ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

اصفهان تعمیر » ارورهای ماشین ظرفشویی دوو
ارور ماشین های ظرفشویی دوو

ماشین ظرفشویی دوو نیز در دو مدل به شکل رومیزی،  ایستاده با ظرفیت‎‌ های گوناگون طراحی و تولید شده است که مجهز به امکانات مدرن از جمله سیستم شستشوی تاخیری،  سیستم خشک کن، نمایش کد خطا  می باشد. هر نوع ارور ماشین ظرفشویی دوو نشانه ایراد در قطعات دستگاه است و برای رفع ارور باید ماشین ظرفشویی را تعمیر کنید. ارور ماشین ظرفشویی دوو نشان دهنده مشکل در قسمتی از دستگاه است و به شما اطلاع می دهد که یکی از قطعات ماشین ظرفشویی شما ایراد دارد و باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید و در این مقاله از نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان قصد داریم تا شما را با ارورهای ماشین ظرفشویی دوو آشنا کنیم.

ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی دوو از حروف و اعداد انگلیسی تشکیل شده است که هر کدام از این اعداد مفهوم ویژه ای دارند و به معیوب بودن قطعاتی از دستگاه اشاره دارند. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی دوو باید دستگاه را عیب یابی نمود و با توجه به نوع ارور نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش دستگاه، قطعه مورد نظر را بررسی و در صورت نیاز قطعات را تعمیر یا تعویض نمایید.

بنابراین ارور ماشین ظرفشویی دوو اساسی ترین منبع دستگاه برای شناسایی ایرادات و عیوب ماشین ظرفشویی است که به این ترتیب می توانید عیوب ماشین را به سرعت برطرف کنید و می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی دوو که تمامی ایرادات دستگاه را توضیح داده است کمک بگیرید تا ایرادات و عیوب دستگاه را سریعتر برطرف کنید.

نکته مهم این است که برای رفع ارور ماشین ظرفشویی دوو و تعمیر دستگاه سریع اقدام کنید، زیرا عدم توجه به این امر باعث بروز مشکلات زیادتر در شستشوی ظروف و صرف هزینه بیشتر می شود.

شما می توانید برخی از خطاهای ماشین ظرفشویی  را خودتان در خانه بررسی و رفع کنید. اما برخی دیگر از ایرادات دستگاه که مربوط به قسمت‌های حساس ماشین ظرفشویی است باید توسط تکنسین‌های مجرب بررسی شود و در صورت نیاز با قطعات  اصلی تعویض شود.

رایج ترین ارور های ماشین ظرفشویی
ارور ماشین ظرفشویی چکونه ایجاد می شود؟

انواع خطاهای ماشین ظرفشویی دوو

  • ارور E1 ماشین ظرفشویی دوو
  • ارور E2 ماشین ظرفشویی دوو
  • ارور E3 ماشین ظرفشویی دوو

نمایش کد خطای E1 ماشین ظرفشویی دوو

نشان دهنده عدم ورود آب به ماشین و طولانی شدن زمان تخلیه آب در ماشین ظرفشویی است. دلایل بروز این کد خطا ممکن است به دلیل باز نبودن شیر آب، فشار کم آب، پیچ خوردگی یا مسدود شدن شیلنگ آب یا ایراد سیم کشی دستگاه باشد.

بنابراین ابتدا باید موارد ذکر شده را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل برطرف شود، به عنوان مثال، اگر مشکل به دلیل پیچ خوردگی یا گرفتگی شیلنگ آب باشد، می توانید با برداشتن پیچ خوردگی یا تمیز کردن و از بین بردن گرفتگی و زباله های داخل شیلنگ، مشکل را برطرف کنید، اما اگر این کد خطا به دلیل خرابی شیر برقی آب و یا سیم کشی دستگاه باشد، توصیه می کنیم برای رفع ایرادات در قطعات با تعمیرکاران مجرب نمایندگی تماس بگیرید.

رفع ارور E2 ماشین ظرفشویی دوو

ارور  E2  ماشین ظرفشویی دوو به دلیل ایراد در ورودی آب دستگاه نمایش داده می شود و برای رفع این ارور باید قطعات فیلتر و شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. گاهی اوقات گرفتگی فیلتر ورودی آب ماشین ظرفشویی با زباله یا مواد غذایی باقی مانده در ظروف می تواند باعث ایجاد خرابی در دستگاه و نمایش این خطا شود.

ابتدا باید شیلنگ ورودی آب پشت ماشین ظرفشویی را باز  نموده و سپس فیلتر دستگاه را خارج و بررسی کنید و در صورت وجود انسداد در این قسمت آن را تمیز بشویید و با مسواک زباله های جمع شده در آن را تمیز کنید.

نمایشگر ارور E3 نشان دهنده خرابی المنت آبگرمکن دستگاه است، در واقع به دلیل معیوب بودن این قطعه دمای آب برای شستشوی ظروف به مقدار تعیین شده نمی رسد و به دلیل خرابی دستگاه این ارور بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ظاهر می شود و رفع این ارور و تعویض قطعه باید توسط تکنسین ها انجام شود.

علت خطای E4 ماشین ظرفشویی دوو

علت خطای E4 ماشین ظرفشویی دوو، خرابی سنسور گرمایش است، اگر به دلیل خرابی سیم کشی سنسور به برد اصلی یا خرابی خود برد، سنسور گرمایش نتواند کار خود را انجام دهد، با این خطا مواجه خواهید شد.

دلیل ارور E5 ظرفشویی دوو

علت خطای E5 ماشین ظرفشویی دوو، تشخیص نشتی یا جریان آب در قسمت پایینی ماشین است و این مشکل خطای جدی است، بنابراین برای جلوگیری از  بروز برق گرفتگی و آسیب جدی تر به دستگاه، ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و از برق بکشید.

رفع ارور E6 ظرفشویی دوو

خرابی ترمیستور (مدار باز شدن سنسور)، سیم کشی، برد کنترل الکترونیک باعث نمایش این کد ارور می‌شود . بهتر است با یک تعمیرکار الکترونیکی صحبت نمایید.

رفع ارور E7 ظرفشویی دوو

این ارور به دلیل مشکل در ترمیستور (اتصال کوتاه سنسور)،سیم کشی، برد کنترل الکترونیک بر روی صفحه نمایش داده می‌شود.

رفع خطاهای E9 - ED - E8 در ماشین ظرفشویی دوو
رفع مشکلاتE9-ED-E8 ماشین ظرفشویی دوو

کد خطای E8 ماشین ظرفشویی دوو

نشان می دهد که شیر توزیع دستگاه مشکل دارد و برای رفع ارور E8 ماشین ظرفشویی دوو شیر توزیع ماشین ظرفشویی را چک کنید، در صورت خرابی حتما آن را تعویض کنید.

کد خطای E9 ماشین ظرفشویی دوو

نشان می دهد که صفحه لمسی مشکل دارد، حال ممکن است این مشکل به دلیل فشار زیاد کلیدهای صفحه نمایش یا کثیف بودن صفحه لمسی دستگاه باشد.

به یاد داشته باشید اگر در هنگام شستشوی ظروف با ارورهای ماشین ظرفشویی دوو مانند ارور E9 ماشین ظرفشویی دوو مواجه شدید، برنامه شستشوی دستگاه شما متوقف نمی شود، بنابراین در صورت مشاهده این ارور، در اسرع وقت از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو کمک بگیرید.

خطای ماشین ظرفشویی دوو با کد ED

نشان دهنده نقص در اتصالات بین برد اصلی و برد ماشین ظرفشویی دوو است و برای رفع ارور ED ماشین ظرفشویی دوو ابتدا یکپارچگی سیم کشی بین برد اصلی و برد ماشین ظرفشویی دوو را نظارت کنید، در صورت خراب نبودن، عملکرد برد اصلی و برد ماشین ظرفشویی دوو را بررسی کنید.

سخن پایانی

امروزه ماشین ظرفشویی یکی از پرطرفدارترین لوازم خانگی و آشپزخانه است، اما به دلایلی، گاهی ممکن است دستگاه دچار مشکل شود در این مقاله سعی کردیم در مورد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو و انواع آن ها به طور جامع برای شما توضیح دهیم تا بتوانید از ارورهای گوناگون اطلاع پیدا کنید و به رفع آن اقدام نمائید و در غیر این صورت با تعمیرکار ماشین ظرفشویی دوو در اصفهان صحبت نمایید.

سوالات متداول درباره ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

  1. خطای E9 نشان دهنده ی چه مشکلی می باشد؟
    کد خطای E9 ماشین ظرفشویی دوو نشان می دهد که صفحه لمسی مشکل دارد.
  2. علت خطای E5 در ماشین ظرفشویی دوو چه می شود؟
    علت خطای E5 ماشین ظرفشویی دوو، تشخیص نشتی یا جریان آب در قسمت پایینی ماشین است و این مشکل خطای جدی است.
  3. چرا برای رفع خطا باید سریعا اقدام نمود؟
    زیرا عدم توجه به این امر باعث بروز مشکلات زیادتر در شستشوی ظروف و صرف هزینه بیشتر می شود.
5/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

2 دیدگاه دربارهٔ «ارورهای ماشین ظرفشویی دوو»

  1. سلام وقت تون بخیر
    من خیلی در کار با ماشین ظرفشویی به مشکل می خورم و با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی دوو برخورد می کنم
    این مقاله برام مفید بود ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      از اینکه این مطلب توانسته برای شما مفید باشد خوشحالیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت