علائم نیم سوز شدن موتور یخچال

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال را در این مقاله بررسی میکنیم. با شناخت علائم سوختن موتور یخچال می‌توان به موقع و سَر بزنگاه به داد یخچال رسید! و هزینه و تعمیر را پشت سر گداشت. درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق ممکن است اما اگر نتوان به درستی علائم این اتفاق را شناسایی کرد، باید منتظر مشکلات بعدی بود. پس اگر هر یک از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید، باید بدانید که به احتمال زیاد موتور یخچال شما سوخته است و می‌توانید از خدمات تعمیر یخچال فریزر استفاده کنید.

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال

علائم نیم سوز شدن موتور یخچال را در این مقاله بررسی میکنیم که با دانستن این موارد سریع با یک تعمیر کار تماس بگیرین تا از سوخته شدن کامل موتور جلوگیری کند و در هزینه های شما صرفه جویی شود.

  • داغ شدن کمپرسور
  • عدم شنیدن صدای کارکرد یخچال
  • سر و صدای زیاد هنگام روشن بودن یخچال
  • داغ شدن کمپرسور از علائم سوختن موتور یخچال است
  • گرمای غیر معمول داخلی
  • بلند شدن بوی سوختگی
  • شروع به کار و توقف سریع موتور یخچال
  • خرابی فن
  • گرمای زیاد پشت یخچال

داغ شدن کمپرسور

در زمان نیم سوز شدن کمپرسور یا موتور یخچال، قدرت مورد نیاز برای به چرخش درآوردن گاز مبرد در مدار ایجاد نمی‌شود، بنابراین یخچال سرمای مورد نیاز را تأمین نمی‌کند. در این میان، برد فرمان نمی‌تواند دستور قطع کار کمپرسور را ارسال کند و در نتیجه بیش از حد معمول کار می‌کند. کارکرد نامتعارف کمپرسور باعث داغ شدن و تولید گرما می‌شود.

بیشتر بخوانید:

علت بوی بد موتور یخچال

عدم شنیدن صدای موتور

اگر صدای کارکرد یخچال را نشنیده‌اید، پس با یکی از مهم‌ترین علائم سوختن موتور یخچال مواجه هستید. در حالت عادی از یخچال صدایی مبنی بر کارکردش شنیده می‌شود اما اگر احساس کردید یخچال هیچ‌گونه صدایی ندارد! مشکل از کمپرسور است. گاهی اوقات نیز عکس این قضیه وجود دارد، به جای عدم وجود صدا، صداهایی بلندی به گوش می‌رسد، در این مواقع مشکل از عدم کارکرد صحیح کمپرسور است.

سر و صدای زیاد هنگام روشن بودن یخچال

سر و صدای زیاد هنگام روشن بودن یخچال

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، شنیدن سرو صدای زیاد نیز از مشکلات مربوط به سوختن موتور یخچال است. در هنگامی که موتور توان رسیدن به درجه حرارت تعیین شده توسط ترموستات را نداشته باشد به فَن فشار وارد می‌کند. به این ترتیب، فَن یخچال باعث تولید سر و صدای زیاد می‌شود. دلیل دیگر صدای زیادی یخچال می‌تواند مربوط به جمع شدن گرد و غبار اضافی در داخل کمپرسور باشد.

بیشتر بخوانید: راه های تشخیص سوختن موتور یخچال

گرمای غیر معمول داخلی

مهم‌ترین وظیفه کمپرسور یخچال، فراهم آوردن سرمای مورد نیاز است هم برای یخچال و هم فریزر است. اما اگر احساس کردید داخل یخچال سرد نیست یا اینکه دمای یخچال با دمایی که تنظیم کردید مطابق ندارد، مشکل را باید مربوط به موتور دانست. مهم‌ترین نشانه از گرم شدن داخل یخچال، آب شدن مواد غذایی منجمد است. از علائم نیم سوز شدن موتور یخچال می باشد.

بلند شدن بوی سوختگی از موتور

در صورت عدم کارکرد صحیح بخش‌های مختلف یخچال مانند یاتاقان‌ها، پیستون‌ها و رینگ‌ها، از یخچال سر و صدای زیادی شنیده می‌شود. این اتفاق باعث تولید گرمای بیش از حد می‌شود، در نتیجه بوی سوختگی سیم‌ها احساس می‌شود. در حقیقت، هر وقت احساس کردید از یخچال بوی غیر معمول روغن یا سوختگی بلند شده است، باید این احتمال را بدهید که موتور یخچال سوخته است.

شروع به کار و توقف سریع موتور یخچال

اگر بلافاصله با روشن کردن یخچال و شروع به کار موتور، احساس کردید دستگاه خاموش شد! باید سریعاً مشکل را ارزیابی کنید. در اغلب موارد، این مشکل ناشی از خرابی رله استارت، سوختن موتور یخچال، عدم عملکرد صحیح ترموستات و بُرد معیوب است. در صورت بروز این موراد، یخچال دچار اختلال در کارکرد شده است که در صورت جدی نگرفتن باعث بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.

خرابی فن

خرابی فن

موتور در پشت یخچال قرار دارد و فن نیز در زیر موتور جای گرفته است که فرآیند خنک سازی را انجام دهد. از این جهت که هر دستگاهی طول عمر مشخصی دارد، ممکن است بعد از مدتی فن یخچال عملکرد معمول خود را از دست بدهد. در نتیجه موتور گرم شده و در طی استفاده مداوم به سمت سوختگی پیش می‌رود. در این‌گونه موارد باید یک متخصص از شرایط فن بازدید به عمل آورد تا علائم نیم سوز شدن موتور یخچال زرا بررسی کردیم

شماره تعمیرکار یخچال اصفهان

گرمای پشت یخچال

به طور معمول، پشت یخچال گرمای زیادی دارد اما اگر گرما در این قسمت بیش از حد معمول بود! احتمال سوختگی موتور یخچال وجود دارد. مشکلاتی مانند کثیفی کندانسور، مسائل مربوط به سیم پیچ‌ها و سیستم تهویه می‌توانند دلایلی برای گرم شدن بیش از حد موتور باشند. اگر برطرف کردن این مشکلات باعث کاهش گرما نشد، به احتمال زیاد موتور یخچال سوخته است.

علت داغ شدن موتور یخچال
علت داغ شدن موتور یخچال

علت داغ شدن موتور یخچال

علت داغ شدن موتور یخچال مواردیست که در بالا گفته شد میتواند به داغ شدن موتور یخچال کمک کند و به مرور خرابی موتور یخچال می شود.

  • علت داغ شدن موتور یخچال
  • علت کار نکردن موتور یخچال
  • قیمت موتور سوخته یخچال
  • قیمت موتور یخچال

لینک های مفید

4.1/5 - (8 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

10 دیدگاه دربارهٔ «علائم نیم سوز شدن موتور یخچال»

  1. سلام وقت بخیر، تعمیر کار اومد موتوره یخچال رو تست کرد مستقیم وصل کرد قشنگ کار کرد با چندتا رله ارستا‌رت امتحان کرد بایکی دوتاش کار کرد با اون یکیها کار نکرد بعد گفت موتور نیم سوز شده سوال اینکه موتوره یخچال امکان داره نیم سوز شده باشه مستقیم کار کنه ولی با رله استارت برای پنچ ثانیه هم کار نکنه؟خیلی ممنون از راهنمایتون

  2. سلام وقت بخیر ما يه يخچال الکترواستیل es27دست دوم خریدیم از وقتی به برق زدیم يخچال ۴ ساعت کار کرده و به محض اتوماتیک کردن يخچال خطای er5میندازه و دیگه موتور روشن نمیشه و دمای یخچال بالا میره،گاز یخچال رو شارژ کردیم اما درست نشد و همان مشکل قبلی سرجاشه میخوایم بدونیم مشکل از چیه؟
    باتشکر از راهنماییتون

    1. سلام خسته نباشید
      من ی یخچال برا باغ میخواستم ببرم دادم لوله های گاز شو ، ترموستات و گاز زدن واسش.
      همون که خاموش کردم از اول زدم برق کار نکرد
      تعمیر کار گفت که موتور نیم سوز شده ، میخواستم بدونم امکان داره که بدلیل تعویض یا بد بستن این وسایل هایی که تعویض کرد باشه؟! اینم بگم که قبل از اینکه از برق بکشم از موقع تعمیر قشنگ کار میکرد.

    1. کارشناس باید از نزدیک ببینه امکان صدای فن موتور هم میتونه باشه

        1. درود
          سوالتون کلی هست
          باید بررسی بشه برق میاد داخل یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت