راهکارهای رفع برفک یخچال

اصفهان تعمیر » راهکارهای رفع برفک یخچال
راهکارهای رفع برفک یخچال

این یک مشکل رایج در بین خرابی های یخچال است که با یک تعمیر نسبتا ساده قابل رفع است. یکی از بهترین راهکارهای رفع برفک یخچال این است درب آن به درستی باز و بسته شود. درب با ماده خاصی پوشانده شده است که در برابر تشکیل یخ جلوگیری می کند و عایق هوا است. اگر این ماده روی درب تغییر شکل داده یا کثیف شود، ممکن است محکم بسته نشود و هوای مرطوب وارد محفظه یخچال شود. هنگامی که این هوا سرد می شود، به یخ زدگی تبدیل می شود و باعث مشکلات جریان هوا و مشکلات خنک کننده می شود.

نحوه یخ زدایی و تمیز کردن یخچال

در ادامه 4 راهکار برای مقابله با برفک زدن یخچال و جلوگیری از آن مورد بررسی قرار می دهیم:

فریزر را با نمک یخ زدایی کنید

اگر فریزر را نمی توانید خاموش کنید چون مثلا به یخچال وصل است، یکی از بهترین روش ها این است که روی لایه های یخ نمک درشت بپاشید و در صورت تمایل مقداری سرکه به آن اضافه کنید.  به این ترتیب اثری مضاعف خواهید داشت، زیرا نمک با ذوب شدن یخ روی آن اثر می‌گذارد، در حالی که سرکه اثر ضد عفونی ‌کنندگی و همچنین از بین بردن بوی بد خواهد داشت.

فریزر را با سشوار یخ زدایی کنید

بدون شک یکی از سریع ترین راه ها برای یخ زدایی فریزر است. ابتدا دوشاخه را از برق بکشید تا با باز نگه داشتن درب فریزر از مصرف برق جلوگیری کنید، سپس مواد غذایی را بردارید و در مورد فریزر صندوقی، کشوها یا قفسه ها را بردارید. سپس هوای گرم سشوار را روی بلوک‌ های یخی که شروع به ذوب شدن و کنده شدن می‌ کنند هدایت کنید، بنابراین می‌ توانید بدون زحمت آنها را جدا کنید.

پیشنهاد می کنیم سشوار را روی دمای کمتری قرار دهید زیرا گرمای بیش از حد می تواند به پلاستیک روی دیوارها آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: علت برفک زدن یخچال ساید سامسونگ

فریزر را با آب گرم یخ زدایی کنید 

ابتدا غذا را از فریزر خارج کرده و یک پارچه را روی پایه محفظه قرار دهید. ظرفی را با آب جوش و کمی سرکه روی آن قرار دهید و اجازه دهید بخار برای حدود بیست دقیقه عمل کند و در فریزر را ببندید. در غیر این صورت می توانید از پارچه های آغشته به آب داغ نیز برای قرار دادن روی یخ استفاده کنید. در هر دو مورد، توصیه می‌شود مقداری پارچه را روی زمین قرار دهید تا آبی که پس از یخ ‌زدایی ایجاد می‌شود جمع شود.

دمای مناسب در یخچال

دمای ایده آل 6 تا 7 درجه سانتیگراد در وسط یخچال شما است. -18 درجه برای محفظه فریزر بهینه است. اکثر یخچال ها دارای یک صفحه با اعداد برای تنظیم دما هستند. هرچه این عدد بیشتر باشد، یخچال سردتر است. توصیه می کنیم دماسنج را در یخچال قرار دهید و دمای خنک کننده را اندازه گیری کنید – به طور ایده آل هر از چند گاهی در مناطق مختلف. دمای بسیار پایین بی جهت برق مصرف می کند و در واقع می تواند به مواد غذایی تازه آسیب برساند.

یخ زدایی فریزر چقدر طول می کشد؟

زمان یخ زدایی فریزر شما اساساً به روش انتخابی شما بستگی دارد . به عنوان مثال، با استفاده از منابع حرارتی مانند آب داغ، سشوار، پارچه های خیس شده یا نمک، ممکن است 10 تا 15 دقیقه طول بکشد.

با این حال، اگر تصمیم دارید همه چیز را به طور طبیعی انجام دهید ، به سادگی آن را از برق بکشید و بگذارید یخ در فریزر خود به خود ذوب شود، ممکن است تا 12 ساعت طول بکشد.

چرا یخ زدایی فریزر مهم است؟

یخ زدایی منظم فریزر به شما کمک می کند از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل کنید و اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی همیشه ایمن نگهداری می شوند. علاوه بر این، تجمع بیش از حد یخ، عملکرد موتور را به خطر می اندازد که باید تلاش بیشتری برای حفظ دمای ایده آل انجام دهد، بنابراین انرژی بیشتری مصرف می کند. بنابراین، آزاد کردن فریزر از یخ به شما در صرفه جویی در قبض برق نیز کمک می کند.

رفع برفک یخچال بدون نیاز به جدا کردن از برق

اگر مقدار زیادی یخ وجود ندارد، می‌توانید فریزر را بدون اینکه از برق بکشید، یخ‌زدایی کنید. در این مواقع یکی از مناسب ترین روش ها استفاده از نمک یا ظرف با آب داغ برای تسریع در انحلال آن است.

پس از یخ زدایی فریزر، چگونه آن را تمیز کنم؟

بعد از اینکه در نهایت یخ را از بین بردید، محلولی را با آب داغ، بی کربنات نوشابه و سرکه آماده کنید، سپس با استفاده از یک پارچه دیواره و کف فریزر را تمیز کنید. در نهایت همه چیز را خوب خشک کنید و غذا را در فریزر قرار دهید. در صورتی که هنگام برفک زدایی دچار مشکل شدید با تماس با آژانس تعمیراتی اصفهان تعمیر، مرکز تعمیر یخچال در اصفهان، می توانید به راحتی مشکل خود را با ما در میان بگزارید.

سوالات متداول درباره راهکارهای رفع برفک یخچال

  1. آیا برفک یخچال را باید به صورت دوره‌ای تمیز کرد؟
    بله، تمیز کردن برفک یخچال به صورت دوره‌ای بسیار مهم است. با تمیز کردن برفک یخچال به صورت منظم، می‌توانید از انباشته شدن برف و یخ جلوگیری کنید. این کار باعث افزایش عمر مفید یخچال شما می‌شود. همچنین، با تمیزی برفک یخچال، مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  2. چگونه می‌توان برفک یخچال را از پشت برداشت؟
    برای برداشتن برفک یخچال از پشت، ابتدا باید یخچال را خاموش کنید و کابل برق آن را از پریز جدا کنید. سپس پنل پشت یخچال را باز کنید و با استفاده از یک پارچه، برف و یخ را از پشت یخچال تمیز کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه‌ی مهمی را آسیب نرسانده‌اید و پس از تمیزی، پنل را محکم بسته کنید.

جمع بندی

با پیروی از راهکارهای رفع برفک یخچال و اعمال نکات مورد نیاز، می‌توانید از عملکرد بهتر و درازمدت یخچال خود لذت ببرید. اگر مشکلاتی هنوز وجود دارد، بهتر است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت