علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

اصفهان تعمیر » علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج
علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

 

برای مصرف کنندگان پکیج گرمایشی، ممکن است حداقل یک بار این مشکل پیش آمده باشد که در حال استفاده از آب مصرفی پکیج، دچار سردی و گرمی ناگهانی آن شده باشند. این مشکل دارای دلایل متعددی می باشد که ممکن است برخی از آنها مربوط به خود پکیج باشند و برخی به شرایط محیطی و آب شهری ورودی مربوط داشته باشند. در این مقاله به موضوع علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج می پردازیم. در ادامه این مطلب از تعمیر پکیج در اصفهان هر کدام از علل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج را به صورت جداگانه مورد قرار خواهیم داد. همچنین در نهایت راهکارهایی برای رفع مشکلات اختلاف دمای ناگهانی آب پکیج ارائه می دهیم.

دلایل اختلاف دمای ناگهانی در آب مصرفی پکیج
آشنایی با دلایل اختلاف دمای ناگهانی در آب مصرفی پکیج

دلایل اختلاف دمای ناگهانی در آب مصرفی پکیج

در ابتدا بهتر است با فرآیند گرم شدن آب در پکیج آشنا بشویم. پکیج های گرمایشی دارای یک بخش گرمایشی و یک بخش توزیع آب گرم هستند. در بخش گرمایشی، آب سرد از شبکه آب شهری وارد پکیج می شود و توسط یک دستگاه گرمایشی گرم می شود. سپس آب گرم به بخش توزیع آب گرم منتقل می شود که در آن، آب گرم به کمک یک پمپ به سیستم گرمایشی و سیستم آب گرم شوفاژی توزیع می شود.

در این فرآیند پمپ، آب گرم را از پکیج به سمت سیستم های گرمایشی و آب گرم شوفاژی منتقل می کند. این فرآیند تکرار می شود تا آب گرم به تمامی سیستم های گرمایشی و آب گرم شوفاژی توزیع شود. حال ممکن است دلایلی پیش بیاید که در حین باز بودن شیر آب یا دوش حمام، آب به صورت ناگهانی دچار اختلاف دمای شدید شود. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

در این حین یک سری علت های این مشکل مربوط به پکیج گرمایشی نمی باشد که عبارت اند از:

باز بودن چند شیر آب گرم در منزل و استفاده هم زمان

استفاده هم زمان از چند شیر آب گرم در منزل می تواند باعث اختلاف دمای ناگهانی آب مصرفی پکیج شود. این اختلاف دما ممکن است به دلیل کاهش فشار آب در شبکه توزیع آب یا به دلیل تغییرات در دمای آب ورودی باشد. اگر چند شیر آب گرم در منزل باز باشند، آب گرم در لوله ها جمع می شود و ممکن است دمای آب کمی کاهش یابد. هنگامی که شیرهای آب گرم در منزل باز هستند، آب سرد نیز به لوله ها وارد می شود و ممکن است باعث کاهش دمای آب گرم شود.

فشار پایین آب ساختمان

در بعضی اوقات هم افت فشار یا فشار پایین آب ساختمان ممکن باعث سردی و گرمی آب پکیج شود.. این مشکل معمولا در پکیج هایی که دارای سیستم ترموستاتی هستند رخ می دهد. هنگامی که دمای آب ورودی به پکیج ناگهانی تغییر می کند، سیستم ترموستاتی به طور خودکار دمای آب را تنظیم می کند. این تنظیمات ممکن است باعث کاهش فشار آب در ساختمان شود. علاوه بر این، دلایل دیگری هم می تواند برای کاهش فشار آب در ساختمان وجود داشته باشد، مانند خرابی لوله های آب، خرابی پمپ آب، کاهش فشار آب در شبکه توزیع آب شهری و غیره.

کوپل بودن مدار آب گرم و سرد

در سیست ‌های لوله کشی آب، کوپل بودن آب سرد و گرم به معنی این است که خطوط لوله کشی آب سرد و گرم به یکدیگر متصل شده اند. این اتصالات ممکن است در نقاط مختلفی از سیستم لوله کشی وجود داشته باشند، مانند در نزدیکی دستشویی ها، حمام ها و آشپزخانه ها.

 

اما دلایل دیگری وجود دارند که مستقیما به پکیج مربوط می شوند و باید پکیج به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار بگیرد. این دلایل مربوط به پکیج به شرح می باشند:

خرابی شیر موتور

خرابی این قطعه از پکیج ممکن است به دلیل چندین علت از جمله اختلاف دمای ناگهانی آب مصرفی باشد. این اختلاف دما می تواند به دلیل چندین عامل مانند تنظیمات نادرست در پکیج، خطای نصب، مشکلات در سیستم گرمایشی و سرمایشی و یا مشکلات در شبکه توزیع آب باشد.

اختلال در عملکرد NTC آب گرم مصرفی

اختلال در عملکرد NTC در پکیج های گرمایشی می تواند یکی از سرد و گرم شدن آب مصرفی باشد. NTC یا Negative Temperature Coefficient، یک حسگر دما است که برای اندازه‌گیری دمای آب مصرفی در پکیج های گرمایشی استفاده می شود. اگر این حسگر دما به درستی عمل نکند، ممکن است دمای آب مصرفی به طور ناگهانی تغییر کند و این امر می تواند باعث اختلاف دمای ناگهانی آب مصرفی شود.

خرابی پمپ گردش آب پکیج

خرابی این پمپ در پکیج می تواند یکی از دلایل اختلاف دمای ناگهانی آب مصرفی پکیج باشد. پمپ گردش آب در پکیج های گرمایشی برای چرخاندن آب در سیستم استفاده می شود و در صورت خرابی، آب به درستی در سیستم گرمایشی چرخیده و دمای آن به درستی تنظیم نمی شود که می تواند باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی شود.

رسوب گرفتن مبدل حرارتی پکیج (مبدل ثانویه)

رسوب گرفتن مبدل حرارتی یکی از مشکلاتی است که ممکن است در سیستم های گرمایشی پکیج رخ دهد. این مشکل به طور معمول به دلیل تجمع رسوبات معدنی موجود در آب مصرفی درون مبدل حرارتی پکیج ایجاد می شود. رسوبات معدنی مانند کلسیم و منیزیم به طور معمول در آب مصرفی وجود دارند و هنگامی که آب به دلیل گرم شدن از مبدل حرارتی عبور می کند، این رسوبات به صورت تجمعی درون مبدل حرارتی رسوب می کنند. این رسوبات می توانند باعث افزایش مقاومت درون مبدل حرارتی شوند و از جریان آب درون آن کاسته شوند. در نتیجه آب مصرفی پکیج با سرد و گرم شدن ناگهانی مواجه می شود.

خرابی فلوسوئیچ

اختلال در قطعه فلوسوئیچ در گاهی اوقات باعث مشکل سرد و گرم شدن ناگهانی آب پکیج می شود. خرابی این قطعه در اکثر مواقع باعث روشن نشدن پکیج و اختلال در عملکرد این دستگاه می شود. برای رفع مشکل اختلاف دمای ناگهانی آب پکیج، می توانید این را تعویض کنید و در صورت رفع نشدن مشکل با تکنسین مربوطه ارتباط بگیرید.

راهکارهای رفع مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج
آشنایی با راهکارهای رفع مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

راهکارهای رفع مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

سرد شدن آب در پکیج های گرمایشی ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی از جمله کمبود آب، خرابی سیستم گرمایشی، مشکل در سیستم تهویه و یا مشکل در تنظیمات پکیج باشد. همچنین، گرم شدن آب نیز ممکن است به دلیل مشکلات مشابهی رخ دهد.

برای رفع مشکل سرد شدن آب، ابتدا باید مطمئن شوید که سطح آب در پکیج کافی است و در صورت نیاز، آب را تکمیل کنید. سپس، بررسی کنید که آیا سیستم گرمایشی به درستی کار می کند و هیچ قطعاتی خراب نشده اند. در صورت وجود خرابی، باید قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کنید.

همچنین، بررسی کنید که آیا سیستم تهویه به درستی کار می کند و هوای داخل منزل به درستی تهویه می شود. در صورت نیاز، سیستم تهویه را تعمیر کنید. در نهایت، بررسی کنید که تنظیمات پکیج به درستی انجام شده اند و در صورت نیاز، تنظیمات را به درستی تغییر دهید.

برای رفع مشکل گرم شدن آب نیز، می توانید از روش های مشابه استفاده کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا سطح آب در پکیج کافی است و در صورت نیاز، آب را تکمیل کنید. سپس، بررسی کنید که آیا سیستم گرمایشی به درستی کار می کند و هیچ قطعاتی خراب نشده اند. در صورت وجود خرابی، باید قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا تنظیمات پکیج به درستی انجام شده اند و در صورت نیاز، تنظیمات را به درستی تغییر دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب به موضوع علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج پرداختیم. در ادامه به این نتیجه رسیدیم که سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج با توجه به عوامل مختلفی مانند دمای هوا، نوع پکیج، حجم آب مصرفی و … ممکن است رخ دهد. در برخی موارد، علت سرد شدن آب مصرفی پکیج می تواند به دلیل خرابی یا نقص در پکیج باشد. برای رفع این مشکل، بهتر است با تعمیرکار یا تکنسین تماس بگیرید. همچنین، در برخی موارد علت گرم شدن آب مصرفی پکیج می تواند به دلیل تنظیمات نامناسب در پکیج باشد. در این صورت، تنظیمات پکیج را بررسی کرده و بهتر است با کمک راهنمای پکیج، تنظیمات را به درستی تنظیم کنید.

سوالات متداول علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

  1. آیا در صورت بروز مشکل سردی و گرمی آب پکیج، باید با تعمیرکار تماس بگیریم؟
    لزوما خیر؛ اگر با راهکارهایی که در بالا ذکر کردیم، مشکل رفع نشد و ایراد جدی تر بود، توصیه می کنیم با تکنسین مربوطه ارتباط بگیرید.
  2. هزینه تعمیرات پکیج به چه صورت می باشد؟
    برای دریافت اطلاعات مربوط به هزینه ارائه خدمات، می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  3. دلایل سردی و گرمی ناگهانی آب مصرفی پکیج چیست؟
    این مشکل دارای علت هایی متعددی از قبیل خرابی پرشر هوا، خرابی NTC، خرابی پمپ گردش آب و ….، می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت