علت برفک زدن یخچال سامسونگ

علت برفک زدن یخچال سامسونگ یا علت یخ زدن داخل یخچال ساید سامسونگ را در این مقاله به درخواست شما قرار میدهیم تا اگر یخچال سامسونگ دارین و یخچال سامسونگ شما برفک زده باشد بتوانید مشکل را بدانید و اگر بتوانین بر طرف سازید.

علت برفک زدن یخچال سامسونگ

برفک زدن در یخچال‌ سامسونگ، امری چندان عادی نیست. در یخچال‌های قدیمی به دلیل نداشتن سیستم یخ زدا و برفک زدا که به آن نوفراست نیز گفته می شود، دائما یخچال فریزر قدیمی برفک می‌زد. اما امروزه یخچال‌های سامسونگ دارای سیستم برفک زدایی خودکار هستند. بنابراین در صورتی که یخچال سامسونگ شما برفک بزند، می‌بایست مشکل اصلی یخچال فریزر سامسونگ را شناسایی کنید.

برای تعمیر در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، تبریز، همدان 09395484060 مجموعه بزرگ تعمیراتی نمایندگی مرکزی تماس بگیرین.

چرا که یخچال‌ سامسونگ نباید برفک بزند. در این مطلب در نظر داریم علت برفک زدن یخچال نوفراست یا بدون برفک سامسونگ را یا علت برفک زدن یخچال سامسونگ بررسی کنیم. دلایل بسیار برای برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ وجود دارد. بنابراین کلیه دلایل را برای شما بررسی می‌دهیم. برای جلوگیری برفک زدن یخچال سامسونگ راهکارهایی را برای شما شرح می دهیم.

علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

چرا یخچال‌ سامسونگ برفک می‌ زند؟

علت برفک زدن یخچال سامسونگ که به صورت نوفراست یا بدون برفک بسیار اسان می باشد. به طور طبیعی در یخچال سامسونگ هوای سرد باید جریان داشته باشد. این هوا باید در بین تمامی قطعات یخچال فریزر سامسونگ در حال گردش باشد و در انتها باعث سرد شدن مواد غذایی و همچنین منجمد شدن فریزر یخچال سامسونگ می شود.

حالا اگر که به هر دلیلی هوای گرم و یا مرطوب داخل یخچال سامسونگ باشد، باعث میشه تا واکنشی رخ بده و برفک ایجاد بشود. اگر که این اختلال را سریع تر تعمیر نکنید، به مرور برفک‌ یخچال سامسونگ سخت تر شده و تبدیل به یخ می‌شوند. در انتها منجر به بروز اختلال در یخچال سامسونگ می‌شوند.

دلایل برفک زدن یخچال سامسونگ

دلایل برفک زدن یخچال سامسونگ را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانین با جلوگیری از آن از برفک زدن یخچال نوفراست سامسونگ خود جلوگیری نمایید.

نامناسب بودن محل نصب یخچال سامسونگ

نامناسب بودن محل نصب و قرارگیری یخچال سامسونگ، منجر به بروز یکسری خرابی ها می‌شود. به همین دلیل است که ما همیشه میگویم برای نصب صحیح یخچال خود حتما از تزار بودن آن مطمئن شوید. بارها شده تعمیرکار با یک شاقول و صاف کردن تراز یخچال سامسونگ مشکل برفک زدن آن حل شده است علت یخ زدن داخل یخچال ساید سامسونگ .

یخچال سامسونگ باید در مکانی خنک نصب شود. از شعله ها اجاق یا پکیج و هر وسیله گرمایشی دور باشد چرا که در غیر اینصورت گرما روی آن تاثیر می‌گذارد. نور مستقیم آفتاب نباید به یخچال برخورد کند. زیرا هوای سرد درون یخچال به هوای گرم تبدیل شده در نتیجه رطوبت ناشی از آن برفک را تولید می‌کند. بنابراین بهتر است یخچال سامسونگ خود را در محلی مناسب قرار داده و در حالت تراز  قرار گیرد.

جهت مطالعه: علت بوی بد در یخچال چیست؟

علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

خراب شدن لاستیک دور درب

لاستیک دور درب یخچال سامسونگ که به صورت آهن ربایی بوده و مهم ترین قسمت در حفظ سرمای داخلی یخچال فریزر سامسونگ است. در صورتی که این لاستیک از بین برود و خوب به بدنه چسبیده نشود به مرور زمان کارایی خود را از دست میدهد، و می تواند مشکلات زیادی برای یخچال سامسونگ شما رخ بدهد. یکی از رایج ترین مشکلات که از برفک زدن یخچال حاصل می شود برفک زدن یخچال سامسونگ می باشد. زیرا هوای گرم به راحتی وارد یخچال سامسونگ می‌شود و این گرما باعث اخلال در سامانه می شود و علت برفک زدن یخچال سامسونگ است علت یخ زدن داخل یخچال ساید سامسونگ.

خراب شدن ترموستات سامسونگ sumsung

ترموستات یخچال سامسونگ نقش مهمی در رساندن دمای یخچال سامسونگ به دمای مطلوب و تنظیم شده به عهده دارد. در صورتی که ترموستات خراب شود و نتواند کار خود را انجام دهد اختلال دمایی رخ می دهد و باعث نوسان دما می شود. تعویض و تعمیر ترموستات امری تخصصی است. بنابراین حتما به یک تعمیرکار یخچال بسپارید.

پایین بودن درجه دمای یخچال

در صورتی که یخچال شما برفک می‌زند نیز یک دلیل ساده هم می تواند باشد. شاید دمای یخچال بسیار پایین است. در اینصورت یخچال سامسونگ فرصتی برای از بین بردن رطوبت داخل یخچال پیدا نکند و در نتیجه برفک می‌زند . بنابراین دمای یخچال سامسونگ را به درستی تنظیم کنید. دمای مناسب در قسمت فریزر سامسونگ 0 درجه فارنهایت و یا -18 درجه سانتی گراد و دمای مناسب برای یخچال حدود 37 درجه فارنهایت و یا 3 درجه سانتی گراد می باشد. علت برفک زدن یخچال سامسونگ

برای از بین بردن برفک یخچال چه کنیم؟

هنگامی که یخچال سامسونگ شما برفک زده شد باید کارهایی را انجام دهید. ابتدا یخچال فریزر سامسونگ خود را از برق خارج نمایید و اجازه دهید برفک‌ها به طور کامل آب بشوند. اگر عجله دارید می توانید از سشوار استفاده کنید تا روند آب شدن برفک زود تر انجام گیرد. برای کندن برفک‌ها هرگز از وسایل تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است به بدنه یخچال سامسونگ خدشه وارد نماید و یا سوراخ شود و یخچال شما نشتی پیدا کند. علت یخ زدن داخل یخچال ساید سامسونگ

در صورتی که برفک مربوط به بخش فریزر سامسونگ می باشد و یخچال سامسونگ شما نیز هیچ مشکلی ندارد اما با این مسئله رو به رو می‌شوید، بهتر است لاستیک درب فریزر سامسونگ را به طور دقیق چک کنید. ممکن است در اثر فرسوده شدن و از بین رفتن لاستیک دور درب و یا خوب بسته نشدن درب یخچال به طور دقیق این مسئله رخ دهد.

برای بررسی کردن لاستیک درب، میتوانید یک کاغذ بین درب و بدنه قرار دهید و کاغذ را بکشید . کاغذ باید باید به سختی خارج شود.

علت برفک زدن یخچال سامسونگ 

علت برفک زدن یخچال بدون برفک سامسونگ را در این مقاله برای شما شرح دادیم.

 
 
 
4.3/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت