نحوه تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما

اصفهان تعمیر » نحوه تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما
تعمیر و تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید ماشین لباسشویی پاکشوما از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و همه این قسمت ها با هم کار می کنند تا لباس‌ها را بشویید و وجود کم ترین خرابی در هر یک از قطعات لباسشویی پاکشوما، کل سیستم شستشو را با مشکل مواجه خواهد کرد.

یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی پاکشوما شیر برقی است و  این شیر وظیفه اتصال و قطع و تنظیم جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی پاکشوما را بر عهده دارد و در صورت خرابی باید سریعا تعمیر یا تعویض شود. شیر برقی مانند هر قطعه دیگری عمر مفیدی دارد و در صورت تمام شدن عمر این قطعه بهترین کار تعویض شیر برقی با شیربرقی جدید است و در این مقاله قصد داریم تا شما را با  نحوه تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما آشنا کنیم.

 نحوه تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما

شیر برقیاز دو قسمت الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است، در صورت خرابی هر یک از این قطعات، عملکرد شیر برقی دچار  ایراد می شود و باید سریعا تعمیر شود. مشکلات مربوط به قسمت مکانیکی این قطعه شامل مسدود شدن فیلتر، پارگی لاستیک، آسیب دیدن اهرم، ساییدگی لاستیک سر اهرم می باشد و خرابی ماسوره جزء مشکلات مربوط به قسمت الکتریکی این قسمت است.

خرابی مکانیکی مربوط به موارد زیر است:

  • پارگی لاستیک یا شلنگ که مسیر پمپاژ آب است.
  • در صورت نصب فیلتر در ورودی شیر آب، مسدود شدن فیلتر به دلیل وجود شن و ماسه در آب شهر از ورود آب جلوگیری می کند.
  • آسیب دیدن اهرم و سایش لاستیک سر اهرم از دیگر مشکلات مربوط به شیر برقی است.

خرابی در قسمت الکتریکی به شرح زیر است:

  • یا برق شیر برقی مشکل دارد یا سیم پیچ شیر برقی سوخته است.
  • برای اطمینان از برق دو سر سیم پیچ، با اهم متر اندازه گیری کنید.

کاربران گرامی اگر آب وارد ماشین لباسشویی پاکشوما نشد سریعاً شیر برقی را تعویض نکنید، ممکن است برد الکترونیکی مشکل داشته باشد یا شیلنگ ورودی خم شده باشد و یا فیلتر ورودی آب گرفتگی داشته باشد.

چه زمانی باید شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما را تعمیر کرد؟

تعویض یا تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما احتیاج به تخصص دارد و شیر برقی یکی از وظایف اصلی در عملکرد ماشین لباسشویی پاکشوما است و وظیفه تنظیم و کنترل شیر ورودی آب ماشین لباسشویی پاکشوما بر عهده این قطعه می باشد لذا در صورت معیوب بودن باید سریعا تعویض یا تعمیر شود و دو راه برای آسیب رساندن به شیر برقی وجود دارد یا خرابی در قسمت مکانیکی یا الکتریکی می باشد.

پس از تعویض اجزای شیر برقی، ماشین لباسشویی پاکشوما مانند روز اول بدون مشکل کار می کند، بعضی مواقع میزان آسیب به قسمت های داخلی شیر برقی آنقدر زیاد است که تعمیر آن غیر ممکن خواهد بود در چنین مواقعی تعمیرکار شیر برقی را تعویض می کند.

از آنجایی که شیربرقی وظیفه کنترل آب را بر عهده دارد، هر گونه ایراد مربوط به آب ماشین لباسشویی پاکشوما نشان دهنده مشکل در عملکرد این قطعه است و شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما باید در اسرع وقت تعمیر شود. علائم خرابی شیر برقی عبارتند از:

  • ریختن و نشت آب از زیر ماشین لباسشویی پاکشوما
  • کثیف شدن سطوح زیر ماشین لباسشویی پاکشوما
  • عدم تخلیه و روشن نشدن دستگاه هنگام افزودن پودر
  • عدم توقف جریان آب
  • ایجاد سر و صدای زیاد هنگام تخلیه

هزینه تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی پاکشوما چقدر است؟

عمر مفید شیرهای برقی عادی هفت سال است، اما عمر مفید قطعات بادوام و مقاوم به بیست سال هم می رسد و برای زیاد شدن عمر این قطعه در ماشین لباسشویی پاکشوما خود از رسوب گیر استفاده کنید.  اگر عملکرد دستگاه به دلیل خرابی شیر برقی دچار ایراد شد، باید سریعا آن را با قطعه سالم تعویض کنید.

هزینه تعمیر و تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی پاکشوما به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی توان برای همه ماشین لباسشویی پاکشوما ها قیمت مشخص و معینی در نظر گرفت. شیرهای برقی در انواع تک، دو، سه و چهار سوپاپ قیمت متفاوتی دارند و قیمت شیر ​​برقی و همچنین دستمزد تکنسین تعویض کننده این قطعه از عوامل مهمی است که در هزینه تعویض شیر برقی موثر است.

نحوه تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما

برای تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما ابتدا باید دوشاخه را از برق بکشید و از نبود برق در ماشین لباسشویی پاکشوما مطمئن شوید. سپس با استفاده از پیچ گوشتی باید پیچ های پشت ماشین لباسشویی پاکشوما را باز کنید. پس از بازکردن پیچ‌ها، با کمی عقب کشیدن سقف یا پنل دستگاه را بردارید و شیر برقی را با تعدادی دوشاخه متصل به آن مشاهده کنید.

ابتدا دوشاخه ها را با فازمتر و سپس شیلنگ های متصل به شیر برقی را با انبردست جدا کنید. حالا قسمتی از شیر برقی از دوشاخه ها و شیلنگ ها جدا شده اما همچنان به داخل ماشین لباسشویی پاکشوما متصل است. برای جدا کردن بست های متصل به شیر برقی از یک انبر استفاده کنید.

بعد از اینکه شیر برقی خراب را از ماشین لباسشویی پاکشوما خارج کردید، شیر برقی جدید را داخل ماشین قرار دهید و تمام مراحلی را که برای جدا کردن انجام دادید دنبال کنید تا قطعه جدید را جا داده و به ماشین لباسشویی پاکشوما وصل کنید. پس از تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما، پنل را در جای خود قرار دهید و پیچ‌های آن را خوب و محکم ببندید.

اقدامات لازم برای افزایش عمر شیربرقی لباسشویی
اقدامات لازم برای افزایش عمر شیربرقی لباسشویی پاکشوما

اقدامات لازم برای افزایش عمر شیربرقی لباسشویی پاکشوما

  • برای عمر مفید شیر برقی  تا جایی که امکان دارد فشار آب شهر را تا آخر باز نکنید.
  • اگر آب تحت فشار وارد شیر برقی شود، بین اهرم و قرقره قرار می گیرد و باعث از کار افتادن اهرم می شود.
  • برای رفع مشکل، باید اجزای شیر برقی را جدا کرده، خشک کنید و سپس در جای خود قرار دهید تا شیر برقی کار کند.
  • استفاده از فیلتر شستشو برای جلوگیری از ورود مواد اضافی به داخل ماشین لباسشویی پاکشوما نیز می تواند به طول عمر و کیفیت این قطعه کمک فراوانی کند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تعمیر و تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی پاکشوما و اقدامات لازم برای افزایش عمر آن توضیح داده شد که در ادامه بیان نمودیم که در صورت مشاهده چه پارامترهایی باید شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما خود را تعویض یا تعمیر کنید و حتما این کار را به شخصی که تخصص و مهارت کافی در نمایندگی تعمیرات پاکشوما در اصفهان دارد بسپارید.

سوالات متداول درباره تعمیر و تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی پاکشوما

  1. انواع شیربرقی لباسشویی پاکشوما چه می باشد؟
    شیرهای برقی در انواع تک، دو، سه و چهار سوپاپ قیمت متفاوتی دارند.
  2. علائم خراب شدن شیربرقی چیست؟
    عدم تخلیه و روشن نشدن دستگاه هنگام افزودن پودر،عدم توقف جریان آب، ایجاد سر و صدای زیاد هنگام تخلیه و غیره از علائم خرابی شیربرقی لباسشویی پاکشوما می باشد.
  3. وظیفه ی شیربرقی در لباسشویی پاکشوما چه می باشد؟
    وظیفه تنظیم و کنترل شیر ورودی آب ماشین لباسشویی پاکشوما بر عهده این قطعه می باشد.
Rate this post
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت