علت ارور در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

اصفهان تعمیر » علت ارور در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟
لیست ارور ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی اگر نتواند کار خود را به طور طبیعی انجام دهد از طریق سنسورهای داخل دستگاه و متصل به برد کنترل متوجه مشکل می شود و آن را با کد خطا نمایش می دهد. بعضی از این کد خطا یا ارور را خودتان می توانید حل نمایید اما بعضی نیاز به یک تکنسین کار بلد می باشد.

لیست کد خطا و ارور ماشین لباسشویی سامسونگ + دلیل و راه حل

درماشین لباسشویی سامسونگ های امروزی مشکلات به صورت ارور بر روی صفحه نمایش با کد حروف انگلیسی یا اعداد نشان داده می‌شود، هر یک از این ارور ها مشخصه وجود نقص فنی در بخش خاصی از ماشین لباسشویی سامسونگ دلالت دارد که اختلال در کارکرد آن قطعه را گزارش می‌دهد، با دانستن معنی هر ارور در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌توانیم مشکل دستگاه را سریعتر بر طرف کنیم. ارور لباسشویی سامسونگ شامل کدهای زیر می‌باشد:

کد خطا لباسشویی سامسونگعلت
5Eمشکل تخلیه آب
3Eمشکل موتور لباسشویی
AEارتباط برقرار نشدن بین برد و ساب
CEایراد مربوط به دما و سنسور دمایی
DEایراد در دستگاه – سوئیچ در
HEایراد از گرمکن لباسشویی
SUDنشتی آب – اتصالی داخلی
UEتوازن نداشتن لباس‌ها
LEایراد برد – تاخو – نوسانات برقی
OEکنترل ورود آب به لباسشویی
جدول ارور لباسشویی سامسونگ

 ارور E2 لباسشویی سامسونگ

مشکل کارکرد تخلیه آب از دستگاه است. در ابتدا فیلتر پمپ تخلیه، لوله تخلیه و اتصالات خروجی را چک کنید و در ادامه با استفاده از یک مولتی‌متر پمپ تخلیه را تست کنید عدد نشان داده شده توسط مولتی‌متر باید در حدود 100 تا 300 اهم باشد. در‌صورتی‌که این عدد صفر یا بیش از این مقدار بود، پمپ سوخته و باید تعویض شود.

ارور E5 ماشین لباسشویی سامسونگ

وقتی پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ به درستی کار نکند این کد خطا نمایش داده می شود و آب درون دستگاه جمع شده و درب قفل می‌شود. برای حل مشکل ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کرده و در‌صورت رفع نشدن عیب، پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ را سرویس یا تعویض کنید.

ارور Fe ماشین لباسشویی سامسونگ

کد خطا FE به دلیل خرابی به فن خشک کن یا سیستم airwash می‌باشد. اگر فن معیوب شود یا پره‌های آن به قسمت‌های اطراف گیر کند، برد الکترونیک ایراد فن را تشخیص می‌دهد همچنین، اگر رله راه‌انداز به فن گیر کند باعث ایجاد ارور می‌شود.

 کد خطای dc یا ue

لباس زیادی درون دیگ یا تراز نبودن دستگاه این کد خطا را نمایش می دهد دستگاه را تراز کنید و یا حجم لباس‌ها را کم کنید تا مشکل حل شود.

ارور E4 یا 4c در لباسشویی سامسونگ

مشکل از قطعاتی هستند که وظیفه ورود و کنترل میزان آب به داخل دستگاه را برعهده دارند. این قطعات می‌توانند از شیر برقی و سنسورهای ورود آب تا هیدرواستات و قطعات کنترل میزان آب را شامل شوند.

ارور SUD لباسشویی سامسونگ

به‌دلیل استفاده بیش‌از‌حد از مواد شوینده و وجود کف فراوان در داخل دیگ نمایش داده می‌شود.

ارور E8

کد خطا از به کار نیفتادن موتور ماشین لباسشویی یا نظم نداشتن فعالیت قطعات و فرسوده در دستگاه خبر می‌دهد.

ارور E7

. این کد خطا مربوط به خرابی سنسور سطح آب است. برای برطرف کردن آن کافی است دستگاه را خاموش کرده؛ سپس 30 ثانیه منتظر بمانید و دوباره دستگاه را روشن کرده و یک برنامه جدید را شروع کنید. سپس مقدار اهم سنسور آب را به وسیله اهم سنج بخوانید و اگر لازم بود برای تعویض سنسور اقدام کنید.

ارور TE

مشکل در حسگر دمای دستگاه شما ایجاد شده است. برای رفع عیب ارور tE, EC, tE1, tE2, tE3 دستگاه را خاموش و سپس 30 ثانیه صبر کنید. پس از ۳۰ ثانیه دستگاه را دوباره روشن کرده و یک برنامه جدید را شروع کنید.

ارور HE2 یا HE1

کد خطا مسکل در عملکرد هیتر یا گرمکن، سنسور NTC و ترمیستور است. دلیل اتصالات کوتاه در هیتر یا قطعی در اتصالات باشد.

پس از بررسی و رفع ایراد موارد فوق دستگاه راب به مدت  5 دقیقه خاموش و مجددا روشن و راه اندازی کنید.

نتیجه گیری

ماشین لباسشویی های امروزه هوشمند می باشند به نحوی که اگر کار لباسشویی مختل شود از طریق سنسور، برد کنترل متوجه شده که کدام قسمت خراب می باشد و از طریق کد خطا و ارور روی صفحه نمایش جلویی درب لباسشویی نمایش داده می‌شود. لیست کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ از چندین کلمه انگلیسی و اعداد تشکیل شده که می توانیم با دانستن معنی آن مشکل را حل نماییم. لازم به ذکر است اگر تخصص ندارید به نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه نمایید.

سوالات متداول

علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

اگر ماشین لباسشویی شما خراب شود توسط لیست کد خطا و ارور ماشین لباسشویی سامسونگ می توان علت خرابی را فهمید و سریع اقدام به حل آن کنید.

ایا برای هر ارور باید به تعمیرکار مراجعه نمود؟

خیر بعضی از کدها مشکل جزیی می باشد که با دانستن آن می توانید خودتان در منزل مشکل را حل نمایید.

اگر برای حل ارور نیاز به تعمیر کار حرفه ایی داشتیم با چه شماره ایی تماس بگیریم؟

اگر به هر دلیل مشکل شما بسیار بزرگ بود و نیاز به تعمیرکار لباسشویی متخصص در شهرتان در سراسر ایران داشتین با شماره 09395484060 تماس بگیرین.

Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت