نحوه نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر پاکشوما

اصفهان تعمیر » نحوه نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر پاکشوما
نکات نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر

دانستن نکات نحوه نگهداری از یخچال پاکشوما به ما کمک می کند تا از آن استفاده مفیدتری داشته باشیم و کارایی یخچال پاکشوما را افزایش دهیم. رعایت نکات نگهداری از قبیل سرویس و تعمیر به موقع یخچال پاکشوما و فریزر، همچنین بررسی ایرادات سایر کالاها باعث افزایش طول عمر و عملکرد آنها می شود و در این مطلب از نمایندگی تعمیر یخچال پاکشوما قصد داریم تا شما را با نکات نگهداری از یخچال فریزر پاکشوما آشنا کنیم.

نحوه نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر پاکشوما

اگر نکات و نحوهمراقبت یخچال پاکشوما را بدانید می توانید مصرف انرژی را کاهش دهید که در نتیجه باعث افزایش عمر یخچال پاکشوما می شود. همچنین امکان تعمیر یخچال پاکشوما در آینده کاهش می یابد. یخچال پاکشوما از پرکاربردترین لوازم خانگی هستند و توجه به نکات نگهداری یخچال فریزر پاکشوما از اهمیت فزاینده ای برخوردار است.

  1. قبل از استفاده یخچال پاکشوما را در جای مناسب قرار دهید.
  2. هرگز سیم را برای جدا کردن دوشاخه نکشید و همیشه دو شاخه را محکم بگیرید و مستقیماً از پریز بیرون بکشید.
  3. هنگام جابجایی یخچال فریزر پاکشوما مراقب باشید به کابل برق آسیب نرسانید.
  4. اگر دست خیس خود را به قسمت های بسیار سرد یخچال پاکشوما لمس کنید، دستتان به آن می چسبد.
  5. هنگام تمیز کردن، یخچال پاکشوما را از برق بکشید.
  6. از خم شدن، کشیدن و پیچاندن کابل برق خودداری کنید، زیرا باعث آتش سوزی و برق گرفتگی می شود و از اتصال سیم زمین مطمئن شوید.
  7. ظروف شیشه ای را در فریزر قرار ندهید زیرا در اثر انبساط می شکنند.
  8. در صورت امکان یخچال پاکشوما را از طریق سیم خودش به برق وصل کنید زیرا استفاده از سیم رابط باعث افزایش ولتاژ خروجی پریز و قطع برق می شود.
  9. یخچال پاکشوما را در مکانی قرار دهید که در صورت بروز حادثه بتوانید بلافاصله آن را از برق بکشید.
  10. یخچال پاکشوما را در معرض نور مستقیم خورشید و رطوبت نگذارید

برای نحوه نگهداری از یخچال پاکشوما چه اقداماتی لازم است؟

در نکات نگهداری از یخچال فریزر پاکشوما باید گفت که کویل‌های کندانسور وظیفه حذف گرما از یخچال پاکشوما را بر عهده دارند، بهتر است کویل‌های کندانسور دو بار در سال تمیز شوند. زمانی که گرد و غبار به کویل های کندانسور چسبیده باشد، خارج شدن حرارت برای یخچال پاکشوما مشکل ایجاد می کند و باعث مصرف انرژی بیشتر دستگاه می شود. اگر کویل‌های کندانسور یخچال پاکشوما به طور مرتب تمیز نشوند، مشکلات و تعمیرات یخچال پاکشوما همراه خواهد بود.

درزگیر لاستیکی بیرون درب یخچال پاکشوما که وظیفه اصلی آن حذف هوای گرم است و باید واشر را به طور مرتب با استفاده از پاک کننده تمیز کنید. با گذشت زمان، واشر ممکن است ضعیف، پاره و شل شود و در این حالت هوای داغ وارد یخچال پاکشوما می شود و باعث می شود گرمای داخل یخچال فریزر  پاکشوما از بین نرود که باعث افزایش انرژی می شود.

نکات مهم در نگهداری از یخچال فریزر
نگهداری از یخچال فریزر پاکشوما

یکی از مهم ترین اصول مراقبت از یخچال فریزر پاکشوما، حذف یخ از یخچال فریزر  پاکشوما است. برای از بین بردن یخ داخل یخچال پاکشوما ابتدا مواد غذایی را از یخچال پاکشوما فریزر خارج کرده سپس دستگاه را از برق جدا نموده و اجازه دهید به مرور زمان یخ بزند. یخ‌ها کم کم آب می شود و وقتی یخ کاملا آب شد، یخچال پاکشوما فریزر را روشن کنید و منتظر بمانید تا دمای داخل یخچال پاکشوما به دمای اولیه برسد و در نهایت غذا را در یخچال پاکشوما قرار دهید، اگر دستگاه دارای یخ زدایی خودکار باشد، نیازی به انجام این کارها نیست.

هر هفته یخچال پاکشوما را تمیز کنید و برای تمیز کردن و پاک کردن چربی از قفسه و دیوارها از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، از ظروف نگهداری مواد غذایی برای از بین بردن بو و نگهداری طولانی مدت غذا استفاده کنید. از دیگر اصول نگهداری و مراقبت از یخچال پاکشوما می توان به ضدعفونی کردن یخچال پاکشوما اشاره کرد. هر چند وقت یکبار با استفاده از ضدعفونی کننده مخصوص بوها را از بین ببرید و فیلتر آب را هر شش ماه یکبار تعویض کنید.

سایر نکات کلیدی برای نگهداری از یخچال پاکشوما شما

  • برای اینکه فریزر در برابر نور خورشید آسیب نبیند و خراب نشود بهتر است آن را کنار پنجره بگذارید
  • برای اینکه هوا در پشت فریزر جریان داشته باشد باید 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
  • فریزرها و یخچال پاکشوما ها باید از وسایل مولد گرما مانند اجاق گاز، بخاری و اجاق گاز دور باشند.
  • از قرار دادن وسایل تزئینی مانند گلدان روی فریزر و یخچال پاکشوما‌های جانبی جدا خودداری کنید.
  • برفک یخچال فریزر پاکشوما را هر 3 ماه یکبار و حداکثر هر 6 ماه یکبار تمیز کنید.
  • برای کم شدن صدا و جلوگیری از فشار بر موتور، یخچال پاکشوما شما باید تراز باشد.
  • درب فریزر را با توجه به دمای هوا تنظیم کنید.

چند توصیه اساسی برای نحوه مراقبت یخچال پاکشوما

دمای یخچال پاکشوما را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که مواد غذایی باید در دمای خنک یخچال پاکشوما نگهداری شوند تا از رشد باکتری ها و سایر میکروب‌ها جلوگیری شود و بهترین درجه حرارت برای تنظیم یخچال پاکشوما 4 درجه سانتیگراد یا کمتر است.

درهای یخچال پاکشوما معمولا داغ ترین قسمت یخچال پاکشوما هستند و معمولاً باید مواردی را در این قسمت قرار دهید که در برابر فساد و آسیب مقاومت بیشتری دارند. یادتان باشد به دلیل باز و بسته شدن مکرر درب یخچال پاکشوما از قرار دادن تخم مرغ و لبنیات در این قسمت خودداری کنید، اگر در چنین تجهیزاتی با آسیب و فرسودگی مواجه شدید، لاستیک درب یخچال پاکشوما را تعویض کنید.

چند توصیه برای نگهداری یخچال و فریزر
نحوه نگهداری یخچال و فریزر پاکشوما

قفسه های بالایی یخچال پاکشوما معمولا دمای ثابتی نسبت به سایر قسمت های یخچال پاکشوما دارند، اگر قفسه های پایین خنک تر هستند و باید این مورد را در نظر بگیرید. گاهی اوقات غذاهایی که برای چند روز مانده اند مانند ماهی یا سالاد که مدت زیادی در گوشه ای از یخچال پاکشوما بدون استفاده مانده است ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع شود. اما گاهی حتی پس از از بین بردن علت بوی نامطبوع، باز هم بوی ناخوشایند در یخچال فریزر پاکشوما باقی می ماند که با انجام چند راه حل می توانید از شر این بوی نامطبوع  خلاص شوید.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد نکات نگهداری از یخچال فریزر پاکشوما، برای نگهداری از یخچال پاکشوما چه اقداماتی لازم است؟ به صورت کامل توضیح داده شد که شما با این اقدامات لازم و ضروری می توانید طول عمر یخچال پاکشوما فریزر خود را افزایش دهید، علاوه بر این نیز عملکرد این دستگاه نیز افزایش می یابد نمایندگی تعمیر یخچال پاکشوما در اصفهان می توانید برای تعمیر مراجعه نمایید.

سوالات متداول درباره نکات مراقبت از یخچال پاکشوما

  1. مهم ترین اصول نگهداری از یخچال فریزر  پاکشوما چیست؟
    یکی از مهم ترین اصول مراقبت از یخچال پاکشوما، حذف یخ از یخچال فریزر پاکشوما است.
  2. نگهداری کویل کندانسور چگونه است؟
    کویل‌های کندانسور وظیفه حذف گرما از یخچال پاکشوما را بر عهده دارند، بهتر است کویل‌های کندانسور دو بار در سال تمیز شوند.
  3. بهترین درجه یخچال پاکشوما برای نگهداری مواد غذایی چقدر است؟
    بهترین درجه حرارت برای تنظیم یخچال پاکشوما 4 درجه سانتیگراد یا کمتر است.
Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت