علت کثیف شستن ظروف ماشین ظرفشویی چیست؟

علت کثیف شستن ظروف ماشین ظرفشویی

علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی، در اینجا آنچه باید انجام دهید را توضیح میدهیم. آیا ماشین ظرفشویی شما اخیراً خوب تمیز نمی کند؟ اگر فردی باشین که مهمان زیاد دارند، باشید این می تواند یک مشکل جدی باشد. چندین دلیل احتمالی برای یک ماشین ظرفشویی  وجود دارد ، از جمله فیلتر کثیف ، مسدود شدن بازوی اسپری یا شکسته دستگاه پخش مواد شوینده می‌باشد.

دلایلی که ماشین ظرفشویی شما ظروف را تمیز نمی کند

اگر متوجه شده اید که ماشین ظرفشویی شما ظروف را تمیز نمی کند ، وقت آن است که با استفاده از دستورالعمل های زیر این موضوع را بررسی کنید.

اگر نیاز دارید کار تخصصی انجام شود به یک تعمیرکار حرفه ایی بسپارید برای تعمیر ظرفشویی نکاتی برای عیب یابی ماشین ظرفشویی که به خوبی تمیز نمی کند وقتی ماشین ظرفشویی شما ظرف ها را تمیز نمی کند ، تمیز کردن دستگاه ممکن است مشکل را برطرف کند. پس از آن ، تعمیر و نگهداری و سرویس منظم باید صورت گیرد.

دلایلی که ماشین ظرفشویی شما ظروف را تمیز نمی کند چند مشکل رایج وجود دارد که می تواند مانع از تمیز کردن صحیح ماشین ظرفشویی شما شود، از جمله:

  1. فضای داخلی کثیف
  2. فیلتر کثیف
  3. بازوی اسپری مسدود شده
  4. مخزن مواد شوینده
  5. یک فیلتر کثیف
  6. دمای پایین آب
  7. مواد شوینده مناسب
  8. خرابی شیر ورودی آب

1- فضای داخلی کثیف

چیزهایی که در داخل ماشین ظرفشویی شما جمع می شود: چربی ، ریز مواد غذایی ، رسوبات معدنی از آب سخت ، کف صابون و غیره. تمیز کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی اولین مرحله خوب است که ماشین ظرفشویی ظرف ها را تمیز نمی کند. اگر تجمع جزئی است ، سعی کنید شستشو با سرکه انجام دهید: 3 فنجان سرکه سفید در پایین آن بریزید ، و یک دور کامل را اجرا کارکند ( علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی  ).

2- فیلتر کثیف

ماشین های ظرفشویی قدیمی  به احتمال زیاد دارای یک فیلتر خود تمیز کننده هستند که با خرد کردن ذرات غذا کار می کند تا زمانی که آنها به اندازه کافی کوچک شوند تا از بین بروند. در مدلهای جدیدتر و ساکت تر ، فیلتر قابل جابجایی وجود دارد که باید بطور دوره ای خارج و تمیز شود. فیلتر در زیر رک ها قرار دارد و معمولاً روی آن یک درپوش پیچشی قرار دارد. برای تمیز کردن فیلتر ، آن را از دستگاه خارج کنید و آن را کاملا زیر آب داغ بشویید.  آن را چند دقیقه در آب گرم و صابون خیس کنید و قبل از آبکشی به آرامی با یک برس نرم آن را تمیز کنید برای حل مشکل علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی می باشد.

3- بازوی اسپری مسدود شده

بازوها را با اسپری به پایین و / یا بالای قفسه های ماشین ظرفشویی می چرخانید و برای شستن ظروف آب شلیک می کنید. جت ها (سوراخ های کوچک) در بازوهای اسپری مسدود می شوند ، که فشار آب را کاهش می دهد. تمیز کردن بازوهای اسپری ممکن است عملکرد را بهبود بخشد. بسته به مدل شما ، بازو برای تمیز کردن ممکن است به راحتی از بین برود ، یا برای بیرون آوردن آن لازم است یک پیچ را بردارید. آن را با یک برس نرم و صابون ظرف بشویید ، با استفاده از یک خلال دندان گرفتگی های حفره ها را از بین ببرید و سپس آن را به خوبی زیر آب داغ بشویید برای دلیل کثیف شستن ماشین ظرفشویی .

4- مخزن مواد شوینده

اگر مخزن مواد شوینده شما به درستی کار نمی کند ، ممکن است مواد شوینده به ظرف های شما نرسد یا در زمان مناسب در طول چرخه شستشو آزاد نشود. یک مسئله معمول یک فنر مسدود شده در درب است. برای تمیز کردن دستگاه پخش صابون و فنرها از یک برس کوچک استفاده کنید. مخلوطی از آب گرم و سرکه به حل چربی و بقایای آن کمک می کند. اگر فنر یا درب تلگراف شکسته باشد ، باید تعویض شود.

در آخر ، واشر اطراف را بررسی کنید و اگر ترک خورده است آن را تعویض کنید. مالیدن یک تکه کوچک ژله نفتی به دور واشر ممکن است عمر آن را افزایش دهد برای علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی  .

تعمیر ظرفشویی در اصفهان

5- دمای پایین آب

اکثر چرخه های ماشین ظرفشویی برای کارکرد مناسب به دمای آب حداقل 120 درجه فارنهایت نیاز دارند. بعضی از مدل ها دارای مکانیزم تقویت گرما هستند ، اما اگر شما این کار را انجام نمی دهید ، مطمئن شوید که آبگرمکن شما روی 120 درجه تنظیم شده است. (مراقب باشید! تنظیم درجه حرارت بالاتر از 120 درجه خطر سوزاندن را ایجاد می کند.) سرانجام ، می توانید شیر آشپزخانه را 30 تا 60 ثانیه قبل از شروع ماشین ظرفشویی اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که در ابتدا آب گرم وارد دستگاه می شود.

6- مواد شوینده مناسب

شوینده کم کیفیت یا نامناسب می تواند منجر به ظروف لکه دار شود. استفاده بیش از حد از مواد شوینده نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. حتما از نوع شوینده مناسب و مقدار مناسب استفاده کنید. یک ماده شستشوی نهایی نیز باید نتایج را بهبود بخشد. اگر آب سخت دارید ، نصب نرم کننده آب را در نظر بگیرید تا آسیب رسوب معدنی به حداقل برسد. در آخر ، حتما ماشین ظرفشویی را به درستی بارگیری کنید.

7- میزان فشار یا فشار آب

مشکلات فشار آب احتمالاً بر وسایلی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی تأثیر می گذارد. اگر متوجه شده اید که فشار آب در شیرهای آب کمتر از حد نرمال است یا به نظر می رسد فشار در حال نوسان است ، ممکن است برای حل این مشکل به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید برای حل علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی  .

8- خرابی شیر ورودی آب

شیر ورودی باعث می شود آب به داخل ماشین ظرفشویی برود. اگر اخیراً هنگام کار متوجه شده اید که صدای چکش از دستگاه می آید ، یک سوپاپ ورودی معیوب مقصر احتمالی است. کتابچه راهنمای مالک خود را از نظر قطعات و اطلاعات تعویض بررسی کنید. (این یک تعمیر پیچیده تر است که ممکن است به یک تکنسین نیاز داشته باشد.)

به یک تعمیرکار ظرفشویی اطلاع دهید

هنوز مشکل دارید؟ آیا وقت کافی برای  کارآگاه بازی ماشین ظرفشویی ندارید؟ از اصفهان تعمیر بخواهید تا موضوع را با دقت مشخص کند ، قطعات ماشین ظرفشویی مورد نیاز خود را سفارش داده و سریع آن را برطرف کنید. برای کلیه برندهای ماشین ظرفشویی بوش، ظرفشویی سامسونگ، و ظرفشویی ال جی و همچنین ظرفشویی بکو می‌توانید با کارشناسان ما صحبت نمایید.

جمع بندی

وقتی ظروف را از ماشین ظرفشویی خود را خارج می کنید، متوجه می‌شوید که مواد غذایی شام دیشب هنوز روی بشقاب ها و کاسه ها چسبیده است. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد مانند فیلتر کثیف گرفته تا بی کیفیت بودن مواد شوینده می‌باشد.

4.3/5 - (6 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت