هفت دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی

هفت دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی

هفت دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی را در این مقاله بررسی میکنیم. یک روز ماشین لباسشویی شما با وفاداری لباس های شما را تمیز می کرد اما در یک لحظه دچار مشکل می شود. مشکلاتی مانند:

  •  حوضچه دستگاه پر از آب شود اما اب تخلیه نمیکند
  • یا تخلیه می شود اما نمی چرخد.
  • لباس ها شسته شده اما خیلی تمیز بیرون نمی اید.
  • به طور خلاصه ، ماشین لباسشویی شما در اصل در اوج عملکرد متوقف شده یا کاملاً از کار افتاد.

هفت دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی

برای ماشین لباسشویی که اینقدر سخت کار می کند ، تعجب آور نیست که گاهی اوقات خراب شود یا عملکرد آن تا حدی پایین بیاید که لباس تمیز نشود. به جای اینکه با یک تکنسین لوازم گران قیمت تماس بگیرید ، می توانید ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید. بیشتر این تعمیرات فقط به ابزار ساده ای نیاز دارند و توسط صاحبان خانه که فقط مهارت محدود تعمیر لوازم خانگی را دارند ، انجام می شود.

اما اگر این تخصص را ندارید به تعمیرکار متخصص بسپارید.

ماشین لباسشویی کار نمی کند؟

این مشکل از اساسی ترین مشکلات در بین خرابی های ماشین لباسشویی است: دستگاه کار نمی کند. شما لباس ها را در حوضه ماشین لباسشویی قرار داده اید ، دکمه “ON” را فشار داده اید یا شماره گیری را چرخانده اید ، و سپس هیچ اتفاقی نمی افتد.

قطعی سیم لباسشویی

سیم برق پشت لباسشویی را بررسی کنید تا از وصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. به دلیل حرکات شدید  ، خصوصاً در عدم تعادل بار ، ماشین ها ممکن است حرکت کنند و سیم قطع شده باشد. وقتی ماشین حرکت می کند ، ممکن است ناخواسته سیم برق را از برق بکشد

قطع کننده مدار

آیا قطع کننده مدار بمشکل دارد؟ برای تنظیم مجدد قطع کننده مدار ، پانل سرویس برق را پیدا کنید. قطع کننده مدار صحیح را پیدا کنید ، آن را در جهت “خاموش” بچرخانید و سپس به وضعیت “ON” برگردید.

 سوئیچ درب لباسشویی

سوئیچ درب واشر لودر جلو شما ممکن است معیوب باشد. این ناحیه ای از قاب درب است که به دستگاه می گوید درب به درستی بسته شده است و اشکالی ندارد که شروع به پر کردن آب کند. درب را ببندید و ببینید قسمت درب با بخشی روی دستگاه وصل می شود.
ممکن است سوئیچ درب  ماشین لباسشویی شما ایراد داشته باشد.

نحوه رفع عیب ماشین لباسشویی دوو

لباسشویی لباس ها را به میزان کافی تمیز نمی شورد

این ممکن است یکی از بدترین مشکلات شستشوی لباس باشد زیرا فقط پس از شستشو لباس متوجه آن شوید. پس از شستن لباس ، متوجه تمیز نبودن لباس ها می شوید.

قرار دادن لباس زیاد در دیگ

از پر کردن بیش از حد دیگ خودداری کنید. یک دیگ بیش از حد پر شود فضای کافی برای شستشوی آب تمیز برای بیرون کشیدن مواد شوینده و بقایای آن را ندارد.

مواد شوینده

از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. بیش از حد مواد شوینده می تواند پرزها و سایر مواد زائد را به جای بیرون آوردن آنها ، دوباره روی لباس قرار دهد.

برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی نمی چرخد

با این مشکل ماشین لباسشویی کاملاً رایج است. آب تخلیه شده است اما از چرخیدن خودداری می کند. چرخش با سرعت بالا عملی است که آب را از لباس خارج می کند تا بتوان آن را در خشک کن خشک کرد.

پخش کردن لباس

سعی کنید لباس ها را وان ماشین لباسشویی پخش کنید تا همه یکجا جمع نشوند.  پس از توزیع مجدد لباس ، دوباره درب ظرف را ببندید. اگر توزیع بار صحیح باشد ، دستگاه باید بطور خودکار شروع به چرخش کند. بارهایی که شامل مواد با جذب زیاد مانند حوله ، ملحفه و لباس های ضخیم مانند شلوار جین و ژاکت هستند ، اغلب از باعث متعادل نبودن لباسشویی میشود.

کج نبودن لباسشویی

سطح ماشین لباسشویی را روی زمین بررسی کنید. دستگاهی که صاف نباشد کار نمیکند. این عمل برای ایمنی در لباسشویی شما برنامه ریزی شده است. سطح دستگاه با تنظیم پایه ها دستگاه را به سطح دیگر برسانید. یا چیزی زیرش قرار دهید.

شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. گیر کردن چیزی ممکن است دفع اب ماشین لباسشویی را مسدود کند.

تعمیر لباسشویی سامسونگ در اصفهان

ماشین لباسشویی صداهای بلندی ایجاد می کند

یکی از مشکلات آزار دهنده ترین ماشین لباسشویی ، این است که دیگ لباسشویی هنگام چرخش ، صداهای ناهنجار تولید می کند. این مشکل را در اسرع وقت تعمیر کنید ، زیرا این نوع حرکت می تواند به دیگ آسیب برساند و مشکلات جدیدی ایجاد کند.

یاتاقان

یاتاقان های دیگ که درست در زیر دیگ قرار دارند ممکن است فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

روغن کاری

اگر ماشین لباسشویی صدای جیر جیر می دهد ، یاطاقان های دیگ ممکن است به روغن کاری نیاز داشته باشند.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

تسمه

تسمه یا قرقره محرک موتور ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده باشد.
تسمه قرقره پمپ ممکن است ترک بخورد ، فرسوده شود و یا در غیر این صورت از فرم خارج شده باشد و بوی تسمه نیز شبیه بوی لاستیک است تولید میکند.

ماشین لباسشویی نمیچرخد

یکی از مشکلات رایج مرتبط با ماشین لباسشویی این است که حوضچه یا دیگ دستگاه پر از آب می شود اما نمی چرخد.

چرخیدن ماشین لباسشویی، لباس را تمیز می کند. این عمل توسط دستگاه مخروطی شکل پلاستیکی مرکزی موسوم به همزن انجام می شود. دندان های کوچک جهت دار پلاستیکی قسمت بالایی همزن را با قسمت پایین متصل می کنند.  ممکن است دندانه ها فرسوده یا شکسته شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

موتور ماشین لباسشویی

موتور دستگاه لباسشویی شما ممکن است تحت تأثیر برق خراب شده و باید دوباره تنظیم شود. همه مارک ها روش تعمیر متفاوتی دارند. کتابچه راهنمای لباسشویی بررسی کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از ماشین های لباسشویی جنرال الکتریک نیاز دارند که دستگاه را از برق بکشید ، آن را دوباره به برق وصل کنید

ماشین لباسشویی با آب پر می شود اما تخلیه نمی شود

پمپ دستگاه شما ممکن است با یک تکه پارچه یا سایر موارد مرتبط با شستشو مسدود شود. آب را با یک فنجان اندازه گیری آشپزخانه کنید و سپس دستگاه را از برق بکشید. پیچ های صفحه جلو را بردارید. دستگاه را به سمت بالا متمایل کرده و قسمت جلوی دستگاه را به دو یا چهار آجر محکم کنید تا راحت تری داشته باشید. محفظه پمپ دستگاه شما ممکن است به راحتی قابل مشاهده باشد ، اگر شما در پمپ گرفتگی دارید ، ساده است. در این صورت ، از انبر استفاده کنید تا مسدود شدن پمپ را به آرامی از بین ببرید.
متناوباً ، گرفتگی ممکن است در لوله راه راه واقع شده به پمپ قرار داشته باشد. بستر را بردارید. یک سطل یا سطل آشغال در نزدیکی شما ندارید ، زیرا این لوله از آب خواهد شد. آب را تخلیه کنید. اگر گرفتاری در شلنگ وجود داشته باشد ، با ارزشی در انتهای شلنگ وجود دارد. آن را با دست یا پنس بیرون بکشید.

برد الکتریکی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ارتعاش ، لرزش دارد

هنگامی که ماشین لباسشویی شما در حال کار است ، به ویژه در طول چرخش چرخش ، ممکن است به شدت لرزش یا لرزش داشته باشد ، اغلب به حدی که ماشین راه می رود. اگر دستگاهی با راندمان بالا داشته باشید که دارای چرخه چرخش سریع تری نسبت به ماشین های بارگیری بالا است ، این حالت ممکن است بیان شود. دستگاه های پیاده روی بسیار خطرناک هستند زیرا ممکن است از خطوط آب یا خط زهکشی جدا شوند ، یا ممکن است در سیم برق فشار بیاورند و باعث آتش سوزی برق شوند.

ممکن است دستگاه شما نیاز به تعادل مجدد داشته باشد. از یک سطح حباب برای ارزیابی سطح دستگاه از یک به یک به دیگر و جلو به عقب استفاده کنید. با چرخاندن پایه های ماشین به بالا یا پایین ، سطح دستگاه را دوباره تنظیم کنید. برخلاف خشک کن که فقط دو پایه قابل تنظیم در جلو دارد ، اکثر ماشین های لباسشویی دارای چهار پایه قابل تنظیم هستند.
با انباشته شدن ترکیبات لباسشویی و خشک کن ، ممکن است نوارهای اتصال شل شده و باعث لرزش شدید واحد شود. این می تواند یک وضعیت خطرناک باشد ، زیرا خشک کن ممکن است از واشر خارج شود. تسمه های اتصال را محکم کنید یا در صورت لزوم نوارها را تعویض کنید.
علت کلاسیک و آسان تر قابل تعمیر لباسشویی لباس ، بار نامتعادل است. وسایل سنگین و طولانی را به دور همزن مرکزی بکشید تا در یک طرف دسته بندی نشوند. وسایل بزرگ را به طرف دیگر وسایل به همان اندازه بزرگ منتقل کنید.
خرید پد ضد لرزش را در نظر بگیرید. آزمایش مستقل نشان داده است که پدهایی با ضخامت 3 اینچ در از بین بردن لرزش و لرزش کار بسیار خوبی دارند. لنت های ضد لرزش گرچه ارزان نیستند ، اما می توانند ابزاری ارزشمند برای کاهش انتقال لرزش واشر به کف خانه شما باشند. ( هفت دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی )

5/5 - (4 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت