نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

اصفهان تعمیر » نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما
علت جرم گرفتن ماشین لباسشویی

امروزه با پیشرفت فناوری، ماشین های لباسشویی هوشمند و جدید با امکانات بهتر و پیشرفته تر در بازار به فروش می رسند. یکی از این ماشین های لباسشویی، برند پاکشوما می باشد. با داشتن امکاناتی همچون سرعت بالای چرخش دیگ، گردش آب بهینه، آب گیری پیشرفته و…، از محبوبیت بیشتری در بین مصرف کنندگان برخوردار است. ولی به علت پیشرفت فناوری و افزایش پیچیدگی، این ماشین ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که یکی از آن ها جرم گیری ماشین لباسشویی می باشد.

اکنون سوال پیش می‌آید برای جرم گیری لباسشویی چکار کنیم؟ در این مقاله به موضوع جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما می پردازیم. در ادامه این بخش از علت های جرم گیری، زمان مناسب جرم گیری لباسشویی و روش های آن آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید:

منظور از جرم گرفتن ماشین لباسشویی چیست؟

وقتی لباسشویی کار می کند و چرک و کثیفی لباس ها را تمیز می کند، در هنگام تخلیه در دراز مدت این کثیفی ها در لوله ها یا داخل لباسشویی بیشتر می شوند و باعث جرم گیری ماشین لباسشویی می شوند. ممکن است باعث حساسیت و التهاب پوستی در افراد با پوست حساس شود. از دیگر عوامل جرم گرفتن به دلیل گچ دار بودن آب است. به طور کلی، توصیه می شود که مقدار مناسبی از مواد شوینده و نرم کننده را برای شستن لباس ها استفاده کنید تا هم لباس ها به طور مناسبی شسته شوند و هم جرم کمتری در لباسشویی بماند.

جرم گیری ماشین لباسشویی
جرم گیری ماشین لباسشویی

علت جرم گرفتن ماشین لباسشویی پاکشوما

همه ماشین لباسشویی ها بر اثر استفاده و دچار جرم گیری می شوند و ماشین لباسشویی پاکشوما هم از این داستان مستثنی نمی باشد. جرم گیری در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل علت های مختلفی رخ دهد. یکی از این علل می تواند مربوط به میزان مصرفی آب در لباسشویی باشد. اگر مقدار آب را بیش از حد مجاز یا کمتر از حد استاندارد باشد، ممکن است جرم ها نتوانند به درستی حل شوند و به دلیل وزن زیاد جرم ها، در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد کند.

عامل دیگری که می تواند موجب جرم گیری در ماشین لباسشویی شود، استفاده از مقدار زیادی از مواد شوینده است. مقدار زیادی از مواد شوینده، می تواند باعث ایجاد برفک ها و جرم هایی ناشی از آن شود.

در نهایت، کار کردن با ماشین لباسشویی در دمای پایین نیز ممکن است احتمال جرم گیری را بیشتر کند. در دمای پایین، قدرت حل شدن جرم ها کاهش پیدا می کند و به دلیل همین، جرم ها نیز باعث جرم گیری می شوند.

چه زمانی متوجه می شویم که لباسشویی به جرم گیری احتیاج دارد؟

اگر از داخل ماشین لباسشویی بوی نامطبوع بیاید یا لباس های شسته شده بوی موندگی و کثیفی بدهند، می توان به این نتیجه رسید که لباسشویی شما دچار جرم گرفتگی شده است. در این حالت رسوبات و جرم حاصل از مواد شوینده استفاده شده، باعث بوی بد می شوند. جرم گیری لباسشویی حتما باید انجام شود. چون در صورت جرم گیری لباسشویی، محفظه داخل دستگاه، محلی برای رشد باکتری ها می شود که باعث ایجاد انواع بیماری ها برای افراد خانواده می شود.

چرا باید ماشین لباسشویی پاکشوما را جرم گیری کرد؟

جرم گیری دوره ای یا تعویض منظم قطعات مصرفی در دستگاه ها، باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود. زیرا در این روش، قطعاتی که در طول زمان خراب می شوند یا کارایی آن ها کاهش پیدا می کند، به موقع تعویض می شوند و از دستگاه محافظت می کنند. به همین دلیل، استفاده از جرم‌گیری دوره ای می تواند به صرفه واقع شود و هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه را کاهش دهد. استفاده از این روش به مدت طولانی نیز باعث افزایش کارایی و کیفیت دستگاه می شود.

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی
روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

در این بین اگر دچار مشکل جرم گیری شدید، راه حل های و روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل خود از آنها استفاده کنید. برخی از این روش ها عبارت اند از:

1- جرم گیری با سرکه و جوش شیرین

جرم گیری با استفاده از سرکه و جوش شیرین روشی است که برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح و دستگاه های مختلف در منزل استفاده می شود. این روش باعث از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و ترکیبات آلاینده موجود بر روی سطوح می شود. در ادامه با دستور العمل این کار آشنا می شویم:

ابتدا از مقداری سرکه سفید استفاده کنید. با توجه به اندازه و سطح آلودگی ماشین لباسشویی خودتان، حدوداً نیم لیوان تا یک لیوان سرکه رو به ماشین اضافه کنید.

سپس دوران برنامه شستشوی عادی ماشین لباسشویی رو آغاز کنید. اجازه بدهید محلول سرکه به خوبی در داخل ماشین مخلوط شود و جرم ها رو برطرف کند.

وقتی ماشین لباسشویی برنامه خودش رو به اتمام رساند، ماشین رو با یکبار دیگه شستشوی کامل دستگاه و مقداری اضافه کردن سرکه یا جوش شیرین مجدد روشن کنید. این کار به تمیز کردن دستگاه کمک می کند و بوهای نامطبوع را هم از بین می برد.

نکته مهم: قبل از اجرای این روش، بهتر است که دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی تان را چک کنید تا طبق دستورالعمل های بهداشتی و استاندارد آن آشنا شوید.

2- جرم گیری با پودر جرم گیر

برای جرم گیری ماشین لباسشویی، می توانید از پودر یا نمک  جرم‌گیر استفاده کنید. این پودرها معمولاً شامل مواد شیمیایی خاصی هستند که به تمیز کردن لباس ها و پاکسازی اثرات آلودگی ها کمک می کنند.

برای استفاده صحیح از پودر جرم گیر، قبل از شروع عمل جرم گیری، به دستورالعمل مربوطه که روی پودر نوشته شده است، توجه کنید. به طور کلی، شما باید مقدار مناسبی از پودر را به لیوان یا درجه محلول جرم گیر ماشین لباسشویی اضافه کنید و سپس برنامه مناسب را انتخاب کنید.

پس از اتمام چرخه شستشو، عمل جرم گیری انجام می شود. همچنین بهتر است در هنگام استفاده از نمک و پودر جرم گیر، دستکش محافظ را پوشیده تا پوست کمتر با مواد شیمیایی در تماس باشد.

3- جرم گیری با قرص جرم گیر

شما می توانید با استفاده از قرص های جرم گیر برای ماشین لباسشویی، جرم ها و لکه های موجود بر روی لباس ها را به خوبی از بین ببرید. این قرص‌ها معمولاً حاوی مواد شیمیایی و پاک‌کننده ای هستند که با استفاده از آب و حرکت ماشین لباسشویی به صورت موثر با لکه ها مبارزه می کنند. یک قرص جرم گیر را به دستورالعمل مورد نظر بر روی آن تهیه کنید و آن را در محفظه قرار دهید. پس از آن، می توانید برنامه شستشوی معمولی خود را اجرا کنید تا دستگاه شما جرم زدایی شود.

دکمه و گزینه برنامه جرم گیری در لباسشویی پاکشوما

ماشین لباسشویی پاکشوما در مدل‌های جدید، گزینه ایی به نام Drum Clean وجود دارد که برنامه جرم گیری را در لباسشویی انجام می‌دهد به نحوی که ابتدا یک کدام از پودر، نمک، قرص جرم گیر یا سرکه و جوش شیرین را داخل محفظه جاپودری بریزید و دکمه Drum Clean را فشار دهید تا جرم گیری انجام شود.

طریقه جرم گیری لباسشویی ال جی

  1. از خالی بودن درام ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  2. برنامه drum clean را انتخاب و اجرا کنید. اگر دکمه یا برنامه drum clean در مدل لباسشویی پاکشوما شما نیست  چرخه ای را با دمای بالا اجرا کنید، به عنوان مثال Cottons 90.
  3. اگر مواد جرم گیر ماشین لباسشویی دارید، درون جا پودری ریخته و آن را با برنامه تمیز کردن درام استفاده کنید. در غیر این صورت، در حین اجرای برنامه ای برای تمیز کردن، مواد شوینده اضافه نکنید.
  4. پس از هر بار استفاده، داخل درام دیگ و درب را با یک پارچه نرم پاک کنید تا رطوبت باقیمانده از بین برود.

نتیجه گیری

در این مقاله با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما در اصفهان  به موضوع جرم گیری ماشین لباسشویی پرداختیم. به این نتیجه رسیدیم که ماشین لباسشویی ها با وجود داشتن قابلیت هایی برای جرم گیری، همچنان نیاز به مراقبت و دقت دارد. برای بهبود کارایی آن، می‌توان از انواع شیوه ها و محصولات جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده کرد.

برای افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی، لازم است که آن را به درستی نگهداری و با مراقبت مناسب استفاده کنیم و به طور دوره ای آنها را جرم زدایی کنیم. در نتیجه، در صورت رعایت دقیق دستورالعمل های تولید کننده و مراقبت صحیح از ماشین لباسشویی، می توان از عملکرد بهتری برخوردار شد.

سوالات متداول جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

  1. دلیل بوی بد لباس های شسته شده و داخل دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما از چیست؟
    به دلیل وجود جرم های ناشی از کثیفی های لباس ها و مواد شوینده می باشد.
  2. چه راهکاری وجود دارد تا از جرم گیری ماشین جلوگیری شود؟
    جرم گیری دوره ای، بهترین راهکار برای جلوگیری از تجمع جرم ها می باشد.
  3. آیا بر اثر عدم جرم زدایی، امکان رشد باکتری ها در ماشین لباسشویی وجود دارد؟
    بله؛ زیرا بر اثر تجمع جرم ها در دستگاه، زمینه ای برای به وجود آمدن باکتری ها و قارچ ها به وجود می آید.
4.3/5 - (6 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما»

  1. متأسفانه جرمگیر لباسشویی پاکشوما به سختی و خیلی کم در فروشگاه های مجاز پیدا میشه

    1. سلام. قطعات لباسشویی اصولا یک جنس هستند جرم گیری فقط برای یه برند نداریم همه جرم گیرها یه کاری انجام میدهند. یه جرم گیر با کیفیت بخرین و استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت