تعمیر کولر آبی در اصفهان

اصفهان تعمیر » تعمیر کولر آبی در اصفهان
تعمیر کولر آبی در اصفهان

تعمیر کولر آبی در اصفهان خدماتی است، که توسط مجموعه بزرگ اصفهان تعمیرکار کولر آبی باتجربه و در فصل بهار و تابستان به صورت تخصصی و فشرده ارائه می‌دهیم.

به علت هماهنگ بودن کولرهای آبی با بیشتر از مناطق ایران، همواره از زمان قدیم مردم کشور ما از کولرهای آبی استفاده می‌کردند و مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از علت‌هایی که کولر آبی را مورد توجه ما ایرانیان قرار می‌دهد، کم مصرف بودن آنهاست.

09137512192 مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر

برندهای آزمایش، آبسال،، سپهر الکترویک، آذر درخشان، انرژی، جهان افروز، جنرال، جنرال استیل، برفاب، مشهد دوام، کوپال، جنرال فام،  ایران شرق، جنرال پویا

تعمیر کولر آبی در اصفهان

برای تعمیر کولر آبی اولین موضوعی که مد نظر قرار می‌گیرید مشاوره و یا گرفتن خدمات از تعمیرکار کولر آبی در اصفهان در این حوزه می‌باشد.

ولی اگر خودتان تصمیم به تعمیر و شروع عیب‌یابی موتور کولر آبی را دارید، باید ابتدا بدانید که تعمیر کولر آبی با سرویس کولر آبی دو مسئله متفاوت هستند.

در صورت نیاز به تعمیرکار کولر آبی در اصفهان هستید مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر در خدمت شما عزیزان می‌باشد و بالاترین سطح خدماتی را با پایین‌ترین حد قیمت به شما دوستان عزیز ارائه دهد.

تعمیر کولر آبی در اصفهان
تعمیر کولر آبی در اصفهان

نصب ، سرویس و راه‌اندازی کولر آبی

انجام کلیه خدمات مربوط به کولر نیازمند اطلاعات و دانش و تجربه کافی است . علت این امر این است که کولر هم مانند وسایل دیگر از سیستم مکانیکی و برقی تشکیل شده است .

که برای انجام هر نوع کاری مانند سرویس کولر آبی باید قبل از هر چیز اطلاعات برقی آن را بدانیم و هم‌چنین در مورد قطعات کار رفته در آن و اینکه چه وظیفه‌ای در کولر به عهده دارند. بنابر این دقت فرمایید که برای سرویس کولر آبی از یک فرد مطلع کمک بخواهید.

تعمیر  ،نصب و سرویس سالیانه و راه‌اندازی کولر‌های آبی توسط تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص کولر آبی یکی دیگر از خدمات گروه اصفهان تعمیر می‌باشد که به صورت تخصصی در بخش تعمیر کولر آبی  در اصفهان آماده خدمات‌رسانی می‌باشد.

خرابی های معمول کولرآبی

در این قسمت به خرابی های معمولی که در مجموعه اصفهان تعمیر به آن برخورد کردیم را در این قسمت برای شما لیست کردیم

همانطور که میدانید, علل گوناگونی باعث نیاز به تعمیر کولر آبی میشود که بسته به نوع خرابی بایستی اقدام به تعمیرات انجام دهیم. همواره تشخیص درست اولین و مهم ترین گام در تعمیرات کولر آبی محسوب میشود. در ادامه به برخی از ایرادات و راه حل های احتمالی تعمیر کولر آبی در اصفهان میپردازیم.

ایرادات کولر آبی  علت خرابی
نشت آب از کولر آبی خرابی شیر, شلنگ آبرسانی, شناور و توپی, لوله و سراهی سقفی, شکستگی زیراب, سوراخ شدن کفی کولر از دلایل نشتی آب از کولر ابی هستند. در اکثر موارد تعویض قطعات معیوب راهکار اصلی است.

کولر آبی باد نمیزند

در صورتی که دریچه کولر باز است و از روشن بودن کلید کولر اطمینان دارید, ایرادات زیر میتواند علل و راهکارهای ان باشد.

  • وجود نقص در کلید کولر که بایستی توسط یک نصاب حرفه ای یا برقکار کولر اصلاح شود.
  • خرابی سیم کشی کولر یا برق ساختمان که مانند مورد قبلی بایستی توسط برقکار انجام شود.
  • خراب شدن موتور کولر که میتواند به دلیل سوختگی سیم پیچی ,گیرپاژ موتور کولر یا خرابی بوش دینام کولر باشد.
  • پاره شدن تسمه کولر
  • پارگی برزنت یا نشت از قسمت های جانبی برزنت کولر

در موارد خرابی فوق موتور کولر ممکن است کولر هیچ صدایی تولید نکرده و یا صدای ضعیف و ناهنجاری تولید میکند. در برخی موارد مانند سوختن سیم پیچ موتور کولر میتواند همراه با بوی سوختگی همراه باشد.

پاره شدن تسمه کولر آبی

پاره شدن تسمه یا شل بودن بیش از حد آن باعث میشود که موتور بیهوده بچرخد و بدون آنکه بادی تولید کند, کار کند. رگلاژ تسمه یکی از کارهایی است که در  هنگام سرویس کولر آبی بایستی انجام شود. سفت بودن بیش از حد تسمه نیز به موتور کولر فشار آورده و به مرور باعث سوختن موتور کولر آبی میشود.

خرابی یاتاقان کولر و به ندرت پاره شدن برزنت کولر نیز میتواند باعث شود, که در عین سلامت موتور, هیچ بادی از خروجی  کولر آبی به بیرون پرتاب نشود.

خنک نکردن کولر آبی به اندازه کافی

بعضی از مشتریان از اینکه کولر آبی کار میکند, اما به اندازه کافی شدت باد نداشته و یا خنک نیست, شکایت میکنند. در اکثر مواقع علت این مساله عدم کارکرد مناسب سیستم خنک کننده شامل پوشال و آبرسانی کولر است.

خرابی پمپ کولر از حمله رایج ترین موارد تعمیر کولر آبی به موارد گرم بودن باد کولر است که بایستی اقدام به تعویض و تعمیر پمپ آب کولر آبی کرد.

نقص در سیستم آبرسانی شامل سوراخ بودن کفی کولر, خرابی شیر و شلنگ کولر, نقص در شناور کولر از جمله  مواردی هستند که میتواند موجب نرسیدن آب به تشت کولر شود. اما اگر در کف کولر آب موجود باشد و پمپ کولر کار کند, گرفتگی شیلنگ یا لوله آبرسانی و اتصالات آب پخش کن کولر میتواند دلیل اصلی باشد که با تمیز کردن و یا تعویض قطعه درست میشود.

سر و صدای زیاد کولر

در تعمیر کولر آبی منبع ایجاد سر و صدای ناهنجار یا از موتور کولر است و یا از یاتاقان و تسمه کولر آبی, در مورد ایجاد صدای از موتور که بایستی توسط سیم پیچ موتور باز و بررسی شود اما اگر صدا از یاتاقان و تسمه باشد, تعویض این قطعات تنها راه تعمیر کولر آبی است.

سوراخ شدن کف کولر آبی

سوراخ شدن کف کولر آبی یکی از مشکلاتی است که برای کولرهای قدیمی باعث بلااستفاده بودن کولر میشود. تراشیدن کف کولر آبی به استفاده از اجسام سخت یکی از دلایل این مشکل است و بهتر است در هنگام سرویس کولر آبی فقط گرد و غبار کفی کولر زدوده شود.

در صورت بروز مشکل سوراخ شدن کف کولر, اگر تعداد سوراخ ها کم بوده و امکان آب بندی کف با ایزوگام یا مواد مخصوص باشد, میتوان تا چند سالی از آن استفاده کرد. اما اگر پوسیدگی کف کولر وسیع باشد, تعمیر کولر آبی در قسمت کفی فقط با استفاده از تعویض کفی کولر امکان پذیر است.

بوی بد کولر آبی

به ندرت در برخی از منازل بوی بدی از کولرهای آبی به مشام میرسد که میتواند منشا و علل مختلفی داشته باشد. نزدیک بودن محل قرارگیری کولر به لوله هواکشی سرویس بهداشتی ساختمان خود یا ساختمان مجاور, وجود لاشه پرنده یا حیوانات خانگی در کانال یا برزنت کولر و جای نامناسب کولر از لحاظ هوادهی و شروع به سوختن دینام کولر از دلایل اصلی بوی نامطبوع کولر آبی است که بایستی کارشناسی و رفع شود.

 

 سرویس کولر آبی در اصفهان

به طور کلی سرویس کولر آبی در اصفهان شامل مراحل زیر است:

  • تعویض پوشال کولر
  • تمیزکاری و شستشوی کولر و قطعات
  • روغن کاری و روان کردن قطعات گردان
  • بررسی و چک کردن قطعات آبرسانی, تسمه, برزنت, موتور و یاتاقان
  • راه اندازی کولر و در صورت نیاز رفع عیب و ایرادهای احتمالی

سرویس کولر به صورت سالانه تاثیر بسیار زیادی در بازدهی کولر و افزایش عمر کولر و قطعات کولر آبی و گازی میشود. سرویس کولر معمولا در آغاز فصل گرما انجام میشود و اینکار به ظاهر ساده باید با دقت و حوصله انجام شود.

چه قسمت هایی از کولرآبی را قبل از روشن کردن دوبراه چک کنیم؟

اگر کولرآبی شما در سالهای گذشته از آن استفاده می کردین و برای سال جدید می خواهید دستگاه خود را روشن کنید حتما موارد زیر را چک نمایید:

  1. سرویس کولر آبی شامل بازدید از سیم کشی و برد تقسیم برق کولر و اطمینان از کارکرد آن, چک کردن موتور کولر آبی,کارکرد صحیح دینام کولر موتور آبی,بازدید از پمپ کولر آبی و لوازم مکانیکی مانند یاتاقان,فولی,فلکه,شفت, حلزونی ,کفی کولر,برزنت کولر آبی,کانال کولر, شناور کولر,شیلنگ کولر آبی,شیر کولر, لوله های آب داخل کولر میشود.
  2. تمیز کردن کولر آبی و تعویض پوشال کولر از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر بایستی انجام شود, تا کولر آبی خنکای مطلوبی تولید کند. پس از تمیز کاری , روغن کاری یاتاقان , رگلاژ شناور و تسمه , چک کردن دینام , پمپ و مسیر آب بدهی به پوشال , بررسی سالم بودن تسمه و برزنت و عدم لنگ زدن در قطعات مکانیکی کولر آبی و تعویض یا شستشوی پوشال از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر آبی صورت میگیرد.
  3. ضمنا چک کردن شیر و شلنگ کولر و زیرآب کولر فراموش نشده و حدالامکان یک سایبان آماده یا حتی یک کارتن بزرگ باعث افزایش راندمان کولر آبی میشود . اطراف کولر آبی بهتر است خلوت بوده تا هر چه بیشتر به هوای آزاد دسترسی داشته باشد . چرخش هوا در اطراف کولر میتواند بهروری کولر را زیاد کند .
  4. هر چقدر فاصله کولر آبی تا کانال خروجی هوا بیشتر باشد ,بازدهی کولر آبی کاهش پیدا میکند. روغنکاری یاتاقان کولر و روان کار کردن قطعات کولر نقش بسیار زیادی در کاهش سوختن موتور کولر و صدای گوشخراش کولر دارد.
  5. تسمه کولر باید کمی بازی داشته باشد و خیلی سفت نباشد که به موتور کولر فشار بیاورد.
  6. خیلی هم نباید شل باشد که بکسوات کند , و باید انتقال نیرو را به خوبی به حلزونی کولر انجام دهد.

نکته: در سرویس کولر به صورت کلی برق کولر, درست کار کردن قطعات کولر و انتقال مناسب باد کولر به کانالها و سپس به محیط مورد نظر باید توجه کرد , که در غیر اینصورت یک مشکلی در قطعات کولر وجود دارد.

نکته: تعویض پوشال کولر هر سال باید انجام شود , زیرا با توجه به آلودگی هوا در چند سال اخیر در تهران سرویس و تعمیر  کولر در تهران و تعویض پوشال باید هر سال انجام شود.

نکته: آلودگی پوشال علاوه بر کاهش بازدهی آن حساسیت زا بوده و ممکن است مشکلات تنفسی به وجود آورد.

تعمیرات کولر آبی

سرویس کولر آبی یکی از مهمترین کارهایی است که باید قبل از استفاده دوباره از کولر آبی مخصوصا بعد از فصل زمستان انجام داد، چرا که ممکن است اجزای داخلی کولر آبی در طی زمانی که از آن استفاده نمی‌کردید، دچار مشکل شده باشند.

ما در مقاله تعمیر کولر آبی در اصفهان کاملا توضیح داده‌ایم و خدمات ویژه ای به همشهریان را در نظر گرفته‌ایم.

نکات مهم در نگهداری کولرآبی

در واقع همان‌طور که اطلاع دارید کولر‌های آبی برای اینکه بتوانند رطوبت لازم را فراهم کند نیاز به استفاده از پوشال مرطوب دارد.

  • پوشال‌های مرطوب ولی به خوبی منشا رشد عوامل بیماری‌زایی هستند که به مرور زمان برای همه قشر افرادی می‌توانند خطر آفرین باشند، هرچند در شرایط عادی هم برای بیماران تنفسی خیلی مناسب نیستند.
  • شما با سرویس هر ساله کولر آبی و تعویض پوشال از شیوع قارچ و دیگر باکتری‌ها جلوگیری می‌کنید.
  • با روغن‌کاری پمپ آب کولر آبی و موتور کولر و یاتاقان‌ها از احتمال گیرپاژ بودن موتور کولر آبی و یاتاقان ها جلوگیری می‌کنید.
  • با تعویض تسمه کولر احتمال پاره شده و تاب برداشتن محور کولر را از بین ببرید، و از تعمیر کولر آبی در اصفهان در وسط گرما در امان خواهید بود.

نکته: تنها در موقع بازدید و سرویس کولرآبی می‌توانید از آب‌گیری و عملکرد صحیح پمپ آب کولر اطمینان یابید.

سرویس کولرآبی در اصفهان

از خدمات دیگر مجموعه اصفهان تعمیر، سرویس کولرآبی در اصفهان می باشد که در ادامه به توضیحات این خدمت می پردازیم

چرا باید کولرآبی سرویس سالانه شود؟

با سرویس سالانه شما می توانید از بروز خرابی و نیاز به تعمیرات کولرآبی در اصفهان نخواهید داشت و عمر دستگاه شما بالاتر برود.

سرویس سالانه شامل چیست؟

  • تعویض پوشال
  • روغن‌کاری یاتاقان‌ها
  • تمیز کردن سبد توری
  • بررسی تسمه
  • بازدید برزنت محل اتصال کانال کولر
  • تراز بودن کولر
  • سلامت کف کولر و نبود سوراخ در آن
  • تنظیم شناور
  • تست پمپ آب

سرویس کولر آبی شامل چه مواردی است؟

هر ساله با شروع فصل تابستان و قبل از بهره برداری مجدد از کولرهای آبی ، کولر باید توسط تعمیرکار کولر آبی که اطلاعات کاملی در مورد این نوع از سیستم‌های خنک کننده و نحوه عملکرد آن دارد، بررسی شود.

مواردی که مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل این موارد است:

  • عیب‌یابی تخصصی کلیه قطعات کولر
  • در صورت وجود مشکل قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض می‌شود
  • از بین بردن رسوبات و شوره ایجاد شده بر روی در کولر و قطعات موجود در کولر
  • شستشوی کامل بدنه کولر با برس سیمی
  • آب‌بندی کف کولر و در صورت وجود پوسیدگی رفع کردن آن
  • تنظیم تسمه کولر آبی
  • بررسی پمپ کولر آبی که وظیفه مکش آب و ریختن بر روی پوشال‌ها را دارد
  • بررسی موتور الکتریکی کولر آبی که نیم سوز یا سوخته نباشد و تنظیم موقعیت آن
  • چک کردن هوای کولر که گرم نباشد
  • تنظیم شناور کولر جهت ریزش مناسب آب بر روی پوشال
  • بررسی مسیر آب ورودی به کولر و همچنین شیرها و اتصالات کولر
  • نصب موتور کولر آبی در صورتی که برای جلوگیری از خرابی از کولر جدا شده است
  • تعویض موتور کولر سوخته با موتور جدید
  • تعمیر و یا تعویض پمپ آب کولر
    در طول مدت خواب این سیستم خنک کننده پرمصرف یک از این قطعات ممکن است، دچار مشکل شده باشد. که حتما نیاز به تعمیر یا تعویض آن ضروری خواهد بود، در این صورت حتما باید از یک تعمیرکار کولر آبی در اصفهان جهت بررسی و سرویس دوره‌ای درخواست کمک شود. متخصصین اعزامی ما به محل بعد از بررسی دقیق کولر در صورت نیاز به تعمیر و تعویض قطعه با هماهنگی و با رضایت شما قطعات لازم را خریداری و نصب خواهند کرد. تعمیرکار کولرآبی در اصفهان آبی موظف است، در صورت خرید هر کدام از لوازم یدکی فاکتور معتبر به شما عزیزان ارائه دهد.

هزینه سرویس کولر آبی 

با توجه به نوسانات موجود در بازار قطعات تعیین یک قیمت ثابت و مشخص قبل از انجام خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی امکان‌پذیر نیست. معمولا تعمیرکار کولر آبی در اصفهان بعد از حضور در محل و بررسی کامل کلیه قطعات کولر آبی و مشخص شدن تعداد قطعات تعمیری و تعویضی بر اساس قیمت روز بازار هزینه قطعه را تعیین کرده، و به همراه هزینه ارائه خدمات به شما عزیزان اعلام خواهد کرد. 

مواردی که بر هزینه تعمیر و سرویس کولر آبی تاثیرگذار است به شرح زیر میباشد:

  1. هزینه خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی
  2. هزینه نصب و راه اندازی کولر آبی
  3. تعویض موتور کولر آبی و جایگزنی موتور نو
  4. تعویض بلبرینگ
  5. تعویض برزنت
  6. تعویض و تعمیر پمپ کولر آبی
  7. تعویض کف کولر
  8. تعویض تسمه کولر
  9. نصب سایبان کولر آبی
  10. تعویض پروانه و شفت
  11. تعویض شناور کولر
  12. سیم پیچی موتور کولر
  13. ایاب ذهاب تعمیرکار کولر آبی
  14. تعویض فولی

آشنایی با قطعات 

در این قسمت قطعات کولرآبی را برای شما شرح میدهیم چون با آشنا بودن این قطعات می توانید برای سرویس و تعمیر کولرآبی در اصفهان، اقدام به تعمیرات این دستگاه کنید.

دینام کولر آبی

دینام کولر یا همان موتور کولرهای آبی یکی از اصلی‌ترین و شاید مهمترین اجزای آنها به شمار می‌آید.

زمانی که در فصل گرم تابستان که باید کولر‌های آبی سرویس و راه‌اندازی شود دینام حتما باید بازدید شود و اگر نیاز به تعمیر یا تعویض بوش‌های درب عقب و جلو دارد انجام شود و بعد راه‌اندازی شود.

دینام کولر در اندازه‌های مختلف مانند یک چهارم ، دو سوم و یک دوم است. و همین طور برندهای مختلف که باید ببینید که در کولر شما از کدام نوع و برند استفاده شده است.

معمولا سیم‌پیچی داخل آن از جنس مس است ولی در برخی موارد هم از آلومینیوم در سیم‌پیچی موتورکولر استفاده می‌شود که این کار درستی نیست و مقاومت موتور را پایی می‌آورد و عمر موتور کولر را هم کم می‌کند.

دینام مهم‌ترین قسمت کولر آبی

دینام کولر قلب تپنده کولر است یعنی این موتور کولر است که ظیفه به گردش درآوردن پروانه کولر آبی را به عهده دارد.

پس یکی از مهمترین قسمت‌هایی که نمایندگی تعمیر کولر آبی در اصفهان باید در نظر داشته باشد این است که از سلامت دینام مطمئن شود هرچند که سیستم عملکرد این کولرها نسبتاً ساده است،

اما ممکن است به دلایلی داخلی یا خارجی دچار مشکل شوند. مانند نوسانات برق یا اینکه کولر بدون آب کار کرده باشدکه باعث گرم شدن فضای دروت کولر می‌شود و می‌تواند یکی از عوامل سوختن دینام کولر باشد.

تعمیر دینام کولر آبی

تعمیر کولر آبی بخصوص دینام کولر آبی یه امر کاملا تخصصی است در صورت سوختن موتور کولر باید اقدام به سیم‌پیچی موتور کولر کرد که این امر نیازمند آشنایی به دانش سیم‌پیچی دارد که باید از یک تعمیرکار کولر آبی کمک بخواهیم.

  1. موتور کولر آبی ممکن است از در اثر فرسودگی از کار بیفتد.
  2. دینام کولر آبی ممکن است  بدلیل گرمای زیاد از کار بیفتد و سیم‌پیچی آن بسوزد این مشکل بیشتر به دلیل عدم خنک بودن داخل کولر و سوختن پمپ آب یا عدم روشن کردن پمپ می‌باشد
  3. مورد بعدی که ممکن است کولر شما سوخته باشد محکم کردن بیش از حد تسمه میباشد که فشار روی دینام کولر می‌آورد

 

تعویض تسمه کولر آبی

در تعمیر کولر آبی یکی دیگر از کارهای مهم که در موقع سرویس کولر به عهده تعمیرکار کولر آبی می‌باشد تنظیم تسمه کولر است که تاثیر بسزایی در حفظ سلامت وطول عمر موتور کولر آبی دارد.

باید پیچ‌های پایه الکتروموتور را کمی باز کرده و پایه را طوری جابجا کنید.

که تسمه نه شل باشد که روی فولی‌ها کمانه کند و نه آنقدر سفت باشد که محور را تحت فشار و تنش قراردهد و بوش و یاتاقان‌ها را خراب کند و یا باعث سوختگی موتور گردد.

رگلاژ تسمه کولر 

بهترین حالت رگلاژ تسمه آن است که اگر تسمه را نزدیک فولی کوچک کردیم بتوانیم توسط دو انگشت به هم نزدیک کنیم و به اندازه یک بند انگشت با هم فاصله داشته باشند .

و زمانی که موتور را خاموش کردیم سریع فن متوقف نشود بلکه حدود 5 یا 6 دور بزند و بعد از کار بایستد.

برای تعویض تسمه ضخامت و طول تسمه را باید جز مشخصات آن در نظز داشته باشید.

تعمیر فولی در کولر آبی
تعمیر فولی در کولر آبی

تعمیر فولی در کولر آبی

در تعمیر کولر آبی یکی دیگر از کارهای مهم که تعمیر کار کولر آبی باید در نظر داشته باشد چک کردن فولی کولر آبی است .

که یکی از اجزا مهم و مکانیکی کولر آبی می‌باشد که نقش تعیین کننده‌ای در حرکت و کیفیت چرخش پروانه کولرآبی دارد .

فولی عموما از اجزائی است که به راحتی آسیب نمی‌بیند و کمتر دچار مشکل می‌شود. ولی با این حال باید در زمان سرویس و تعمیر کولر آبی مورد بازبینی قرار گیرد.

تعمیر و تعویض فولی

در اصل کولر آبی دارای دو فولی می‌باشد. یک فولی کوچک‌تر که بر محور موتور نصب شده و یک فولی بزرگتر که بر روی محور پروانه نصب شده است.

این دو فولی با استفاده از یک تسمه و با میزان فشار لازمی که باید در محکم بودن تسمه کولر به آنها اعمال شود دور موتور را به پروانه انتقال می‌دهند و باعث حرکت پروانه و ایجاد باد خنک می‌شوند.

در تعمیر کولر آبی هرگاه سر و صدای کولر زیاد شود و یا تسمه زیاد خراب کند و یا بر اثر ضربه، خرابی یاتاقان و … به فولی آسیب وارد شود تنها راه تعمیر فولی جایگزین کردن آن می‌باشد.

پوسیدگی کولر آبی 

یکی دیگر از موارد در تعمیر کولر آبی این مورد است که به مرور زمان در کولر بروز می‌کند، پوسیدگی است که علل مختلفی دارد یکی از موارد وجود آبد در کف کولر آبی بعد از دوره مصرف آن در تابستان است که بخار تولید شده توسط آب موجود در کولر می‌تواند در کل بدنه کولر هم پوسیدگی ایجاد کند.

برای پیشگیری از این مشکل بهترین کار سرویس و تمیز کردن کولر آب بعد از تغییر فصل است که کمک موثری است در جلوگیری از پوسیدگی در کولر شود.

شرایط آب و هوایی و نوع آب مناطق هم می‌تواند باعث ایجاد پوسیدگی در کولر شود مانند مناطقی که رطوبت در هوای آن محیط‌ها بیشتر است.

خرابی و تعمیر پمپ کولر آبی

افت فشار آب در کولر آبی، می‌تواند در کارکرد بهینه کولر نقش منفی داشته باشد. علت ایجاد خنکی و سرما در  کولر های آبی را باید در سیستم گردش آب کولر جستجو کرد. اگر باد خروجی از کولر شما سرمای کافی را به همراه ندارد، مشکل از سیستم آب رسانی می‌باشد ، مشکل بالا نرفتن فشار آب در پمپ کولر آبی نه تنها کیفیت عملکرد کولر را پایین می‌آورد بلکه میتواند موجب صدمات جدی در بخش های دیگر کولر شما شود.

نکته : برای بهبود عملکرد کولر آبی و جلوگیری از خسارت‌ها و هزینه‌های دیگر، بهتر است که این مشکل، جدی گرفته شود. افت فشار آب می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

ما در ادامه این مقاله دلالیل افت فشار آب و گرمای کولر را بررسی میکنیم و برای هر مشکل راه حلی را توضیح خواهیم داد .

علت کار نکردن پمپ کولر آبی

قطعی و اتصالی برق , قطع شدن آب لوله کشی , خرابی شلنگ و شناور کولر , شکستگی و خرابی زیرآب کولر , انسداد پمپ آب کولر , گرفتگی شیلنگ پمپ و لوله های سقفی کولر , گیرپاژ کردن پمپ آب کولر و  کثیف بودن کف کولر را میتوان علت کار نکردن پمپ کولر آبی دانست .  در برخی موارد با وجود اینکه پمپ کار میکند و صدا میدهد اما زور کافی برای پمپاژ کردن آب ندارد .

وجود آب در کولر میتواند محیط خنکی برای موتور و پمپ آب ایجاد نماید. آب موجود در کفی کولر باعث میشود که اجزا پمپ خنک مانده و از سوختن پمپ کولر جلوگیری شود . در ضمن این محیط خنک موجب میشود که موتور کولر هم از گزند داغ شدن و گیرپاژ کردن سالم بماند.

تعمیر پمپ آب کولر آبی

یکی از دلایلی که کولر آبی روشن به اندازه کافی خنک نمیکند یا مانند روزهای قبل باد سرد نمیزند, میتواند از کار افتادن یا کارکرد ناقص پمپ آب کولر باشد. در صورت وصل بودن برق پمپ و عدم وجود مشکل در کلید کولر میتوانید موارد زیر را برای سرویس و تعمیر پمپ کولر امتحان کنید. در برخی مواقع وجود آشغال در سر راه پمپاژ در قسمت زیرین پمپ آب یا حتی در شلنگ های مسیر پمپ آب کولر از دلایل چنین اتفاقی است که میتوان با تمیز کردن و زودن خرده پوشال یا دیگر ذرات این موانع را از سر راه برداشت.

اما در بسیار از موارد پمپ کولر را که روشن میکنیم صدا میدهد, اما پمپاژ نکرده و زور کافی ندارد, روغن کاری بیخ شفت پمپ آب کولر و چرخاندن آن با دست برای چندین بار ممکن است موجب راه اندازی و تعمیر پمپ آب کولر شود.

گرفتگی پروانه واترپمپ کولر نیز از مواردی است که بایستی در هنگام سرویس کولر تمیزکاری شود.

عدم وجود آب کافی و خشک کردن پمپ کولر که باعث تولید صدایی گوشخراش نیز میشود از علل خنک نشدن محیط است.

به طور کلی محول کردن تعمیر پمپ کولر آبی به یک تعمیرکار ارزش اقتصادی ندارد, اما اگر خود شخصا وقت و حوصله کافی برای تعمیر پمپ آب کولر داشتید, به راحتی میتوانید با باز کردن تمامی قطعات آن که به چند آچار و ابزار ساده احتیاج دارد, رسوبات احتمالی را زدوده و با یک روغن کاری در صورت سالم بودن آرمچیر پمپ آنرا راحت تعمیر کنید. در 90 درصد پمپ هایی که ما فکر میکنیم سوخته و کار نمیکنند, موتور پمپها سالم بوده و فقط به خاطر رطوبت و زنگ زدگی موتور کوچک قادر به چرخاندن شفت پمپ آب کولر نیست.د

کافی است قطعات پلاستیکی و سپس شفت پمپ کولر را خارج کرده و سپس با خرد کردن و جدا کردن کلیه قطعات و چکاندن چند قطره روغن یا سمباده کاری شفت این کار وقتگیر و لذت بخش را انجام دهید.

شماره تلفن تعمیرات کولر آبی اصفهان

اگر کولر آبی شما خراب است و نیاز به تعمیرات دارد می توانید با شماره تلفن تعمیرات کولر آبی اصفهان تماس برقرار نمایید و تعمیرات خود را انجام دهید. اگر نیاز به شماره تعمیرکار کولر آبی در اصفهان دارید با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت