آشنایی با ارورهای یخچال فریزر دوو

اصفهان تعمیر » آشنایی با ارورهای یخچال فریزر دوو
آشنایی با ارورهای یخچال فریزر دوو

یکی از  ایراداتی که ممکن است برای یخچال فریزر دوو  به وجود بیاید، ارورهای یخچال فریزر دوو است که رفع آنها بسیار مهم است. اکثر افراد فکر می کنند که این خطاها پس از مدتی خود به خود برطرف می شوند و نیازی به عیب یابی و رفع آنها نیست اما این کاملا اشتباه است!! در صورت مشاهده هرگونه خطایی در صفحه نمایش یخچال فریزر دوو خود، برای رفع آن سریعا اقدام کنید. یک سری از این ارورها مربوط به مشکلات موقت یخچال فریزر دوو است و تنها با یک عمل جزئی می توانید کد خطا را برطرف کنید تا دیگر یخچال فریزر این ارور را نمایش ندهد. در چنین شرایطی دانستن دلایل ارور، انواع کدهای ارور یخچال فریزر دوو و راه های رفع ارور یخچال دوو بسیار مفید خواهد بود و به راحتی می توانید هر خطای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش  را با مراحل کوچک برطرف کنید و در این مطلب از سایت قصد داریم تا شما را با خطاهای یخچال فریزر دوو آشنا کنیم.

ارورهای یخچال فریزر دوو

ارور یخچال فریزر دوو Daewoo
کدهای خطا یخچال فریزر دوو

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مصرف کنندگان پس از اطلاع از  ارورهای یخچال دوو مرتکب می شوند، تعمیر و عیب یابی آن بدون دانش فنی  است. به طور کلی سیستم یخچال فریزر دوو با توجه به مدل های گوناگون خود دارای پیچیدگی های بی‌شماری است که بدون شناخت سیستم و اجزای آن امکان تعمیر و عیب یابی  وجود ندارد، ضمنا تعمیر یخچال فریزر دوو تنها به دلیل عدم اطلاع از خطاهای آن باعث آسیب بیشتر دستگاه می شود.

طرح‌های به روز یخچال فریزرهای دوو دارای امکانات بی شماری هستند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نمایش کد خطای دوو در هنگام بروز مشکل اشاره کرد که با نمایش کدهای خطا بر روی صفحه نمایش کوچک یخچال فریزر دوو، عیب یابی و تعمیر یخچال بسیار آسان شده است. یخچال فریزر برند دوو نیز این قابلیت کاربردی و پیشرفته را دارد و در مواقعی که در عملکرد آن نقصی به وجود آید با نشان دادن کد خطا به تشخیص مشکل کمک بسیاری می کند.

دلیل ایجاد شدن ارور یخچال فریزر دوو چیست ؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ارورهای یخچال فریزر دوو از کجا می آید یا دلیل ارور دوو چیست؟ در واقع چه قسمتی دستور نمایش آن را می دهد و در یخچال برد الکترونیکی دوو این کار را انجام می دهد. به این ترتیب که برد الکترونیکی به طور مرتب تمامی قطعات یخچال دوو را جستجو می کند و در صورت مشاهده ایراد در یکی از آنها کد خطای مربوط به قطعه مورد نظر را روی نمایشگر نشان می دهد.

خطاهای یخچال فریزر دوو و نحوه رفع آنها

عیب یابی کد خطا، اخطار یخچال دوو
انواع کدهای خطا یا ارورهای یخچال دوو
  • ارور F1 یخچال دوو
  • خطای R1 یخچال فریزر دوو
  • خطای RT یخچال فریزر دوو
  • خطای DR در یخچال فریزر دوو

علت خطا f1 به این شکل است که خطا در سنسور فریزر، قطع و یا اتصال کوتاه در مدار است. این سنسور فن کمپرسور  را کنترل می کند که به مدت چند دقیقه روشن و به مدت چند دقیقه خاموش می شود. اگر سنسور  مشکلی نداشته باشد، ارور خود به خود برطرف می شود، در صورت بروز مشکل در سنسور فریزر و اتصالات آن باید آن را تعویض کنید.

علت خطای R1 می تواند خرابی سنسور، قطع شدن سیم یا اتصال کوتاه در مدار باشد و اگر سنسور  معیوب است، باید آن را تعویض کنید. این خطای RT مربوط به سنسور دمای یخچال است. خرابی سنسور، خرابی اتصال کوتاه می تواند از دلایل احتمالی این خطای یخچال فریزر دوو باشد که این سنسور عملکرد معمولی دستگاه را  به خوبی کنترل می کند.

خطای DR مربوط به باز بودن درب یخچال است، همچنین ممکن است هر خطا روی نمایشگر نشان داده شود که به ترتیب خطای باز بودن درب فریزر، درب یخچال و درب نوار خانه را گزارش می دهند، این خطاها زمانی نشان داده می شوند که درب بیش از 1 دقیقه باز بماند و کلید قفل درب باید بررسی شود.

علت ارور F3  و F5 و E7، راه حل آن در یخچال فریزر دوو چیست؟

علت مشاهده کد خطای F3  دوو نقص در سیستم یخ زدایی دستگاه است و سیستم تشخیص خودکار با یکی از ارورهای یخچال فریزر دوو را به ما گوشزد می کند. برای رفع مشکل و رفع ارور F3 یخچال فریزر دوو، در  ابتدا دستگاه را از برق بکشید و بعد از 5 دقیقه دوباره وصل کنید. سیستم یخ زدایی دستگاه شامل سنسور و کلیه اتصالات و سیم کشی های مربوط به آن را بررسی کرده و عیوب این قطعه را تعمیر کنید. در نهایت اگر خطای F3 همچنان در پنل نمایشگر مشاهده می شود، برای بررسی و عیب یابی برد کنترل اصلی دستگاه از مراکز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر دوو کمک بخواهید.

علت مواجه شدن با کد خطای F5  دوو، تشخیص خطای کمپرسور دستگاه است که با یکی از ارورهای یخچال فریزر دوو هشدار داده می شود. برای حل مشکل مربوط به ارور F5  دوو  باید به کمپرسور دستگاه رفته و بررسی کنید که سیستم کمپرسور به درستی کار می کند یا نه در صورت مشاهده هرگونه نشت هوای سرد یا مسدود شدن مسیر هوای گردشی، سریعا از تکنسین‌های فنی و متخصص کمک بخواهید تا  ارور برطرف شود.

ارور با کد خطای E7 در یخچال فریزر دوو مربوط به موقعی است که اساسی ترین عملکرد یخچال فریزر  یعنی ایجاد سرمایش مختل می شود. در این حالت هر چقدر هم که فعالیت کمپرسور یخچال افزایش یابد باز هم نمی تواند دما را به حد مطلوب برساند. شایع ترین دلیلی که منجر به ارور یخچال دوو با کد خطای E7 می شود، گاز پایین یخچال است، توجه داشته باشید که بررسی این مورد و تعمیر آن فقط باید توسط تعمیرکاران مجرب یخچال انجام شود.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد ارورهای یخچال فریزر دوو و نحوه رفع آنها به شکل جامعی توضیح داده شد که شما با استفاده از این اطلاعات می توانید خطای ایجاد شده در صفحه نمایش را متوجه شوید و برای رفع ایرادات یخچال فریزر دوو اقدام نمائید تا دستگاه دچار آسیب بیشتری نشود.

سوالات متداول درباره ارورهای یخچال فریزر دوو

  1. علت مشاهده کد خطای F3  چیست؟
    نقص در سیستم یخ زدایی دستگاه است و سیستم تشخیص خودکار با یکی از ارورهای یخچال فریزر دوو را به ما گوشزد می کند.
  2. ویژگی های مهم یخچال های دوو چیست؟
    از جمله مهم ترین ویژگی ها می توان به نمایش کد خطای دوو در هنگام بروز مشکل اشاره کرد.
  3. دلیل نمایش خطا E7 چه می باشد؟
    ارور با کد خطای E7 در یخچال فریزر دوو مربوط به موقعی است که اساسی ترین عملکرد یخچال فریزر یعنی ایجاد سرمایش مختل می شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

2 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با ارورهای یخچال فریزر دوو»

  1. ارورهای یخچال فریزر دوو رو بارها بهش برخورد کردم اما این سری حتما باید یک تعمیرکار رفعش کنه
    مطلب آموزنده ای بود

    1. سلام مریم عزیز
      بله برای اینکه به مشکل جدی تری برخورد نکنید حتما تعمیرات را انجام دهید
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت