علت برفک زدن یخچال بلومبرگ

علت برفک زدن یخچال بلومبرگ را در این مقاله به درخواست شما قرار میدهیم تا اگر یخچال بلومبرگ دارین و یخچال بلومبرگ شما برفک زده باشد بتوانید مشکل را بدانید و اگر بتوانین بر طرف سازید.

علت برفک زدن یخچال بلومبرگ

برفک زدن در یخچال‌ بلومبرگ، امری چندان عادی نیست. در یخچال‌های قدیمی به دلیل نداشتن سیستم یخ زدا و برفک زدا که به آن نوفراست نیز گفته می شود، دائما یخچال فریزر قدیمی برفک می‌زد. اما امروزه یخچال‌های بلومبرگ دارای سیستم برفک زدایی خودکار هستند. بنابراین در صورتی که یخچال بلومبرگ شما برفک بزند، می‌بایست مشکل اصلی یخچال فریزر بلومبرگ را شناسایی کنید.

برای تعمیر در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، تبریز، همدان 09395484060 مجموعه بزرگ تعمیراتی نمایندگی مرکزی تماس بگیرین.

چرا که یخچال‌ بلومبرگ نباید برفک بزند. در این مطلب در نظر داریم علت برفک زدن یخچال نوفراست یا بدون برفک بلومبرگ را یا علت برفک زدن یخچال بلومبرگ بررسی کنیم. دلایل بسیار برای برفک زدن یخچال فریزر بلومبرگ وجود دارد. بنابراین کلیه دلایل را برای شما بررسی می‌دهیم. برای جلوگیری برفک زدن یخچال بلومبرگ راهکارهایی را برای شما شرح می دهیم.

علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

چرا یخچال‌ بلومبرگ برفک می‌ زند؟

علت برفک زدن یخچال بلومبرگ که به صورت نوفراست یا بدون برفک بسیار اسان می باشد. به طور طبیعی در یخچال بلومبرگ هوای سرد باید جریان داشته باشد. این هوا باید در بین تمامی قطعات یخچال فریزر بلومبرگ در حال گردش باشد و در انتها باعث سرد شدن مواد غذایی و همچنین منجمد شدن فریزر یخچال بلومبرگ می شود.

حالا اگر که به هر دلیلی هوای گرم و یا مرطوب داخل یخچال بلومبرگ باشد، باعث میشه تا واکنشی رخ بده و برفک ایجاد بشود. اگر که این اختلال را سریع تر تعمیر نکنید، به مرور برفک‌ یخچال بلومبرگ سخت تر شده و تبدیل به یخ می‌شوند. در انتها منجر به بروز اختلال در یخچال بلومبرگ می‌شوند.

دلایل برفک زدن یخچال بلومبرگ

دلایل برفک زدن یخچال بلومبرگ را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانین با جلوگیری از آن از برفک زدن یخچال نوفراست بلومبرگ خود جلوگیری نمایید.

نامناسب بودن محل نصب یخچال بلومبرگ

نامناسب بودن محل نصب و قرارگیری یخچال بلومبرگ، منجر به بروز یکسری خرابی ها می‌شود. به همین دلیل است که ما همیشه میگویم برای نصب صحیح یخچال خود حتما از تزار بودن آن مطمئن شوید. بارها شده تعمیرکار با یک شاقول و صاف کردن تراز یخچال بلومبرگ مشکل برفک زدن آن حل شده است.

یخچال بلومبرگ باید در مکانی خنک نصب شود. از شعله ها اجاق یا پکیج و هر وسیله گرمایشی دور باشد چرا که در غیر اینصورت گرما روی آن تاثیر می‌گذارد. نور مستقیم آفتاب نباید به یخچال برخورد کند. زیرا هوای سرد درون یخچال به هوای گرم تبدیل شده در نتیجه رطوبت ناشی از آن برفک را تولید می‌کند. بنابراین بهتر است یخچال بلومبرگ خود را در محلی مناسب قرار داده و در حالت تراز  قرار گیرد.

جهت مطالعه: علت بوی بد در یخچال چیست؟

علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

خراب شدن لاستیک دور درب

لاستیک دور درب یخچال بلومبرگ که به صورت آهن ربایی بوده و مهم ترین قسمت در حفظ سرمای داخلی یخچال فریزر بلومبرگ است. در صورتی که این لاستیک از بین برود و خوب به بدنه چسبیده نشود به مرور زمان کارایی خود را از دست میدهد، و می تواند مشکلات زیادی برای یخچال بلومبرگ شما رخ بدهد. یکی از رایج ترین مشکلات که از برفک زدن یخچال حاصل می شود برفک زدن یخچال بلومبرگ می باشد. زیرا هوای گرم به راحتی وارد یخچال بلومبرگ می‌شود و این گرما باعث اخلال در سامانه می شود و علت برفک زدن یخچال بلومبرگ است.

خراب شدن ترموستات بلومبرگ

ترموستات یخچال بلومبرگ نقش مهمی در رساندن دمای یخچال بلومبرگ به دمای مطلوب و تنظیم شده به عهده دارد. در صورتی که ترموستات خراب شود و نتواند کار خود را انجام دهد اختلال دمایی رخ می دهد و باعث نوسان دما می شود. تعویض و تعمیر ترموستات امری تخصصی است. بنابراین حتما به یک تعمیرکار یخچال بسپارید.

پایین بودن درجه دمای یخچال

در صورتی که یخچال شما برفک می‌زند نیز یک دلیل ساده هم می تواند باشد. شاید دمای یخچال بسیار پایین است. در اینصورت یخچال بلومبرگ فرصتی برای از بین بردن رطوبت داخل یخچال پیدا نکند و در نتیجه برفک می‌زند . بنابراین دمای یخچال بلومبرگ را به درستی تنظیم کنید. دمای مناسب در قسمت فریزر بلومبرگ 0 درجه فارنهایت و یا -18 درجه سانتی گراد و دمای مناسب برای یخچال حدود 37 درجه فارنهایت و یا 3 درجه سانتی گراد می باشد. علت برفک زدن یخچال بلومبرگ

برای از بین بردن برفک یخچال چه کنیم؟

هنگامی که یخچال بلومبرگ شما برفک زده شد باید کارهایی را انجام دهید. ابتدا یخچال فریزر بلومبرگ خود را از برق خارج نمایید و اجازه دهید برفک‌ها به طور کامل آب بشوند. اگر عجله دارید می توانید از سشوار استفاده کنید تا روند آب شدن برفک زود تر انجام گیرد. برای کندن برفک‌ها هرگز از وسایل تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است به بدنه یخچال بلومبرگ خدشه وارد نماید و یا سوراخ شود و یخچال شما نشتی پیدا کند.

در صورتی که برفک مربوط به بخش فریزر بلومبرگ می باشد و یخچال بلومبرگ شما نیز هیچ مشکلی ندارد اما با این مسئله رو به رو می‌شوید، بهتر است لاستیک درب فریزر بلومبرگ را به طور دقیق چک کنید. ممکن است در اثر فرسوده شدن و از بین رفتن لاستیک دور درب و یا خوب بسته نشدن درب یخچال به طور دقیق این مسئله رخ دهد.

برای بررسی کردن لاستیک درب، میتوانید یک کاغذ بین درب و بدنه قرار دهید و کاغذ را بکشید . کاغذ باید باید به سختی خارج شود.

علت برفک زدن یخچال بلومبرگ

  • برفک یخچال چگونه درست میشود
  • سیستم برفک زدایی یخچال
  • چرا کف فریزر یخ میزند

علت برفک زدن یخچال بدون برفک بلومبرگ

علت برفک زدن یخچال بدون برفک بلومبرگ را در این مقاله برای شما شرح دادیم.

علت برفک زدن یخچال بلومبرگ چیست؟

از جمله مشکلاتی که ممکن است هر خانواده ایی دارد مشکل برفک زدن یخچال بلومبرگ است که در اینجا به آن اشاره کرده ایم.

دلیل یخ زدن داخل یخچال فریزر بلومبرگ چیست ؟

دلیل یخ زدن یخچال فریزر بلومبرگ را در این مقاله برای شما شرح دادیم که بدانید در این مواقع چگونه می توانید مشکل خود را حل نمایید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت