راهنما و نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار در اصفهان

اصفهان تعمیر » راهنما و نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار در اصفهان
نصب تلویزیون بر روی دیوار در اصفهان

نحوه نصب تلویزیون به دیوار برای تنوع دکوراسیون منزل و یا نیازهای دیگر امروزه استفاده می شود. از جمله مواردی است که بهتر است قبل از اقدام به نصب از آن اطلاع داشته باشید تا موقع نصب محصول روی دیوار دچار سردرگمی و پشیمانی به دلیل نا  عدمآگاهی کافی نشوید. افراد زیادی هستند که دوست دارند تلویزیون های خود را به جای قرار دادن بر روی میز، بر روی دیوار نصب کنند. اما بهتر است بدانید که برخی افراد در هنگام نصب نادرست تلویزیون روی دیوار صدماتی به دستگاه وارد کرده‌اند. نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار نیازمند راهنمایی و آگاهی‌هایی است که باید آن‌ها را بدانید و سپس تصمیم به انجام اینکار بگیرید.
این مقاله برای آگاهی شما از نکات ضروری نصب تلویزیون به دیوار در اصفهان، مزایا، معایب آن برای شما عزیزان تهیه شده است. پس در ادامه همراه ما باشید.

09306599101  نصب تلویزیون به دیوار در اصفهان و حومه

راهنما و نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار در اصفهان

در این مقاله به طرز نصب تلویزیون به دیوار را در ۵ مرحله برای شما شرح می دهیم:

1- خرید براکت یا پایه نگهداره تلویزیون به دیوار

از جمله مساپلی که باید برای نصب تلویزیون به دیوار از آن آگاه باشید و آن را رعایت کنید، انتخاب سایز براکت مناسب اینچ یا سایز تلویزیون می باشد که بتواند وزن تلویزیون مورد نظر خود را تحمل نماید.

براکت چیست؟

کلمه براکت (Bracket) در واقع یک کلمه انگلیسی می باشد از جنس فلز که برای نگداری تلویزیون بر رویب دیوار نصب می شود و تلویزیون داخل براکت نصب می شود. با استفاده از براکت  انواع تلویزیون های ال سی دی (LCD TV)، ال ای دی (LED TV)، پلاسما (Plasma TV)، منحنی یا OLED و مانیتور های ال ای دی و ال سی دی را در جایی که درذ مد نظر دارین، نصب کنید.

نصب تلویزیون بر روی دیوار اصفهان
نصب تلویزیون بر روی دیوار اصفهان

انواع براکت

فضای متغیر و طراحی متفاوت براکت های متنوعی هم وارد بازار شده است که دارای مشخصات متفاوت می باشد.

  • براکت دیواری تلوزیون ثابت بر روی دیوار
  • براکتی که پایه آن به سقف وصل می شود
  • براکت دیواری برای متحرک از همه جهات
  • مدل ایستاده با استند

2- نصب استاندارد تلویزیون بر روی دیوار

براکت دیواری باید با دقت به پشت تلویزیون متصل شود و سپس براکت دیواری را بر روی یک دیوار محکم عمود بر زمین نصب شود. مراقب باشید پیچ دن به دیوار به محکمی انجام شود که باعث افتادن تلویزریون برو روی زمین نشود.

از کیفیت مناسب و جنس براکت خوب استفاده نمایید و ابزار که برای نصب نیاز می باشد از ابزار با کیفیت استفاده نمایید.

3- ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار

VESA استانداردی جهانی است که در تمامی برندهای تلویزیون برای انتخاب و پیدا کردن نوع پایه دیواری یا براکت مناسب آن استفاده می شود. تلویزیون دارای حفره هایی مختلف برای نصب تلویزیون بر روی دیوار می باشد، بنابراین مهم است که پایه دیواری یا براکت  مناسب با مدل تلویزیون خود را انتخاب نمایید.

تلویزیون باید از روی زمین از 80 الی 120 سانتی متر فاصله داشته باشد.

4- بهترین فاصله مشاهده تلویزیون

بهترین زاویه برای مشاهده تلویزیون لازم است اختلاف ارتفاع چشمتان و بالای تلویزیون نزدیک 10 درجه باشد. ابتدا باید روی مبل بنشینید، سپس فاصله شما تا تلویزیون را برای نصب آن را تنظیم نمود. بهترین فاصله چشم بیننده تا تلویزیون اندازه 2.5 تا 5 برابر قطر دستگاه می باشد.

ابتدا  اینچ تلویزیون خود را ضرب در 2.54 می‌کنیم تا تبدیل به سانتی متر شود. سپس ضرب در ۲.۵ حداقل ترین فاصله و یا ضرب در ۵ حداکثر فاصله دیدن تلویزیون می باشد.

سپس ضربدر 2.5 می‌کنیم که حداقل متراژ مناسب به دست می‌آید .چنانچه ضربدر 5 کنیم حداکثر متراژ مناسب به دست می‌آید .لازم به ذکر است که اینچ هر دستگاه باید متناسب با فضای محیط باشد تا میدان دید چشم مناسب باشد یعنی اگر تلویزیون 65 اینچ باشد در فضای 45 متری میدان دید پایین است و چشم به درستی نمی‌تواند تصویر را مشاهده کند.

5- فاصله تلویزیون از دیوار

فاصله مناسب  برای دسترسی به پورت های پشت دستگاه و همچنین سیم ها  پشت تلویزیون به هم پیچ نخورده باشدکه باعث اتصالی نشود.

نکات مهم نصب تلویزیون به دیوار

  •  بخاری یا شوفاژ 1.5 متر فاصله با تلویزیون داشته باشد.
  • تلویزیون را نباید  مقابل دریچه کولر آبی و گازی قرار دهید.
  •  تلویزیون در محل رفت و آمد نصب نکنید.
  • وقتی تلویزیون به صورت دیواری نصب میشود

همواره می توانید برای نصب تلویزیون به دیوار در اصفهان یا تعمیر تلویزیون در اصفهان ،شاهین شهر، خمینی شهر، بهارستان، سپاهان شهر، نجف آباد، فولادشهر با ما تماس بگیرین.

برای نصب تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی، توشیبا، تی سی ال، بست bost، تی سی ال tcl ، سام، جی پلاس gplus ، ایکس ویژٓن و…

سخن نهایی

گاهی به دلیل فضای موجود منزل یا دیزاین دکوراسیون می واهید تلویزیون را بروی روی دیوار نصب کنید حتما سعی نمایید که ارتفاع، نیاز متحرک بودن یا نبودن، نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار و استاندارد های لازم را رعایت نمایید. اگر میخواهید خیالتان از طریقه نصب و رعایت اصول استاندارد از کارشناس خبره استفاده نمایید.

سوالات متداول درباره نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار
  1. براکت برای نصب تلویزیون به دیوار چگونه استفاده می شود؟
    برای اتصال تلویزیون بر روی دیوار به قطعه ای نیاز است که به دیوار اتصال پیدا کند و سپس تلویزیون به آن متصل شود به این قطعه براکت گفته می شود.
  2. ارتفاع نصب تلویزیون از زمین چقدر باید باشد ؟
    برای نصب تلویزیون به دیوار باید از استاندارد vesa استفاده شود که اصولی است که باید هنگام وصل کردن به دیوار رعایت شود تلویزیون باید از روی زمین از 80 الی 120 سانتی متر فاصله داشته باشد..
  3. بحداقل و نهایت فاصله از تلویزیون چقدر می باشد؟
    برای جلوگیری از آسیب به چسم و بینایی، حتما هنگام مشاهده فاصله را رعایت نمایید ابتدا  اینچ تلویزیون خود را ضرب در 2.54 می‌کنیم تا تبدیل به سانتی متر شود. سپس ضرب در ۲.۵ حداقل ترین فاصله و یا ضرب در ۵ حداکثر فاصله دیدن تلویزیون می باشد.
Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت