نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر

اصفهان تعمیر » نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر

نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر، موضوع مهمی است که قصد داریم به آن بپردازیم. البته قبل از آن لازم است تا با سیم جمع کن که بخش مهمی از جاروبرقی پارس خزر است آشنا شوید و بدانید از چه اجزایی تشکیل شده و چه عواملی باعث می‌شود که این قطعات به درستی کار نکنند؟ با ما همراه باشید.

نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر

همانطور که از نام سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر نیز مشخص است، وظیفه این بخش از جاروبرقی پارس خزر، جمع کردن سیم دستگاه و جلوگیری از آسیب دیدگی سیم می‌باشد.

سیم جمع کن از اجزاء مختلفی تشکیل شده که عبارت‌اند از:

  • ترمز: ترمز برای آن طراحی شده که سیم بیش از حد باز نشود و به دنبال آن، سیم از رول جدا نگردد.
  • فیوز شیشه ای: فیوز شیشه ای، برق مورد نیاز موتور را انتقال می‌دهد.
  • شاخک فنری: این شاخک ها، سیم را به قسمت‌های بالایی و پایینی رول متصل می‌کنند. با این کار، در انتقال برق به موتور، اختلالی ایجاد نخواهد شد.
  • حلقه‌های مسی: سیم با آن شاخک‌های فلزی، به پایین و بالای این حلقه‌ها وصل شده است. این حلقه‌ها در قسمت قرقره قرار دارند.
  • قرقره: قرقره، همان قسمتی است که سیم جاروبرقی پارس خزر به دور آن پیچیده می‌شود.
  • سیم‌های رابط که رنگ‌های تیره و روشنی دارند.

سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر، از دو قسمت تشکیل شده است؛ قسمت الکترونیکی شامل شاخک ها، دوشاخه، کابل برق و پلاتین‌های اتصال حلقه‌های مسی به برق می‌باشد و بخش مکانیکی، متشکل از پایه نگهدارنده، قرقره و ریل‌های دوار می‌باشد.

نحوه عملکرد سیم جمع کن، اصلاً پیچیده نیست؛ قبل از هرچیز باید بدانید که بخش انتهایی سیم به کنتاکت‌ها و کنتاکت‌ها به ریل‌های دوار وصل شده به قرقره، متصل شده اند. وقتی سیم را از جاروبرقی پارس خزر بیرون می‌کشید، قرقره می‌چرخد. شاخک‌های ثابت، به منظور جلوگیری از قطعی جریان برق با شبکه، فرم خود را حفظ می‌کنند و از آنجایی که خاصیت‌شان فنری است، سیم جمع کن به راحتی و بدون گیر کردن، می‌چرخد و با جریان برق موتور جاروبرقی پارس خزر، روشن می‌شود.

نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر
نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر

چرا سیم جمع کن خراب می‌شود؟

عوامل بسیاری در خرابی سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر نقش دارند.

مثلا:

  • گردوغبار: بله درست است؛ گرد و غباری که در اثر استفاده مکرر از جاروبرقی پارس خزر به آن وارد شده، در ادامه مشکلاتی را برای سیم جمع کن به وجود می‌آورد.
  • کشیدگی بیش از حد سیم: وقتی بیش از حد سیم جاروبرقی پارس خزر را بکشید، ارتباط الکتریکی آن قطع می‌شود.
  • پیچ خوردگی در سیم: وقتی جمع کردن سیم جاروبرقی پارس خزر را به بعد موکول و آن را به بدترین شکل ممکن جمع می‌کنید، این احتمال وجود دارد که رشته‌های سیم دچار پیچ خوردگی شوند و سیم جمع کن مشکل پیدا کند.

مشکلات مربوط به سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر و نحوه برطرف کردن آن

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، سیم جمع کن اجزای مختلفی دارد که هر کدام از آن ها، نقش خاصی در این دستگاه دارند. وقتی از خرابی سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر صحبت می‌کنیم، منظورمان دقیقاً ایرادات مربوط به کدام بخش از این سیستم است؟

مشکلات سیم جمع کن و نحوه رفع آن ها:

  • قطع شدن سیم ها: قطعی سیم جاروبرقی پارس خزر به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و تنها راه حل برای رفع آن، تعویض سیم‌ها است.
  • خرابی فیوز شیشه ای: مشکلات مرتبط با فیوز شیشه‌ای جاروبرقی پارس خزر، ناشی از استفاده طولانی مدت از جاروبرقی پارس خزر است. برای برطرف شدن این مشکل، بد نیست به تعویض فیوز فکر کنید.
  • خراب شدن حلقه‌های مسی: گاهی آنقدر از جاروبرقی پارس خزر استفاده کرده‌اید که به مرور زمان، حلقه‌های مسی آن دچار مشکل شده است. اگر این حلقه‌ها به هر دلیلی آسیب ببینند، باید تعمیر شوند و در صورت لزوم تعویض گردند.
  • خرابی ترمز: آیا برای شما نیز پیش آمده که موقع بیرون کشیدن سیم جاروبرقی پارس خزر، متوجه شوید که سیم دیگر به داخل باز نمی‌گردد؟ این مشکل حکایت از خرابی ترمز دارد. برای رفع مسئله، باید در محل ترمز جاروبرقی پارس خزر، سه شیار ایجاد کنید تا به درستی کار کند.
  • خرابی فنر سیم جمع کن: در این حالت، شما سیم را از جاروبرقی پارس خزر بیرون می‌کشید اما متوجه می‌شوید که سیم ثابت نیست و همواره در می‌رود. این یعنی، فنر سیم جمع کن ایراداتی دارد. حل این مشکل ساده است؛ کافیست سیم جاروبرقی پارس خزر را دور فنر بچرخانید. توجه داشته باشید که با حرکت دادن سیم، بهترین جهت برای قرارگیری فنر مشخص خواهد شد.

اگر دوام سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر برایتان اهمیت دارد، بهتر است طول مورد نظر از سیم دستگاه را علامت بزنید (مثلاً دومتر). وقتی می‌خواهید سیم جاروبرقی پارس خزر را بیرون بکشید، حواستان باشد که بیش از حد نشانه‌گذاری شده، بیرون نیاید.

نحوه کوک کردن سیم جمع کن و چگونگی جا انداختن فنر آن

اگر می‌خواهید سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر با سرعت بیشتری سیم را جمع کند، لازم است که آن را کوک نمایید. این کار چگونه انجام می‌شود؟ ساده است؛ فقط سیم جمع کن را سه دور کامل بپیچانید.

اما نحوه جا انداختن فنر جاروبرقی پارس خزر چگونه است؟ اگرچه این کار برای برندهای مختلف از جاروبرقی پارس خزر متفاوت است ولی در بسیاری از آن‌ها این دو مرحله مهم طی می‌شود. قبل از هر چیز باید سیم را دور فنر بپیچانید و با کمی حرکت دادن سیم، جهت ایده آل فنر را پیدا کنید.

تمیز کردن قطعات داخلی سیم جاروبرقی پارس خزر

استفاده مکرر از جاروبرقی پارس خزر، موجب تجمیع گرد و غبار و آلودگی در قطعات داخلی آن خواهد شد. انباشت این گرد و غبار، زمینه را برای انسداد در بخش‌های مختلف از دستگاه از جمله قسمت سیم جمع کن فراهم می‌کند. نتیجه آن است که سیم جمع کن، عملکرد روان همیشگی را نخواهد داشت. برای همین لازم است تا با اصول تمیز کردن قطعات داخلی سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر آشنا شوید و گرد و غبار آن را پاک کنید.

مراحل تمیز کردن جاروبرقی پارس خزر:

  • برای تمیز کردن سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر، در ابتدا جاروبرقی پارس خزر را از برق بکشید.
  • با استفاده از یک چراغ قوه، داخل سیم جمع کن دستگاه را بررسی نمایید.
  • وقتی از وجود گرد و غبار در داخل سیم جمع کن مطمئن شدید، از یک میله باریک مثل مداد که آغشته به چسب بوده استفاده نموده و داخل سیم جمع کن را تمیز کنید.
  • حال نوبت به پنل سیم جمع کن می‌رسد. آن را باز کنید و گرد و غبار آن را بزدایید.
  • سیم را آغشته به روغن نمایید تا روان‌تر حرکت کند.
  • با استفاده از یک پارچه، داخل پنل باز شده را نیز تمیز کنید.

با نحوه باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر و تعویض سیم‌ها آشنا شوید

گاهی تنها راه برای خلاص شدن از مشکلاتی که برای سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر به وجود آمده، باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر و تعویض سیم دستگاه است. برای این کار باید قدم به قدم جلو بروید.

مراحل باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر:

  • دوشاخه جاروبرقی پارس خزر را از برق بکشید.
  • درب دستگاه را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.
  • سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر را از جای خود خارج نمایید.
  • دو سیم تیره و روشن را می‌بینید که باید آن‌ها را با استفاده از اهم متر بررسی نمایید و مطمئن شوید که قطع نشده اند. از اهم متر برای بررسی دو شاخه نیز استفاده کنید و از قطع نبودن آن نیز مطمئن شوید.
  • اگر سیم‌ها قطع شده اند، لازم است که آن‌ها را باز کنید و سیم جدید را جایگزین نمایید.
  • یادتان باشد که به پلاتین‌های سیم جمع کن کمی روغن بزنید تا خشک نمانند و روان‌تر عمل کنند.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر مدل بوش

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر مدل بوش به همین منوال می باشد

جمع‌بندی

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر در این مقاله بیان شد. البته در تکمیل این مبحث، سعی کردیم این بخش از جاروبرقی پارس خزر را به شما معرفی کنیم، از دلایل خرابی آن برای شما بگوییم و راهکارهایی برای رفع ایرادات آن ارائه نماییم. در آخر نیز آموزش تعویض سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر به استحضار شما رسید. امیدواریم این مطالب مفید بوده و مورد توجه شما قرار گرفته باشد. سپاسگزاریم اگر نقطه نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید، آراسرویس شکرکت خدمات رسمی تعمیرات لوازم خانگی، آماده خدمات تعمیر انواع جاروبرقی پارس خزر در محل است، در صورت نیاز به مشاوره با ما در ارتباط باشید

سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر کجاست

سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر کجاست؟ از جمله سوالاتی که هست می پرسند که در مقاله آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر به ان اشاره شد که با فنر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر می توان مشکل را حل نمود.

آموزش تصویری تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی برای نحوه بستن فنر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر برای سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر ۱۴۰۰ را توضیح دادیم.

3.1/5 - (13 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت