علت برفک زدن یخچال

اصفهان تعمیر » علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

در ابتدا باید گفت که نگهداری از مواد غذایی یک امر بسیار مهم در هر خانه است. در گذشته موادغذایی را در یخچال‌های طبیعی، بین نمک و یخ نگهداری می‌کردند. اما با گذشت زمان و با پیشرفت مداوم تکنولوژی، وسایلی مانند یخچال اختراع شد. یخچال‌ها از مواد غذایی نگهداری کرده و از فساد و خرابی آن‌ها جلوگیری می‌کنند. اما ممکن است برای همین یخچال‌ها نیز، مشکلاتی پیش بیاید که یکی از این مشکلات، برفک زدن داخل یخچال می‌باشد. برفک زدن می‌تواند عملکرد دستگاه را مختل ساخته و ممکن است نیاز باشد تا اقدام به تعمیر یخچال در اصفهان باشد. ما در ادامه راجع‌ به برفک و علت برفک زدن یخچال صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

برفک چیست؟

برفک که یکی از مشکلات رایج در یخچال‌ها می‌باشد، لایه‌ای از یخ است که در درون یخچال ایجاد می‌شود. وجود برفک باعث می‌شود تا مواد غذایی یخ زده، درون یخچال داغ شده و عملکرد یخچال دچار مشکل شود. یکی از دلایل ایجاد برفک، رفع عایق بندی بدنه و وجود شکاف در این عایق است. شما در صورت یافتن شکاف در عایق و بدنه یخچال، باید از تعمیر کار خبره کمک بگیرید.

بررسی علل برفک زدن یخچال
بررسی علل برفک زدن یخچال

بررسی علت برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال عوامل مختلفی دارد. وجود برفک در درون یخچال، عملکرد دستگاه را دچار چالش می‌کند. شما با شناخت هر کدام از این علل می‌توانید سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کرده و از صرف هزینه اضافی جلوگیری کنید. این علل عبارت‌اند از:

مشکل در لاستیک درب یخچال و نشتی هوا از آن

لاستیک‌های موجود میان درب یخچال و بدنه آن، باعث می‌شود تا هوا وارد یخچال نشود. اگر این لاستیک خراب شده یا پاره‌ شود، ورود هوا به درون یخچال، باعث برفک زدن آن
می شود. اگر بعد از بررسی، مشکل را از لاستیک یافتید، با تعویض آن می‌توانید مشکل را حل کنید.

عدم تنظیم درست ترموستات

از دیگر علت برفک زدن یخچال می توان گفت که ترموستات وسیله‌ای است که دمای یخچال را تنظیم می‌کند. هر نوع مشکل در ترموستات باعث می‌شود تا تنظیم دمای یخچال بهم بریزد. مسلم است که در این صورت، دمای هوای درون یخچال بسیار بالا رفته و برفک می‌زند. پس یکی از علل برفک زدن یخچال، خرابی یا عدم تنظیم درست ترموستات می‌باشد.

وجود مشکل در سیستم تولید یخ

در بعضی از یخچال‌ها دستگاه تولید یخ وجود دارد که این دستگاه به سیستم آب شهری متصل است. ورود رطوبت به درون یخچال و خرابی در سیستم تولید کننده یخ، باعث ایجاد برفک می‌شود. اگر شما دستگاه تولید یخ را در درون یخچال خود دارید، می‌توانید آن را برای رفع برفک بررسی کنید.

مشکل در فن تهویه

فن تهویه، همان‌ طور ‌که از نام آن برمی‌آید، جریان هوا و رطوبت درون دستگاه را خالی
می‌کند. از طرفی هم این فن، هوای سرد را از فریزر به داخل یخچال می‎رساند. اگر در فن
تهویه مشکلی ایجاد شود، باعث ایجاد برفک در یخچال می‌گردد. شما به تنهایی نمی‌توانید مشکل فن را تشخیص داده و آن را تعمیر کنید. بنابراین شما برای رفع مشکل برفک ناشی از خرابی فن تهویه، باید از تکنسین‌های ماهر ما کمک بگیرید.

وجود کثیفی و غبار در یخچال

اگر یخچال به‌ درستی و به‌ موقع از هر نوع کثیفی و غبار پاک نشود، این دستگاه، برفک تولید می‌کند. اگر شما علت برفک زدن یخچال خود را نیافته‌اید، می‌توانید با تمیز کاری یخچال، این مورد را نیز بررسی کنید.

خرابی در برد الکترونیک یخچال

برد الکترونیک یخچال، وظیفه کنترل عملکرد دستگاه را بر عهده دارد. این برد در درون خود
سنسورهایی دارد که دمای یخچال را همواره تنظیم می‌کنند. خرابی در برد و در مدارهای
الکتریکی آن، باعث می‌شود تا عملکرد سیستم‌های خنک کننده دچار اختلال شود. برای رفع این مشکل، شما باید برد الکترونیک و سیم کشی‌های آن را کنترل کنید. البته کنترل مدارهای برد الکترونیک که فرمانده یخچال محسوب می‌شود، باید توسط یک تکنسین ماهر انجام گیرد. سهل انگاری در این بررسی سیم کشی‌ها، ممکن است به یخچال و حتی به خود شما آسیب وارد کند.

خرابی المنت یخچال

المنت یخچال یا عنصر یخچال مسئول رفع حرارت و گرمی آن است تا درون دستگاه همواره
خنک بماند. المنت معمولا جنسی از فلز نیکل دارد. این فلز با سیم‌های الکتریکی به منبع برق یخچال متصل شده است. اگر این المنت از کار بیافتد، حرارت به صورت ناقص و بر عکس کار کرده و درون یخچال برفک تولید می‌شود. از طرفی خرابی المنت هم، باعث مسدودی لوله‌های جریان هوا شده و از این طریق نیز درون یخچال، برفک می‌بندد. شما برای رفع این مشکل، حتما باید از یک تکنسین ماهر کمک بخواهید.

کم بودن وسایل یخچال

در فریزر یخچال، باید مقدار مناسبی مواد غذایی گذاشته شود. اگر درون فریزر به اندازه کافی مواد غذایی نباشد، سرمای زیاد فریزر وارد یخچال شده و باعث برفک می‌شود.

نکات مهم در تمیزکاری برفک یخچال
نکات مهم در تمیزکاری برفک یخچال

نکات مهم در تمیزکاری برفک یخچال

همه افراد بعد از دیدن برفک در داخل یخچال، به تمیز کردن و تعمیرات آن می‌پردازند. در تمیز کردن برفک، باید یک سری نکات را رعایت کرده تا به یخچال آسیب وارد نشود. این نکات عبارتند از:

  1.  عدم استفاده از وسایل تیز برای از بین بردن برفک
  2.  عدم اتصال یخچال به برق در هنگام تمیز کاری
  3.  خارج کردن مواد غذایی از درون دستگاه
  4.  کشیدن برق یخچال حدودا از چند ساعت قبل، برای آب شدن برفک

سخن پایانی

گفتیم که برفک درون یخچال باعث می‌شود تا نگهداری مواد غذایی به درستی صورت نگیرد، بنابراین هرگاه که برفک در درون یخچال مشاهده شود، اولین اقدام تمیز کاری آن و بعد تعمیر مشکل موجود در دستگاه می‌باشد. شما برای پیدا کردن علت برفک زدن یخچال و تعمیر آن می‌توانید از تکنسین‌های ما کمک بگیرید. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر به مشاوران ما مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره علت برفک زدن یخچال

  1.  آیا راه حلی دائمی برای رفع برفک برای یخچال‌های قدیمی وجود دارد؟
    خیر، راه حل دائمی برای یخچال‌های قدیمی وجود ندارد. اما شما با خرید یخچال‌های ضد برفک می‌توانید از شر برفک زدن دستگاه خود خلاص شوید.
  2. هزینه تعمیر برفک یخچال چقدر است؟
    هزینه تعمیر برفک یخچال به عوامل مختلفی مثل علت خرابی آن بستگی دارد، برای همین پاسخ به این سوال قطعی نیست. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید با کمترین قیمت، از تکنسین تعمیرات، برای تعمیر برفک یخچال کمک بگیرید.
  3. آیا هزینه تعمیر ترموستات بسیار بالا است؟
    هزینه تعمیر ترموستات یخچال که عنصر اصلی آن نیز محسوب می‌شود، بسته به نوع یخچال مورد استفاده توسط شما متغیر است.
4.7/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت