آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

اصفهان تعمیر » آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

برد ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات است که گاهی دچار عیب و خرابی می شود، بنابراین باید در مورد علائم خرابی برد ماشین لباسشویی و نحوه تعمیر برد ماشین لباسشویی آگاهی کافی داشته باشید. تعمیر برد لباسشویی یکی از خدماتی است که برای اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی ارائه می شود. برد لباسشویی در همه دستگاه ها استفاده می شود و قطعات آنها را کنترل می کند. یعنی اگر برد ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد کارکرد ماشین کاملا مختل می شود و در این مقاله از نمایندگی تعمیر لباسشویی در اصفهان تا شما را با آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟ آشنا کنیم.

آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

حتماً هنگام خراب شدن برد ماشین لباسشویی با این سوال مواجه شده اید که آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟ همانطور که می دانید برد ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی این دستگاه است و مانند مغز این ماشین عمل می کند، اما اگر برد آسیب دیده باشد، می توان آن را تعمیر یا تعویض کرد.

دانستن نحوه عملکرد این قسمت از برد، زمانی که باید برد را در برندهای مختلف ماشین لباسشویی تعمیر کنیم و دلایل خرابی آن چیست، همگی در کنترل ایرادات مشاهده شده و در روند کار این ماشین تاثیر دارند، با توجه به نقش مهم این قطعه و قیمت‌های روز پیشنهاد می کنیم تا حد امکان تعمیرات برد لباسشویی را به یک متخصص بسپارید.

چرا برد ماشین لباسشویی آسیب می بیند؟

مشکلات مربوط به بخش های مختلف دستگاه می تواند الکترونیکی یا مکانیکی باشد، تشخیص دقیق و به موقع قطعات معیوب و سوخته از آسیب جدی به ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. برخی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یک دستگاه ایجاد شود می تواند به دلیل استفاده نادرست از دستگاه باشد. در این قسمت به دلایلی می پردازیم که می تواند عامل آسیب دیدن برد لباسشویی باشد، قطعات تشکیل دهنده برد ماشین لباسشویی خازن‌ها و فیوزهای حساسی هستند که روی برد قرار داده شده است.

چرا برد ماشین لباسشویی آسیب می بینه؟
خرابی برد ماشین لباسشویی
  • اگر برق نوسان داشته باشد باعث اتصال در خازن می شود و سپس به برد ماشین لباسشویی آسیب می رساند.
  • اگر آب به داخل ماشین لباسشویی نفوذ کند باعث ایجاد اتصال در سیم پیچ داخلی شده و برد الکترونیکی ماشین لباسشویی از کار می افتد.
  • در مواردی که خازن ها و فیوزهای برد الکترونیکی معیوب و آسیب دیده باشد، احتمال خرابی برد وجود دارد.

در برخی موارد با تعمیر قسمتی از برد دیگر نیازی به تعویض آن نیست و از قطعات اصلی دستگاه خود استفاده می کنید که در بسیاری از موارد، تعمیر برد بهینه خواهد بود. پس از تلاش های ناموفق برای تشخیص و بررسی قطعات معیوب و هر چیز دیگر، می توان نتیجه گرفت که برد ماشین لباسشویی خراب است. اگر دانش فنی کافی برای تعمیر برد دارید، می توانید با انجام مراحل زیر برد لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید. برای تعمیر برد لباسشویی می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

نحوه تعمیر برد ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

تعمیر برد ماشین لباسشویی
برد ماشین لباسشویی معیوب

برای امنیت خود و ماشین لباسشویی، قبل از شروع تعمیرات، دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز جدا کنید تا بتوانید با خیالی آسوده تعمیرات را انجام دهید بدون اینکه آسیبی به جان خود و ماشینتان وارد شود.

  • پانل کنترل ماشین لباسشویی را بردارید.
  • در صورت مشاهده آلودگی و کثیفی آن را با اسپری تمیز کننده مخصوص تمیز کنید.
  • خازن‌های الکترولیتی باید کاملاً صاف باشند.
  • وقتی خمیدگی در آنها وجود دارد، می توانید مطمئن باشید که از کار افتاده اند یا حداقل از برد الکترونیکی خارج می شوند.
  • اگر الکترولیت‌ها از روی برد جدا شوند باعث خرابی و آسیب به برد الکترونیک می شود.
  • در صورت خرابی در قسمت خازن، یک خازن جدید روی برد نصب می شود و برد می تواند در مجموعه قطعات ماشین لباسشویی به کار خود ادامه دهد.

برد لباسشویی در چه مواردی باید تعمیر شود؟

یکی از اولین ایرادات ناشی از خرابی برد ماشین لباسشویی، اختلال در روند اجرای برنامه است. یعنی دستگاه برنامه های تنظیم شده را به درستی اجرا نمی کند. در این صورت اگر اقدامات اولیه مفید واقع نشد شکی نیست که برد مشکل دارد و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض این قطعه است.

تعمیرات برد ماشین لباسشویی
نمونه برد ماشین لباسشویی

پانل جلویی ماشین لباسشویی کار نمی کند، پنل جلویی ماشین خاموش است، ماشین لباسشویی در حین کار ناگهان خاموش می شود و به طور کلی ماشین لباسشویی کار نمی کند از جمله مواردی است که تعمیر را ضروری می کند. تعمیر و تعویض ماشین لباسشویی در صورت انجام به موقع تمام این ایرادات را برطرف می کند، اما اگر به سادگی از کنار مشکلات ذکر شده عبور کردید و اقدامی نکردید، قطعا باید خود را برای صرف هزینه های هنگفت و احتمالا خرید ماشین لباسشویی آماده کنید.

تعمیر تخصصی لباسشویی در نمایندگی تعمیرات لباسشویی

ماشین لباسشویی با توجه به کاربرد زیاد و مفیدی که دارد خیلی سریع مورد توجه کاربران قرار گرفته است و افراد زیادی از این محصول در منزل استفاده می کنند. در هر صورت ممکن است این ماشین با مشکلات و اختلالاتی مواجه شود و عملکرد آن مختل شود با توجه به پیچیدگی قطعات، انجام هرگونه تعمیرات توسط افراد مجرب و ماهر ضروری است.

نکته دیگر اینکه به دلیل وجود فناوری‌های جدید در این دستگاه، تعمیرات آن نیازمند ابزار و دستگاه های پیشرفته و استفاده از روش های جدید است. تمامی این موارد در نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی جمع آوری شده است و به همین دلیل کاربران می توانند از تعمیر کامل و تخصصی ماشین لباسشویی خود مطمئن باشند.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت اصفهان تعمیر در مورد آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟ و دلایل آسیب به برد لباسشویی توضیح داده شد که شما با در نظر گرفتن این نکات می توانید به تعمیر برد ماشین لباسشویی خود اقدام کنید تا بیشتر از این آسیب نبیند و متحمل ضررهای جبران ناپذیری نشوید. اگر برد ماشین لباسشویی شما آسیب دیده است و می خواهید برد ماشین خود را تعمیر کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که تعمیرات برد ماشین لباسشویی شما باید توسط تکنسین مجرب انجام شود، تعمیر برد یک کار بسیار پیچیده است که نیاز به ابزار خاص دارد که تعمیرات برد را انجام دهد.

سوالات متداول درباره آیا برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

  1. با خراب شدن برد چه ایراداتی در ماشین لباسشویی ایجاد می شود؟
    یکی از اولین ایرادات ناشی از خرابی برد ماشین لباسشویی، اختلال در روند اجرای برنامه است.
  2. چه عواملی می تواند به برد ماشین لباسشویی آسیب بزند؟
    ایرادات خازن های برد، نفوذ آب، نوسانات برق و غیره از عوامل آسیب زا به برد می باشند.
  3. چرا تعمیر ماشین لباسشویی در نمایندگی توصیه می شود؟
    به دلیل وجود فناوری‌های جدید در این دستگاه، تعمیرات آن نیازمند ابزار و دستگاه های پیشرفته و استفاده از روش های جدید است.
5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت