بوی سوختگی ماشین لباسشویی نی نی سایت

بوی سوختگی ماشین لباسشویی نی نی سایت، در اینجا به بررسی بوی سوختگی ماشین لباسشویی و علت آن را بررسی میکنیم. بوی سوختگی ماشین لباسشویی امری طبیعی نیست. بنابراین در صورتی که به تازگی با این مشکل رو به رو شده اید بهتر است تعمیر و عیب یابی آن را پشت گوش نیندازید. خروج بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

از مهم ترین علل بوی سوختگی لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیم سوز شدن موتور
  • سیم کشی‌های ماشین لباسشویی
  • بروز اتصالی بین سیم کشی ها
  • سوختگی لاستیک المنت
  • آسیب به دو شاخه سیم
  • و….

اشاره نمود. یکی از اقدامات اساسی که در این بین می‌بایست صورت گیرد، بررسی سیم کشی ماشین لباسشویی و موتور لباسشویی است. از آنجایی که این اقدامات  می‌بایست توسط تعمیرکاری مطمئن انجام شود بنابراین لازم است برای عیب یابی این مشکل با یک تعمیرکار تماس بگیرید. در این بخش سعی بر این است که علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی را به همراه عیب یابی بیان کنیم.

چرا از ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌آید؟

بوی سوختگی ماشین لباسشویی دلایل متعددی دارد در اینجا به مواردی که باعث بوی سوختگی لباسشویی می شود می توان اشاره کرد:

پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایلی که می‌تواند موجب بروز این مشکل شود، پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی است. در ماشین لباسشویی پولی موتور و دیگ توسط یک تسمه پلاستیکی به یکدیگر متصل می‌شوند. این تسمه که به عنوان تسمه ماشین لباسشویی شناخته می‌شود، در صورتی که در اثر استفاده طولانی مدت فرسوده شده و یا به دلایلی پاره شود، سبب می‌شود درست در جای خود قرار نگرفته و سبب ایجاد اتصال مستقیم موتور و دیگ شود. در نتیجه بروز این مشکل باعث بوی سوختگی می‌شود.

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی

موتور یکی از قطعات اصلی و مهم در ماشین لباسشویی است. در صورتی که کوچک ترین مشکل برای این بخش رخ دهد، عملیات صحیح ماشین لباسشویی نیز دچار مشکل می‌شود.

نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی بسیار رایج است. در صورت بروز این مشکل از ماشین لباسشویی شما بوی سوختگی خارج می‌شود. بنابراین یکی از مهم ترین علت بوی سوختگی از موتور ماشین لباسشویی همین نیم سوز شدن موتور است که می تواند علت داغ شدن موتور ماشین لباسشویی نیز باشد. در صورتی که از ماشین لباسشویی خود زیاد از حد استفاده کرده و یا در هر بار استفاده بار اضافی در ماشین قرار می‌دهید، به  لباسشویی و موتور فشار وارد شده و در نتیجه از موتور بوی سوختگی خارج می‌شود. چرا که فشار زیادی را متحمل شده و نیمسوز شده است. بنابراین لازم است در هنگام استفاده از این وسیله نکات لازم را رعایت نمائید و به طور صحیح از آن استفاده کنید.

سوختگی لاستیک المنت
سوختگی لاستیک المنت

سوختگی لاستیک المنت

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می‌تواند مربوط به المنت ماشین لباسشویی باشد. در داخل دیگ اصلی لباسشویی لاستیکی به اسم لاستیک المنت قرار دارد. وظیفه این لاستیک در واقع آب بندی المنت است. این لاستیک در صورتی که اتصالی رخ دهد، سبب محافظت از المنت و جلوگیری از بیش از حد گرم شدن المنت می‌شود. در صورتی که برای این لاستیک مشکلی رخ دهد، در نتیجه المنت ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شده و سبب خروج بوی سوختگی می‌شود. در صورت عدم رسیدگی به این مشکل، آسیب‌های جدی به المنت وارد می‌شود. بنابراین می‌بایست حتما از تعمیرکار کمک بخواهید.

آسیب رسیدن به المنت ماشین لباسشویی

این مسئله مربوط به خراب شدن برد یا تایمر ماشین لباسشویی است. در صورتی که برای برد ماشین لباسشویی مشکلی رخ دهد، در نتیجه در زمانی که آبی در ماشین لباسشویی جریان ندارد المنت وارد مدار می‌شود. در واقع در زمانی که لباسشویی در حال خشک کردن لباس‌ها بوده و آبی جریان ندارد، المنت وارد مدار شده و داغ می‌شود. این مسئله سبب آسیب رسیدن به المنت و خروج بوی سوختگی می‌شود. در نتیجه دیگر قطعات نظیر برد نیز دچار مشکل می‌شوند. بنابراین می‌بایست سریع تر این مشکل رفع شود.

سوختن سیم کشی‌های ماشین لباسشویی
سوختن سیم کشی‌های ماشین لباسشویی

سوختن سیم کشی‌های ماشین لباسشویی

در صورتی که در سیم کشی‌های ماشین لباسشویی و یکی از قطعات اتصالی رخ دهد، سبب می‌شود تا جریان الکتریکی بالا رفته و در نتیجه موجب سوختن روکش در سیم‌ها می‌شود. در نتیجه بروز این مشکل سبب خروج بوی سوختگی می‌گردد. در نتیجه علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می‌تواند به این مسئله مربوط شود. همچنین در صورتی که به دو شاخه آسیب وارد شود، در نتیجه این مشکل رخ می‌دهد. اتصالی دو شاخه برق سبب خروج بوی سوختگی شده و می‌بایست توسط تعمیرکار رفع شود.

سوختن برد ماشین لباسشویی
سوختن برد ماشین لباسشویی

سوختن برد ماشین لباسشویی

از دیگر موارد می‌توان به سوختن برد ماشین لباسشویی اشاره نمود. بروز اتصالی در برد ماشین لباسشویی به راحتی منجر به انتشار بوی سوختگی می‌شود. بنابراین می‌بایست از یک تعمیرکار بخواهید برد را بررسی کرده و مشکل را رفع کند. چرا که برد یکی از قطعات اصلی در ماشین لباسشویی بوده و در صورتی که خراب شده باشد عملیات صحیح ماشین لباسشویی مختل می‌شود.

خراب شدن پمپ تخلیه
خراب شدن پمپ تخلیه

خراب شدن پمپ تخلیه

از دیگر موارد که منجر به خروج بوی سوختگی می‌شود، می‌توان به پمپ تخلیه اشاره نمود. پمپ تخلیه شامل تسمه محور، موتور متحرک و یا موتور الکتریکی است. در صورتی که بوی سوختگی درست در زمان شروع کار و یا پایان کار شستشو رخ دهد، در نتیجه سبب متوقف شدن پمپ تخلیه شده و سبب آسیب به این بخش می‌شود. در صورت  بروز چنین مشکلی می‌بایست با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا تمامی موارد مربوطه را بررسی نماید.

بوی سوختگی ماشین لباسشویی نی نی سایت

بوی سوختگی ماشین لباسشویی نی نی سایت در این مقاله سعی کردیم به موارد بوی سوختگی ماشین لباسشویی نی نی سایت اشاره کنیم تا با بر طرف کردن این موارد مشکل لباسشویی خود را حل کنید.

تعمیر لوازم خانگی در اصفهان

 لباسشویی سامسونگ، لباسشویی بوش، لباسشویی ال جی، لباسشویی اسنوا و تعمیر لباسشویی دوو

تعمیر لباسشویی در اصفهان

4.3/5 - (3 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت