه یخچال بهشدت پر است، مواد غذایی که در مقابل کمپرسور قرار گرفتهاند، مانع جریان هوا شده، یخزده و از بین میروند. بنابراین چیدمان درست ما باعث رفع یخزدگی درون یخچال میشود. از طرفی ممانعت از گردش هوا در یخچال باعث فشار بیشاز حد به موتور و باعث خرابی آن نیز میگردد.
  •  خرابی لاستیک درب یخچال سامسونگ:
    لاستیک درب یخچال مانع ورود هوا به داخل یخچال میشود. اگر لاستیک یخچال سامسونگ خراب شده و یا پاره شده باشد، هوا از میان درها وارد یخچال سامسونگ میشود. این ورود هوا به درون یخچال، باعث میشود موتور برای نگهداری از مواد غذایی، خنکای بیشتری تولید کند و خود این خنکی بیشاز حد یکی از علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ میباشد.
  •  خرابی ترموستات یخچال سامسونگ:
    ترموستات دستگاهی است که وظیفه کنترل دمای یخچال را بهعهده دارد. خرابی ترموستات یخچال باعث میشود تا دما در یخچال به میزان درست کنترل نشود. برای درست کردن ترموستات و یافتن علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ میتوانید به صورت دستی ترموستات را بچرخانید. اگر از ترموستات صدای تیک مانندی شنیده شود، یعنی ترموستات سالم بوده و ایراد در جای دیگری است.
  •  خراب بودن برد الکترونیک یخچال:
    یکی دیگر از دلایل یخ زدن داخل یخچال، خراب بودن برد الکترونیک آن است. در واقع برد
    الکترونیک، بهعنوان مغز یخچال و فرمانده کل عمل میکند. اگر این فرمانده بهدرستی کار
    نکند، فرمان اشتباه او باعث یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ میشود. لازم به ذکر است که اگر در
    یخچالهای قدیمی کارخانه سامسونگ، علاوهبر یخزدگی مواد غذایی برفک نیز وجود دارد، این
    برفک به دلیل عدم وجود سیستم یخ زدایی اتوماتیک در این یخچالها میباشد. شما قبلاز هر نوع اقدام، ابتدا باید برفک را از بین ببرید سپس به تعمیر یخچالهای قدیمی بپردازید.
  •  یکسره شدن موتور یخچال:                                                                            کارکرد کمپرسور به صورت مداوم باعث میشود تا موتور یخچال هم یکسره شود. با یکسره شدن موتور، مسلم است که هوای درون یخچال فریزر سامسونگ جریان پیدا نکرده و یخ زدگی بیش از حد معمول میشود. بنابراین یکی دیگر از علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ، یکسره شدن موتور میباشد.
  •  وجود مشکل در سنسور دمایی:
    سنسورهای دمایی همانطور که از نام آنها بر میآید، دمای یخچال سامسونگ را تنظیم میکنند. اگر شما بعد از بررسی نکات قبلی، باز هم مشکل یخ زدن درون یخچال را داشتید، میتوانید سنسورهای دمایی را بررسی کنید. البته تعمیر سنسورهای دمایی به وسیله خود شما ممکن نیست و به یک تعمیر کار ماهر نیاز دارید.

هزینه تعمیر یخ زدگی داخل یخچال سامسونگ

گاهی ممکن است خودتان برای تعمیر یخچال اقدام کرده اما نتوانید مشکل آن را حل کنید. اگر یخچال شما گارانتی داشته باشد میتوانید با شرکت مربوطه تماس گرفته و درخواست کنید تا برای شما یک تعمیر کار ماهر بفرستند.

اما در صورت نبود گارانتی برای یخچال سامسونگ، با گذشتن از زمان گارانتی آن، شما باید به سراغ تعمیرکار یخچال بروید. هزینه تعمیر یخچال شما بسته به نوع مشکل موجود در یخچال متغیر میباشد.

سخن پایانی

در آخر باید گفت که نگهداری درست و تعمیر به موقع یخچال فریزر سامسونگ یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام داد. زیرا اگر تعمیرات و رسیدگی، به موقع انجام شود، یخچال سریعا درست شده و کارایی لازم را خواهد داشت.

از طرفی هم هزینههای اضافی و گزاف تعمیرات حذف خواهد شد. شما برای آگاهی بیشتر از نحوه تعمیر در  تمایندگی تعمیر یخچال فریزر سامسونگ و یا درخواست بهترین تکنسین نمایندگی تعمیرات سامسونگ میتوانید به وبسایت ما مراجعه کنید. مشاوران ما همواره آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز میباشند.

سوالات متداول درباره علت یخ زدن داخل یخچال فریزر

  1. آیا ترموستات میتواند باعث یخ زدگی یخچال سامسونگ شود؟
    بله. به این دلیل که ترموستات کنترل دمای یخچال را بر عهده دارد. اگر کار خود را به درستی انجام ندهد، باعث یخ زدگی وسایل داخل یخچال خواهد شد.
  2.  آیا هزینه تعمیر ترموستات زیاد است؟
    این هزینه تعمیر، بسته به گارانتی دار بودن یا نبودن یخچال مورد استفاده توسط شما متغیر است. اگر یخچال سامسونگ شما گارانتی داشته باشد، هزینه تعمیر بالا نمیرود. در کل هم، هزینه ترموستات به نوع خرابی آن و نوع یخچال شما بستگی دارد. پس برای این سوال نمیتوان پاسخ قطعی داد.
  3. علل یخ زدن بخچال سامسونگ چه می باشد؟
    عدم گردش هوا، خالی بودن یخچال،وجود مشکل در سنسور یخچال و عیره از علل می باشد.

مقالات مرتبط

5/5 - (4 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت