علت تمام شدن زغال جاروبرقی

اصفهان تعمیر » علت تمام شدن زغال جاروبرقی
علت تمام شدن زغال جاروبرقی یا علت سوختن زغال جاروبرقی از جمله سوالاتی می باشد که اکثر کسانی که جاروبرقیشان دچار مشکل ذغال می شود می پرسند از این رو تلاش کردیم این مقاله را برای شما منتشر کنیم

علت تمام شدن زغال جاروبرقی

همانطور که گفته شد، زغال‌های موتور، بخش مهمی از سیستم انتقال دهنده انرژی الکتریکی به کلکتور آرمیچراند و از جنس گرافیت ساخته شده اند. مرغوبیت زغال در جاروبرقی، بیش از آنچه فکر می‌کنید مهم است.
در واقع زغال جاروبرقی باید از مواد کاملاً خالص و اصیل ساخته شده باشد تا نقش خود را به درستی ایفا نماید. یکی از علت‌های زود تمام شدن زغال جاروبرقی، نامرغوب بودن جنس آن است.

جنس زغال جاروبرقی

در صورتی که جنس زغال جاروبرقی، نامرغوب باشد، در موتور و در قسمتی که به کلکتور متصل شده، جرقه ایجاد می‌شود و این عامل، زمینه را برای انتقال بار اضافی به موتور فراهم خواهد کرد. در نتیجه شاهد سوختن سیم پیچی موتور خواهیم بود.

کیفیت

کیفیت نامناسب زغال جاروبرقی، سبب ساز خوردگی در کلکتور نیز هست. این موضوع پس از مدتی، کلکتور را از بین می‌برد و از آنجایی که معمولاً نمی‌توان کلکتور را به تنهایی تعویض کرد، باید کل سیم پیچی آرمیچر و یا حتی موتور تعویض گردد و این هزینه بر است.
ما لقب مرغوب‌ترین زغال جاروبرقی را به زغالی می‌دهیم که با کوچکترین جرقه، کمترین خردگی را در کلکتور ایجاد کند. اگر بهترین زغال جاروبرقی را خریداری کنید، تا مدت‌ها از دوام آن بهره‌مند خواهید بود.
اما مهمترین عامل تمام شدن زغال جاروبرقی، استفاده بیش از حد از جاروبرقی است. وقتی به طور مداوم از جاروبرقی استفاده می‌کنید، مسلماً زغال آن دچار خوردگی و فرسودگی می‌شود و این آسیب به مرور تشدید خواهد شد.
پر واضح است که با مراقبت صحیح از جاروبرقی، می‌توان سرعت تمام شدن آن را تا حدودی کاهش داد علت تمام شدن زغال جاروبرقی.

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

تا بدین جا با زغال جاروبرقی و کاربرد آن در این سیستم آشنا شدید. حال نوبت آن است که از علائم و نشانه‌های مهم تمام شدن زغال جاروبرقی برایتان بگوییم. آیا می‌دانید چگونه می‌توان تمام شدن زغال جاروبرقی را تشخیص داد؟
نشانه‌های تمام شدن زغال جاروبرقی:

موتور جاروبرقی ریپ می‌زند:

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، زمینه را برای ایجاد خوردگی و فرسایش و در نتیجه کوتاه شدن زغال جاروبرقی فراهم می‌کند.
وقتی در اثر کار بی‌وقفه، زغال جاروبرقی کوتاه می‌شود، موتور دستگاه به درستی کار نکرده و دائماً قطع خواهد شد. منظور از ریپ زدن موتور، قطع و وصل شدن مداوم آن است که با تعویض زغال جاروبرقی می‌توان مشکل را برطرف کرد.

موتور جاروبرقی از کار می‌افتد:

مواردی که موجب بروز مشکل در موتور جاروبرقی می‌شود و اجازه نمی‌دهد که موتور به درستی کار کند، یکی و دو تا نیست. اما یکی از اصلی‌ترین علل از کار افتادن موتور، تمام شدن زغال جاروبرقی است. وقتی زغال تمام می‌شود، امکان اتصال به کلکتور از بین می‌رود و اولین جایی که از کار می‌افتد، موتور جاروبرقی است. و علت تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟
وقتی قدرت جاروبرقی کاهش می‌یابد: آیا برای شما هم پیش آمده که متوجه شوید موتور جاروبرقی مانند روز اول کار نمی‌کند و هر چه زمان طولانی‌تری سپری می‌شود، قدرت موتور کاهش پیدا می‌کند؟
یکی از دلایل این مساله، تمام شدن زغال جاروبرقی است که با تعویض آن، می‌توان آن را حل کرد. وقتی احساس می‌کنید قدرت جاروبرقی کم شده، بد نیست موتور را باز کنید و به زغال آن نگاهی بیاندازید تا از سلامت آن مطمئن شوید برای حل علت تمام شدن زغال جاروبرقی.

اطلاعات لازم درباره زغال جاروبرقی

همه ما بر جایگاهی که لوازم خانگی در زندگی ما دارند واقف هستیم و می‌دانیم که با وجود آن‌ها چقدر زیستن آسان‌تر شده است. از جاروبرقی و یخچال گرفته تا آبمیوه گیری، غذاساز، قهوه ساز و… همگی به کمک ما آمده‌اند تا به جای صرف وقت و انرژی بیش از حد برای انجام کارهای روزمره، کمی هم از لحظات خود لذت ببریم.
آشنایی با وسایل برقی مانند جاروبرقی، سوالات زیادی در ذهن ما ایجاد کرده است. با توجه به اینکه هر کدام از این سیستم‌ها از صدها قطعه مختلف ساخته شده اند، ممکن است کارکرد هر یک از این قطعات برای شما سوال برانگیز باشد.
آیا تاکنون نام زغال جاروبرقی به گوشتان خورده است؟ و آیا دوست دارید بدانید که اصلاً منظور از زغال جاروبرقی چیست؟ علت تمام شدن زغال جاروبرقی

زغال جاروبرقی کجاست؟

زغال جاروبرقی، به قطعه‌ای سیاه رنگ گفته می‌شود که از جنس گرافیت است. گرافیت، دارای لایه‌های کربنی است که در بطن آن ها، الکترون وجود دارد. به همین دلیل می‌تواند جریان الکتریسیته را به ساده‌ترین شکل ممکن از خود عبور دهد.
در نتیجه سازندگان جاروبرقی، به عنوان یک رسانای جریان الکتریکی از آن استفاده می‌کنند.
زغال جاروبرقی، با کلکتور اصطکاک ایجاد کرده و زمینه را برای فعالیت پرقدرت موتور دستگاه فراهم می‌کند. در واقع با وجود آن، موتور با توان حداکثری خود کار خواهد کرد. حال فکر می‌کنید اگر زغال جاروبرقی به درستی کار نکند چه اتفاقی می‌افتد؟ درست است؛ ضمن کاهش قدرت موتور، عملکرد کلی دستگاه نیز مختل خواهد شد!

علت تمام شدن زغال جاروبرقی

یکی از آسیب‌هایی که سلامت زغال جاروبرقی، این قطعه ریز را تهدید می‌کند، خوردگی است که باعث می‌شود زغال به مرور زمان از بین برود.
با تمام شدن زغال، برخی افراد فکر می‌کنند که نکند موتور جاروبرقی سوخته باشد؟ البته که نبود زغال جاروبرقی در عملکرد موتور تاثیر دارد و حتی ممکن است آن را از کار بیاندازد، اما باید دید شدت خوردگی و خرابی زغال جاروبرقی چقدر است.
4.2/5 - (6 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت