راه های کم کردن مصرف انرژی یخچال

مصرف انرژی یخچال

مصرف انرژی یخچال در این مقاله بدان اشاره خواهیم کرد.

راه های کم کردن مصرف انرژی یخچال

یخچال از جمله لوازم خانگی میباشد که در این روزگار در هر خانه ای یافت میشود، اما این وسیله کار راه بنداز از کجا پیدا شده؟  ما در این مطلب مختصری برای آشنایی با تاریخچه یخچال آشنا میشویم و سپس راه کار هایی برای کم کردن مصرف انرژی آن ارائه میدهیم.

اولین یخچال در قرن نوزدهم توسط مردی به نام ژاکرب پراکنیز تولید و ساخته شد و پس از آن سیر تغییراتش به وسیله دانشمندان و تولید کنندگان شروع شد، بالاخره در سال 1869 نخستین یخچال برقی توسط دیوو تولید و به بازار عرضه شد، ساختار کارکرد این یخچال ها به شکلی است که با اصل تراکم و انبساط گاز های مخصوص تولید سرما میکند همچنین یخچال با تجهیزات خاص در زمینه ترمو دینامیک و مکانیک سیالات، درجه حرارت تبخیر را پایین می­آورد.

خرابی های یخچال

 مصرف انرژی یخچال . بیشترین خرابی های یخچال فریزرها داشتن برودت سرماست، عاملی که شما را به سرعت متوجه خرابی سیستم یخچالتان میکند، خرابی کمپرسور و نداشتن گاز(مخصوص) در سیسستم های نوفراست. خرابی های یخچال های ساید بای ساید عمدتا این قبیل مواردند: کار نکردن دستگاه آبگیری و یا فعال نشدن و نبودن سیستم یخسازی ، یا این که آب سرد از محل مخصوص خود خارج نشود،  اتومات کار نکردن و یا یکسره کار کردن این یخچال ها هم  از جمله یخرابی های گزارش شده است که میتواند علت های مختلفی داشته باشد.

چگونه در مصرف انرژی یخچال های فریزر صرفه جویی کنیم؟

شاید مهم ترین نکته ای که پس از ایمنی ؛ برای خرید یک یخچال باید در نظر داشت، استاندارد های مصرف انرژی یخچال است، اگر قصد صرفه جویی در هزینه های برق خود را دارید، ضروری است که از استاندارد های مصرف انرژی یخچالی که انتخاب نموده اید مطمئن شوید. مصرف برق تمام دستگاه های الکتریکی در صفحه مشخصات فنی آن نگارش شده است.

اندازه یخچال

اندازه یخچال بایستی با تعداد افراد خانواده متناسب باشد، زیرا اگر یخچال کوچکی بخریم و مواد ما از گنجایش یخچالمان بیشتر باشد یا یخچال بزرگی بخریم که نتوانیم از تمام فضای آن استفاده کنیم خیلی به صرفه نیست. این نکته را هم باید مد نظر داشت که اگر یخچال ما خالی یا نیمه خالی بماند در واقع انرژی تلف میشود و هزینه های اضافی و غیر ضروری برق برای شما ایجاد میشود.

 مصرف انرژی یخچال یخچال هایی که به برفک زدایی دستی نیاز دارند باید به صورت مرتب برفک زدایی شوند به این علت که اگر این موضوع را جدی نگیریم  از بازده انرژی یخچال کاسته میشود. اما برای برفک زدایی یخچال ها باید دو نکته را مد نظر قرار بدهید :

  • اول این که هیچگاه برای برفک زدایی، ابزار نوک تیز و فلزی به کار نبرید
  • ثانیا پس از انجام این کار، درجه ترموستات را پایین تر بیاورید، این کار باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود.

در یخچال هایی که مجهز به سیستم برفک آب کنی اتوماتیک هستند، مصرف انرژی بدون این که شما بخواهید کاری انجام دهید کاهش پیدا میکند.  اگر یخچال خود را کنار لوازم گرما زا مانند: شوفاژ، آبگرمکن، اجاق گاز و یا حتی زیر تابش نور خورشید قرار دهید، مصرف انرژی یخچال شما بالا میرود.

اگر یخچال فریزرتان را داخل آشپزخانه استفاده میکنید باید مراقب باشید که آن را دور از دستگاه هایی مثل ماشین ظرف شویی و اجاق گاز بگذارید و حتی الامکان حداقل دو سانتی متر از کناره ها فاصله داشته باشد تا هوا بتواند جابه­جا شود. اما پشت یخچال باید دست کم به اندازه 20 سانتی متر فاصله داشته باشد تا گردش هوا به آسانی انجام بگیرد، همچنین باید لوله های پشت یخچار سالی دو تا سه بار گردگیری شوند تا انقال حرارت بین لوله ها به شکل بهتری انجام شود.

پارگی و خرابی لاستیک های دور درب یخچال باعث جذب گرما و پایین آمدن بازده انرژی یخچال میشوند پس هر چند وقت یکبار آن ها را چک کنید. همچنین توجه داشته باشید که مواد غذایی را زمانی که گرم هستند در یخچال و یا فریزر قرار ندهید و قبلا آن ها را در محیط سرد کنید و بعد وارد یخچال کنید.

راه های کم کردن مصرف انرژی یخچال . با در مخصوص یا ورق آلومینیوم روی مواد مایع و سایر مواد غذایی را بپوشانید زیرا رطوبت وارده از این طریق به یخچال میتواند مصرف انرژی آن را بالا ببرد، از قرار دادن پارچه داخل طبقات یخچال پرهیز کنید، این کار مصرف انرژی یخچال را بالا میبرد وبه موتور آسیب میزند.

برای تمیز کردن یخچال حتما آن را از برق جدا کنید، با این کار انرژی بیهوده هدر نمیرود و هم شما از خطر برق گرفتگی حفظ میشوید. در یخچال را مدت طولانی باز نگذارید یا آن را به صورت پی در پی باز و بسته نکنید، با این کار هوایی که یخچال با زحمت آن را خنک نموده خارج میشود و یخچال باید دوباره برای خنک کردن هوای جدید تلاش کند.

اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید، درجه ترموستات یخچال را پایین بیاورید، با این کار کمپرسور یخچال کمتر کار میکند و طول عمرش افزایش میابد.

برای مراجعه به نمایندگی ابسال در اصفهان  و همچنین تعمیرات ایندوزیت در اصفهان کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت