نحوه تميز كردن ماشين لباسشويی پاکشوما

اصفهان تعمیر » نحوه تميز كردن ماشين لباسشويی پاکشوما
نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

وقتی هنگام شستشو در لباسشویی پاکشوما کثیفی که از روی لباس‌ها، حوله‌ها و ملحفه‌های شما شسته می‌شود باید جایی برود، به این معنی که کثیفی می‌تواند به مرور زمان داخل ماشین لباسشویی پاکشوما شما جمع شود. بدون تمیز کردن منظم دستگاه، ممکن است باقیمانده مواد شوینده، رسوبات آب، و کپک یا باکتری و قارچ در اطراف درپوش بماند. این آلودگی می تواند روی لباس‌ها باقی بماند یا باعث شود لباس ها بعد شستشو بوی بد بدهد. برای اطمینان از اینکه لباس ها و ملحفه های تازه شسته شده تا حد امکان تمیز هستند، این مراحل را در مورد نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما یک بار در ماه دنبال کنید.

مواد و تجهیزات مورد نیاز

  • مسواک
  • پارچه میکروفیبر
  • حوله یا پارچه پرزدار
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین

بیشتر بخوانید:  نحوه مراقب لباسشویی پاکشوما

نحوه تميز كردن ماشين لباسشويي پاکشوما چگونه است؟

اگر ماشین لباسشویی شما برنامه خود تمیز شوندگی دارد، آن برنامه را انتخاب کنید ـ می توانید برنامه های شستشو لباسشویی پاکشوما را مطالعه نمایید و دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن داخل ماشین دنبال کنید ( در هر صورت موارد زیر را هم انجام دهید). در غیر این صورت، می‌توانید از این فرآیند ساده و سه مرحله‌ای برای از بین بردن تجمع آلودگی و جرم در شیلنگ‌ها و لوله‌های ماشین لباسشویی استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که لباس‌هایتان تازه و تمیز و بدون آلودگی شسته می شوند.

  1. یک چرخه با آب داغ با سرکه اجرا کنید

با استفاده از دو فنجان سرکه سفید  به جای مواد شوینده، درون قسمت پودر و مواد شوینده  یک چرخه خالی بگزارید دستگاه کار کند. سرکه را به ظرف و کشوی مخصوص شوینده اضافه کنید. (نگران صدمه زدن به دستگاه خود نباشید، زیرا سرکه سفید به لباس آسیب نمی رساند.) و بگزارید ۱۵ دقیقه لباسشویی بدون لباس خالی کار کند.  ترکیب آب گرم و سرکه باکتری ها را از بین می برد و از رشد آنها جلوگیری می کند. سرکه همچنین می تواند به عنوان یک خوشبو کننده عمل کند و بوی کپک و قارچ را از بین ببرد.

2- فرشه زدن داخل ماشین لباسشویی

در یک ظرف، حدود 1/4 فنجان سرکه را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید. از این مخلوط به اضافه یک اسفنج و مسواک اختصاصی برای تمیز کردن داخل دیگ دستگاه که محل قرار گیری لباس می باشد، استفاده کنید.  د اگر کشوی محل مواد شوینده شما قابل بیرون آوردن است، می توانید آن را در آب سرکه خیس کنید.

3- لاستیک دور درب را تمیز کنید

برای از بین بردن کثیفی، اطراف در را با سرکه سفید و مسواک تمیز کنید و بگزارید یک دقیقه بماند و سپس با پارچه یا حوله تمیز کنید.

4- تمیز کردن نمای بیرونی ماشین لباسشویی

با استفاده از یک پارچه مرطوب و محلول آب سرکه، نمای بیرونی دستگاه را نیز پاک کنید.

5- دومین شستشو یا چرخه داغ را اجرا کنید

یک چرخه خالی بدون لباس و منظم دیگر را روی دمای گرم و بدون مواد شوینده یا سرکه اجرا کنید. در صورت تمایل، 1/2 فنجان جوش شیرین را به دیگ اضافه کنید تا به از بین بردن آلودگی هایی که بامسواک بلنده شده است کمک کند. پس از اتمام چرخه، داخل درام را با یک پارچه میکروفیبر ( یا دستمال پرز دار ) پاک کنید تا بقایای باقی مانده پاک شود.

نکته: می توانید از پودر جرم گیر مرغوب از بازار تهیه و برای شستشو استفاده نمایید.

 

تمیز-کردن-لباسشویی-با-سرکه-سفید-و-جوش-شیرین
تمیز-کردن-لباسشویی-با-سرکه-سفید-و-جوش-شیرین

عوامل کثیف شدن لباسشویی

همه ماشین لباسشویی ها بر اثر استفاده و دچار جرم  و آلودگی درون دیگ می شوند و ماشین لباسشویی پاکشوما هم از این داستان مستثنی نمی باشد. جرم گیری در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل علت های مختلفی رخ دهد.

یکی از این علل می تواند مربوط به میزان مصرفی آب در لباسشویی باشد. اگر مقدار آب را بیش از حد مجاز یا کمتر از حد استاندارد باشد، ممکن است جرم ها نتوانند به درستی حل شوند و به دلیل وزن زیاد جرم ها، در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد کند.

عامل دیگری که می تواند موجب جرم گیری در ماشین لباسشویی شود، استفاده از مقدار زیادی از مواد شوینده است. مقدار زیادی از مواد شوینده، می تواند باعث ایجاد برفک ها و انباشته آلودگی ناشی از آن شود.

در نهایت، کار کردن با ماشین لباسشویی در دمای پایین نیز ممکن است احتمال جرم گیری را بیشتر کند. در دمای پایین، قدرت حل شدن جرم ها کاهش پیدا می کند و به دلیل همین، جرم ها نیز باعث جرم گیری می شوند.

چه زمانی متوجه می شویم که لباسشویی پاکسوما به تمیز کردن احتیاج دارد؟

اگر از داخل ماشین لباسشویی بوی نامطبوع بیاید یا لباس های شسته شده بوی موندگی و کثیفی بدهند، می توان به این نتیجه رسید که لباسشویی شما دچار جرم گرفتگی شده است. در این حالت رسوبات و جرم حاصل از مواد شوینده استفاده شده، باعث بوی بد می شوند. جرم گیری لباسشویی حتما باید انجام شود. چون در صورت جرم گیری لباسشویی، محفظه داخل دستگاه، محلی برای رشد باکتری ها می شود که باعث ایجاد انواع بیماری ها برای افراد خانواده می شود.

دلایل تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن دوره ای یا تعویض منظم قطعات مصرفی در دستگاه ها، باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود. زیرا در این روش، قطعاتی که در طول زمان خراب می شوند یا کارایی آن ها کاهش پیدا می کند، به موقع تعویض می شوند و از دستگاه محافظت می کنند. به همین دلیل، استفاده از تمیز کردن دوره ای می تواند به صرفه واقع شود و هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه را کاهش دهد. استفاده از این روش به مدت طولانی نیز باعث افزایش کارایی و کیفیت دستگاه می شود.

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی
روش های جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما کدام اند؟

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع تمیز کردن ماشین لباسشویی پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که ماشین لباسشویی ها با وجود داشتن قابلیت هایی برای جرم گیری، همچنان نیاز به مراقبت و تمیز کردن کردن لباسشویی پاکشوما دارد. برای بهبود کارایی آن، می‌توان از انواع شیوه ها و محصولات تمیزکننده  ماشین لباسشویی استفاده کرد. همچنین، برای افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی، لازم است که آن را به درستی نگهداری و با مراقبت مناسب استفاده کنیم و به طور دوره ای آنها را تمیز کنیم. در نتیجه، در صورت رعایت دقیق دستورالعمل های تولید کننده و مراقبت صحیح از ماشین لباسشویی، می توان از عملکرد بهتری برخوردار شد در صورن نیاز می توانید به نمایندگی تعمیر لباسشویی پاکشوما در اصفهان مراجعه نمایید..

سوالات متداول جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

  1. دلیل بوی بد لباس های شسته شده و داخل دیگ ماشین لباسشویی از چیست؟
    به دلیل وجود جرم های ناشی از کثیفی های لباس ها و مواد شوینده می باشد.
  2. چه راهکاری وجود دارد تا لباسشویی تمیز شود؟
    تمیز کردن دوره ای با استفاده از مسواک . جوش شیرین و سرکه سفید بهترین راهکار برای جلوگیری از تجمع کثیفی می باشد.
  3. آیا بر اثر عدم تمیز کردن دوره ایی، امکان رشد باکتری ها در ماشین لباسشویی وجود دارد؟
    بله؛ زیرا بر اثر تجمع آلودگی و کثیفی در دستگاه، زمینه ای برای به وجود آمدن باکتری ها و قارچ ها به وجود می آید.
4.3/5 - (18 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت