مهمترین تفاوت مایکروفر، سولاردام و فر توکار

اگر تصمیم به اعمال کمی تغییر در سبک آشپزیتون گرفتید، بهتر است با انواع ابزاری که شما را در این کار کمک می کنند، آشنا شوید تا بهترین را انتخاب کنید. انواع فر می توانند شما را در این کار کمک کنند. در بازار انواع مختلفی از فر مانند فر توکار برقی، مایکروفر و …  وجود دارد که هیچکدام خیلی خوب یا خیلی بد نیستند و فقط کارایی های متفاوتی دارند.

مهمترین تفاوت مایکروفر، سولاردام و فر توکار

اگر بهترین شف در دنیا هم باشید تا وقتی که یک فر کاملاً استاندارد نداشته باشید، هیچ کاری از دست شما بر نمی آید. نه فقط برای کیک خانگی، بلکه برای درست کردن انواع غذا ها تا وقتی که فر مناسب انتخاب نکنید غذاها عالی از آب در نمیاد. با چند مواد اولیه ساده، یک رسپی دقیق و یک فر خوب می توانید خانه را پر از بوی خوش کیک، شیرینی و انواع غذا ها کنید. در بازار انواع مختلفی از فر مانند فر توکار برقی ، مایکروفر و …  وجود دارد که هیچکدام خیلی خوب یا خیلی بد نیستند و فقط کارایی های متفاوتی دارند. حالا که تصمیم به اعمال کمی تغییر در سبک آشپزیتون گرفتید، بهتر است با انواع آن ها آشنا بشوید تا بهترین را انتخاب کنید.

فر توکار برقی یا مایکروفر؟

به طور کلی فر به دنبال نام هر دستگاهی می آید، یعنی در آن پخت غذا در محیط بسته و دمای تقریباً یکنواخت امکان پذیر است. ساده ترین نوع فرها، فر فری استندینگ است که دارای چند طبقه بوده و روی اجاق گازها سوار است. فر تو کار برقی یا گازی، الهام گرفته از همین حالت کلاسیک فر است اما امکانات بیشتر و پیشرفته تری دارد. کیفیت غذا هایی که می توانید با آن ها درست کنید خوب است و فقط نیاز به کمی تجربه و قلق دارند.


فر بهتر است یا مایکروفر

برای یک فرد آشنا به پخت و پز که بیشتر اهل پخت مرغ، ماهی، احیاناً پیتزا و کیک و شیرینی است آشپزی در فر منجر به غذایی می شود که در نهایت مطبوع تر از مایکروفر است زیرا هیچ کدام از دستگاه‌های مایکروویو و یا سولاردام قابلیت پخت لذیذ برای این خوراکی ها را ندارند. فرها با داشتن طبقات مختلف، جوجه گردان و دیگر امکانات دستگاه های کامل تری برای آشپزی هستند. اگر زیاد اهل پخت و پز  نیستید، بهتر است یک مایکروفر خوب و یا یک سولاردام در آشپزخانه قرار دهید.
فر بهتر است یا مایکروفراز آنجایی که قیمت می تواند عامل مهمی باشد. به عنوان پیشنهاد می توانید قیمت فر توکار لتو را که نسبت به کیفیت آن در سطح مطلوبی است. ( مهمترین تفاوت مایکروفر، سولاردام و فر توکار )

مایکروفرها از لوازم مدرن آشپزخانه هستند و محبوبیت قابل درکی دارند چون در زمینه هایی بسیاری کارآمداند. مایکروفر عملیات پخت و پز را به وسیله اشعه و امواج الکترو مغناطیس مایکرو و المنت های گرمایی انجام می دهد.  

مستقل از گرم کردن راحت غذا و یخ زدایی سریع غذاها، ماکروفر در سایر کارها هم استفاده می شود. آن ها برنامه ریزی های زیادی حتی با امکان پخت شیرینی و کیک و پیتزا دارند. اگر در آشپزی یا پخت شیرینی مبتدی هستید و هنوز بصورت کامل نمی دانید که زمان پخت و پز لازم برای خوراکی های مختلف چقدر است برنامه های مایکروفر می تواند کمک کننده باشد.


فرق
 سولاردام با مایکروفر

به ویژه با مدل هایی که قابلیت مایکرو، گریل، کانوکشن و … دارند طیف عظیمی از کارها را با یک سرعت عمل کاربردی می توانید انجام دهید. یک لیوان چای سرد شده در عرض 30 ثانیه داغ می شود یا نان را مانند یک تنور می تواند گرم کند. این مورد را هم در نظر بگیرید که فرهای توکار فقط برای گذاشتن درون کابینت طراحی شده اند اما دسته غالب مایکروفرها به صورت پرتابل بوده و می توان آن ها را روی هر سطحی قرار داد فرق سولاردام با مایکروفر.

البته برخی استفاده از امواج برای آماده شدن غذا را از معایب بزرگ آن ها می دانند که البته پشتوانه علمی محکمی برای رد یا پذیرش این نکته وجود ندارد. قیمت هم عامل مهمی برای تصمیم گیری است بنابراین قیمت ماکروفر را هم هنگام مقایسه، بهتر است در نظر بگیرید. باز هم به عنوان یک پیشنهاد قیمت ماکروفر سامسونگ را در فروشگاه های برتر بررسی نمایید.

 سولاردم یا مایکروفر ؟

سولاردام نوع پیشرفته تری از مایکروفر است که علاوه بر امواج مایکرو، یک لامپ هالوژنی با نور شدید، به گریل شدن و برشته شدن غذا از زیر و رو کمک می کند. گرمای حاصل از این لامپ می تواند قدرت پخت یا کباب شدن غذاها را تا حد قابل توجهی بالا ببرد. سولاردام تمام ویژگی های یک مایکروفر را دارد و کار با آن تجربه دلپذیری به ما می دهد. مثلاً در مواردی که می خواهید مرغ بریان درست کنید خیلی مناسب است چون به خاطر نحوه گریل کردن خود، آب غذا را خشک نمی کنند. البته یادتان نرود که وقتی مهمان دارید در فر تعداد بیشتری پیتزا می توانید درست کنید. از لحاظ مضر بودن اگر مایکروفر ها را وسیله مضری می دانید، سولاردام هم نکته مثبتی مبنی بر بی ضرر تر بودن ندارند. فرق سولاردام با مایکروفر

مایکروفر یا مایکروویو

مایکروفر دستگاهی است که از اضافه نمودن چند نوع حرارت دهی مانند کانوکشن، گریل از پشت، حرارت سه بعدی و …  به مایکروویو ساخته شده است. در واقع پس از تولید مایکروویو و همزمان با پیشرفت تکنولوژی فرها، دستگاهی به نام مایکروفر ساخته شد که هر دو قابلیت را داشته باشد.

به صورت کلی هم فر هم مایکروفرهای ترکیبی و هم سولاردام ، کارایی های خاص خود و البته معایب و مزایایی دارند و در بعضی جهات می توانند مکمل هم باشند. اگر دوست دارید، سرعت، کیفیت، طعم و ویژگی‌های ظاهری و باطنی پخت و پزتان را افزایش دهید، می‌توانید آن ها را در فهرست خریدتان داشته باشید. بنابراین ضمن در نظر گرفتن ترجیحات شخصی و نیازهای آشپزی خود انتخاب کنید.

مهمترین تفاوت مایکروفر، سولاردام و فر توکار

مهمترین فرق مایکروفر، سولاردام و فر توکار را بررسی کردیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت