لباسشویی چی بخرم؟

لباسشویی چی بخرم؟ این سوالی هست که کسانی که میخواهند ماشین لباسشویی بخرن و در بازار با برندهای متنوعی بخرند از خود می پرسند در این مقاله به لباسشویی چی بخرم؟

بیشتر بخوانید : رده بندی برندهای ماشین لباسشویی

در گزارش میدانی را میخوانید:

لباسشویی چی بخرم؟

این روز ها، تنوع ماشین های لباسشویی آنقدر زیاد شده که به واقع آدم می ماند کدام یک مناسب ترین انتخاب است. به خصوص آن که نام و نشان شان هم معرف درستی از ماهیت آن ها نیست. هرکجا که سر می زنم، به محصولی با نام تولیدکننده ایرانییا خارجی به چشم می خورد. با این حال، نرخ خریدشان متفاوت است. در فروشگاه به لباسشویی که ظرفیتش 6 کیلویی است و قیمتش بالا. فروشنده می گوید: «موتورش کار اسپانیاست. شکل و قیافه ندارد، ولی کیفیتش خوب است» از این برند در در کل خیابان هم یافت می شود؛ با ظرفیت و البته قیمت های مختلف. در یکی از فروشگاه های این بازار، چند ماشین لباسشویی نقره ای رنگ نزدیک به سقف مغازه گذاشته اند.

مسئول فروش می گوید «جنس بدی» نیست و بلافاصله اضافه می کند: «ولی اگر از این بهتر بخواهید مارک های دیگری نیز داریم که جنسشان بهتر است» بیش از 80 درصد انواع لباسشویی موجود در بازار، تولیدات به اصطلاح «مشترک» هستند. قطعات اصلی این محصولات از کشور مبداء که البته صاحب برند نیز است به کشور دیگری برای مونتاژ فرستاده می شود.

نماینده فروش «هیوندای» می گوید: «قطعات بیشتر محصولات بازار مشترک از کشور کره می آید و مونتاژ آن ها در چین، ایران و ترکیه انجام می شود. برند های سامسونگ، ال.جی، دوو و هیوندای در ایران، هایسنس و مدیا در چین و بکو در ترکیه مونتاژ می شوند» البته کشور کره تنها مبداء سازنده قطعات نیست. به گفته فروشندگان لوازم خانگی، ترکیه امتیاز مونتاژ برخی مدل های ماشین لباسشویی برند «بوش» آلمان را گرفته که محصولاتش به بازار ایران هم راه پیدا کرده اند و طبیعی است که از مدل های «اصل آلمان» ارزان ترند. همچنین، قطعات و موتور برند «کَندی» ایتالیایی است و عمدتا یا از چین وارد می شود یا ترکیه. لباسشویی های ایندزیت نیز کار مشترک هلند و ترکیه هستند و بازه نرخشان متفاوت است. یکی از مغازه دار های پاساژ انقلاب ادعا می کند که این محصول پس از «بوش» ترکیه بهترین کار مشترک به حساب می آید ( لباسشویی چی بخرم؟ ) .


ماشین لباسشویی اسنوا

یک فروشگاه لوازم خانگی در خیابان، انواع ماشین های لباسشویی را از هر برند و مدلی ارائه می دهد. از محصولات سامسونگ و ال.جی گرفته تا آبسال و آزمایش. آقای فروشنده همه آن ها را ایرانی می داند و از این میان اسنوا را پیشنهاد می دهد: «بین ایرانی ها (تولید ایران) اسنوا از همه بهتر است. امکانات این لباسشویی ها فرقی با هم ندارند، ولی اسنوا از بقیه بیشتر عمر می کند» قطعات این برند کره ای است و در کارخانه ای در اصفهان مونتاژ می شود. بازه قیمت ماشین های لباسشویی اسنوا متغییر است که به سایز، کیفیت و امکانات شست وشو بستگی دارد. مدل 5 کیلویی آن از نظر ظاهر و امکانات زمین تا آسمان با مدل 7 کیلویی متفاوت است. علاوه بر این، کیفیتشان نیز با هم فرق دارد. با اجازه صاحب مغازه، سرم را داخل ماشین لباسشویی می برم و دیگ 5 کیلویی را بررسی می کنم. پره های اطراف دیگ داخلی را با تا زدن ورق خود آن درست کرده اند. در حالی که وضعیت دیگ در مدل 7 کیلویی به مراتب بهتر است. ( لباسشویی چی بخرم؟ )

ماشین لباسشویی دوو

اما قضیه زمانی جالب می شود که فروشنده می گوید: «دوو خود اسنوا ست، فقط مارکش فرق می کند. به خاطر همین مارکش اسنوا گران تر است». محصولات دوو بسیار متنوع اند؛ از شکل و ظرفیت گرفته تا برنامه های شست وشو و دور خشک کن. بعضی موتور تسمه ای یا غیر تسمه ای دارند و بعضی هم گیربکسی. نماینده فروش دوو توضیح می دهد که اگر قدرت خشک کن زیر 1200 دور باشد مدل موتور تسمه ای و بالای این عدد، موتور گیربکسی است. البته نهایت توان خشک کن در برند دوو 1400 دور است. قیمت لباسشویی هایی که در این نمایشگاه عرضه شده اند از 01 میلیون و 870 هزار تا 16 میلیون و 400 هزار تومان متغیر است. ( لباسشویی چی بخرم؟ )

ماشین لباسشویی بکو

آقای طاهری یکی از فروشندگان عمده کیفیت و کارایی برند دوو را در قد و قواره «بکو» ارزیابی می کند: «دوو و بکو در یک حد هستند، فقط اولی مونتاژ ایران است و دومی کار ترکیه. به همین دلیل برند بکو گران تر در می آید و از 11 میلیون تومان شروع می شود به بالا» در این میان، یکی از فروشندگان این بازار ادعای عجیبی می کند. به عقیده او، در برند های اسنوا، دوو و ال.جی، ظرفیت دیگ های داخلی در لباسشویی های 7 و 8 کیلوگرمی یکسان است و تفاوت اندازه شان شاید یک سانتیمتر باشد. آقای فروشنده می گوید: «روی ماشین، 7 یا 8 کیلو گرم را می نویسند اما« الکی»است و هیچ فرقی باهم ندارند. چیزی که در [دیگ] 7 کیلویی جا نشود در 8 کیلویی هم جا نمی شود» ( لباسشویی چی بخرم؟ )


پول بیشتر برای تیپ بهتر

به نمایندگی ال.جی می روم. در نگاه اول ماشین های لباسشویی بسیار متنوع و متفاوت به نظر می آیند. کف قیمت 14 میلیون و 700 هزار است و تا 22 میلیون و 800 هزار تومان نیز می رسد، به رنگ های سفید، خاکستری و نقره ای که طراحی در بعضی شان تغییر کرده و مد روز شده. آپشن های دیجیتالی بیشتری هم نسبت به انواع معمولی دارند. با این حال، بطن داستان چیز دیگری است. نماینده فروش توضیح می دهد که تمامی این مدل ها دارای موتور Direct Drive یا بدون تسمه اند که با هم هیچ تفاوتی ندارند. برنامه های شست وشوی شان مثل هم است و کیفیت دیگ های داخلی از 6 کیلویی گرفته تا 8 کیلویی یکسان. او می گوید:«فقط ظاهر این ها با هم فرق دارد و شما به خاطر همین تیپش بیشتر پول می دهید»

البته آقای فروشنده ادعا می کند موتور همه لباسشویی های ال.جی صاحب نوعی فناوری جدید است که در برند بوش آلمان هم یافت نمی شود: «در تمام ماشین های لباسشویی دنیا، موتور به راست چرخیده و می ایستد. سپس به چپ می چرخد و با این روش حرکتی، لباس شسته می شود اما ماشین های ال.جی پنج حرکت شست وشوی اضافه تر دارند که باعث می شود لباس به همان تمیزی شود که با دست می شوییم» در همین حین، تلاش می کنم نگاهی هم به اندازه دیگ ها بیندازم. گرچه نمی توانم سرم را داخل ببرم و از نزدیک ببینم، به نظر می رسد تفاوت اندازه در دیگ های 6 تا 8 کیلویی ال.جی، با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست.ماشین های لباسشویی مارک سامسونگ نیز تنوع و ویژگی های خودشان را دارند. ( لباسشویی چی بخرم؟ )

سیستم Eco Bubble شاخصه این برند است که با تولید حباب باعث پخش شدن پودر شوینده و شست وشوی بهتر لباس می شود. محصولات سامسونگ از 6 تا 12 کیلویی در بازار موجودند و به همین نسبت، نرخشان از 14 میلیون و 700 هزار تا 25 میلیون تومان متغیر است اما نماینده فروش این برند در خیابان ، بهترین کار ها را برای مصرف خانگی در محدوده 7 و 8 کیلویی می داند. مضاف براینکه، محصولات نقره ای رنگ عموما 100 هزار تومان گران ترند. البته وقتی صحبت از برند بوش می شود، او به صراحت کیفیت خوب و امکانات مناسب آن را تایید می کند. ( لباسشویی چی بخرم؟ )


محصولات ساخت اروپا

ماشین لباسشویی بوش

این طور که از گفت و شنود در بازار ماشین های لباسشویی بر می آید، محصولات اصل یک برند، بیشتر مورد تایید اند و به تبع آن گران تر. عموما از کیفیت و کارایی بالایی برخوردارند و نمی توان یکی را کمتر از دیگری دانست اما نرخشان کم و زیاد دارد. در فروشگاهی در خیابان، انواع لباسشویی های بوش وجود دارد که همگی اصل آلمان اند. این ها جدیدترین و پیشرفته ترین ها هستند.

یکی از مغازه دار ها در تعریف از این برند می گوید: «اگر شما می خواهید که یک لباسشویی ، واقعا حیف است که کمی بیشتر پول ندهید و بوش نخرید. این برند هیچ وقت اسم خود را خراب نکرده است» به گفته او بوش کار مشترک با ترکیه هم دارد اما آن چه که به من نشان می دهد در آلمان تولید شده، 10 سال گارانتی و 36 ماه ضمانت تعویض دارد که به گفته خودش از «امکانات خاص بوش» است. در گوشه و کنار بازار اما، لباسشویی های دیگری هم پیدا می شوند که عموما اصل ایتالیا هستند، با برند های نام آشنایی چون ایندزیت و فیلکو. مغازه داری در پاساژ انقلاب، چند مدل از این برند را دارد. همه فول آپشن اند با برنامه مخصوص ضدعفونی لباس با ازن. فروشنده معتقد است که کالایش از نظر برنامه و تنظیمات شست وشو با «بوش» برابری می کند. البته محصولات تولید مشترک همین برند ها با نرخی پایین تر از «اصل» در بازار موجود  است. ( لباسشویی چی بخرم؟ )

لباسشویی چی بخرم؟

لباسشویی چی بخرم؟ را در این مقاله بررسی میکنیم.

4.9/5 - (7 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

یک دیدگاه دربارهٔ «لباسشویی چی بخرم؟»

  1. لباسشویی اسنوا رو متاسفانه دارم. از اول مشکل درب داشت. بعد هم قطعات داخل بسیار ضعیف والان هم آب میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت