علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟، یکی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی اسنوا، آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است. نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی اسنوا می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. بنابراین در صورت بروز این مشکل ابتدا باید با علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا آشنا شوید و سپس اقدام به رفع مشکل کنید. به طور کلی علت اصلی برای بروز این مشکل مسدود شدن یکی از قطعات مربوط به ورود و یا خروج آب است.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

بنابراین باید ابتدا این قطعات را بررسی کرده و انسداد را رفع کنید. اما همیشه علت این نیست. برخی اوقات علت آبگیری نکردن لباسشویی اسنوا می‌تواند سایر دلایل دیگر باشد. به طور مثال مناسب نبودن فشار آب نیز از جمله دلایل بروز این مشکل است. در این بخش قصد داریم تمامی علل بروز این مشکل را مورد بررسی قرار داده و شما را در حل این مسئله یاری نمائیم. بنابراین با ما همراه باشید تا علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا را توضیح دهیم.

چرا ماشین لباسشویی اسنوا آبگیری نمی‌کند؟

ماشین لباسشویی اسنوا دارای شیلنگ‌های مخصوصی برای ورود و خروج آب است. این شیلنگ‌ها باید به طور صحیح نصب شده باشند و طول آن‌ها نیز زیاد نباشد. همچنین در سر این شیلنگ‌ها فیلتر‌ها یا صافی هایی به منظور جلوگیری از ورود رسوبات در ماشین لباسشویی نصب شده است.

بنابراین در صورتی که متوجه شدید ماشین لباسشویی اسنوا آبگیری نمی‌کند، به سراغ این شیلنگ‌ها بروید. آن‌ها را به طور کامل بررسی کنید. پاره شدن و یا فرسوده شدن و حتی تا خوردن شیلنگ می‌تواند سبب بروز این مشکل شود. بنابراین بهتر است شیلنگ را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. فیلتر و صافی‌ها را بررسی کرده و از مسدود نشدن آن‌ها نیز مطمئن شوید. همچنین مطمئن شوید شیر ورودی باز است و آب وارد ماشین لباسشویی می‌شود.

مشکل در شیر خانگی

از جمله دیگر علت‌های مربوط به آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند مشکل در شیر خانگی باشد. برای بررسی این مشکل می‌بایست شیر خانگی را بررسی کرده و مطمئن شوید باز است. در صورتی که مشکوک به مسدود بودن شیر هستید، می‌توانید آن را تعویض نمائید.

مشکل در شیر برقی ماشین لباسشویی اسنوا

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و علت پر نشدن آب در ماشین لباسشویی اسنوا در برخی اوقات مربوط به خراب بودن شیر برقی است. شیر برقی یا شیر ورودی یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی به منظور آبگیری است. بنابراین در صورت خراب شدن این بخش، آبگیری انجام نمی‌شود. به منظور بررسی، می‌بایست از بخش پشت ماشین لباسشویی اسنوا این قطعه را پیدا کنید. اگر مشکل از شیر برقی باشد، آب به کندی وارد ماشین لباسشویی اسنوا شده و یا اصلا پر نمی‌شود.

همچنین در صورت بروز این مشکل ممکن است آبگیری زیاد در ماشین لباسشویی اسنوا اتفاق بیفتد. شیر ورودی می‌بایست دارای فشار کافی باشد. در صورتی که مشکل از شیر برقی باشد باید آن را تعویض کنید. از آنجایی که شیر برقی توسط تایمر و برد الکترونیکی و سوئیچ فشاری کنترل می‌شود، در صورتی که مشکل از شیر برقی نباشد این قطعات را باید بررسی کنید.

سوئیچ فشار یا سنسور سطح آب

سوئیچ سطح آب به عنوان سوئیچ فشاری شناخته می‌شود. این قطعه ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می‌کند. جریان ابتدا از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار رسیده و پس از آن به شیر برقی می‌رسد. این قطعه در واقع هنگامی که ماشین لباسشویی در حال پر شدن است، پس از این که مقدار سطح آب به مقدار مناسبی برسد، سوئیچ فشار جریان را از شیر برقی قطع کرده و اجازه ورود آب بیشتر را نمی‌دهد. در واقع آبگیری را متوقف می‌کند. بنابراین پس از آن لباسشویی اسنوا  شروع به چرخش می‌کند. در صورت خراب شدن سنسور سطح، ممکن است قبل از اینکه آب به سطح مناسبی برسد جریان قطع شود. بنابراین آبگیری متوقف می‌شود. از این رو می‌بایست آن را تعویض کنید. علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی نیز می‌تواند همین مسئله باشد.

خراب شدن سلکتور، تایمر و برد الکترونیکی

تایمر مکانیکی در مدل‌های قدیمی در ماشین لباسشویی‌ اسنوا  استفاده می‌شد. امروزه در ماشین لباسشویی‌های جدید، از برد الکترونیکی استفاده می‌شود. تایمر در واقع جریان الکتریکی را به تمامی قطعات ارسال می‌کند. از جمله قطعاتی که به آن جریان الکتریکی ارسال می‌شود، شیر برقی است. بنابراین در صورتی که برد دچار مشکل شده باشد، ولتاژ لازم برای  عملکرد شیر برقی ارسال نمی‌شود. در نتیجه آبگیری نیمه می‌ماند. از این رو به منظور رفع این مشکل می‌بایست برد بررسی شده و عیب یابی شود. به منظور بررسی و رفع این مشکل از نمایندگی کمک بخواهید.

فشار آب

شیر برقی برای اینکه عملیات صحیح و کنترل شده ای داشته باشد، می‌بایست فشار آب مورد نظر را دریافت کرده و آب طی مدت زمانی تعیین شده به سطح مناسبی برسد. حداقل فشار مناسبی که به منظور آبگیری صحیح نیاز است، 20 psi است. بنابراین در صورتی که فشار آب کم باشد، می‌بایست این مشکل رفع گردد. در غیر اینصورت علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا  می‌تواند مربوط به این مشکل سطحی باشد.

کثیف شدن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی اسنوا 

همانطور که می‌دانید فیلتر ورودی ماشین لباسشویی اسنوا  وظیفه دارد از ورود اجسام خارجی مانند پرز و کرک، دگمه، سنجاق و… به ماشین لباسشویی و پمپ تخلیه جلوگیری نماید. در صورتی که به هر دلیلی این فیلتر به طور مرتب تمیز نشده و کثیف شود، در نتیجه باعث بروز مشکلاتی متعدد در ماشین لباسشویی اسنوا می‌شود. علاوه بر بروز لرزش و صدای زیاد سبب عدم آبگیری می‌شود. بنابراین به خاطر داشته باشید به طور مرتب فیلتر ماشین لباسشویی اسنوا  را تمیز کنید.

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی اسنوا در منزل

در مطالب فوق در مورد علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا صحبت کردیم. در صورت بروز این مشکل در وسیله خود می‌بایست موارد فوق را بررسی کرده و به راحتی مشکل را رفع کنید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟ را در این مقاله ببرسی کردین

4.6/5 - (7 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

یک دیدگاه دربارهٔ «علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟»

  1. سلام درود به شما
    اول اینکه این برند ماشین لباشوی اشغالترین ماشینی هستش که من دیدم دوم هنوز بعد ۵سال نشد یکبار لباس درست حسابی بشوره .سوم همش بوق میزنه .لباس داخلش میریزیم اب میاد شروع میکنه به شستن ۵ دقیقه بعد بوق بوق میکنه تمام لوازم ماشین درست و مشگلی نداره. واقعا مشگل کجاست .یکبارم در طول گارانتی امدان بردن ولی ایراد همچنان هستش یک متخصص بهم گفت ایراد این مدل از صفحه نمایش هستش یکسری نمایشگر ابی خیلی بهتره مال من قرمزه گفت صفحه نمایشگر قرمز هنگ میکنه .چرا نمیدونم؟ چند بار خواستم از hmiاستفاد کنم با پی ال سی که وقط این کارو در منزل ندارم من کارم برق با پی ال سی.. واقعا این ماشین لباسشوی که هر کدام از لوازمش چینی هستش چرا میگید برند ایرانی
    اقای متخصص و سازنده چرا واقعا چنین دستگاهی میسازید به اسم ایران .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت