طریقه نصب ماشین لباسشویی پاکشوما

طریقه نصب ماشین لباسشویی پاکشوما را به درخواست شما در این مقاله به طور مرحله‌ای گفته شده و افراد از این طریق می‌توانند ماشین لباسشویی پاکشوما خود را راه‌اندازی کنند. ماشین لباسشویی پاکشوما زحمت شستشوی لباس را کم کرده و لباس‌ها را به صورت کاملاً تمیز و فوق‌العاده تحویل می‌دهد.

آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما

قبل از شروع آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما، باید بسته‌بندی محافظ دستگاه را به درستی باز کرد. در ابتدا باید یونولیت‌های محافظ را از اطراف لباسشویی پاکشوما و همچنین یونولیت انتهایی برداشته شوند. حال در ادامه تمامی مراحل به طور کامل توضیح داده می‌شوند؛

طریقه نصب ماشین لباسشویی پاکشوما

1. پیچ‌های حمل و نقل در پشت دستگاه لباسشویی پاکشوما باید باز شوند

اکثر ماشین‌های لباسشویی پاکشوما در حدود 5 یا 6 پیچ مخصوص حمل و نقل دارند که از قطعات داخلی در زمان حمل دستگاه، محافظت می‌کند. مطابق با راهنمای ماشین لباسشویی پاکشوما، در صورت باز نشدن این پیچ‌ها، دستگاه در هنگام استفاده صداهای شدیدی ایجاد می‌کند.

برای باز کردن پیچ‌ها باید از ابزار مناسب استفاده شود. معمولاً در اغلب ماشین‌های لباسشویی پاکشوما، یک آچار مخصوص برای باز کردن پیچ‌ها وجود دارد. (پیچ‌ها نباید دور انداخته شوند تا در صورتی که نیاز به جابه‌جایی مجدد دستگاه باشد، از آن‌ها استفاده گردد.)

در آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما تأکید می‌شود که، بعد از باز کردن پیچ‌ها، باید درپوش‌های پلاستیکی که به همراه دفترچه راهنما درون کارتن دستگاه قرار دارند را بر روی سوراخ‌ها جای داد و با فشار دست آن‌ها را در جای خود محکم کرد.

محل قرارگیری و نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما

2. محل قرارگیری و نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما

ماشین لباسشویی پاکشوما باید بر روی یک سطح صاف و بدون شیب قرار گیرد. باید توجه داشت که هیچ‌گاه نباید این دستگاه را بر روی فرش یا موکت قرار داد. همچنین اگر محل قرارگیری ماشین لباسشویی پاکشوما شیب‌دار باشد، نباید از چوب و یا شی دیگری برای تراز کردن استفاده کرد.

  • می‌توان با چرخاندن پایه‌های دستگاه، تنظیم شیب را انجام داد. به طور کلی شیب سطح باید در حدود یک درجه باشد و نه بیشتر. در ابتدا باید ماشین لباسشویی پاکشوما با احتیاط خم شود تا پایه‌های تنظیم مشخص شوند. سپس پایه‌ها با دست تنظیم می‌شوند. برای کاهش ارتفاع پایه، خلاف جهت عقربه‌های ساعت و برای افزایش ارتفاع در جهت عقربه‌های ساعت پایه‌ها چرخانده خواهند شد. پایه‌ها به اندازه‌ای باید چرخانده شوند که از زمین حداقل 2 سانتی‌متر فاصله داشته باشند.
  • بعد از تنظیم شیب، ماشین لباسشویی پاکشوما بر روی زمین قرار گرفته و با استفاده از ابزار تراز، از صاف بودن آن اطمینان حاصل می‌شود.
  • در این مرحله از آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما، باید دستگاه را از طرفین نیز تنظیم کرد. ماشین لباسشویی پاکشوما با دیوارهای طرفین، 2 سانتی‌متر و با دیوار عقب، 10 سانتی‌متر فاصله باید داشته باشد.
  • با رعایت تمامی فاصله‌های گفته شده به طور دقیق و درست، گردش هوا در اطراف ماشین لباسشویی پاکشوما و قسمت زیرین آن به خوبی صورت می‌گیرد. همچنین باید توجه شود که دستگاه به هیچ عنوان نزدیک به منبع گرمازا مانند اجاق گاز نباشد.
  • برای از بین نرفتن ناگهانی تراز دستگاه، بهتر است مواد شوینده و سبد البسه بر روی آن قرار نگیرد، زیرا علاوه بر بر هم خوردن تراز، ممکن است با ریختن مواد شوینده بر روی سطح ماشین لباسشویی پاکشوما، به آن آسیب جدی وارد شود.
  • در انتها، ماشین لباسشویی پاکشوما با دست کمی تکان داده شود تا از محکم بودن جای آن اطمینان حاصل شود و لغزشی در آن وجود نداشته باشد.

3.چک کردن فشار آب ورودی و نحوه اتصال شلنگ به ماشین لباسشویی پاکشوما

چک کردن فشار آب ورودی و نحوه اتصال شلنگ

 قبل از آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما، باید فشار آب محل نصب چک شود. این فشار آب باید در حدود 30 تا 1000 کیلو پاسکال باشد. فشار آب پایین، موجب بروز اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی پاکشوما خواهد شد. همچنین اگر فشار آب بیشتر از حد مجاز باشد باید از دستگاه فشارشکن استفاده شود.

 اتصالات شیر آبی که برای ماشین لباسشویی پاکشوما استفاده می‌شود، باید در زیر سینک ظرفشویی قرار گیرد. بعد از اینکه شلنگ ورودی دستگاه به شیر آب متصل شد، باید آن را با رابطی که در لوازم جانبی ماشین لباسشویی پاکشوما وجود دارد، محکم کرد تا از نشت آب جلوگیری گردد.

 با توجه به راهنمای نصب دستگاه لباسشویی پاکشوما، شلنگ آب با اتصال قرمز، مخصوص آب گرم بوده و شلنگ با اتصال آبی، مخصوص آب سرد خواهد بود. با استفاده از آب گرم در شستشو، میزان مصرف انرژی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.  برای متصل کردن شلنگ در ابتدا باید کلاهک پیچ اتصال را باز کرد. سپس کانکتور را فشار داده تا بست پلاستیکی محکم به شیر بچسبد و در نهایت چهار پیچ کاملاً محکم شوند.

4. آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما؛ نصب شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه را نیز باید به اتصالات تخلیه زیر سینک متصل کرد و با استفاده یک رابط این اتصال را تا حد امکان محکم کرده تا نشتی نداشته باشد.  باید دقت شود این شلنگ در مسیر خط لوله فاضلاب، بدون هیچ‌گونه پیچ و تابی باشد.

 در آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما تأکید می‌شود که ارتفاع شلنگ باید یک متر باشد تا تخلیه آب از دستگاه به طور کامل انجام شود. در غیر این صورت آب به طور کامل تخلیه نشده و یا این روند کندتر از حد معمول صورت می‌گیرد. البته طول شلنگ نباید خارج از اندازه استاندارد باشد.

 در صورتی که شلنگ تخلیه در سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، حتماً باید با استفاده از یک پارچه یا زنجیر به شیر آب محکم شود تا از سینک خارج نشده و آب‌های کثیف بر روی زمین سرازیر نشوند.

5. آموزش اتصالات الکتریکی و اتصال ماشین لباسشویی پاکشوما به برق

در این مرحله از آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما باید توجه شود، اتصال دو شاخه برق به یک پریز بدون سه راهی است. در واقع پریز برق ماشین لباسشویی پاکشوما، باید یک پریز مخصوص باشد و دو شاخه به طور مستقیم به پریز متصل خواهد شد.

باید توجه شود که پریز برق ماشین لباسشویی پاکشوما نزدیک باشد تا سیم برق دچار کشیدگی نشود. بهتر است پریز حداقل در فاصله یک و نیم متری از ماشین لباسشویی پاکشوما باشد. بعد از بررسی‌های لازم در رابطه با سیم برق ماشین لباسشویی پاکشوما، در صورت وجود هرگونه پارگی و یا آسیب‌دیدگی باید با نمایندگی تماس گرفته و گزارش داده شود.

در صورتی که با اتصال دو شاخه به برق، ماشین لباسشویی پاکشوما روشن نشود، مطمئناً مشکل از اتصالات برق خواهد بود اگر نیاز به متخصص دارید با نمایندگی تعمیرات پاکشوما مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله، آموزش نصب انواع ماشین لباسشویی پاکشوما به طور جامع و مختصر عنوان گردید و موارد ضروری و لازم بیان شد. امیدواریم با استفاده از مطالب این مقاله، اقدامات لازم را در زمینه نصب ماشین لباسشویی پاکشوما، انجام دهند.

4.7/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

13 دیدگاه دربارهٔ «طریقه نصب ماشین لباسشویی پاکشوما»

  1. سلام خسته نباشید برای شست و شوی روزانه دستگاه رو چه حالتی بزارم خوبه؟؟

  2. سلام،ماشین لباسشویی رونصب کردیم ،الان روهرحالت از لباسشویی که میزاریم استراتو میزنیم آب مستقیم بعد پمپاژبه تخلیه میره علت چیه،خواهشا راهنمایی کنید؟؟؟

    1. سلان اگر تازه خریدی و نصب کردی و گارانتی داره شماره ۱۶۹۸ چهار رقمی رو بگیر راهنماییت کنن

  3. سلام ببخشید باید چه کسی لباسشویی بیاد نصب کنه و گارانتی چجوری فعال بشه

  4. سلام خسته نباشید من یه لباسشویی پاکشوما گرفتم دوتا ورودی داره، یکی آب گرم یکی آب یخ، خیلیا میگن نیاز نیست آب گرم رو وصل کنید چون خودش گرم می‌کنه آب رو، بنظرتون آب گرم نصب کنم یا نه؟

    1. سلام بله نیازی به وصل آب گرم نیست خود لباسشویی المنت داغ کردن آب داره

      1. ممنون از پاسخگویی.
        کسی که برای نصب لباسشویی اومده بود می‌گفت که باید وصل کنی آب داغ رو، نمی‌دونم چه دلیلی داشت که این مطلب رو عنوان کردن، بخاطر همینه من الان شک دارم وصل کنم یا نه؟ خیلیااا میگن نیاز نیست وصل کنی ولی خب ایشون عقیده داشت باید وصل کنم، یکی میگه وصل کنی ضرر داره، یکی میگه وصل نکنی ضرر داره، یعنی کاملا گیج شدم که کار صحیح چیه و چیکار باید بکنم. بدجور توی دوراهی موندم

  5. آیا برای ماشین لباسشویی های دوقلو سطلی هم نیاز به تنظیم پیچ پایه هست؟؟
    اصلا میچ دارن؟

    1. سلام تنظیم پایه برای تراز بودن هست هر وسیله باید این کار برای اشنجام شود تا لرزش نداشته باشد

    1. پیچهای پشت دستگاه برای حمل نقل رو باز کنید چهارتا پیچ پا پلاستیک بسته شده رو با اچار بازش کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت