تعمیر پنل ضربه خورده تلویزیون ال جی در اصفهان

تعمیر تلویزیون ضربه خورده ال جی اصفهان

تعمیر پنل تلویزیون ال جی در اصفهان که به دلیل ضربه و آب خوردگی خراب شده است توسط بهترین تعمیرکار، از جمله خدمات ما می‌باشد که برای هماهنگی و راهنمایی با قیمت خوب با شماره تلفن 09137512192 تماس بگیرید یا درخواست ثبت آنلاین نمایید.

تعمیر و تعویض پنل تلویزیون ال جی LG اصفهان

تعمیر پنل تلویزیون ال جی اصفهان یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی تعمیرات ال جی در اصفهان  است که توسط تیمی از خبره ترین و مجرب ترین کارشناسان انجام می پذیرد. دارندگان انواع تلویزیون های ال جی می توانند با مراجعه به این مرکز، اشکالات پیش آمده در این دستگاه را مرتفع سازند و شاهد بهسازی و تعمیر تلویزیون LG خویش باشند.

در صورتی که امکان حمل تلویزیون و مراجعه به تعمیرگاه را نداشته باشید می توانید از سرویس تعمیر پنل تلویزیون ال جی در محل  اصفهان در منزل استفاده نمایید. در این سرویس کارشناسان تعمیرات تلویزیون ال جی خود در محل حضور یافته و اشکالات پیش آمده در دستگاه را مرتفع می سازند.

علائم خرابی پنل تلویزیون ال جی
علائم خرابی پنل تلویزیون ال جی

علائم خرابی پنل تلویزیون ال جی

در بخش زیر برخی اشکالات رایج در پنل های تلویزیون ال جی، علت این اشکالات و شیوه تعمیر آنها شرح داده شده است. اگر در طول روزهای اخیر متوجه بروز خرابی و اختلال در پنل های تلویزیون خود شده اید می توانید با مطالعه موارد زیر، نوع اشکال پیش آمده و شیوه رفع آن را دریابید. توصیه می شود تعمیر پنل تلویزیون ال جی و رفع اشکالات پیش آمده در آن را به کارشناسان این کار در نمایندگی تعمیرات ال جی در اصفهان  بسپارید و در صورت نداشتن تخصص از ورود به این کار خودداری ورزید.

1- روشن شدن تلویزیون ال جی و توقف تصویر پس از چند ثانیه

علت بروز این اشکال را می توان در برد بک لایت و LED های داخل پنل که نور بک لایت را می سازند، جستجو کرد. توصیه می شود در صورت وجود این اشکال در دستگاه، تعمیر پنل تلویزیون ال جی اصفهان را به کارشناسان مربوطه واگذار نمایید.

2- خیس شدن پنل تلویزیون ال جی

در صورت خیس شدن تلویزیون می‌بایست بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و از روشن کردن مجدد آن خودداری کنیم. در صورتی که تلویزیون ال جی در زمان خیس شدن خاموش است آن‌را به همان حالت رها کرده و به هیچ عنوان روشن نکنیم زیرا پنل های ال سی دی و ال ای دی به شدت در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند.

3- استندبای تلویزیون

در صورت بروز این اشکال، جهت تعمیر پنل تلویزیون ال جی اصفهان می بایست بورد پاور را مورد بررسی قرار داد. در صورت سالم بودن این بخش این احتمال وجود دارد که مین برد دستگاه دچار ایراد شده باشد.

4- صدا نداشتن تلویزیون علی‌رغم وجود تصویر

این خرابی بیشتر مرتبط با بخش بک لایت تلویزیون است و علت آن را می بایست در این بخش از دستگاه جستجو کرد. خرابی بک لایت در تلویزیون های ال ای دی شایع است. در تلویزیون های ال ای دی ال جی خرابی بک لایت بیشتر است. برای تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان با ما باشین.

5- روشن و خاموش شدن تلویزیون ال جی

مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون ال جی در بیشتر موارد بعلت خرابی مین برد تلویزیون است. بروز این ایراد غالباً در تلویزیون LED ال جی است و روش رفع آن که منجر به تعمیر پنل تلویزیون ال جی می شود عبارت است از: تعویض نرم افزار تلویزیون، تعویض آی سی حاوی نرم افزار، تعویض قطعات مربوط به بخش حافظه تلویزیون و در نهایت تعویض کامل مین برد تلویزیون.

6- تاخیر در روشن شدن تلویزیون ال جی

دیر روشن شدن تلویزیون های ال جی غالبا در مدلهای ال سی دی مشاهده می شود. این ایراد بیشتر به دلیل وجود اشکال در بخش پاور برد دستگاه است. در این اشکال، پس از دقایقی روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استندبای تلویزیون روشن می‌شود و به مرور این زمان بیشتر شده و در نهایت با آسیب رسیدن به بخش مین برد تلویزیون به خاموشی کامل فرو می‌رود. تعمیر پنل تلویزیون ال جی در اصفهان به صورت بروز این اشکال نیاز به حضور تعمیرکار دارد.

7- وجود هاله سیاه بر روی تصویر و خاموش و روشن شدن تلویزیون

این اشکال بیشتر در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ مشاهده شده است. برای تعمیر پنل تلویزیون ال جی در این وضعیت باید بک لایت به صورت کامل تعویض گردد. علت این اشکال آن است که در بک لایت بعد از مدتی ال ای دی های تلویزیون شروع به خاموش شدن میک‌نند و هاله‌ای سیاه به روی تصویر تولید می‌کنند در تعمیر پنل تلویزیون ال جی اصفهان با ما باشید.

8- دوتایی شدن تصویر و تاریک و روشن شدن آن از بالا

دوتایی شدن تصویر و تاریک و روشن شدن آن از بالا یکی از ایرادات متداول تلویزیون ال جی است. این ایراد در قسمت پنل (صفحه نمایش) ایجاد می شود و در این شرایط تعمیر پنل تلویزیون ال جی نیاز به حضور کارشناس تعمیر دارد. قطع شدن تصویر تلویزیون معمولاً به دلیل خرابی برد تی کان (یعنی آخرین مرجع پردازش تصویر) است. توجه داشته باشید که در این حالت نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد. این اشکال بیشتر در تلویزیونهای LCD ال جی دیده می‌شود.

علت خرابی پنل تلویزیون ال جی
علت خرابی پنل تلویزیون ال جی

علت خرابی پنل تلویزیون ال جی چیست؟

عدم نگهداری و مراقبت صحیح از تلویزیون ال جی ‌می‌تواند باعث خراب شدن پنل شود از علت دیگر تعویض و تعمیر ضربه و شکستگی صفحه شیشه ایی تلویزیون می‌باشد. برخی از دلایل عبارتند از :

1- پیکسل‌ سوختگی

از جمله مهمترین مشکلات پنل تلویزیون ال جی، می توان به پیکسل سوختگی اشاره نمود. جالب است بدانید که هر پیکسل، شامل ۳ عدد زیر پیکسل برای ایجاد رنگ است. این پیکسل‌ها به ‌صورت گروهی و توسط تعدادی ترانزیستور کنترل می شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل در بخش‌های ذکرشده، پیکسل به حالت خاموش در آمده که اصطلاحا به آن پیکسل سوختگی می گویند که باید با تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون ال جی اصفهان برطرف گردد.

2- خرابی Liquid

دیگر مورد از لیست مشکلات پنل تلویزیون ال جی، خرابی Liquid این بخش می باشد. لیکوئید، عنوان ابتدایی ترین لایه ی پنل است که مستقیما با رنگ تصاویر در ارتباط است. به هم ریختگی رنگ‌ها در تلویزیون، اضافه شدن غیرعادی یک رنگ در تمام و یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ای غیرعادی از یک عدد و یا بیشتر، اصلی ترین مشکلات ناشی از خرابی Liquid به شمار می روند.

3- آب خوردگی پنل

خرابی پنل تلویزیون به دلیل آب خوردگی مانند مایعات پاک ‌کننده مانند شیشه شوی امکان‌پذیر است. وقتی که آب وارد تلویزیون شود، می‌تواند با قطعات داخلی تداخل کند و آسیب رساند. بسته به میزان آب ورودی و محل قرارگیری آن در تلویزیون، خرابی‌های متفاوتی می‌تواند رخ دهد.

یکی از اثرات آبخوردگی می‌تواند بر روی منابع تغذیه تلویزیون باعث ایجاد جرقه، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می‌شود. باشد. آب می‌تواند موجب قطع تماس یا کوتاهی در داخل منابع تغذیه شود و عملکرد صحیح آنها را مختل کند. همچنین، آب می‌تواند به قطعات الکترونیکی داخلی نفوذ کند و باعث خرابی آنها شود.

4- عدم عملکرد صحیح پیکسل ها

یکی از رایج ترین مشکلات پنل تلویزیون ال جی، عدم عملکرد صحیح پیکسل ها می باشد. در این حالت، اطلاعاتی که باید به‌ وسیله فلت های پنل پردازش شوند، به دلایل مختلف قطع شده و پیکسل‌های آن خط تصویری، درست کار نمی‌ کنند. در نتیجه، کاربران شاهد خطوط رنگی و یا سیاه رنگ در تصاویر تلویزیون می باشند.

به عنوان اصلی ترین دلایل بروز این مشکل، می توان به مواردی همچون: قطع شدن اتصال فلت در مقطع اتصال به پنل، قطع شدن خروجی آی سی پردازشگر که روی فلت قرار دارد و قطع شدن گرافیت اتصال در روی شیشه پنل اشاره نمود.

  1. خرابی در منابع تغذیه: آب می‌تواند با قطعات داخلی منابع تغذیه در تلویزیون تداخل کند و باعث قطع تماس یا کوتاهی شود. در نتیجه، تغذیه برای تلویزیون قطع می‌شود و آن را از روشن شدن منع می‌کند.
  2. خرابی در قطعات الکترونیکی: آب ممکن است به قطعات الکترونیکی داخل تلویزیون نفوذ کند و آنها را خراب کند. این می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح تلویزیون شود و باعث ماندن آن در حالت خاموش باشد.
  3. خرابی در بخش تصویر یا صوت: اگر آب به بخش تصویر یا صوت تلویزیون وارد شود، ممکن است سیستم تصویری یا صوتی آن خراب شود. در نتیجه، تلویزیون قادر به روشن شدن نمی‌باشد.
  4. خرابی در کنترلر: آب می‌تواند با کنترلر تلویزیون تداخل کند و باعث عدم تشخیص سیگنال‌ها یا سیگنال‌های نادرست شود. در این صورت، تلویزیون ممکن است به درستی دستورات را دریافت نکند و از روشن شدن منع می‌شود.

5- مشکلات بک لایت پنل

بک لایت، یکی از قطعات تلویزیون است که در پنل قرار داشته و بر نحوه ی عملکرد این قطعه تاثیر بسیاری دارد. چنانچه در نحوه ی برخورد TFT ها به صفحه ‌نمایش مشکلی به وجود بیاید، بک لایت دچار اختلال شده و به تبع آن، شاهد یکی دیگر از مشکلات پنل تلویزیون ال جی خواهیم بود. نتیجه ی این اتفاقات، تاریکی و کم‌ نور شدن تمام و یا بخشی از تصویر است.

  1. عمر مفید: مانند هر قطعه دیگری، بک لایت نیز دارای عمر مفید خود است. با گذشت زمان و استفاده مداوم، عمر مفید بک لایت کاهش می‌یابد و در نهایت ممکن است از کار بیفتد.
  2. خرابی قطعات: در مواردی ممکن است قطعات الکترونیکی مورد استفاده در بک لایت دچار خرابی شوند. مثلاً مقاومت ها، خازن ها یا ترانزیستور ها ممکن است بی‌عمل شوند و باعث خرابی بک لایت شوند.
  3. عیب در اتصالات: در بک لایت، اتصالات فیزیکی و الکتریکی بین قطعات مختلف وجود دارد. اگر اتصالات ناقص باشند یا دچار خرابی شوند، بک لایت ممکن است از کار بیفتد.
  4. نوسانات ولتاژ: نوسانات ولتاژ در شبکه برق یا سیستم تغذیه تلویزیون می‌تواند به بک لایت آسیب برساند. ولتاژ نامناسب ممکن است قادر به تأمین نور کافی برای بک لایت نرسد و نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد.
  5. استفاده غیر مناسب: استفاده نامناسب یا نگهداری نامناسب از تلویزیون می‌تواند به خرابی بک لایت منجر شود. مثلاً اشعه مستقیم آفتاب، گرما یا رطوبت اضافی می‌تواند تأثیرات زیان‌باری بر روی بک لایت داشته باشد.
  6. ضربه و صدمات: ضربه ولرزش زیاد می‌توانند به بک لایت صدمه وارد شده و آن را خراب کنند.

6- عدم واکنش صحیح پنل

عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پیکسل ها نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات پنل تلویزیون ال جی مطرح می گردد. در صورت بروز این مشکل، تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده شده و هاله‌ از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می‌شود.

7- ضربه به پنل

از علت های دیگر خرابی پنل، ضربه به صفحه تلویزیون یا افتادن تلویزیون از محلی که قرار دارد یا هنگام جابجایی رخ می‌دهد. در این مواقع تلویزیون ضربه خورده باید تعمیرکار پنل تلویزیون ال جی در اصفهان باید اقدام به سرویس شود.

  1. صفحه نمایش شکسته یا فاقد تصویر: ضربه شدید به تلویزیون می‌تواند منجر به شکستگی صفحه نمایش LCD یا OLED شود. این باعث می‌شود که تصویر نمایش داده نشود یا به‌طور قطعی تمام شود.
  2. خرابی در سیستم صوتی: ضربه ممکن است باعث خرابی در بخش صوتی تلویزیون شود. این مشکل می‌تواند باعث بریدگی صدا، عدم تولید صدا یا عملکرد نادرست بلندگوهای داخلی شود.
  3. قطع تماس در قطعات اتصال داخلی: ضربه می‌تواند باعث جدا شدن یا قطع تماس در قطعات داخلی تلویزیون شود. این مشکل می‌تواند به عملکرد صحیح تلویزیون و تولید تصویر و صدای درست آن ضربه بزند.
  4. مشکل در منابع تغذیه: ضربه می‌تواند باعث قطع تماس یا خرابی در منابع تغذیه تلویزیون شود. این باعث می‌شود که تلویزیون قادر به دریافت برق و روشن شدن نشود.

8- شکستگی صفحه شیشه تلویزیون

اگر تلویزیون شما از ارتفاع با پایین پرتاب شود یا به شیشه تلویزیون ضربه بخورد ممکن است باعث شکستگی شیشه تلویزیون شود که قابل تعمیر نیست و باید پنل تلویزیون تعویض شود.

تعمیر پنل تلویزیون ضربه خورده و آب خورده ال جی LG اصفهان
تعمیر پنل تلویزیون ضربه خورده و آب خورده ال جی LG اصفهان

تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی در اصفهان

اشکالاتی که در پنل تلویزیون های led و lcd ال جی ایجاد می شود بسیار گسترده است. شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود)، آبخوردگی پنل تلویزیون (که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و … بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های led و lcd ایجاد می شود و تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون ال جی را ضروری می سازد.

همانگونه که می‌دانید پنل تلویزیون قطعه‌ای متشکل از سینی فلزی، بیس اصلی، لامپهای بک لایت، صفحات پُلارایزر( پولاریزه ) نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی ( لیکوئید) است. در صورت وجود یک پنل اصل جایگزین، برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود.

به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه حل تعمیر پنل تلویزیون ال جی در این حالت تعویض پنل تلویزیون شکسته تلویزیون ال جی در اصفهان است.

جمع بندی

تلویزیون ال جی می‌تواند به علت ضربه پنل خراب شود یا ضربه شدید به تلویزیون می‌تواند منجر به شکستگی صفحه نمایش LCD یا OLED شود. این باعث می‌شود که تصویر نمایش داده نشود یا به‌طور کامل قطع شود. ضربه‌ها می‌توانند باعث خرابی در قطعات داخلی تلویزیون شوند و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهند که باید پنل توسط تعمیرکار حرفه ای و متخصص تعویض و یا تعمیرشود.

سوالات متداول

آیا تلویزیون ضربه دیده یا شکستگی صفحه نمایش قابل تعمیر است؟

بیشتر اشکالات پیش آمده در پنل های تلویزیون های ال جی جز در مواردی نظیر شکستگی و …- قابل تعمیر هستند و اصلاح آنها هزینه‌ای چندانی به صاحب دستگاه تحمیل نمی کند. البته تجربه تعمیرکار، طی صحیح فرآیند عیب یابی و استفاده از تجهیزات تخصصی این کار، در نتیجه نهایی تعمیر پنل تلویزیون ال جی بسیار موثر خواهد بود.

تعمیر پنل را باید به چه کسی سپرد؟

توصیه می شود که با بروز اختلال در پنل های تلویزیون خویش، جهت تعمیر و بهسازی آنها صرفاً به مراکز استاندارد تعمیراتی تلویزیون ال جی مراجعه نمایید. سپردن به تعمیرکاران غیر حرفه ایی و تازه کار این احتمال وجود دارد که نه تنها اشکال پیش آمده در دستگاه رفع نشود، بلکه با وجود صرف هزینه بسیار، در نهایت، شاهد بروز اشکالاتی بیشتر در تلویزیون باشیم.

قیمت تعمیر و تعویض پنل تلویزیون ال جی در اصفهان چقدر است؟

هزینه سرویس پنل تلویزیون که شکسته یا ضربه خورده بستگی به مدل دستگاه، سال ساخت، قطعات که باید تعمیر شود بستگی دارد اما حدودا بین 20.000.000 ریال تا 50.000.000 ریال می‌باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت