ارور ماشین ظرفشویی ال جی

اصفهان تعمیر » ارور ماشین ظرفشویی ال جی
ارور و کد خطا ماشین ظرفشویی ال جی

ال‌جی تشخیص مشکلات ماشین ظرفشویی را در صورت بروز هرگونه مشکل آسان می‌کند. ماشین ظرفشویی به گونه ای برنامه ریزی شده است که که اگر مشکلی برای دستگاه پیش بیاید پیام های تشخیصی را در مورد مشکلاتی که به صورت کد خطا و ارور نمایش می‌دهد که معمولاً با انجام چند مرحله عیب یابی قابل حل است.

لیست کد خطا و ارور ماشین ظرفشویی ال جی

ارور ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه تعمیر و رفع مشکل عبارتند از:

ارور bE

وقتی از مواد شوینده بی کیفیت برای شستشو استفاده می‌کنید یا ماشین ظرفشویی ال جی تراز نمی‌باشد کد خطا bE رو دستگاه نمایش داده می‌شود.

  1. از چه نوع شوینده ای استفاده می کنید؟
    از شوینده های مایع دستشویی استفاده نکنید. این نوع شوینده برای ماشین ظرفشویی اتوماتیک در نظر گرفته نشده است و باعث ایجاد کف بیش از حد و احتمالاً نشتی می شود. استفاده از مایع ظرفشویی بی کیفیت باعث عملکرد ضعیف شستشو و خشک کردن ظروف می‌شود. فقط از مواد شوینده و قرص مخصوص ماشین ظرفشویی استاندارد استفاده نمایید.
  2. آیا ماشین ظرفشویی تراز است؟
    ماشین ظرفشویی باید به درستی از جلو به عقب و از یک طرف به طرف دیگر تراز شود تا از زهکشی مناسب و جلوگیری از آسیب و خرابی جلوگیری شود.
  3. آیا کف در وان ماشین ظرفشویی قابل مشاهده است؟
    اگر کف زیاد قابل مشاهده است، یک لیوان شیر را روی قفسه بالایی قرار دهید و چرخه AUTO را انتخاب کنید. چربی موجود در شیر باعث می شود که کف به آن بچسبد و ماشین ظرفشویی ال جی درستی آبکشی کند.

ارور CL

این یک کد خطا نیست. این کد به این معنی است که قابلیت قفل کودک CHILD LOCK یا CONTROL LOCK فعال شده است. هنگامی که فعال می شود، همه دکمه ها به جز درب ماشین ظرفشویی و دکمه POWER کار نمیکند.

برای فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک:

  1. درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  2. دکمه POWER را فشار دهید .
  3. چرخه (و گزینه های مورد نظر) را انتخاب کنید.
  4. دکمه های RINSE و SPRAY را برای سه ثانیه فشار داده و نگه دارید .پس از فعال شدن قفل کودک، نشانگر قفل کودک در صفحه نمایش روشن می شود.
  5. در را ببندید تا چرخه شروع شود.
  6. در برخی از مدل ها در حالی که چرخه در حال اجرا است، DUAL ZONE را به مدت سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا قفل کنترل فعال یا غیرفعال شود.

ارور E1 یا AE

کد خطای AE یا E1 به این معنی است که شما در داخل ماشین ظرفشویی ال جی خود نشتی دارید که سوئیچ شناور را فعال می کند . قبل از اینکه بتوانید دوباره از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید، باید علت اصلی نشتی را پیدا کرده و رفع کنید.

1- اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی تراز است. ماشین ظرفشویی را باز کنید و یک ابزار تراز را در داخل ماشین ظرفشویی در مقابل بالا، کناره ها و پایین دستگاه قرار دهید تا از تراز بودن دستگاه مطمئن شوید.

تراز ماشین ظرفشویی ال جی ارور E1 یا AE

قفسه پایینی را بردارید، یک سطل آب در کف ماشین ظرفشویی بریزید و ببینید که آیا آب به یک طرف یا طرف دیگر جمع می شود. اگر سطح آب در دو طرف وان پایین باشد، دستگاه به درستی تراز نشده است.

تراز ماشین ظرفشویی ال جی ارور E1 یا AE
تراز ماشین ظرفشویی ال جی ارور E1 یا AE

2- واشر یا لاستیک درب را بررسی نمایید:
به دنبال تجمع مواد غذایی/چربی روی واشر باشید. در صورت وجود مواد غذایی، آن را تمیز کنید زیرا ممکن است باعث نشتی شود زیرا درب به درستی بسته نمی شود. پس از تمیز کردن واشر، برای کمک به پاک کردن کد خطا، به خشک کردن ظرف تخلیه ادامه دهید.

3- بررسی کنید بازوهای اسپری آسیب ندیده باشد یا اطراف آن مواد غذایی نباشد:
بازوهای اسپری را برای هرگونه تجمع یا انسداد بررسی کنید. در صورت وجود، بازوهای اسپری را بردارید و با یک برس نرم و آب گرم صابون تمیز کنید. بازوی اسپری را مجدداً نصب کنید و برای کمک به پاک کردن کد خطا به خشک کردن ظرف تخلیه ادامه دهید.

4- مواد شوینده تمیز کننده را بررسی کنید:

به طور کلی، قرص ها حاوی مقدار مناسب مواد شوینده هستند، اما اگر بیش از یک قرص استفاده شود می تواند منجر به ایجاد کف بیش از حد و سرریز شدن آب شود.

دیسپنسر دارای دو سطح مشخص شده برای مواد شوینده ماشین ظرفشویی است. پر کردن کل دیسپنسر فراتر از سطوح مشخص شده منجر به ایجاد کف زیاد و سرریز شدن آب می شود.

لطفاً سطوح توصیه شده مواد شوینده مایع یا پودری ماشین ظرفشویی ال جی را در زیر مشاهده کنید:

  • خط 15: بارهای کم خاک یا شرایط آب نرم
  • خط 25: بارهای بسیار کثیف یا شرایط آب سخت
سطوح توصیه شده مواد شوینده مایع یا پودری ماشین ظرفشویی ال جی
سطوح توصیه شده مواد شوینده مایع یا پودری ماشین ظرفشویی ال جی

توصیه می شود از مایع ظرفشویی در داخل ماشین ظرفشویی خود استفاده نکنید. مایع ظرفشویی در مقایسه با مواد شوینده ظرفشویی بسیار غلیظ است و حباب های زیادی ایجاد می کند و باعث سرریز شدن آب و نشتی داخل دستگاه می شود.

ارور IE

یک کد خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی نشان می دهد که سطح آب دستگاه پس از 10 دقیقه پر شدن به اندازه کافی بالا نمی رود. برای رفع این خطا، لطفا موارد زیر را بررسی کنید:

  1. دستگاه تازه نصب شده:
    اگر ماشین ظرفشویی اخیراً نصب شده است، مطمئن شوید که شیر تامین آب روشن است و شلنگ آب خمیده نیست.
  2. فشار آب
    فشار آب باید بین 20 – 120 PSI باشد. اگر این مقدار خیلی کم است، با یک لوله کش تماس بگیرید تا مشکل را اصلاح کند.
  3. نصب خروجی شلنگ تخلیه:
    اگر خروجی شلنگ تخلیه شما پایین تر از پایه ماشین ظرفشویی شما نصب شده باشد، ممکن است باعث تخلیه زودرس شود.
  4. ارتفاع انتهای شلنگ تخلیه:
    شلنگ باید بیش از 10 اینچ (تقریباً 12 اینچ) از پایین ماشین ظرفشویی باشد تا آب وارد وان سیفون نشود.
  5. آب و هوای زمستانی:
    اگر ماشین ظرفشویی شما در مکانی نصب شده باشد که قسمت هایی از آن در معرض دمای زیر صفر قرار گیرد، ممکن است قسمت هایی از ماشین ظرفشویی یخ بزند. قسمت های یخ زده را با خیس کردن یک حوله در آب گرم و پیچیده کردن آن در اطراف ناحیه یخ زده ذوب کنید. پس از ذوب شدن ناحیه یخ زده، ماشین ظرفشویی باید بتواند کار کند.
  6. تراز نبودن:
    تراز کردن ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید زیرا تراز نادرست ممکن است باعث IE شود.
  7. شیلنگ ایمن سیل / شیر چک:
    شیلنگ های ایمن سیل و شیرهای چک ممکن است به دلیل فشار بالای آب که از شیر ورودی عبور می کند، جریان آب را قطع کنند. توصیه می شود چنین دستگاه هایی را شیلنگ ورودی استاندارد حذف کنید.

ارور 2H – زمان تخمینی

کد خطا 2H فقط نشانگر زمان تخمینی باقی مانده برای چرخه ماشین ظرفشویی ال جی است. 2H به این معنی است که زمان تخمینی باقیمانده کمتر از 2 ساعت است ، وقتی که زمان کمتر از 99 دقیقه است، شروع به شمارش معکوس می کند تا زمانی که چرخه شستشو به پایان برسد.

این یک کد خطا نیست و به خدمات تعمیر نیاز ندارد.

ارور LE یا CE

پیام نمایش LE یا CE یک کد خطای موتور ماشین ظرفشویی ال جی است. ممکن است نشان دهنده مشکلی در موتور یا اتصالات سیم موتور و برد کنترل باشد. معمولاً با انجام مراحل زیر می توان آن را اصلاح کرد:

  • دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی خاموش شود.
  • کلید مدار را روی ماشین ظرفشویی خاموش کنید و 10 ثانیه صبر کنید.
  • کلید مدار را به ماشین ظرفشویی دوباره روشن کنید .
  • دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود و چرخه جدیدی شروع شود.

ارور CR – اجرای مداوم

این به سادگی نشان می دهد که ماشین ظرفشویی ال جی در حالت تست است که توسط نصاب ها و تکنسین های خدمات برای بررسی عملکرد واحد استفاده می شود. CR با فشار دادن و نگه داشتن 3 دکمه به طور همزمان فعال می شود.

نحوه خاموش کردن کد خطای CR:

  • دکمه POWER را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود.
  • 1-2 دقیقه صبر کنید، سپس دستگاه را دوباره روشن کنید .

انجام این کار باید دستگاه را از حالت تست خارج کند.

ارور OE

یک کد خطای OE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی نشان می دهد که دستگاه مشکل تخلیه را تشخیص داده است که اغلب ناشی از گرفتگی مواد غذایی یا مشکل نصب است. خوشبختانه هر دوی این مشکلات گاهی اوقات تنها با چند مرحله عیب یابی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی قابل حل است.

1- فیلتر را تمیز کنید.

بقایای مواد غذایی بزرگتر و اقلامی که ممکن است شستشو نشوند را بردارید و فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.


توصیه می شود به طور منظم فعالیت های تعمیر و نگهداری مانند تمیز کردن بازوهای اسپری، تمیز کردن فیلترها و اجرای چرخه تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

پس از انجام تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی، سعی کنید چرخه HEAVY DUTY یا NORMAL را بدون ظروف یا مواد شوینده اجرا کنید. با این کار دستگاه خارج می شود و عملکرد تخلیه آزمایش می شود.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی
تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی

2- شلنگ تخلیه را بررسی کنید.

اگر شلنگ تخلیه پیچ خورده باشد، ماشین ظرفشویی به درستی تخلیه نمی شود . برای جلوگیری از پیچ خوردگی، شلنگ تخلیه را بررسی و تنظیم کنید.

  • در زیر سینک به دنبال شلنگ خرطومی باشید. یا سفید، مات یا خاکستری خواهد بود. بررسی کنید که آیا چیزی به آن یا بالای آن فشار داده شده و باعث گیرکردن یا پیچ خوردگی شلنگ شده است.
  • شلنگ را صاف کنید و چرخه آزمایش را اجرا کنید.
مسدودی شلنگ خرطوم ماشین ظرفشویی ال جی
مسدودی شلنگ خرطوم ماشین ظرفشویی ال جی

3- شکاف هوا را بررسی کنید.

کد خطای OE زمانی فعال می شود که ماشین ظرفشویی ال جی به درستی تخلیه نشود. شکاف هوای تخلیه یا دفع داخل سینک را برای آلودگی و مسدودی بررسی کنید.

شکاف هوای تخلیه
شکاف هوای تخلیه

توجه: هنگام کار با فیلتر فولادی ضد زنگ مراقب لبه های تیز باشید.
بقایای مواد غذایی که در فیلترها گیر کرده اند را بردارید تا از تجمع باکتری های ایجاد کننده بو و مشکلات احتمالی زهکشی جلوگیری کنید.

  1. دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی خاموش شود.
  2. پوشش شکاف هوا و درپوش پلاستیکی زیر آن را بردارید.
  3. با نگاه کردن به شکاف هوا، هر گونه زباله را با خلال دندان یا برس تمیز کنید.
  4. درپوش پلاستیکی و درپوش شکاف هوا را تعویض کنید.

4- تخلیه آب

برای انجام تخلیه روی کنترل پنل گزینه فشار دادن دو دکمه CANCEL & DRAIN به صورت همزمان انجام دهید. مثلاً DELICATE + DUAL CONTROL البته دکمه ممکن است بسته به مدل شما متفاوت باشد.

اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما گزینه CANCEL & DRAIN ندارد ، یک چرخه شستشو را شروع کنید، بگذارید 45 ثانیه کار کند ، سپس دستگاه را خاموش کنید. 45 ثانیه اول هر چرخه فقط تخلیه است.

CANCEL & DRAIN
CANCEL & DRAIN

یا

Spray & Half Load

ارور FE – خطای پر کردن

خطای FE در ماشین ظرفشویی ال جی شما نشان می دهد که دستگاه شما با خطای پر شدن آب مواجه شده است. ماشین ظرفشویی متوجه شده است که آب زیادی در دستگاه وجود دارد و پمپ تخلیه به طور خودکار روشن می شود. معمولاً با انجام مراحل زیر می توان آن را اصلاح کرد:

  • دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی خاموش شود.
  • کلید مدار را روی ماشین ظرفشویی خاموش کنید و 10 ثانیه صبر کنید.
  • کلید مدار را به ماشین ظرفشویی دوباره روشن کنید .
  • دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود و چرخه جدیدی شروع شود.

ارور HE

نمایش خطای HE نشان می دهد که دستگاه دارای خطای هیتر در ماشین ظرفشویی ال جی بوده است. این خطا زمانی رخ می دهد که دستگاه قادر به گرم کردن آب نباشد یا آب بیش از حد 149 درجه فارنهایت گرم شده باشد. یک خطای HE معمولاً با انجام مراحل زیر قابل اصلاح است:

  • دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی خاموش شود.
  • کلید مدار را روی ماشین ظرفشویی خاموش کنید و 10 ثانیه صبر کنید.
  • کلید مدار را به ماشین ظرفشویی دوباره روشن کنید .
  • دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود و چرخه جدیدی شروع شود.

ارور nE – خطای موتور Vario

هنگامی که دستگاه یک مشکل احتمالی در موتور که بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی ال جی را کنترل می کند، تشخیص دهد، نمایش داده می شود.

ارور PF – خرابی برق

این برای محافظت از ماشین ظرفشویی ال جی در صورت قطع یا قطع برق طراحی شده است.

  • این ممکن است نتیجه عدم توانایی مدار شکن در پشتیبانی از نیازهای الکتریکی ماشین ظرفشویی ال جی باشد. مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی توسط یک قطع کننده مدار اختصاصی با ولتاژ 120 ولت، 60 هرتز، AC و حداقل 15 آمپر تغذیه می شود.
  • از سیم کشی استفاده نکنید .
  • دستگاه باید روی زمین باشد.
  • اگر هنگام قطع برق در منطقه چندین بار خطا ظاهر شد، کلیدی را روی صفحه کنترل فشار دهید تا صفحه نمایش پاک شود. ممکن است حدود 10 ثانیه طول بکشد تا نمایشگر پاک شود.

ارور tE – خطای حرارتی

TE نشان می دهد که ماشین ظرفشویی ال جی دچار خطای حرارتی هیتر و دما شده است. اگر دمای آب بالاتر از 194 درجه باشد یا ترمیستور مشکل داشته باشد این اتفاق می افتد.

ارور 01، 02، 03، تا 24

یک کد خطا 2 رقمی (یعنی 01، 02، 03، تا 24) نشان می دهد که DELAY START در ماشین ظرفشویی ال جی فعال شده است. عدد نشان دهنده چند ساعت تاخیر در چرخه است. این یک خطا نیست.

از عملکرد CANCEL برای غیرفعال کردن Delay Start و شروع سریع چرخه استفاده کنید.

ارور P1، P2، P3، P4

این یک کد خطا نیست. این کد در ماشین ظرفشویی ال جی به این معنی است که چرخه دانلود انجام شده است. بسته به چرخه، کد از P1 به P4 تغییر می کند:

  • P1 : قابلمه و تابه (ظروف آشپزی بسیار کثیف را تمیز می کند. ماهیتابه ها و قابلمه ها را با دست تمیز نمی کند)
  • P2 : کاسرول (ظروف چرب و بسیار کثیف را تمیز می کند. کاسرول ها تمیز بیرون می آیند)
  • P3 : ظروف شیشه ای (ظروف شیشه ای ظریف را با خیال راحت می شویند و درخشان می کنند)
  • P4 : مراقبت شبانه (ظروف را در طول شب به آرامی می‌شوید. خوب بخوابید و بدانید که ظروف صبح تمیز می‌شوند)

زمان چرخه با تاخیر (زمان چرخه طولانی)

این یک کد خطا در ماشین ظرفشویی ال جی نیست و نیازی به سرویس ندارد.

  • صحنه 1: (مدل های جدید 2016)اگر در حین بخش گرمایش باز شود، پمپ تخلیه به طور خودکار برای ایمنی شما فعال می شود. پس از شروع مجدد، زمان باقیمانده چرخه تا 30 دقیقه افزایش می یابد.
  • سناریو 2: (مدل های جدید 2016)اگر کمک آبکشی وجود نداشته باشد، یا تنظیم کمک آبکشی روی L0 تنظیم شده باشد ، خشکی اضافی به جز چرخه NORMAL به طور خودکار تنظیم می شود. به دلیل خشکی بیشتر، کل زمان چرخه تا 30 دقیقه افزایش می یابد.
  • سناریو 3: (همه مدل ها)اگر آب سرد وارد دستگاه شود، برای عملکرد بهتر شستشو، بخاری سامپ قبل از چرخه شستشوی اصلی فعال می شود. به دلیل پیش گرمایش، زمان چرخه باقی مانده تا 30 دقیقه افزایش می یابد.

ارور I24، H01، H02

این یک کد خطا نیست، این نشان دهنده تنظیم ساعت برای تاخیر شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی است.

برای لغو تنظیم تاخیر در شستشو، درب ماشین ظرفشویی را باز کرده و به طور همزمان به مدت 3 ثانیه فشار دهید (بسته به ماشین ظرفشویی خود):

NORMAL و DELICATE را فشار دهید

DUAL CONTROL و DELICATE را فشار دهید

SPRAY و HALF LOAD را فشار دهید

اگر مطمئن نیستید که چگونه چرخه را لغو کنید، به سادگی کلید مدار را برای چند دقیقه خاموش کنید، سپس آن را دوباره روشن کنید.

ارور n:xx، u:xx، d:xx

این یک کد خطا نیست. این اطلاعات نسخه کنترلر ماشین ظرفشویی ال جی است. اگر نمایش داده شد، به سادگی دستگاه را خاموش کنید و سپس دستگاه را دوباره روشن کنید.

کد ارور چهار خط —-

این یک کد خطا ماشین ظرفشویی ال جی نیست. این کد به این معنی است که عملکرد CANCEL فعال شده است. پس از تخلیه از بین می رود.

ارور L0، L1، L2، L3، L4 سطح کمک آبکشی (خطا نیست)

این کد سطح فعلی کمک آبکشی را نشان می دهد. حالت تنظیم سطح کمک آبکشی انتخاب شده است. دیسپنسر دارای پنج سطح تنظیم است. ماشین ظرفشویی در کارخانه برای سطح پخش کننده کمک آبکشی 2 برنامه ریزی شده است. این را می توان از صفحه کنترل بررسی و تنظیم کرد.

نحوه تنظیم سطح

پایین بودن کنترل کمک آبکشی باعث ایجاد لکه و رگه روی ظروف و عملکرد ضعیف در خشک کردن می شود. تنظیم بیش از حد کنترل می تواند باعث ایجاد کف شود که باعث عملکرد ضعیف شستشو می شود.

  1. برای بررسی تنظیمات فعلی، دو منطقه و پاور را به طور همزمان فشار دهید .
  2. Delay Start را فشار دهید تا تنظیمات تلگراف کمک آبکشی را تغییر دهید. هر بار فشار دادن دکمه تنظیمات را یک مرحله از L0 به L4 تغییر می دهد.
  3. پس از انتخاب تنظیم محلول کمک آبکشی مورد نظر، برای ذخیره، Start را فشار دهید.

جمع بندی

ماشین ظرفشویی ال جی امروزه به صورت هوشمند می باشند به نحوی که اگر روند کار دستگاه مختل شود از طریق سنسور، برد کنترل متوجه شده که کدام قسمت خراب می باشد و از طریق کد خطا و ارور LG روی صفحه نمایش جلویی درب ظرفشویی نمایش داده می‌شود. لیست کد ارور ماشین ظرفشویی ال جی از چندین کلمه انگلیسی و اعداد تشکیل شده که می توانیم با دانستن معنی آن مشکل را حل نماییم. لازم به ذکر است اگر تخصص ندارید به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی اصفهان مراجعه نمایید.

سوالات متداول درباره لیست کد خطا و ارور ماشین ظرفشویی ال جی LG

کد خطا ارور ماشین ظرفشویی ال جی LG چیست؟

اگر ماشین ظرفشویی شما خراب شود توسط لیست کد خطا و ارور ماشین ظرفشویی ال جی می توان علت خرابی را فهمید و سریع اقدام به حل آن کنید.

ایا برای هر ارور باید به تعمیرکار مراجعه نمود؟

خیر بعضی از کدها مشکل جزیی می باشد که با دانستن آن می توانید خودتان در منزل مشکل را حل نمایید.

اگر برای حل ارور نیاز به تعمیر کار حرفه ایی داشتیم با چه شماره ایی تماس بگیریم؟

اگر به هر دلیل مشکل ارور ظرفشویی ال جی بسیار بزرگ بود و نیاز به تعمیرکار ظرفشویی متخصص در شهرتان در سراسر ایران داشتین با شماره 09395484060 تماس بگیرین.

منبع: ال جی

4.2/5 - (6 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت