رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال

اصفهان تعمیر » رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال
رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال

بسیاری از یخچال های امروزی دارای سیستم یخساز هستند تا راحتی بیش تری برای افراد فراهم شود. بعضی مواقع این یخساز ها به درستی عمل نکرده و یخ تولید نمی کنند. برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال، ابتدا باید علت بروز این مشکلات را پیدا کرده و سپس برای بر طرف نمودن این مشکلات، اقدامات لازم را انجام دهید. برای حل این مشکل بهتر است که از نیروی حرفه ای و کارآزموده فعال در این زمین کمک بگیرید تا بتوانید مشکل را به صورت اساسی بر طرف کنید. با ما همراه باشید تا با نحوه بر طرف کردن مشکلات یخساز یخچال بیش تر آشنا شویم.

رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال

ممکن است که دستگاه یخساز یخچال شما نتوان یخ تولید کند. این موضوع می توان علت های مختلفی داشته باشد. بنابراین برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال، باید ابتدا علت بروز این مشکلات مشخص شود و سپس برای رفع آن ها اقدام نمایید. برای برری مشکل به وجود آمده، ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه روشن است. برای این کار باید کلید روشن کردن دستگاه را فعال کنید و یا اگر دستگاه یخساز شما اهرمی است، اهرم آن را به سمت پاین بیاورید تا دستگاه روشن شود.

پس از آن باید مطمئن شوید که آب لازم درون دستگاه وجود دارد و انتقال آب به درون یخساز به درستی انجام می شود. اگر این موارد را بررسی کردید ولی دستگاه یخساز نتوانست یخ تولید کند، باید به سراغ لوله انتقال بروید. مطمئن شوید که این لوله ها یخ نزده باشند. برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال، می توانید فیلتر آب را عوض کنید. برای بررسی شرایط این دستگاه باید توجه داشته باشید که دمای یخساز شما باید کمتر از ۱۲- درجه سانتی گراد باشد.

علت های خارج نشدن یخ از یخساز
مهم ترین علت خارج نشدن یخ از یخساز

علت های خارج نشدن یخ از یخساز

عوامل مختلفی می تواند از خارج شدن یخ از دستگاه جلوگیری کند. برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال باید عوامل بروز این مشکلات را شناسایی کنید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نرسیدن آب به یخساز
  • خرابی سیستم یخساز
  • خرابی سیستم دیسپنسر

هر کدام از مشکلات بالا در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند که در ادامه با آن ها بیش تر آشنا می شویم.

نرسیدن آب به یخساز

این مشکلات می تواند در اثر عوامل مختلفی به وجود بیاید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • انسداد در لوله انتقال آب
  • وجود مشکل در شیر ورودی آب
  • یخ زدن لوله انتقال آب
  • گرفتگی فیلتر

خرابی سیستم یخساز

در شرایطی که در هنگام رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال متوجه شدید که مشکل اصلی خراب بودن سیستم یخساز است، باید مدول و ترموستات قالب را بررسی کنید.

  • خرابی مدول یخساز

این مدول دارای یک بازو می باشد که یخ ها را به درون محفظه مورد نظر انتقال می دهد. در شرایطی که این مدول دچار مشکل شده باشد، یخ های تولید شده نمی توانند در دسترس افراد قرار بگیرند و همین امر سبب می شود تا افراد تصور کنند که دستگاه یخساز خراب شده است. از طرفی اگر این مدول خراب شود، آب مورد نیاز دستگاه تامین نمی شود و در نتیجه عملیات تولید یخ متوقف می شود.

  • خرابی ترموستات قالب

دستگاه یخساز باید به دمای مورد نظر برسد تا عملیات یخ سازی انجام شود. در شرایطی که ترموستات قالب خراب شود، امکان تولید یخ نیز وجود ندارد.

خرابی سیستم دیسپنسر
آشنایی با جزئیات خرابی سیستم دیسپنسر

خرابی سیستم دیسپنسر

سیستم دیسپنسر نیز یکی از سیستم های بسیار مهم در دستگاه یخساز می باشد. برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال باید این سیستم را نیز مورد بررسی قرار دهید. برد کنترلی و سلنوید آن را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که این قسمت ها به درستی کار می کنند، خرابی هر یک از این قطعات می توان از تولید یخ دستگاه یخساز جلوگیری کند.

  • خرابی برد کنترلی دیسپنسر

این برد که در پشت صفحه نمایشگر و دکمه های ورودی قرار دارد، اگر به درستی کار نکند دستگاه نمی تواند یخسازی کند. بنابراین برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال باید نحوه کارکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد تا مطمئن شوید که این بخش به درستی کار می کند.

 

  • خرابی سلنوید دیسپنسر

دستگاه یخساز دارای یک درب می باشد که به طور خودکار باز و بسته می شود و یخ های تولید شده از این قسمت خارج می شود. باز و بسته کردن این درب توسط سلنوید انجام می شود. در صورتی که این بخش خراب شود، امکان انتقال یخ به محفظه اصلی وجود ندارد و افراد نمی توانند به یخ های تولید شده دسترسی داشته باشند. برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال باید دقت کنید که این بخش به درستی کار کند.

نکته*

در شرایطی که یخچال خود را به تازگی خریداری کرده اید، باید ابتدا یخچال را در یک سطح صاف قرار داده و سپس آن را روشن کنید. پس از آن که ۱۲ ساعت از روشن شدن یخچال گذشت، آن وقت می توانید برای دستگاه یخساز را روشن کنید و از یخ های تولید شده توسط این دستگاه استفاده کنید.

کلام آخر

برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال، ابتدا باید عوامل به وجود آمدن مشکل را شناسایی کنید. به طور دقیق متوجه شوید که عامل اصلی که از تولید یخ جلوگیری می کند، کدام است و سپس برای رفع آن مشکل اقدام کنید. این دستگاه دارای قسمت های مختلفی می باشد که باید تمامی این بخش ها به دقت بررسی شود و مطمئن شوید که تمام بخش ها به درستی کار می کنند. با این کار عامل خرابی دستگاه یخساز مشخص می شود و به راحتی می توانید نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

سوالات متداول درباره رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال

  1. آیا خودمان می توانیم برای رفع مشکلات دستگاه یخساز یخچال اقدام کنیم؟
    با مطالعه این مقاله تا حدود زیادی می توانید، مشکلات دستگاه یخساز را تشخیص داده و آن ها را بر طرف کنید.
  2. چه عواملی می توانند از رسیدن آب به دستگاه یخساز جلوگیری کنند؟
    عواملی مانند خرابی شیر ورودی، انسداد و یا یخ زدن لوله انتقال آب و همچنین گرفتگی فیلتر می تواند از رسیدن آب به دستگاه یخساز جلوگیری کند.
  3. خرابی کدام یک از بخش ها در سیستم یخساز می تواند از تولید یخ جلوگیری کند؟
    در صورتی که مدول دستگاه و یا ترموستات قالب آن خراب شود، اجازه تولید یخ به دستگاه داده نمی شود.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت