رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG

اصفهان تعمیر » رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG
رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG یکی از مشکلات رایج این ماشین است و این باعث می شود اکثر کاربران احساس بدی نسبت به ماشین ظرفشویی آاگ AEG داشته باشند و از آن استفاده نکنند. اگرچه دستگاه ممکن است ظروف را به درستی تمیز کند، اما بوی نامطبوع آن قطعا آزاردهنده است.

در این مقاله به گفته مرکز پشتیبانی مشتریان نمایندگی تعمیر ظرفشویی آاگ AEG در اصفهان برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG نیازی به تعویض و تعمیر نخواهید داشت. تنها با توجه به موارد و راه حل‌هایی که در زیر توضیح خواهیم داد، ایراد دستگاه به سرعت حل می شود.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG

بوی بد ماشین ظرفشویی بسیار بد است، شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید اگر نمیدانید مشکل کجاست شما هیچ رغبتی برای استفاده از دستگاه ندارید باید راهکارهای لازم را برای رفع بمشکل انجام دهید که شامل :

  • باز گذاشتن درب
  • استفاده ماهانه از جرم گیر و نمک
  • تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی
  • شستشو با جوش شیرین و سرکه

۱- باز گذاشتن درب

پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی آاگ AEG، درب ماشین را به مدت نیم ساعت به شکل باز بگذارید، باز گذاشتن درب باعث خروج بخار و رطوبت از ماشین می شود و از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند همچنین از زنگ زدگی و آسیب به بدنه های داخلی دستگاه جلوگیری می کند.

۲- استفاده ماهانه از جرم گیر و نمک

راه حل دوم برای حل مشکل بوی بد استفاده از جرم گیر و نمک است و ماهی یکبار از این مواد شوینده استفاده کنید و پس از ریختن جرم گیر در ماشین ظرفشویی آاگ AEG، اجازه دهید ماشین خالی کار شستشو را انجام دهد، با انجام این کار قسمت‌های داخلی شسته شده و از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می شود.

۳- تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

با استفاده از ظرفشویی ، ذرات غذا در فیلتر جمع می شوند که باید آن را تمیز کنید و شما باید هر 5 پنج بار که از ماشین استفاده می کنید فیلتر ماشین ظرفشویی آاگ AEG را جدا کرده و تمیز بشویید. این فیلتر در پایین دستگاه قرار دارد و به شکل توری است. البته اگر عادت دارید ظروف را قبل از قرار دادن در دستگاه تمیز کنید، این میزان شستشوی فیلتر کمتر می شود زیرا زباله و مواد غذایی کمتری در فیلتر گیر می کند.

رفع بوی نامطبوع ظرفشویی
رفع بوی نامطبوع ظرفشویی آاگ AEG با بازبینی فیلتر تخلیه

رفع بوی نامطبوع ظرفشویی آاگ AEG با بازبینی فیلتر تخلیه

ظرفشویی مانند سینک دارنده خروجی آب است، همانطور که برای خروجی سینک فیلتر قرار می دهید تا ذرات غذای باقیمانده داخل آن جمع شوند و خروجی آب را مسدود نکنند، ماشین ظرفشویی آاگ AEG نیز دارای فیلتر تخلیه برای جمع آوری ذرات باقی مانده در آن است.

کاری که باید برای برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG باید انجام دهید این است که فیلتر تخلیه را بررسی کنید. فیلتر را از پایین دستگاه خارج کرده و با آب گرم و مواد شوینده بشویید. در صورت لزوم از یک برس نرم برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید. فقط قبل از اینکه فیلتر را در جای خود قرار دهید، بررسی کنید که قسمت تخلیه آب مسدود نشده باشد.

۴- از بین بردن بوی بد ظرفشویی آاگ AEG با سرکه و جوش شیرین

برای از بین بردن بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی آاگ AEG، یک فنجان سرکه را روی قفسه بالایی ماشین قرار دهید و برنامه را روی یک برنامه کامل قرار دهید تا مرحله تمیز کردن ماشین کامل شود.

یا مقداری جوش شیرین کف ظرفشویی بریزید و روی یک برنامه کامل قرار دهید تا مرحله تمیز کردن کامل شود. از بین بردن بوی بد با سرکه و جوش شیرین روشی بسیار کاربردی و ایده آل است، زیرا این مواد به سلامت انسان و حتی ماشین آسیبی نمی رساند.

تمام موارد ذکر شده در این بحث می تواند برای رفع مشکل بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG مفید باشد، اما مهم ترین نکته نحوه استفاده از دستگاه است. قبل از اینکه ظروف را در سبد قرار دهید، غذا را به طور کامل از آنها جدا کنید و ظروف را بیشتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی آاگ AEG قرار ندهید و از  شوینده سازگار استفاده کنید. از سایر راهکارهای از بین بردن بوی بد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نکات ضروری رفع بوی بد ماشین ظرفشویی
رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG

نکات ضروری پیشگیری بوی بد ظرفشویی

  • استفاده از جاذب بو روش بسیار خوبی است.
  • استفاده جوش شیرین که روش مناسبی برای بو زدایی است.
  • ظروف را قبل از قرار دادن تمیز کنید در غیر این صورت مواد خوراکی باقی مانده روی ظروف در دستگاه باقی می ماند و باعث ایجاد بوی بد می شود.
  • نکته بعدی استفاده از سرکه سفید است.
  • برای تمیز کردن، می توانید از محلول ریکا و سرکه با یک سطل پر از آب گرم استفاده کنید.
  • قفسه ها را بردارید و آنها را از نظر مواد غذایی گیر کرده بررسی کنید.
  • از یک اسفنج آغشته به آب صابون برای تمیز کردن هر گونه آلودگی در دیواره داخلی استفاده کنید.
  • درب را با یک مسواک قدیمی یا یک برس کوچک آغشته به محلول تمیز کنید.
  • ذرات غذا اغلب در اطراف واشر لاستیکی، لولاها و پایین در می نشینند و این ذرات می توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند که این محلول می تواند آن را از بین ببرد.
  • محل آلوده را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.
  • شستشوی دستگاه با لیمو
  • برطرف کردن گرفتگی در شلنگ تخلیه
  • پاکیزه کردن بازوها
  • بازبینی مسیر تخلیه فاضلاب و لوله

سخن پایانی

در این مطلب در مورد رفع بوی بد ماشین ظرفشویی توضیح داده شد، بوی نامناسب ماشین ظرفشویی آاگ AEG علاوه بر تاثیر منفی بر تمیزی ظروف می تواند به مرور زمان به ماشین آسیب برساند. برای جلوگیری از افت کیفیت و آسیب دیدن دستگاه، بهتر است موارد ذکر شده را مرتب چک کرده و اصول پیشگیری دستگاه را رعایت نمایید و بدنه داخلی و سبد را تمیز کنید و از قرار دادن ظروف بسیار کثیف قبل از پاک کردن باقیمانده سخت مواد غذایی خودداری نمایید.

سوالات متداول درباره رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آاگ AEG

  1. چه روش هایی برای رفع بوی نامطبوع ظرفشویی آاگ AEG وجود دارد؟
    بازبینی فیلتر، پاکیزه کردن دیواره های داخلی، شستن سبد ماشین ظرفشویی، جرم گیری و غیره از این روش ها می باشد.
  2. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد چه اقداماتی می توان انجام داد؟
    باز گذاشتن درب باعث خروج بخار و رطوبت از ماشین می شود و از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند.
  3. چه موادی میتواند بوی بد را رفع کرده و برای فرد مضر نباشد؟
    با سرکه و جوش شیرین روشی بسیار کاربردی و ایده آل است، زیرا این مواد به سلامت انسان و حتی ماشین آسیبی نمی رساند.
4.7/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت