نمایندگی تعمیر هیتر و بخاری برقی در اصفهان

اصفهان تعمیر » نمایندگی تعمیر هیتر و بخاری برقی در اصفهان
تعمیر بخاری برقی در اصفهان

نمایندگی تعمیر هیتر و بخاری برقی در اصفهان، مانند هر دستگاه دیگری، بخاری برقی نیز ممکن است دچار مشکل شود و در مواقعی که بخارشوی مشکلی دارد، مهم ترین موضوع انتخاب مرکز تعمیر بخاری برقی یا هیتر برقی است. اصفهان تعمیر بهترین نمایندگی تعمیرات هیتر و بخاری برقی در اصفهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09395484060 مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر تماس بگیرین

تعمیر هیتر برقی در اصفهان

ممکن است گاهی هیتر برقی یا همان بخاری برقی شما بر اثر مشکلاتی نیاز به تعمیر پیدا کند که با پیدا کردن ایرادهای آن، میتوانید با رعایت اصول ایمنی مشکل آن را رفع نمایید. در همین راستا مجموعه اصفهان المنت مطالبی را پیرامون عیب یابی و تعمیر بخاری برقی جمع آوری نموده که میتوانید با مطالعه آن به اطلاعات خود افزوده و نگرانی بابت بخاری برقی و رفع مشکل آن نداشته باشید.

عیب یابی و تعمیر بخاری برقی

با شروع فصل زمستان، همگی به دنبال گرمای مطلوبی در محیط پیرامون خود مثل منزل، محیط کار و … هستیم. حال این گرمای مطلوب توسط وسایل گرمایشی مهیا میشود. هیتر برقی؛ نمونه ای پرکاربرد از وسایل گرمایشی بوده که امروزه در مکان های زیادی مثل خانه و محیط کار به دلیل سبک و جمع و جور بودن دیده میشوند. موضوع مهم در رابطه با این وسیله گرمایشی خرابی و نیاز آن به تعمیر است.

آشنایی با انواع بخاری برقی

قبل از هر چیزی بهتر است درباره ی بخاری برقی و انواع آن اطلاعات کسب نمایید. این وسیله گرمایشی به دلیل بازدهی بالا و راه اندازی و نصب سریع، علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل تولیدکنندگان، آن را در مدل های مختلف بخاری برقی تابشی و بخاری برقی فن دار تولید و روانه بازار میکنند.

الف- بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی یا المنت دار؛ همانطور که از نامش پیداست، به کمک چند المنت انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و از طریق تابش آن را به محیط اطراف خود میدهد. مشاهده محصولات اصفهان المنت : تولید کننده المنت

ب- بخاری برقی فن دار

این مدل نیز همانطور که از نامش مشخص است، انرژی حرارتی تولید شده توسط المنت را توسط فن در محیط اطرف پخش میکند و تفاوت بین هیتر فن دار با تابشی، وجود فن در این نوع بخاری هاست. برای تعمیر بخاری برقی در اصفهان می توانید به مجموعه اصفهان تعمیر مراجعه نمایید.

شناسایی معایب هیتر برقی ها و برطرف نمودن آنها

برای این امر بهتر است ابتدا با قطعات اصلی بخاری آشنا شوید تا بتوانید به راحتی ایراد آن را پیدا و رفع نمایید. قطعات اصلی بخاری شامل المنت بخاری برقی (از اجزای اصلی محسوب میشود و معمولا از جنس کرم نیکل و یا کرم آلومینیوم است)، بدنه بخاری برقی (اغلب فلزی است و چون احتمال برق گرفتگی وجود دارد بهتر است استفاده از سرامیک و چینی عایق فراموش نشود)، کلید بخاری برقی (این کلیدها در دو مدل ساده و لامپ دار موجودند) و سیم رابط بخاری برقی (همان سیم هادی بوده که با الیاف نسوز و یا الیاف نخی معمولی پوشش داده میشوند) است.

بیشترین مشکلات رایجی که ممکن است برای هیتر برقی به وجود آید

1- خراب شدن ترموستات بخاری برقی یکی از اجزای اصلی بخاری برقی فن دار، ترموستات آن است که زمان روشن ماندن بخاری را مشخص میکند. با اینکه از ایمنی بالایی برخوردار بوده ولی ممکن است به مشکلاتی دچار شود و باعث ایراد پیدا کردن بخاری شود. علائم نشان دهنده ی خرابی ترموستات در بخاری برقی روشن نشدن بخاری برقی. بخاری برقی روشن میشود ولی باد گرم تولید نمیکند. ممکن است بخاری روشن شود اما بعد از مدت کوتاهی دوباره خاموش گردد. مشاهده محصولات اصفهان المنت : المنت میله ای 2- از بین رفتن عایق بین المنت ها ممکن است گاهی بخاری روشن باشد و شما متوجه ‌شوید که بخاری علاوه  براینکه هیچ گرمایی تولید نمیکند، بدنه ی آن نیز برق دارد. در این شرایط عایق بین المنت و بدنه باید چک شود که معمولا به دلیل از بین رفتن باید تعویض شود. این عایق از جنس چینی بوده و از آن برای قرار گرفتن پایه ‌های المنت بر روی بخاری استفاده میشود. عایق‌های چینی علاوه بر خاصیت عایق بودن، مقاومت حرارتی خوبی نیز دارند. 3- فن بخاری برقی دچار مشکل شده است از اجزای اصلی تشکیل دهنده هیتر برقی فن دار، فن آن است. که معمولا چند حالت برای فن ممکن است به وجود آید از جمله: سوختن فن بخاری برقی که در این حالت فن بخاری اصلا روشن نمیشود. و مشکل بعدی نیم سوز شدن فن بخاری است، که در این حالت نیز گرمای بخاری ممکن است کم شود. 4- قطع شدن جریان برق و گرما در المنت ها علائمی که به ما میفهماند المنت ها به طور کامل قطع شده اند شامل موارد زیر هستند: فن روشن میشود اما گرما ندارد. اگر آب زیاد بروی بخاری ریخته شود، باعث سوختن المنت ها و قطع شدن کامل شان میشود. ممکن است به بخاری برقی ضربه شدید وارد شده باشد. در این شرایط بهتر است با رعایت نکات ایمنی المنت ها را تعویض نمایید و به یادتان باشد که هرگز نقاط پاره شده در المنت را به یکدیگر گره نزنید. چون در همان نقاط مقاومت افزایش یافته و حرارت در این قسمت‌ ها بالا میرود و در نتیجه دوباره نقطه اتصال ‌ها قطع میشوند.

 

5- خراب شدن سیم رابط و دو شاخه بخاری برقی اگر متوجه شدید که بخاری برقی اصلا گرم نمی شود، ابتدا بهتر است به بررسی سیم رابط بپردازید. اگر احیاناً سیم رابط قطع شده باشد، میتوانید به راحتی با تعویض آن، مشکل را برطرف نمایید. اگر احیاناً مشکل برطرف نشد، بهتر است اتصال سیم رابط به بخاری برقی را نیز بررسی کنید. چنانچه اتصال سیم رابط به بخاری برقی درست انجام نشده باشد، ممکن است این اتفاق رخ دهد. نکته مهم اینکه گاهاً خرابی دوشاخه و نبود برق در پریز ممکن است عامل گرم نشدن بخاری باشد. لذا از قرار گرفتن دوشاخه به صورت کامل در پریز و سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. مشاهده محصولات اصفهان المنت : المنت پره ای 6- قطع شدن فاز یا نول بخاری برقی گاهاً قطع کامل یا نیمه کامل (فقط قسمتی از مدار فاز و نول قطع شده باشد) فاز یا نول بخاری برقی که از ترمینال بوده ممکن است جلوگیری از روشن شدن بخاری کند. در این شرایط ابتدا باید شبکه محافظ را از بخاری برقی جدا کنید. سپس به سراغ صفحه منعکس کننده حرارت رفته و آن را با نول به آرامی از بدنه جدا و بررسی کنید که سیم از محل خودش جدا شده یا نه؟ اگر این اتفاق افتاده باشد، با برگرداندن مجددا آن در جای خودش، بخاری روشن خواهد شد. 7- بویی مثل سوختن لاستیک از بخاری را حس کردید شاید سیم ها را تازه عوض کرده باشید و وارنیش ها تازه باشند که در این صورت بو بعد از مدتی برطرف خواهد شد و مشکلی نیست. اما اگر زمان زیادی است که بخاری را سرویس نکرده اید، ممکن است وارنیش‌ های آن بر اثر حرارت از بین رفته و عایق ‌های آن بدون محافظ و در حال سوختن باشند. پس برای جلوگیری از این بوی بد بهتر است به فکر تعویض هادی‌ ها باشید. 8- بدنه بخاری برق دار است زمانی که سیم کشی داخلی براثر عواملی مثل سوختن کامل وارنیش ها و عایق ها، لخت شوند، بدنه بخاری برقی دارای برق بوده و برای رفع این مشکل باید سیم کشی و وارنیش ها تعویض شوند. برای تعمیر هیتر برقی در اصفهان می توانید به مجموعه اصفهان تعمیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر سماور در اصفهان – برقی و گازی

تعمیر بخاری برقی در اصفهان

برای تعمیر بخاری برقی در اصفهان مراحل زیر را رعایت نمایید.

  • قبل از هر عیب یابی و تعمیر بخاری باید از کشیده شدن پریز مطمئن شوید.
  • بعد از کشیدن پریز، صبر کنید تا المنت ها و بخاری سرد شوند و بعد از آن پیچ ها را باز کنید.
  • اگر نیاز به تعویض المنت شد، از المنت با مقاومت مشابه استفاده کنید. که برای رفع این مشکل میتوانید از اهم سنج استفاده کنید.
  • دم باریک دم دستتان باشد چرا که صفحه‌ های منعکس کننده گرمای المنت ‌ها، لبه ‌های بسیار تیزی داشته و باید هنگام باز و بسته کردن این لبه ‌های صاف و تیز از دم باریک استفاده شود تا آسیبی به دستانتان وارد نشود.
  • برای حفظ بازدهی هر چه بیشتر بخاری‌ های برقی، بهتر است هرچند وقت یک بار صفحات صیقلی را تمیز کنید.
  • در استفاده از هیتر برقی ها این نکات را به خاطر داشته باشید
  • از تمیز کردن بخاری و یا بدنه آن با پارچه خیس و مرطوب و یا آب ریختن روی آن حتما جلوگیری به عمل آید.
  • مواظب باشید هنگام بلند کردن، بخاری از دستتان نیفتد و یا از وارد شدن ضربات شدید به بخاری جلوگیری کنید.
  • هرگز از دوشاخه زنگ زده و یا اکسید شده استفاده نکنید چرا که موجب ایجاد جرقه و آتش سوزی میشود.
  • از پریز، دوشاخه و یا سیم های رابط مخصوص آمپر بالا برای روشن کردن بخاری بهره ببرید.

خدمات مربوط به بخش تعمیر هیتر

در تعمیر هیتر یا بخاری برقی المنتی تابشی تفاوت هایی را می­توان با بخاری­های فن دار مشاهده کرد. اولین تفاوت موجود در این مدل نداشتن موتور فن می­باشد. دومین تفاوت در نوع المنت است که در این مدل از المنت­های شیشه­ای استفاده می­کنند. تفاوت دیگری که بسیار مهم می­باشد وجود صفحه تابشی است. این صفحه کاملا صیقلی بوده و گرما را از طریق تابش انتقال می­دهد. در این نوع از بخاری نیز خرابی­های متعددی را می­توان مشاهده نمود. لیست عیب­های این نوع از هیتر یا بخاری برقی به صورت زیر می­باشد. همواره می توانید برای تعمیر هیتر در اصفهان با ما همراه باشید.
روشن نشدن بخاری باید ابتدا برق پریز را بررسی کرد. در صورتی که مشکل از برق ساختمان نبود باید به سراغ دستگاه برویم. اگر کلیدهای دستگاه روشن شوند و المنت داغ نشود احتمالا خرابی در المنت­ها باشد. اگر کلید نیز روشن نشود باید کل دستگاه چک شود. در برخی از مدل­ها یک کلید اطمینان نیز قرار می­دهند. تست کردن تمامی این موارد باید توسط متخصص انجام شود.
بوی بد در دستگاه ( تعمیر بخاری برقی در اصفهان) در برخی موارد بوی بد سوختن لاستیک از بخاری پخش می­شود. اگر سیم­های دستگاه به تازگی تعویض شده­اند نیازی نیست اقدامی را انجام دهید و بعد از مدتی این بو رفع می­شود. اگر این بو ادامه دار بود باید عایق­های مربوطه در دستگاه تعویض گردند. کیفیت عایق­ها در این محصولات بسیار با اهمیت می­باشد. این کار را به هیچ وجه خودتان انجام نداده و از تعمیرکاران کمک بگیرید. برای سیم­های نزدیک به المنت­ها از وانیش­های نسوز استفاده می­کنند.
برق دار بودن بدنه ( تعمیر هیتر در اصفهان) این مشکل بسیار رایج بوده و به دلیل ایجاد اتصال کوتاه در بدنه می­باشد. اگر بخاری شما دارای ارت باشد احتمالا فیوز برق قطع می­شود. اگر ارت در ساختمان وجود نداشته باشد بدنه برق دار می­شود. برای رفع این عیب باید تمامی اتصالات موجود چک شوند.

برندهای قابل تعمیر در اصفهان تعمیر:

  • پارس خزر Pars khazar
  • تک الکتریک Tak electric
  • دلونگی Delonghi
  • ساپر Sapor
  • فکر Fakir
  • فلر Feller
  • هاردستون Hardstone
  • هوگل Hugel
  • کرستون Kereston
  • و دیگر برندهای موجود در بازار

تعمیر هیتر برقی در اصفهان

بخاری برقی، به دلیل داشتن مزایایی چون سبک و راحتی حمل و نقل، عدم نیاز به گاز و یا کپسول محبوبیت زیادی دارد. حال ممکن است گاهی این وسایل گرمایشی دچار مشکل شوند که یک به یک در بالا به آنها اشاره شده است. امیدواریم با مطالعه این مطلب با اجزای تشکیل دهنده بخاری، انواع آن و همچنین مسائل که ممکن است برای بخاری به وجود آید، به خوبی آشنا شوید و در صورت لزوم بتوانید بدون صرف هزینه اضافی، خودتان ایراد بخاری را پیدا و رفع نمایید.

نمایندگی تعمیرات بخاری برقی چه مدل هایی را تعمیر میکند؟

نمایندگی تعمیرات بخاری برقی در اصفهان کلیه مدل های در اصفهان را تعمیر و برندهای فکر ، تک الکتریک ، دلونگی ، مولینکس،  پارس خزر، گوسونیک و… را با کارشناسان آن برند تعمیر می نمایید.

تعمیر هیتر برقی در اصفهان کجاست؟

مجموعه اصفهان تعمیر با دارا بودن تکنسین هایی در زمینه تعمیر هیتر برقی در اصفهان کلیه خدمات تعمیراتی این وسیله در منزل را انجام می دهد.

4.7/5 - (4 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت