علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

اصفهان تعمیر » علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو
علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

شاید برای شما هم  اتفاق افتاده باشد که  بعد از شستن ماشین ظرفشویی می خواهید ظروف را از ماشین خارج کنید و متوجه بوی  نامطلوب ظروف می شوید و این موضوع خیلی بد است. شاید فکر کنید که این اتفاق فقط برای شما افتاده است اما در حقیقت این مشکل در بین کاربران ماشین ظرفشویی بسیار رایج است و جای نگرانی نیست و با رعایت چند نکته می توانید از شر این مشکل راحت شوید. اما اگر با این بوی بد مواجه شدید راه حل چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو آشنا کنیم.

علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

اگر متوجه بوی بدی از ماشین ظرفشویی خود شدید، ممکن است یک یا چند مورد از مشکلات زیر را داشته باشید:

  • فیلتر تخلیه کثیف
  • گرفتگی فاضلاب
  • ذرات غذا در تجمع کف صابون به دام افتاده است
  • پلاستیک خیلی نزدیک به المنت گرمایشی
  • رشد کپک در واشر

برای تشخیص درست علت بوی ماشین ظرفشویی، به بوی آن توجه کنید، اگر ماشین ظرفشویی شما بوی ماهی یا غذای فاسد می دهد، ممکن است لوله فاضلاب ماشین ظرفشویی مسدود شده یا فیلتر کثیف باشد. بوی فاضلاب می تواند به مشکل زهکشی اشاره کرد که ممکن است نیاز به بازرسی حرفه ای داشته باشد. درباره همه دلایل احتمالی و اقداماتی که می توانید برای کمک به خلاص شدن از شر بوی ماشین ظرفشویی خود انجام دهید.

دلیل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی
دلیل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی

چرا داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو بوی نامطبوع می دهد؟

بوی نامطلوب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایجی است که باعث می شود اکثر مصرف کنندگان احساس بدی نسبت به ماشین ظرفشویی خود داشته باشند و در نتیجه از ماشین ظرفشویی استفاده نکنند. اگرچه ممکن است بارها ظروف به درستی در ماشین ظرفشویی شسته و تمیز شوند، اما قطعا بوی نامطبوع دستگاه در این زمان ناراحت کننده خواهد بود. برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی نیازی به تعمیر دستگاه نیست فقط باید کارهای لازم را برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی انجام دهید.

بررسی 7علت بوی بد ماشین ظرفشویی

به طور کلی 8 دلیل وجود دارد که باعث ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی می شود که در این قسمت از مقاله به آن‌ها اشاره کرده ایم:

  • فیلتر تخلیه کثیف
  • گرفتگی شلنگ تخلیه
  • کثیفی لاستیک اطراف در
  • بسته شدن بازوهای اسپری
  • محفظه داخلی ماشین ظرفشویی کثیف است
  • سبدهای کثیف
  • بسته شدن طولانی مدت درب دستگاه

ماشین ظرفشویی دارای فیلتر  خاصی است که در حین شستشوی ظروف، ذرات غذا در داخل این فیلتر جمع شده و از مسدود شدن خروجی آب جلوگیری می کند. اولین چیزی که در مواجهه با مشکل بوی بد ماشین ظرفشویی باید بررسی شود فیلتر تخلیه ماشین است. ذرات غذا امکان دارد در فیلتر تخلیه در محیط مرطوب و گرم ماشین جمع شده و باعث بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی شود.

یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی پیچ خوردن  شلنگ تخلیه ماشین است. این ایراد باعث می شود که آب مصرف شده به داخل محفظه دستگاه برگردد. برای رفع این مشکل باید شیلنگ تخلیه را چک کرده و آن را صاف کنید تا مطمئن شوید که فاضلاب به ماشین ظرفشویی برنگردد.

اگر ماشین ظرفشویی را به طور مرتب روشن نکنید و با آن کار ی انجام ندهید، محیط بسیار مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها می شود. وجود این باکتری‌ها در محفظه دستگاه دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی خواهد بود. برای جلوگیری از این ایراد باید بعد از هر بار شستشو درب دستگاه را به صورت اندک باز بگذارید تا فضای داخل آن  کامل خشک شود و رطوبت دستگاه از بین برود. اگر به طور مرتب از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، این مشکل به ندرت پیش می آید.

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی یکی از قطعاتی است که با استفاده از نوار مغناطیسی داخل آن از بیرون ریختن و نشت آب به شکل مطلوبی جلوگیری می کند. گاهی ممکن است در حین شستشو در دستگاه، ذرات غذا در داخل شیارهای این لاستیک گیر کرده و بوی بدی را در  ماشین ظرفشویی ایجاد کنند. بنابراین بهتر است به طور مرتب لاستیک اطراف درب ماشین ظرفشویی را با استفاده از آب گرم تمیز کنید.

در طول فرآیند شستشوی ظروف، سبدهای ماشین ظرفشویی همیشه در تماس مستقیم با این ظروف هستند. بنابراین ممکن است ذرات مختلف غذا به آنها بچسبد و باعث ایجاد بوی بد شود. باید تمام سبدهای دستگاه را بردارید و با محلول سرکه و جوش شیرین شستشو دهید و برای از بین بردن بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی، آن را با دقت زیادی بشویید که بهتر است هر سه هفته یک بار این سبدها را بشویید.

نکاتی ضروری برای جلوگیری از  ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی
نکاتی ضروری برای جلوگیری از  ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی

نکاتی ضروری برای جلوگیری از  ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی

برای جلوگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • قبل از قرار دادن ظروف در دستگاه حتماً آنها را تمیز کنید، این کار از بوی بد جلوگیری می کند زیرا باقیمانده مواد غذایی در داخل ماشین ظرفشویی بوی بدی ایجاد می کند.
  • می توانید از بوگیرهای مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید که روش بسیار مطلوبی است.
  • از میزان نمک دستگاه اطمینان حاصل کنید زیرا کمبود نمک باعث ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی می شود.
  • ظروف کثیف را برای مدت طولانی در ماشین ظرفشویی قرار ندهید چون غذای روی ظرف شروع به خشک شدن می کند و چرخه شستشو زمان کافی برای نابود کردن این کثیفی را ندارد.
  • باز کردن سریع درب ماشین ظرفشویی می تواند موقعیت را بدتر کند و برای جلوگیری از بو، صبر کنید تا داخل خودرو کاملا خنک شود زیرا اگر در بسته باشد ظرف ها در کمتر از چند ثانیه خشک می شوند. اما اگر در را خیلی زود باز کنید، دما پایین می آید و ظروف به شکل مرطوب می مانند.
  • ماهی یکبار تمام بخش‌های داخلی ماشین ظرفشویی شامل قفسه ها، شیارهای لاستیکی اطراف در و دیواره های ماشین ظرفشویی را با استفاده از جوش شیرین، مواد شوینده پاک کنید و چرخه شستشو با دمای بالا را روی دستگاه اجرا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما توانستید با علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو آشنا شوید.  توضیح داده شد. همچنین در هر قسمت راه حل هایی برای رفع این مشکلات برای شما آورده ایم که در صورت نیاز می توانید آن‌ها را انجام دهید و بوی بد ماشین ظرفشویی را برطرف کنید.

سوالات متداول درباره علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشو

  1. مشکلات رایج استفاده از ماشین ظرفشویی چه می باشد؟
    بوی نامطلوب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات است که اکثر مصرف کنندگان احساس بدی نسبت به ماشین ظرفشویی خود داشته باشند و در نتیجه از ماشین ظرفشویی استفاده نکنند.
  2. برای جلوگیری از بوی بد ماشین چه اقدامی لازم است؟
    برای جلوگیری از این ایراد باید بعد از هر بار شستشو درب دستگاه را به صورت اندک باز بگذارید تا فضای داخل آن کامل خشک شود و رطوبت دستگاه از بین برود.
  3. آیا از نوع بو می توان به مشکل ماشین ظرفشویی پی برد؟
    بله؛ ، اگر ماشین ظرفشویی شما بوی ماهی یا غذای فاسد می دهد، ممکن است لوله فاضلاب ماشین ظرفشویی مسدود شده یا فیلتر کثیف باشد.
Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت