ارورهای یخچال فریزر اسنوا

اصفهان تعمیر » ارورهای یخچال فریزر اسنوا
ارورهای یخچال فریزر اسنوا

همانطور که می دانید بروز کد خطا در یخچال اسنوا به این معنی است که سیستمی از سنسورهای دستگاه مشکلی را تشخیص می دهد و با این کار در واقع نیاز به اقدام برای رفع خطای مربوطه را نشان می دهد. برخی از خطاها جزئی هستند و اگر معنی هر کد خطا را بدانید می توانید خودتان مشکل را حل کنید. برای تعمیر اساسی یخچال اسنوا و جلوگیری از آسیب دیدن سایر قطعات توصیه می شود از تکنسین متخصص مشاوره بگیرید و در این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در اصفهان قصد داریم تا شما را با ارورهای یخچال فریزر اسنوا آشنا کنیم.

ارورهای یخچال فریزر اسنوا

یخچال فریزر اسنوا با امکانات مدرن و همچنین درجه کیفی بالا توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب نماید و سهم بازار خوبی را به خود اختصاص دهد. یکی از قابلیت‌های مهم و ضروری این دستگاه نمایش خطاهای یخچال فریزر اسنوا بر روی صفحه نمایش می باشد. در واقع ارور یخچال اسنوا به معنای وجود مشکل در دستگاه است و هر کدام از این کدهای خطا وجود نقص در قسمت خاصی از دستگاه را نشان می دهد.

انواع خطاهای یخچال اسنوا

انواع ارورهای یخچال فریزر اسنوا شامل:

  • کد ارور F1 یخچال و فریزر
  • کد ارور F2 و F3 یخچال فریزر اسنوا
  • ارور F4 وF5

کد خطای F1 یخچال اسنوا نشان دهنده سرد نشدن اپراتور به دلیل یخ زدگی شدید این قسمت از دستگاه است. دلایلی مانند آسیب دیدن لاستیک اطراف درب یخچال فریزر، باز و بسته شدن بیش از حد درب دستگاه، تنظیم نشدن دمای یخچال باعث ایجاد یخ در لوله های پشت یخچال می شود که برای رفع این ارور باید نشتی گاز، خرابی سیستم یخ زدایی، قطعی سیم برق کمپرسور و را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در هر کدام، قطعه را تعمیر یا تعویض کنید.

انواع خطا یخچال اسنوا
انواع ارورهای یخچال اسنوا

یکی از خطاهای یخچال اسنوا کد خطای F2 است که مربوط به خرابی سنسور فریزر و کد خطای F3 مربوط به خرابی سنسور یخچال اسنوا می باشد. برای رفع این خطاهای یخچال فریزر اسنوا، یک تکنسین باید سوکت سنسور را بررسی کرده و در صورت لزوم سنسور را تعویض کند، البته در صورت نمایش این دو نوع خطا در یخچال اسنوا، قسمت پاور برد نیز باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

نمایش کد ارور F4 یخچال فریزر اسنوا به معنی خرابی سنسور یخ زدایی دستگاه است. برای رفع این خطا باید سوکت سنسور بررسی شود و در صورت نیاز قسمت سنسور یا برد کنترل یخچال تعویض شود. ارور F5 یخچال اسنوا به دلیل آسیب دیدن المنت و درست کار نکردن سیستم یخ زدایی دستگاه نمایش داده می شود. این خطا ممکن است به دلیل قطع ارتباط عنصر رخ داده باشد. بنابراین برای رفع این کد خطای یخچال اسنوا باید سوکت سنسور را چک کرده و این قطعه را تعویض کنید یا در صورت نیاز برد پاور دستگاه را تعویض کنید.

کدهای خطا H و H1 یخچال فریزر اسنوا به چه معنا است؟

نمایش ارور H مربوط به گرمی یخچال و کد ارور H1 مربوط به گرمی فریزر است. در واقع اگر دمای یخچال اسنوا بالاتر از 18 درجه باشد، ارور H را در صفحه نمایش یخچال اسنوا مشاهده خواهید کرد و حتی ممکن است دستگاه صدای بوق پخش کند.

دلیل این خطا در یخچال فریزر اسنوا مربوط به اندک بودن گاز موتور و یا حتی عدم وجود گاز در موتور یخچال فریزر می باشد پس بهتر است توسط تکنسین مجرب گاز یخچال را بررسی و شارژ نمایید و دستگاه را تعمیر و این کد خطای یخچال اسنوا را رفع نمایید.

در صورت ارور H1 دستگاه در صورتی که دمای فریزر اسنوا بیش از 9 درجه باشد کد خطای H1 بر روی صفحه فریزر اسنوا نمایش داده می شود و صدای بوق نیز از دستگاه شنیده می شود. دلیل این ارورهای یخچال فریزر اسنوا نبود گاز در موتور دستگاه است. بنابراین برای رفع این خطاهای دستگاه لازم است تکنسین گاز یخچال فریزر را شارژ کند تا این کد خطای دستگاه برطرف شود.

کد خطا H و H1 یخچال فریزر اسنوا
کد خطا H یخچال فریزر اسنوا

شایان ذکر است در مورد نمایش تمامی این خطاهای یخچال اسنوا در مدل های جدید آن به جای حرف F حرف Er نمایش داده می شود به عبارتی اگر کد خطای Er01 بر روی صفحه نمایش دستگاه شما نمایش داده شود، مربوط به سرد نشدن اواپراتور یخچال اسنوا و یخ زدن لوله های پشت دستگاه می باشد. بنابراین این کدهای ارور یخچال اسنوا در مدل های قدیم و جدید با حروف F یا Er یکسان بوده و در علت ارور و نحوه رفع آن تفاوتی وجود نخواهد داشت.

ارور Fa در یخچال اسنوا چه معنی دارد؟

خطای fa در یخچال فریزرهای اسنوا بسیار رایج است و وقتی این ارور ظاهر می شود و برای رفع این خرابی کل اینترنت را سرچ می کنید، می بینید که همه قبول دارند که این ارور با هیتر یخچال فریزر در ارتباط است و شما باید در اولین قدم هیتر را تعویض کنید و دوباره می بینید که ارور fa یخچال اسنوا حل نمی شود.

ارور Fa  در یخچال اسنوا
ارور Fa در یخچال فریزر اسنوا

طبق آمار به دست آمده از تعمیرات انجام شده در خصوص این خطا، نزدیک به 60 درصد از این خرابی مربوط به برد کنترل یخچال فریزر است که در یخچال های اسنوا مدل 810 بسیار رایج است. البته اولین قدم این است که سنسور و هیتر قسمت یخ زدایی یخچال را چک کنید، در صورت سالم بودن تمام قطعات، اقدام به تعویض برد کنید.

سخن پایانی

با توجه به موارد ذکر شده و نحوه رفع ارورهای یخچال فریزر اسنوا می توانید برخی از این ارورها از جمله مشکل سرد نشدن اواپراتور یخچال را به راحتی در منزل با کمی تخصص بررسی و رفع نمایید. اما برخی دیگر از ارورهای یخچال اسنوا مانند برد دستگاه یا سایر قطعات حساس نیاز به تخصص و تجربه دارد که باید توسط اشخاص تکنسین انجام شود. توصیه می کنیم برای پیدا کردن عیب دستگاه و رفع ایرادات آن با مرکز تخصصی تعمیر یخچال در اصفهان تماس بگیرید تا ایرادات یخچال اسنوا را در کمترین زمان ممکن و به صورت تضمینی رفع نماید.

سوالات متداول درباره ارورهای یخچال فریزر اسنوا

  1. بیشترین خرابی در چه قسمتی از یخچال می باشد؟
    نزدیک به 60 درصد از این خرابی مربوط به برد کنترل یخچال فریزر است.
  2. خطای f2 مربوط به چه مشکلی در یخچال اسنوا است؟
    یکی از خطاهای یخچال اسنوا کد خطای F2 است که مربوط به خرابی سنسور فریزر است.
  3. یخ زدگی لوله های یخچال به چه دلیل اتفاق می افتد؟
    دلایلی مانند آسیب دیدن لاستیک اطراف درب یخچال فریزر، باز و بسته شدن بیش از حد درب دستگاه، تنظیم نشدن دمای یخچال باعث ایجاد یخ در لوله های پشت یخچال می شود.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت