علت روشن نشدن مایکروفر

علت روشن نشدن مایکروفر را در این مقاله شرح میدهیم با پیشرفته شدن تکنولوژی و اضافه شدن آن به زندگی روزمره بسیاری از مشکلات و سختی های بشر به سادگی حل شده است . بنابر اعلام سرویس برتر، یکی از این مشکلات اساسی مسئله زمان می باشد . در هر کاری و در هر موردی زمان بسیار نقش پر رنگ و تاثیرگذاری را دارد.یکی از ابزار پیشرفته که توانسته است مشکل طول زمان را حل کند ماکروفر می باشد.

ماکروفر ها کمک کرده اند که با کاهش زمان مصرفی برای گرم کردن و یا پختن غذا به انسان کمک شایانی کنند. اما این وسیله هم به مانند تمامی وسایل برقی، مکانیکی و الکترونیکی نیازمند سرویس و تعمیر ماکروفر است .

علت روشن نشدن مایکروفر

در این متن سعی شده یکی از مشکلات متداول ماکروفر که علت روشن نشدن مایکروفر است و طریقه حل آن بیان شود تا به این وسیله نمایندگی تعمیر ماکروفر بتواند نیازی کوچکی از شما را برآورده کن با ما همراه باشید.

بوی سوختگی

اگر در داخل و یا خارج ماکروفر خود دود و یا بو ناشی از سوختن کنیم احساس کردیم چه ؟ این دود و یا بو از کجاست و آیا خطری جدی است یا خیر؟

در ابتدا باید بیان شود که دود و یا بو وقتی به وجود می آید که یک یا چند وسیله در داخل و یا خارج ماکروفر در حال سوختن باشد در این هنگام در چند مورد می توانید مشکل را خودتان برطرف کنید و در باقی موارد احتیاج به مرکز و یا نمایندگی تعمیرات ماکروفر دارید.

دود و بوی سوختگی در ماکروفر

 با توجه به یافته های مرکز تعمیرات ماکروفر سامسونگ تنها وسیله قابل سوختن و ایجاد بو و دود در بیرون ماکروفر کابل برق دستگاه می باشد.

این کابل برق ممکن است به صورت دو شاخه ارت دار باشد که شما از یک تبدیل سه به دو برای استفاده از دستگاه کمک می گیرید و یا دو شاخه معمولی است.

در هنگام بروز دود و یا بو اولین کاری که انجام می دهیم کشیدن کابل برق از داخل پریز برق است.

به کابل نگاه می کنیم اگر پلاستیک دو شاخه یا تبدیل سه به دو سوخته و در حال آب شدن بود متوجه می شویم که این دود از کابل است که حال یا تبدیل را تعویض می کنیم و یا برای تعویض کامل کابل به نمایندگی تعمیرات ماکروفر مراجعه خواهیم کرد.

دقت کنید که ممکن است بر اثر این سوختن کابل به شدت داغ شده باشد  پس برای جلوگیری از سوختن دست اجازه بدهیم که ده دقیقه بگذرد و سپس اقدام به انجام کارهای فوق کنیم.

لوازم خارجی که باعث کار نکردن ماکروفر می شود

 با توجه به تجربیات مرکز تخصصی تعمیرات ماکروفر ال جی سه وسیله در قسمت پشت دستگاه قرار دارد که ممکن است بر اثر استفاده بسوزد و تولید دود و بو کند.

  1. ترموستات
  2. ترانس های ولتاژ
  3. رله برد

هر کدام از این سه قطعه در داخل خود قسمت پلاستیکی دارند که بر اثر حرارت و یا کار کرد بیش از اندازه ممکن است داغ شده و قسمت پلاستیکی آن آب شود و بدون تردید این سوختن با دود شدید و بوی پلاستیک سوخته وحشتناک همراه است.

در هر سه قطعه شما کاری غیر از خاموش کردن دستگاه و تماس با نمایندگی تعمیرات ماکروفر نمی توانید انجام دهید.

بعد از تماس شما تکنسین های مجرب ما وارد عمل شده و قطعه معیوب را پس از شناسایی تعویض خواهند کرد.

هر کدام از قطعه های فوق بسیار مهم بوده و این کار حتما باید توسط کارشناس با تجربه انجام شد تا خدای ناکرده مشکلات بعدی و بدتری برای دستگاه شما بوجود نیاید.

لوازم داخلی که درون ماکروفر باعث ایجاد دود می شوند

 با توجه به گفته های  مرکز تعمیر ماکروفر پاناسونیک سه قطعه نیز در داخل درب ماکروفر قرار دارند که ممکن است باز بر اثر سوختن با دود و بو همراه باشند.

این قطعات به مانند کابل قابل مشاهده برای شما هستند بدون نیاز به باز کردن پیچ های دستگاه  اولین قطعه محافظ اشعه دستگاه است که در سمت راست و با بالای دستگاه قرار دارد.

این قطعه فقط در صورت اشتباه فردی ممکن است بسوزد که این اشتباه شامل قرار دادن ظروف فلزی یا دور طلایی در داخل ماکروفر است و یا شسته شدن این قطعه با مواد شیمیایی هست.

سوختن این قطعه بیشتر با بو همراه است تا دود.

اگر برای اولین یا دومین بار این اشتباه را انجام می دهید می توانید بدون نیاز به نمایندگی تعمیرات ماکروفر مشکل خود را با انجام ندادن اشتباه برطرف کنید.

ولی اگر مدت زمان زیادیست که این کار را انجام می دهید حتما باید کارشناسان تعمیر ماکروفر به شما مراجعه و محافظ اشعه دستگاه شما تعویض گردد.

کوبل زیر سینی

دومین قطعه داخل ماکروفر کوبل زیر سینی است.

این کوبل پلاستیکی بوده و وظیفه چرخش سینی ماکروفر را برعهده دارد.

اگر حرارت داخل ماکروفر به مدت طولانی زیاد باشد این قطعه پلاستیکی می سوزد و تولید دود خواهد کرد و به اصطلاح دفورمه خواهد شد.

برای حل مشکل شما باید با تماس با نمایندگی تعمیرات ماکروفر اقدام به خرید قطعه کرده و آن را تعویض کنید.

المنت باعث دود کردن و بوی سوختگی می شود

و آخرین دلیل برای دود و بوی سوختگی ماکروفر دودی است که از قسمت المنت های دستگاه مشاهده میشود.

هر ماکروفر دو الی شش المنت دارد که در پشت بالا و پایین ماکروفر قرار دارند.

استفاده از ماکروفر سبب می شود که چربی ها و ذرات غذا روی این المنت ها قرار گیرد و با روشن شدن المنت و داغ شدن آن در ابتدا این چربی ها و ذرات خواهند سوخت.

برای حل شدن این مشکل شما باید بگذارید که کار دستگاه ادامه پیدا کند تا تمامی ذرات و چربی ها سوخته شده و دیگر روی المنت باقی نماند.

نمایندگی تعمیرات ماکروفر دلونگی در اصفهان

4.5/5 - (2 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت