معنی علامت های شستشو روی ظروف – ظروف قابل شستشو در ظرفشویی

اصفهان تعمیر » معنی علامت های شستشو روی ظروف – ظروف قابل شستشو در ظرفشویی
ظروف قابل شستشو در ظرفشویی

در حال حاضر، هیچ علامت ثابت جهانی وجود ندارد که نشان دهد آیا ظرف، دیگ یا لیوان قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند یا خیر که باعث نشود در محیط ظرفشویی ضربه بینند. چندین علامت مختلف وجود دارد که می تواند به شما بگوید یک ظرف در ماشین ظرفشویی قابل شستشو است، با برخی از علامت و معنی آن دستورالعمل های قرار دادن ظروف در قفسه و خشک کردن را مشخص می کند.


بیشتر بخوانید: معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی – معنی اشکال، علائم و علامت ها

معنی کلمات ایمنی روی ظرف برای شستشو در ماشین ظرفشویی

در زیر به برخی از علامت ها روی ظروف می پردازیم که به ما می گوید آیا می توان ظرف را داخل دستگاه ظرفشویی قرار داد یا خیر؟ چه ظروفی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی می باشد؟

علامت های پشت ظروف نشان می دهد که آیا دما گرم یا سرد می تواند به آن آسیب برسد یا مواد شوینده درون ظرفشویی آیا به آن آسیب می رساند یال خیر. نمادها به شرح زیر می باشد:

معنی یک لیوان و قطره آب در ماشین ظرفشویی

Dishwasher safe glassware

ماشین‌های ظرفشویی می‌توانن به ظروف شیشه‌ای آسیب برساند. لیوان شیشه ای نه تنها شکننده‌تر و مستعد شکستن هستند، بلکه ظروف شیشه‌ای به دلیل مواد شیمیایی سخت موجود در مواد شوینده ماشین ظرفشویی می‌توانند باعث تیره شدن آنها شوند.

خوشبختانه، بسیاری از تولیدکنندگان ظروف شیشه ایی علامتی را بر روی محصولات خود می‌زنند مانند یک لیوان پایه دار با یک قطره آب در کنار آن تا نشان دهند که محصولشان می‌تواند در برابر شستشو در ماشین ظرفشویی مقاومت کند.

معنی دو بشقاب یا یک لیوان زیر قطرات آب

با این علامت بر روی ظروف، یعنی ظرف خود را می‌توانید درون ماشین ظرفشویی قرار دهید و بشویید. شاید شکل در بعضی ظروف متفاوت باشد اما در کلیان ظروف زیر بارش آب می باشد.

معنی دو بشقاب یا یک لیوان زیر قطرات آب که در پایین آن top rack only نوشته شده است

ای علامت بر روی ظروف بدین معنی می باشد که اگر میخواهید درون ماشین ظرفشویی قرار دهید حتما در قفسه بالایی قرار گیرد. این نشان می‌دهد که دمای بالاتر و شست‌وشوی شدیدتر قفسه پایینی می‌تواند باعث آسیب به ظروف شود ، بنابراین آن را در قفسه بالا قرار دهید.

علامت فقط شستشو دستی ظروف

Hand wash only / Not dishwasher safe

همانطور که بسیاری از اقلام وجود دارد که می توان آنها را با خیال راحت در ماشین ظرفشویی شست، موارد زیادی نیز وجود دارد که نباید داخل ظرفشویی قرار داد مانند چینی ظریف، رنگ شده با دست، کریستال سربی، تابه های نچسب و اقلام چوبی به طور کلی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند.

برخی از تولیدکنندگان به اندازه کافی محتاط خواهند بود که روی محصولات خود علامت هایی نشان دهند که به شما هشدار می دهد که که این ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند.

تصویر یک دست در یک سطل آب، در زمینه کارد و چنگال و ظروف، به این معنی است که کالا باید با دست شسته شود و علامت دایر با خط مورب یعنی در ظرفشویی شستشه نشود.

نماد یک بشقاب و قطره آب

این تصویر دارای یک بشقاب تکی است که در قفسه ماشین ظرفشویی قرار دارد و قطرات آب روی بشقاب می ریزد تا نشان دهد که یک مورد قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است.

سایر علائم و هشدارهای روی ظروف

چند علامت رایج دیگر وجود دارد که ممکن است در ظروف خود بیابید، و درک معنای آنها می تواند مفید باشد. سایر نمادهای ظروف غذاخوری را در زیر بررسی می کنیم تا نحوه مراقبت بهتر از ظروف خود را بیاموزید.

1- معنی یک لیوان و چنگال

قبل از اینکه از هر ظروفی برای خوردن یا نوشیدن استفاده کنید، مطمئن شوید که از موادی ساخته شده است که برای تماس با غذا مناسب است. اگر نمادی از جمله لیوان پایه دار ( ش ر ا ب 🙂 ) و چنگال را ببینید، معمولاً می توانید بفهمید که آیا می توان از ظرف یا لیوان برای سرو غذا استفاده کرد یا خیر.

2- ظرف قابل استفاده از ماکروفر

تعداد انگشت شماری از مواد وجود دارند که هرگز نباید در مایکروویو قرار داده شوند، به همین دلیل است که توصیه می شود فقط ظروف خاصی را در داخل دستگاه قرار دهید. این نوع ظروف معمولاً با علامتی مربع که چندین خط خمیده را نشان می دهد تا نشان دهنده قابل استفاده در مایکروویو می باشد. نمادهای دیگر عبارتند از تصویر یک مایکروویو، ظرفی با چهار خط مایکروویو بالای آن و/یا سه خط موج بالای کلمه “micro”.

3- قابل استفاده در یخچال فریزر

معمولاً ظرف یا لیوان با علامت یک دانه برف نشان دهنده این است که می توان ظرف درون یخچال فریزر قرار گیرد یا خیر. این به شما می گوید که آیا می توانید کالا را برای مدت طولانی در فریزر خود نگهداری کنید یا خیر.

4- کمترین و بیشترین دما

این نماد از دو درجه حرارت برای نشان دادن بالاترین و کمترین دماهایی که یک ظرف می تواند دما را تحمل کند، استفاده می کند. دانستن این موضوع مفید است، بنابراین اگر می‌خواهید ظرفی را در فریزر نگهداری کنید یا از آن برای پختن دستور پخت داخل فر استفاده کنید، بتوانید ظروف خود را در آسیب نرسانید

5- علامت قابل بازیافت

نمادهای بازیافت روی ظرف نشان می دهد که آیا می توان یک ظرف را بازیافت کرد و چگونه آن را از دیگر موارد بازیافتی خود تفکیک کرد. این نمادها معمولاً شامل اعدادی از 01 تا 07 هستند که مشخص می‌کند از چه نوع پلاستیکی برای ساخت ظرف استفاده شده است.

6- سازگار با اجاق القایی یا برقی

اگر به تازگی یک اجاق گاز القایی یا برقی نصب کرده اید، ممکن است تعجب کنید که آیا هر یک از ظروف آشپزی فعلی شما سازگار با اجاق برقی است یا خیر. ظروف آشپزی سازگار با القایی معمولاً با علامت فنر پیچ دار در کف قابلمه یا تابه دارا می باشد.

سوالات متداول:

معنی کلمات ایمنی روی ظرف برای شستشو درماشین ظرفشویی چیست؟

چندین علامت مختلف وجود دارد که می تواند به شما بگوید یک ظرف در ماشین ظرفشویی قابل شستشو است، با برخی از علامت و معنی آن دستورالعمل های قرار دادن ظروف در قفسه و خشک کردن را مشخص می کند.

چه ظرف هایی باید در ماشین ظرفشویی شستشو شود؟

هر ظرفی دارای جنسی می باشد که اگر در ماشین ظرفشویی شسته شود باعث آسیب دیدن ظرف می شود خواه شیشه باشد یا تابه و… .

منبع:

https://www.choice.com.au/home-and-living/kitchen/dishwashers/articles/common-dishwasher-symbols-explained

https://www.whirlpool.com/blog/kitchen/dishwasher-safe-and-tableware-symbols.html

4.7/5 - (12 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت