تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی

اصفهان تعمیر » تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی
تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی

تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی فرآیندی است که طی آن یکی از قسمت‌های کاربردی دستگاه تعمیر و مشکلات آن برطرف می شود. جت پمپ قطعه نسبتا جدیدی در ماشین ظرفشویی است که به بهبود کیفیت کار این دستگاه کمک شایانی می کند. این قطعه آب ورودی را برای بهبود کیفیت دستگاه و بهبود عملکرد آن کنترل می کند. علاوه بر این، جت پمپ به کم شدن مصرف برق ماشین ظرفشویی کمک زیادی می کند. نکته اینجاست که با توجه به جدید بودن این قطعه، تعمیرات آن نیز نیازمند دانش و مهارت خاصی است و در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی آشنا کنیم.

تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی

همانطور که اشاره کردیم جت پمپ ماشین ظرفشویی جزء نسبتا جدید این دستگاه است. بنابراین همه تعمیرکاران قادر به تعمیر و تعویض آن نیستند و اطلاعات کافی در مورد این قطعه ندارند. نحوه تعمیر جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی  به این صورت است که اول تعمیرکار در موتور مستقیم، پرچ موتور را از قسمت ماشین جدا می کند و در مرحله بعد پرچ را جدا کرده و از هسته خارج می کنند.

سپس پوسته موتور جدا می شود تا تکنسین بتواند یاتاقان ها را جدا کند. در صورت زنگ زدگی پوسته، این قسمت با سمباده تمیز می شود و با اسپری رنگ نقره ای درون آن  رنگ می شود. سپس تکنسین ها یاتاقان‌های آسیب دیده را با یک یاتاقان جدید که پوشش بالایی دارد جایگزین می کنند. در نهایت جت پمپ تعمیر و تمامی مشکلات و آسیب های آن برطرف خواهد شد، پس از تعمیر جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی می توانید بدون مشکل از دستگاه استفاده کنید.

نحوه تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی چگونه است؟
نحوه تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی چگونه است؟

نحوه تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی چگونه است؟

با وجود اینکه تیم تعمیرات ال جی در صدد تعمیر  جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی هستند اما در اکثر موارد این قطعه قابل تعمیر نیست. ساختار جت پمپ به گونه ای است که در صورت آسیب قابل تعمیر نیست. یعنی شدت و نوع خرابی به گونه ای است که باید تعویض شود تا عملکرد دستگاه به حالت معمولی برگردد. البته تعویض نمودن جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی کار آسانی نیست و برای این منظور باید دستگاه را باز کرده و برخی از اتصالات را قطع کرد.

اگر در این فرآیند مشکلی پیش بیاید، سایر قسمت‌های ظرفشویی در معرض خطر قرار خواهند گرفت. به همین دلیل سفارش می کنیم در صورت نیاز به تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی، فقط تکنسین‌های مجرب این کار را انجام دهند زیرا با بهره مندی از فناوری‌های جدید و کاربردی این قطعه را بررسی و تعویض کرده و کیفیت کار دستگاه را به خوبی تضمین می کنند.

عملکرد پمپ جت ماشین ظرفشویی هنگام تعویض چگونه است؟

جت پمپ نوعی فناوری نوآورانه است که اخیراً در طرح های جدید ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار گرفته است. ماشین ظرفشویی‌هایی که مجهز به این ویژگی هستند دارای سیستم ظرفشویی کامل هستند که باعث افزایش کیفیت کار دستگاه می شود یعنی فرآیند شستشو با این قطعه بسیار بهتر از ماشین ظرفشویی های دیگر انجام می شود. یکی دیگر از کاربردهای پمپ جت ظرفشویی ال جی این است که مصرف برق را به میزان قابل توجهی کم می کند.

اساس این قطعه این است که فشار آب را کنترل و تنظیم می کند و باعث گردش آب می شود  طبق این فرآیند آب به راحتی به تمام قسمت‌های داخلی ماشین ظرفشویی می رسد و دستگاه برای این کار به انرژی بیشتری نیاز ندارد. به دلیل ادغام این قطعه با بخاری ماشین ظرفشویی ال جی، فرآیند تعمیر پمپ جت ماشین ظرفشویی ال جی حساسیت بیشتری پیدا کرده است و نتیجه این است که آب سریعتر گرم می شود و ظروف تمیزتر می شوند.

چرا جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی خراب می شود؟

قبل از تعمیر  و تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی، بهتر است دلایل خرابی آن را بدانید:

  • خراب شدن حفاظت حرارتی داخلی جت پمپ ماشین ظرفشویی
  • نیم سوز شدن کویل پمپ جت ماشین ظرفشویی
  • پروانه پمپ جت ماشین ظرفشویی خراب شده است
  • سوختن کامل کویل پمپ جت ماشین ظرفشویی
  • قفل شدن جت پمپ ظرفشویی ال جی
دلایل کار نکردن جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی
دلایل کار نکردن جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی

دلایل کار نکردن جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی

دلایل زیادی برای کار نکردن جت پمپ ماشین ظرفشویی وجود دارد، از جمله:

یکی از دلایلی که برای اکثر طرح های ماشین ظرفشویی اتفاق می افتد و باعث خرابی جت پمپ ماشین ظرفشویی می شود، گیرکردن و ایجاد مسدودیت شیلنگ خروجی پمپ است. پس ابتدا پمپ ماشین ظرفشویی را برای عیب یابی بررسی کنید.

اگر زیاد از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، حتما موتور ماشین ظرفشویی را چک کنید. ممکن است موتور شما مشکل داشته باشد. دلیل بعدی خرابی کاسه یا پروانه نمدی است و در صورت خرابی این قطعه در ماشین ظرفشویی، آب به داخل موتور پمپ تخلیه نفوذ کرده و مشکل ایجاد می کند.

همچنین نباید از رسوباتی که در پمپ رسوب می کند غافل شوید! آنها پمپ را مسدود می کنند و عملکرد آن را مختل می کنند. گرفتگی فیلتر کف ماشین ظرفشویی یکی دیگر از دلایل خرابی جت پمپ ماشین ظرفشویی است.

نحوه تست پمپ جت ماشین ظرفشویی ال جی هنگام تعویض

  • اگر سطح توان پمپ جت 220 ولت است، با برق مستقیم خانگی چک کنید.
  • اگر در کنار برخی از پمپ های جت یک برد الکترونیکی وجود دارد، ابتدا برد را بررسی و به آن رسیدگی کنید و سپس سیم پیچ موتور را با اهم متر چک کنید.
علائم خرابی جت پمپ ظرفشویی ال جی
علائم خرابی جت پمپ ظرفشویی ال جی

علائم خرابی جت پمپ ظرفشویی ال جی

  • در ماشین ظرفشویی های هوشمند، زمانی که جت پمپ از کار بیفتد، کد خطا روی صفحه نمایش داده می شود.
  • اگر ماشین ظرفشویی آب را تخلیه کند، اما شستشو ندهد، احتمالاً مشکل از پمپ جت است.
  • اگر آب در کف ماشین ظرفشویی باقی بماند و در پروانه ها به خوبی پمپاژ نشود، احتمالاً مربوط به خرابی پمپ جت است.
  • بیرون آمدن فیوز برق یکی از نشانه های خرابی جت پمپ ماشین ظرفشویی است.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی و نحوه تعویض جت پمپ ماشین ظرفشویی ال جی چگونه است؟ توضیح داده شد که می توانید هرچه سریع تر برای تعویض و تعمیر جت پمپ ظرفشویی خود اقدام کنید.

سوالات متداول درباره تعویض جت پمپ ظرفشویی ال جی

  1. از دلایل مهم خرابی جت پمپ چه می باشد؟
    یکی از دلایلی که برای اکثر طرح های ماشین ظرفشویی اتفاق می افتد و باعث خرابی جت پمپ ماشین ظرفشویی می شود، گیرکردن و ایجاد مسدودیت شیلنگ خروجی پمپ است.
  2. اساس کار این قطعه چه می باشد؟
    اساس این قطعه این است که فشار آب را کنترل و تنظیم می کند و باعث گردش آب می شود.
  3. آیا رسوب ها می توانند این قطعه را خراب کند؟
    بله؛ رسوب ها می توانند پمپ را مسدود می کنند و عملکرد آن را مختل می کنند.
4.5/5 - (2 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت